Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
921/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan laurealla yleensä kestää tai lähinnä MIKSI NIILLÄ KESTÄÄ! En voi mitään sille et odotan niin innoissani, että päivitän spostia 5min välein ja se on raivostuttavaa 😂😂

Vierailija
922/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama😁 Toivotaab että tulis huomenna!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan laurealla yleensä kestää tai lähinnä MIKSI NIILLÄ KESTÄÄ! En voi mitään sille et odotan niin innoissani, että päivitän spostia 5min välein ja se on raivostuttavaa 😂😂

Joo ei jaksais venaa, ilmeisesti laurea ja jamk ei vielä oo kutsuja lähettäny! Alkaa jo jännittää :D

Vierailija
924/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla, kans vähän väliä päivitän mailit. 😅 Tulispa tieto nyt pian Laureasta!

Vierailija
925/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään kutsu Lapin amk:sta sh, sain esivalintakokeesta vain 40 p. En tiedä , miten suhtautua. On ilmeisesti oppilaitos, johon kaikki halukkaat pääsee?  Tietääkö joku?

Vierailija
926/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin hiki hatussa ihmisen biologiaa kun sh pääsykoekutsu kolahti sähköpostiin. Joku kumma sai mut kirjautumaan opintopolun sivustolle ja siellä luki, että oon saanut opiskelupaikan, eli ilman pääsykoetta. Tuli kyllä myös aivan puskista, koska siellä ei ollut mitään perustelua, enkä ollut edes ajatellut, että tämäkin olisi mahdollista. Nyt on opiskelupaikka otettu vastaan ja stressaaminen pääsykokeista loppui ku seinään.

Vierailija
927/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin epäreilua että jotkut saavat koulupaikan ilman pääsykoetta. Miten siellä koulussa voi kukaan tietää että millainen persoona se ihminen on vain sen perusteella, mikä numero näkyy matikan tai biologian kohdalla todistuksessa?

Vierailija
928/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku sosionomi pisteraja 64,4 ja mulla 64,3p. Ei vois viikko paremmin alkaa😁

Voi ei! Mulla tismalleen sama pistemäärä kuin sulla mutta hain Metropoliaan jossa raja oli nyt 61,8. Aika "paljon" nousi, keväällä ollut 54,6 ja viime syksynä 51,2. Ymmärrän kyllä miksi nousi, koe tuntui todella helpolta, matikkaa lukuunottamatta koska oon siinä huono ja vastailin vaan "en tiedä" suurimpaan osaan. :D 

Vierailija
929/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TammikuussaOpiskelemaan kirjoitti:

Mä luin hiki hatussa ihmisen biologiaa kun sh pääsykoekutsu kolahti sähköpostiin. Joku kumma sai mut kirjautumaan opintopolun sivustolle ja siellä luki, että oon saanut opiskelupaikan, eli ilman pääsykoetta. Tuli kyllä myös aivan puskista, koska siellä ei ollut mitään perustelua, enkä ollut edes ajatellut, että tämäkin olisi mahdollista. Nyt on opiskelupaikka otettu vastaan ja stressaaminen pääsykokeista loppui ku seinään.

Mihin hait? :)

Vierailija
930/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäks nous pisterajat :O

Vierailija
931/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikille jo tullut metropoliasta kutsut? Mä vielä odottelen vaikka tänään julkastiin pisterajat ja mulla yli alarajan. Ihmetyttää vain. Kai se on huomenna soitettava sinne.

Vierailija
932/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun AMK, Saloon

Vierailija
933/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TammikuussaOpiskelemaan kirjoitti:

Turun AMK, Saloon

Hain siis ja pääsin ilman pääsykoetta.

Vierailija
934/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömiä pisterajojen nousuja, mutta ne selittyvät runsaiden apujoukkojen käytöllä esivalintakokeessa. Ei ihmiset ykskaks ole fiksummiksi tulleet, se on fakta.

Tunnustakaa vaan.

Vierailija
935/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älyttömiä pisterajojen nousuja, mutta ne selittyvät runsaiden apujoukkojen käytöllä esivalintakokeessa. Ei ihmiset ykskaks ole fiksummiksi tulleet, se on fakta.

Tunnustakaa vaan.

Mun mielestä selittyy ihan sillä, että koe oli helpompi, ainakin tuntui siltä viime kevääseen verrattuna, ja esim. ennakkomateriaaliakin oli puolet vähemmän luettavana.

Vierailija
936/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 69 pistettä esivalintakokeesta eikä riittänyt metropolian fyssarin pääsykokeisiin ja se oli ainut mihin hain...

Vierailija
937/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustakaa vaan.

Mun mielestä selittyy ihan sillä, että koe oli helpompi, ainakin tuntui siltä viime kevääseen verrattuna, ja esim. ennakkomateriaaliakin oli puolet vähemmän luettavana.

Helppo ja helppo. Aikaa puolitoista tuntia ja yhtä paljon kysymyksiä kuin aiemmin.

Ennakkomateriaalin puolittuminen ei selitä näin isoa pisterajojen nousua.

Vierailija
938/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustakaa vaan.

Helppo ja helppo. Aikaa puolitoista tuntia ja yhtä paljon kysymyksiä kuin aiemmin.

Ennakkomateriaalin puolittuminen ei selitä näin isoa pisterajojen nousua.

Niin mutta vaikka kysymyksiä ja aikaa onkin saman verran kuin ennenkin niin, jos tehtävät tuntuvat helpommilta, niissä pääsee etenemään nopeammin, jolloin kokeen saa tehtyä loppuun asti. Itse kun uskon että yleensä täysiä pisteitä ei ole saanut sen takia että osa koe on jäänyt kesken aikarajan ja vaikeiden kysymysten takia. Ja kyllä mun mielestä ennakkomateriaalien puolittuminen lisää sitä että aineistot on helpompi sisäistää, jolloin on myös helpompi vastata kysymyksiin, ja kokeen tekeminen nopeutuu.

Vierailija
939/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä kirjoitti:

Mulle pärähti just nyt Metropolian toimintaterapeutin todistusvalintatulos meiliin. Pääsin sisään! Viime pe tuli kyllä valintakoekutsukin...

Oliko sulla paljon todistuspisteet?

Vierailija
940/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustakaa vaan.

Niin mun mielestä ei kyllä juurikaan helpompi ollut verrattuna kevään kokeeseen ei.

Ennakkomateriaalia vähempi joten varmaan aika riitti myös paremmin käyttää esim hakutoimintoa ja kyllä aivan samaa mieltä, että moni varmasti käytti apuvoimia kokeessa.

Mun omat pisteet suunnilleen samat mitä keväällä ilman apuja ja hakutoimintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi