SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku eh todistusvalinta tehty. Pääsykokeisiin ei 67 pisteellä päässy, mut 29 todistuspisteellä pääsi sisään
Mitä? Mulla oli 29 todistuspistettä ja silti tuli vaan pääsykoekutsu 🤔
Joo opintopolusta näkyy, mullekin tuli kutsu s.postiin mut opintopolusta näky että onko päässy!
Mulle pärähti just nyt Metropolian toimintaterapeutin todistusvalintatulos meiliin. Pääsin sisään! Viime pe tuli kyllä valintakoekutsukin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku eh todistusvalinta tehty. Pääsykokeisiin ei 67 pisteellä päässy, mut 29 todistuspisteellä pääsi sisään
Mitä? Mulla oli 29 todistuspistettä ja silti tuli vaan pääsykoekutsu 🤔
Mitäköhän ihmettä? Eihän se voi noin olla 😲
Mäkin sain ton sh-pääsykoekutsun, mutta opintopolussa oli sitten tieto että eh-paikka myönnetty
En tajunnu kattoa opintopolkua, nyt vilkasin ja niinhän se koulupaikka tipahti! Oon niin täpinöissäni, en kestä
Tamkiin hain sosionomi monimuotokoulutukseen.
Onko kukaan saanut kutsua valintakokeeseen?
Millä pisteillä päässyt Metropolian terkan pääsykokeisiin? Tai siis onko joku jo saanut kutsun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä porukka tuntui olevan paljon enemmän kartalla soteli-keskustelussa. Nyt tämä tuntuu olevan joku urpojen kokoontumisajo.
Niin paljon riidanhaastamista myös ollut tässä ketjussa, että tekisi mieli olla kärpäsenä katossa itse valintakokeessa, etenkin jos ryhmähaastattelu. Kuvittelen vaan sen tappelun ja riitelyn 😁😁
Itseäni ainakin on suoraan sanottuna ärsyttänyt noiden urpojen vuoksi,ei minkään riidanhaastamisen vuoksi. Ei vaan voi ymmärtää miksi ihmiset ei itse ota mistään simppeleistäkään asioista selvää, tai käytä sitä päätään.
Urpoja.. hmm🤔. Eiköhän me kaikki hakijat olla ihan samalla viivalla ja sosiaali- terveysalalla erilaisuuden sietäminen on kyllä niitä ykkösjuttuja.
Ei ihmiset muutu miksikään pyhimyksiksi elämän jokaisella osa-alueella,kun alkavat työskennellä tai opiskella sotealalla. Siellä on ihan tavallisia ihmisiä töissä ja niin kuuluu ollakin. Nää on oikeasti niin huvittavia,kun ties miestä kommentista aletaan tehdä syväluotaavia luonneanalyyseja ja arvioida soveltuvuutta alalle, koska "sosiaali-ja terveysalalla vaaditaan sitä että.."
Muista kertoa pääsykokeen haastattelussa tämä, että ärsyttää "tyhmiä kyselevät urpot", ihan jo nettikeskusteluissakin 👌
Ei voi kuin nauraa. Olen jo vuosia ollut sotealalla,samoin on mieheni ja monet ystäväni. Ihmeellinen tarve joillakin glorifioida hoitoalaa tai siellä työskenteleviä ihmisiä. Ammatillisuus ei tarkoita sitä, että hoitoalalla työskentelevä olisi myös vapaa-ajalla mistään hermostumaton,koskaan ärsyyntymätön tai suuttumaton ihminen. Ihan ihmisiä ollaan kaikkine tunteineen.
Metropolia on julkaissut pisteet, Th alin 60,3 pistettä. Laurean ei vielä löydy.
Onko turun Amk viel laittanut pääsykoe kutsuja kellekään?
Vierailija kirjoitti:
Onko turun Amk viel laittanut pääsykoe kutsuja kellekään?
Turun amk Salon toimipiste on. Kysyin lähetyksistä perjantaina ja sanoivat että tämän vk aikana. Kyllä ne tulee kun on tullakseen
Metropolian pisteet julkaistu, mutta minulle ei ole vielä tullut kutsua sähköpostiin vaikka meni viidellä pisteellä yli rajan. Onko muilla vastaavaa?
• kirjoitti:
Metropolia on julkaissut pisteet, Th alin 60,3 pistettä. Laurean ei vielä löydy.
voitko linkata? en löydä millään haulla. ainoastaan kevään.
Miks just Laurealla kestää kaikkein pisimpään... Sais tulla jo ne kutsut!
Metropoliaan röntgenhoitoon alin pisteraja 52 ja sairaanhoitoon 49 ja risat, kumpikin monimuotoon. Soitin tänään koululle varmistaakseni asian.
Vierailija kirjoitti:
Miks just Laurealla kestää kaikkein pisimpään... Sais tulla jo ne kutsut!
Niinpä, täällä myös odotellaan tietoa!!
Ei varmaan turun eh pääse todistuksella 28 pisteellä? Ite oon tien päällä ja pankkikoodit kotona etten pääse edes opintopolkuun.. 😂
En löydä Metropolian pisterajoja. Laittakaa linkki.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan turun eh pääse todistuksella 28 pisteellä? Ite oon tien päällä ja pankkikoodit kotona etten pääse edes opintopolkuun.. 😂
No en usko.
Vierailija kirjoitti:
En löydä Metropolian pisterajoja. Laittakaa linkki.
https://www.metropolia.fi/haku/nain-haet/syksyn-yhteishaku/#jfmulticont…
Jos oon saanut todistusvalinnalla paikan, pitääkö ilmoittaa etten mee tohon alemman toiveen pääsykokeeseen? En muuten ihmettelis mutta sama koulu siis kyseessä molemmissa hakutoiveissa mut eri ala vaan. Niin kulkeeko se tieto siellä eri alojen välillä jos sama koulu kuitenkin 🤯.