SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Pisterajat julkaistu, mutta sähköpostikutsua ei ole vielä tullut vaikka raja ylitetty reippaasti, miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä porukka tuntui olevan paljon enemmän kartalla soteli-keskustelussa. Nyt tämä tuntuu olevan joku urpojen kokoontumisajo.
Niin paljon riidanhaastamista myös ollut tässä ketjussa, että tekisi mieli olla kärpäsenä katossa itse valintakokeessa, etenkin jos ryhmähaastattelu. Kuvittelen vaan sen tappelun ja riitelyn 😁😁
Itseäni ainakin on suoraan sanottuna ärsyttänyt noiden urpojen vuoksi,ei minkään riidanhaastamisen vuoksi. Ei vaan voi ymmärtää miksi ihmiset ei itse ota mistään simppeleistäkään asioista selvää, tai käytä sitä päätään.
Urpoja.. hmm🤔. Eiköhän me kaikki hakijat olla ihan samalla viivalla ja sosiaali- terveysalalla erilaisuuden sietäminen on kyllä niitä ykkösjuttuja.
Ei ihmiset muutu miksikään pyhimyksiksi elämän jokaisella osa-alueella,kun alkavat työskennellä tai opiskella sotealalla. Siellä on ihan tavallisia ihmisiä töissä ja niin kuuluu ollakin. Nää on oikeasti niin huvittavia,kun ties miestä kommentista aletaan tehdä syväluotaavia luonneanalyyseja ja arvioida soveltuvuutta alalle, koska "sosiaali-ja terveysalalla vaaditaan sitä että.."
Muista kertoa pääsykokeen haastattelussa tämä, että ärsyttää "tyhmiä kyselevät urpot", ihan jo nettikeskusteluissakin 👌
Ei voi kuin nauraa. Olen jo vuosia ollut sotealalla,samoin on mieheni ja monet ystäväni. Ihmeellinen tarve joillakin glorifioida hoitoalaa tai siellä työskenteleviä ihmisiä. Ammatillisuus ei tarkoita sitä, että hoitoalalla työskentelevä olisi myös vapaa-ajalla mistään hermostumaton,koskaan ärsyyntymätön tai suuttumaton ihminen. Ihan ihmisiä ollaan kaikkine tunteineen.
Kyllä siellä alalla on paljon sellaisia, joiden siellä ei kuuluisi lainkaan olla. Juurikin potilaille/asiakkaille tiuskivia ja nälviviä. Ihminen kun mielestään saattaa toimia töissä hyvin ammattimaisesti, mutta kollegat ja asiakkaat eivät välttämättä näe asiaa ihan samoin...
Eli jos ärsyttää "tyhmiä kyselevät ihmiset", niin tekisi mieli vähän kysyä niitä motiiveja hakea juuri sote -alalle?
Hohhoijaa. Minä en tiuski,äyski tai ole inhottava kellekään. En työkavereille,en potilaille. Voi verrata vaikkapa asiakaspalvelualaan,työntekijöiltä vaaditaan asennetta "asiakas on aina oikeassa" ja loputonta kärsivällisyyttä ja aurinkoisuutta,mutta se koskee TYÖTÄ. Eihän kukaan ihminen ole sellainen,etteikö jostain joskus ärsyyntyisi. Kyllä niitä hyviä ja kärsivällisiä hoitajiakin kuule joskus ärsyttää vaikkei sitä potilaille näytetä,huomaat kun tulet alalle. :)
Vierailija kirjoitti:
Oamkista ei kutsua näy eikä kuulu. Onko sinne jo julkastu alin pistemäärä? Onko ihmiset saanu sinne jo pääsykoekutsuja? Alkaa pikkuhiljaa hermostuttaa...
Paljonko sait pisteitä? Mullekin tuli jo pe kutsu Oamkiin.
Su tutkinnossa on kyllä älyttömän iso ero kaupungeittain. Pikkukouluihin pääsee sisään lähes kaikki ketkä pitävät edes hakea, mutta isompiin monet hakee monta kertaa, eivätkä silti välttämättä pääse.
T. Sh opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oamkista ei kutsua näy eikä kuulu. Onko sinne jo julkastu alin pistemäärä? Onko ihmiset saanu sinne jo pääsykoekutsuja? Alkaa pikkuhiljaa hermostuttaa...
50p ei vissiin oamkkiin sosionomiksi ollu asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vamkista kuulunut yhtään mitään?
Sosiaali- ja terveysalan valintakoekutsut lähetetty
Julkaistu 2018-10-19 14:10:36 EEST.Sosiaali- ja terveysalan valintakoekutsut on lähetetty varsinaiseen valintakokeeseen sähköpostitse 19.10. Marraskuussa järjestettäviin, syksyn yhteishaun valintakokeisiin kutsuttiin 3x aloituspaikkojen verran hakijoita esivalintakokeen pisteiden perusteella.
Esivalinnan alimmat hyväksytyt pisterajat VAMK:ssa, syksy 2018:
Sosionomi AMK, monimuotototeutus: 47,5p
Sairaanhoitaja AMK, päivätoteutus: 5,9p.5,9p ?!?! 😁 Nyt on kyllä
Sairaanhoitajatutkinnon valintakokeisiin ei näköjään juu vaikea ole päästä😅
Useissa koulussa aivan älyttömän pieniä pisteitä.Se riippuu ihan hakijamäärästä ja hakijoiden tasosta. Kyllä isoissa kaupungeissa se pisteraja sh pääsykokeisiin on jotain väliltä 45-65p.
No ei kyllä pidä paikkaansa!
Vai mitkä sun mielestä luokitellaan näihin "isoihin kaupunkeihin"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä porukka tuntui olevan paljon enemmän kartalla soteli-keskustelussa. Nyt tämä tuntuu olevan joku urpojen kokoontumisajo.
Niin paljon riidanhaastamista myös ollut tässä ketjussa, että tekisi mieli olla kärpäsenä katossa itse valintakokeessa, etenkin jos ryhmähaastattelu. Kuvittelen vaan sen tappelun ja riitelyn 😁😁
Itseäni ainakin on suoraan sanottuna ärsyttänyt noiden urpojen vuoksi,ei minkään riidanhaastamisen vuoksi. Ei vaan voi ymmärtää miksi ihmiset ei itse ota mistään simppeleistäkään asioista selvää, tai käytä sitä päätään.
Urpoja.. hmm🤔. Eiköhän me kaikki hakijat olla ihan samalla viivalla ja sosiaali- terveysalalla erilaisuuden sietäminen on kyllä niitä ykkösjuttuja.
Ei ihmiset muutu miksikään pyhimyksiksi elämän jokaisella osa-alueella,kun alkavat työskennellä tai opiskella sotealalla. Siellä on ihan tavallisia ihmisiä töissä ja niin kuuluu ollakin. Nää on oikeasti niin huvittavia,kun ties miestä kommentista aletaan tehdä syväluotaavia luonneanalyyseja ja arvioida soveltuvuutta alalle, koska "sosiaali-ja terveysalalla vaaditaan sitä että.."
Muista kertoa pääsykokeen haastattelussa tämä, että ärsyttää "tyhmiä kyselevät urpot", ihan jo nettikeskusteluissakin 👌
Ei voi kuin nauraa. Olen jo vuosia ollut sotealalla,samoin on mieheni ja monet ystäväni. Ihmeellinen tarve joillakin glorifioida hoitoalaa tai siellä työskenteleviä ihmisiä. Ammatillisuus ei tarkoita sitä, että hoitoalalla työskentelevä olisi myös vapaa-ajalla mistään hermostumaton,koskaan ärsyyntymätön tai suuttumaton ihminen. Ihan ihmisiä ollaan kaikkine tunteineen.
Kyllä siellä alalla on paljon sellaisia, joiden siellä ei kuuluisi lainkaan olla. Juurikin potilaille/asiakkaille tiuskivia ja nälviviä. Ihminen kun mielestään saattaa toimia töissä hyvin ammattimaisesti, mutta kollegat ja asiakkaat eivät välttämättä näe asiaa ihan samoin...
Eli jos ärsyttää "tyhmiä kyselevät ihmiset", niin tekisi mieli vähän kysyä niitä motiiveja hakea juuri sote -alalle?
Hohhoijaa. Minä en tiuski,äyski tai ole inhottava kellekään. En työkavereille,en potilaille. Voi verrata vaikkapa asiakaspalvelualaan,työntekijöiltä vaaditaan asennetta "asiakas on aina oikeassa" ja loputonta kärsivällisyyttä ja aurinkoisuutta,mutta se koskee TYÖTÄ. Eihän kukaan ihminen ole sellainen,etteikö jostain joskus ärsyyntyisi. Kyllä niitä hyviä ja kärsivällisiä hoitajiakin kuule joskus ärsyttää vaikkei sitä potilaille näytetä,huomaat kun tulet alalle. :)
Olen alalla. Ja sen takia mietinkin, että mikä saa hakemaan tänne, jos ärsyyntyy jo nettikeskustelun kysymyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alalla. Ja sen takia mietinkin, että mikä saa hakemaan tänne, jos ärsyyntyy jo nettikeskustelun kysymyksistä.
Eikö se sädekehä ole jo tarpeeksi kirkas?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku saanut kutsua Diakin sosionomi monimuoto tai Metropolia sosionomi päivä- tai monimuoto-valintakokeisiin?
Minä sain monimuotoon diakiin, oli mulla hakutoiveena 2.
Metropoliaan päivätoteutukseen en saanu kutsua, jäi kiinni 1pisteestä. Oli hakutoiveena 1.Monimuoto käykin mulle paremmin ja ehkä helpompi diakiin päästä sisään. Luulisin.
