SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä Oulun diakista Oo vielä kutsua tullut. .mutta pisterajat on julkaistu
Oulun Diakissa ollut sh-diakonissa pisteraja 11,1p.😂😂 aikamoinen saa olla jos ei sinne pääse! Hain itsekin Diakkiin mutta se on vasta kolmas vaihtoehto mulla.
Sosionomiksi oli setään vähän enemmän sielläkin
Anteeksi sentään :D ehkä mun ei kannata hakea kun en osaa ees kirjoittaa
Lappeenrannan sosionomin valintakoe järjestetään opintopolun mukaan 6.11 ja kutsun mukaan 5.11. Onko kukaan muu saanut kutsua Samiaan? Pitää varmaan kysyä asiasta..
Vierailija kirjoitti:
Lappeenrannan sosionomin valintakoe järjestetään opintopolun mukaan 6.11 ja kutsun mukaan 5.11. Onko kukaan muu saanut kutsua Samiaan? Pitää varmaan kysyä asiasta..
Koulun sivuilla käsittääkseni myös tuo 6.11. entäs jos järjestävätkin kahtena päivänä esim🤔
Mulla oli Saimia vasta kakkosvaihtoehtona ja pääsinkin ykkösen kokeisiin.
Kannattaa varmistaa vielä hakijapalveluista tuo päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä porukka tuntui olevan paljon enemmän kartalla soteli-keskustelussa. Nyt tämä tuntuu olevan joku urpojen kokoontumisajo.
Niin paljon riidanhaastamista myös ollut tässä ketjussa, että tekisi mieli olla kärpäsenä katossa itse valintakokeessa, etenkin jos ryhmähaastattelu. Kuvittelen vaan sen tappelun ja riitelyn 😁😁
Itseäni ainakin on suoraan sanottuna ärsyttänyt noiden urpojen vuoksi,ei minkään riidanhaastamisen vuoksi. Ei vaan voi ymmärtää miksi ihmiset ei itse ota mistään simppeleistäkään asioista selvää, tai käytä sitä päätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä porukka tuntui olevan paljon enemmän kartalla soteli-keskustelussa. Nyt tämä tuntuu olevan joku urpojen kokoontumisajo.
Niin paljon riidanhaastamista myös ollut tässä ketjussa, että tekisi mieli olla kärpäsenä katossa itse valintakokeessa, etenkin jos ryhmähaastattelu. Kuvittelen vaan sen tappelun ja riitelyn 😁😁
Itseäni ainakin on suoraan sanottuna ärsyttänyt noiden urpojen vuoksi,ei minkään riidanhaastamisen vuoksi. Ei vaan voi ymmärtää miksi ihmiset ei itse ota mistään simppeleistäkään asioista selvää, tai käytä sitä päätään.
Urpoja.. hmm🤔. Eiköhän me kaikki hakijat olla ihan samalla viivalla ja sosiaali- terveysalalla erilaisuuden sietäminen on kyllä niitä ykkösjuttuja.
Kuinka moni sai kutsun sosionomin monimuotokoulutuksen valintakokeeseen Kareliaan? Mille päivälle?
Itsellä 8.11.
Sain kutsun neljänteen hakutoive paikkaan. Mietin, että jos saisinkin vaikka täydet pisteet valintakokeesta, niin olisiko minulla edes mahdollisuutta päästä opiskelemaan esim. ykkös vaihtoehtoon? Vai ainoastaan tuohon neljänteen jonne kutsu tuli. Oppilaitokset tekevät kuitenkin valintakoeyhteistyötä eikä esivalintakoe pisteillä ole lopullisessa valinnassa merkitystä. Mutta sitä mietin, että menetinkö jo esivalintakoe pisteillä mahdollisuuden noihin muihin paikkoihin vaikka ylsin kuitenkin valintakokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpoja.. hmm🤔. Eiköhän me kaikki hakijat olla ihan samalla viivalla ja sosiaali- terveysalalla erilaisuuden sietäminen on kyllä niitä ykkösjuttuja.
Ei ihmiset muutu miksikään pyhimyksiksi elämän jokaisella osa-alueella,kun alkavat työskennellä tai opiskella sotealalla. Siellä on ihan tavallisia ihmisiä töissä ja niin kuuluu ollakin. Nää on oikeasti niin huvittavia,kun ties miestä kommentista aletaan tehdä syväluotaavia luonneanalyyseja ja arvioida soveltuvuutta alalle, koska "sosiaali-ja terveysalalla vaaditaan sitä että.."
Sosiaali- ja terveysalalla tarvitaan myös kykyä työskennellä itsenäisesti ja samaan aikaan vastuullisesti haastavissakin tilanteissa. Jos jo pelkkä esivalintakoe, pääsykoekutsut ja niiden lähettäminen ja pääsykokeet tuottaa niin paljon panikointia ja "apua apua" - kysymyksiä, niin voi miettiä soveltuvuutta alalle.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni sai kutsun sosionomin monimuotokoulutuksen valintakokeeseen Kareliaan? Mille päivälle?