No hohhoijjaa, lopettakaa jo toi jollain vauvapalstalla väittely! Miten voitte ottaa kuumaa jostain anonyymin kommenteista NETISSÄ. Tän koko keskustelun idea menee teidän kahden vääntämiseks.
Ja nyt odotan että jompikumpi hyökkää mun kimppuun, en aijo vastata teidän kommenteihin koska ei kiinnosta se tässä keskustelussa, joka koskee valintakokeita/esivalintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vamkista kuulunut yhtään mitään?
Sosiaali- ja terveysalan valintakoekutsut lähetetty
Julkaistu 2018-10-19 14:10:36 EEST.Sosiaali- ja terveysalan valintakoekutsut on lähetetty varsinaiseen valintakokeeseen sähköpostitse 19.10. Marraskuussa järjestettäviin, syksyn yhteishaun valintakokeisiin kutsuttiin 3x aloituspaikkojen verran hakijoita esivalintakokeen pisteiden perusteella.
Esivalinnan alimmat hyväksytyt pisterajat VAMK:ssa, syksy 2018:
Sosionomi AMK, monimuotototeutus: 47,5p
Sairaanhoitaja AMK, päivätoteutus: 5,9p.5,9p ?!?! 😁 Nyt on kyllä
Sairaanhoitajatutkinnon valintakokeisiin ei näköjään juu vaikea ole päästä😅
Useissa koulussa aivan älyttömän pieniä pisteitä.Se riippuu ihan hakijamäärästä ja hakijoiden tasosta. Kyllä isoissa kaupungeissa se pisteraja sh pääsykokeisiin on jotain väliltä 45-65p.
No ei kyllä pidä paikkaansa!
Vai mitkä sun mielestä luokitellaan näihin "isoihin kaupunkeihin"?
Nojoo,onhan tuossa poikkeuksiakin mutta pääsääntöisesti helpompi päästä pikku paikkakunnille kuin isoille. Itse olen hakenut Ouluun ja siellä tuollaiset pisterajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50p ei vissiin oamkkiin sosionomiksi ollu asiaa
Voi harmi! Mä luulen että on jäänyt ihan parista pisteestä kiinni,jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
52,9 sosionomiksi hain.
Tietääkö joku Laurasta mitää 🤦
Turku sosionomi pisteraja 64,4 ja mulla 64,3p. Ei vois viikko paremmin alkaa😁
Minkälaisia muita pisteitä jos saanut kutsun OAMK sosionomiksi (monimuoto)
Ootte kyllä super reippaita! Mulla meni ihan penkin alle koko sotelin koe, 36,1p. 😅 Oon itekki ihmeissäni, että näin paska. En niin paljon kyllä järjestänyt opiskelulle aikaa mitä ois pitäny. Ensimmäinen hakuyritys kyseessä ja vähän avoimin mielin liilenteessä alunperinkin. Mutta nyt vähän harmittaa. Hain siis OAMK sh monimuotoon. No, enskerralla uudestaan, toivottavasti paremmalla menestyksellä. Kuiteski työ ja perhe, ei niin pakkopakkoa päästä kouluun.
Tsemppiä valintakokeisiin ja muille lohdutuksena että uusia hakuja tulee ja menee. (Niin ja onhan nuo valinnat vielä kesken.)
Loppujenlopuksi tämä on niin kärpäsenpaskan kokonen asia koko elämää ajatellen. Aina voi hakea uudestaan. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Turun pisterajat myös julkaistu!
Sosiaali- ja terveysalan syksyn 2018 esivalintakokeen alimmat pisteet, joilla on saanut kutsun valintakokeeseen:
Päivätoteutukset:
Ensihoitaja (AMK), Turku: 68.3
Sairaanhoitaja (AMK), Salo: 48.8
Sairaanhoitaja (AMK), Turku: 55.3
Sosionomi (AMK), Turku: 64.4Monimuotototeutukset:
Sairaanhoitaja (AMK), Turku: 13.7
Sosionomi (AMK), Turku: 43.9
Toimintaterapeutti (AMK), Turku: 37.1
Mistä nää löytyy?
Mäx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun pisterajat myös julkaistu!
Sosiaali- ja terveysalan syksyn 2018 esivalintakokeen alimmat pisteet, joilla on saanut kutsun valintakokeeseen:
Päivätoteutukset:
Ensihoitaja (AMK), Turku: 68.3
Sairaanhoitaja (AMK), Salo: 48.8
Sairaanhoitaja (AMK), Turku: 55.3
Sosionomi (AMK), Turku: 64.4Monimuotototeutukset:
Sairaanhoitaja (AMK), Turku: 13.7
Sosionomi (AMK), Turku: 43.9
Toimintaterapeutti (AMK), Turku: 37.1Mistä nää löytyy?
https://www.turkuamk.fi/fi/tutkinnot-ja-opiskelu/hakeminen/usein-kysytt…
Se riippuu ihan hakijamäärästä ja hakijoiden tasosta. Kyllä isoissa kaupungeissa se pisteraja sh pääsykokeisiin on jotain väliltä 45-65p.