Itsellä 8.11.
sama päivä, paljon sait sotelista pisteitä ja montakohan hakijaa kutsuttu valintakokeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali- ja terveysalalla tarvitaan myös kykyä työskennellä itsenäisesti ja samaan aikaan vastuullisesti haastavissakin tilanteissa. Jos jo pelkkä esivalintakoe, pääsykoekutsut ja niiden lähettäminen ja pääsykokeet tuottaa niin paljon panikointia ja "apua apua" - kysymyksiä, niin voi miettiä soveltuvuutta alalle.
"Jo pelkkä.." Kamoon hei nyt. Oli ala mikä tahansa,yliopisto tai amk, se on täysin normaalia jännittää pääseekö sinne unelmiensa alalle ja saako koulupaikan vai ei! Ei sotealan ihmisten tarvi mitään robotteja olla. Paineensietokykyä tulisi olla niin että voi jännityksestä huolimatta pärjätä pääsykokeissa, mutta ihan normaalia jännäillä ja panikoida vapaa-ajalla miten käy. Tää on täysin eri asia kuin kyvyttömyys hakea itse tietoa,mikä esim.mua ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jo pelkkä.." Kamoon hei nyt. Oli ala mikä tahansa,yliopisto tai amk, se on täysin normaalia jännittää pääseekö sinne unelmiensa alalle ja saako koulupaikan vai ei! Ei sotealan ihmisten tarvi mitään robotteja olla. Paineensietokykyä tulisi olla niin että voi jännityksestä huolimatta pärjätä pääsykokeissa, mutta ihan normaalia jännäillä ja panikoida vapaa-ajalla miten käy. Tää on täysin eri asia kuin kyvyttömyys hakea itse tietoa,mikä esim.mua ärsyttää.
No sitähän tässä keskustelussa on paljon ollut. Joku kirjoittaa, että kaikki kutsut lähetetään tänään (perjantaina), niin kuoro rupee huutaan sitä ja sitten täällä murehditaan asiaa, VAIKKA sotelin sähköpostissakin on lukenut että todennäköisesti kutsuja päästään lähettämään vasta 22.10 alkaen. Tässä nyt yksi esimerkki. Lainaamasi viesti oli tarkoituksella hieman kärjistetysti kirjoitettu, ärsyttää vaan ainainen "jos et kestä erilaisuutta tai tyhmiä ihmisiä, niin et sovi alalle" - lätinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset muutu miksikään pyhimyksiksi elämän jokaisella osa-alueella,kun alkavat työskennellä tai opiskella sotealalla. Siellä on ihan tavallisia ihmisiä töissä ja niin kuuluu ollakin. Nää on oikeasti niin huvittavia,kun ties miestä kommentista aletaan tehdä syväluotaavia luonneanalyyseja ja arvioida soveltuvuutta alalle, koska "sosiaali-ja terveysalalla vaaditaan sitä että.."
Erilaisuuden sietäminen kuuluu siihen ammatillisuuteen.
Ei liity ihmisen persoonaan sinänsä niinkään. Alalla tarvitaan mm. pitkää pinnaa, paineenkestokykyä, ongelmanratkaisukykyä, osata hallita laajoja kokonaisuuksia, erinomaisia vuorovaikutustaitoja sekä kykyä tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa.
Voit väittää mitä haluat, mutta erilaisuuden sietäminen on yksi tärkeimmistä kyvyistä, kun ihmisten parissa töitä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 8.11.sama päivä, paljon sait sotelista pisteitä ja montakohan hakijaa kutsuttu valintakokeisiin?
46.6 eli ei mitkään huippupisteet..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 8.11.sama päivä, paljon sait sotelista pisteitä ja montakohan hakijaa kutsuttu valintakokeisiin?
Niin ja olikohan kutsuttuja kaksinkertainen vai kolminkertainen määrä aloituspaikkohin nähden eli about 100-150 jaettu kolmelle päivällä
Oho, Ompas korkeat pisterajat nyt syksyllä verrattuna edellisvuoteen. Kutsu tuli viidenteen hakuvalintaan. Tuskin pääsen sinne kouluun kun näytti olevan ensisijaisia hakijoita nelinkertainen määrä. :(
Onko tullut kutsuja jo Meteopolian kätilön kokeeseen?
Onko turkuun eh kutsut tullut?
Vierailija kirjoitti:
Sain kutsun neljänteen hakutoive paikkaan. Mietin, että jos saisinkin vaikka täydet pisteet valintakokeesta, niin olisiko minulla edes mahdollisuutta päästä opiskelemaan esim. ykkös vaihtoehtoon? Vai ainoastaan tuohon neljänteen jonne kutsu tuli. Oppilaitokset tekevät kuitenkin valintakoeyhteistyötä eikä esivalintakoe pisteillä ole lopullisessa valinnassa merkitystä. Mutta sitä mietin, että menetinkö jo esivalintakoe pisteillä mahdollisuuden noihin muihin paikkoihin vaikka ylsin kuitenkin valintakokeeseen.
Ymmärtääkseeni muutkin valintayhteistyötä tekevät ottavat kokeen huomioon. muistaakseni näin oli viime keväänä. pääsin kokeisiin ja sillä tuloksella pääsin parin koulun varasijajonolle, vaikka sotelin pisteillä en olisi pääsykokeeseen päässytkään kaikkiin vaihtoehtoihin.
Sosionomiksi oli setään vähän enemmän sielläkin