SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
Seamk bioanalyytikko 58+ Kutsu tuli vaikken ollut ensikertalainen vaan ikää jo paljon enemmän!
Nyt jännittää. Millaisia valintakokeet ovat olleet, erityisesti tuon bioanalytiikan? Onko joku käynyt niissä?
Esivalintakokeella ja ensikertalaisuudella ei ole mitään vaikutusta toisiinsa. Pääsykokeessa ensikertalaisuus onkin sitten hyvin suuressa mittakaavassa mahdollisuuksia parantava ominaisuus hakijassa.
Vierailija kirjoitti:
Seamk bioanalyytikko 58+ Kutsu tuli vaikken ollut ensikertalainen vaan ikää jo paljon enemmän!
Nyt jännittää. Millaisia valintakokeet ovat olleet, erityisesti tuon bioanalytiikan? Onko joku käynyt niissä?
Ei-ensikertalaisuus ei vaikuta vielä tässä vaiheessa mitenkään. Eikä ikäkään vaikuta ensikertalaisuuteen saatika koko hakuprosessiin..
755/782
klo 11:42 | 20.10.2018
Näytä aiemmat lainaukset (4)
Vierailija kirjoitti:
Juu ja nimenomaan siksi pyydetään kutsukirjeessäkin ilmoittamaan heti,jos ei pääse tai aio tulla valintakokeeseen jotta paikkaa voi tarjota toiselle.
Vaikka pyydetään ilmoittamaan, jos ei pääse paikalle, soteli-kokeen perusteella tehtävä esivalintalaskenta tehdään vain kerran ja sitä ei ajeta uudestaan sen takia, että joku peruisikin. Mm. tämän takia varsinaiseen kokeeseen kutsutaan vähintään kaksinkertainen määrä hakijoita aloituspaikkoihin verrattuna. Valintakokeeseen kutsuttavat on katsottu aikeissa perjantaina Opintopolussa eikä niihin tule siis enää muutoksia.
Kerran tätä kysyin suoraan koululta ja vastauksena tulikin suoraan, ettei valintakokeisiin kutsuta ketään tilalle, vaikka joku peruisikin. Sen verta kokeisiin kuitenkin porukkaa kutsutaan.
Tarviiko osata opetussuunnitelmaa joka on yli 50sivua pitkä. Menen siis sosionomi monimuoto kokeisiin
Keväällä porukka tuntui olevan paljon enemmän kartalla soteli-keskustelussa. Nyt tämä tuntuu olevan joku urpojen kokoontumisajo.
Onko joku urpo tulossa Helsinkiin ensi viikolla kaksipäiväiselle valmennuskurssille 😁📖
Voiko siis yo todistuksella saada opiskelupaikan?
Niin kai mut en tiedä miten paljon soteli koulutusohjelmiin pitää saada yo pisteitä et pääsee sisään. Mut miten koulumenestys vaikuttaa jos menee kuitenkin valintakokeen kautta. Vai katsotaanko sillon vaan valintakoe pisteet????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiloboi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun hakukohteessa nous esivalinnan pistemäärät edellisiin vuosiin verrattuna 10-15 p. Ei tullut kutsua metropolian eh 66 pisteellä. Edellisinä vuosina pisteet ollut aina 50-55! Harmittaa, olin melko varma ettei nyt noin radikaalia nousua pisteisiin tulis..
No kyllähän sä nyt noilla pisteillä pääset
En päässyt, kutsut jo jaettu! :/
Mistä tiiät jos jakaa ensviikol loput? Ja eihän metropolian pisterajoja ole vielä julkaistu..
Miks muka osa sais eri aikaa ?
Koska niitä nyt vaan sattuu tulemaan eri aikaan. Ensimmäinen lähetyspäivä oli perjantai eikä siinä mitenkään ehditä kaikkia lähettämään. Vaikka olisi samasta koulusta kyse, voi olla että saman alan hakijatkaan eivät kaikki saaneet. Itse sain vasta viimeisimpään hakukohteeseen ja omilla pisteilläni ihan varmasti muihinkin tulee kutsut.
Täältä saa kyllä niin ristiriitasta infoa koskien pääsykoekutsujen lähettämistä. Onko kellään FAKTATIETOA siitä, tuleeko koulun kutsut tietylle alalle samalla kertaa kaikille, vai voiko niiden kutsujen lähettely jatkua ensiviikolla, vaikka jotkut jo saaneet perjantaina kutsut tietylle alalle pääsykokeisiin?
Esim. Metropolian fyssarilinja, jotkut saivat jo perjantaina kutsut, onko mahdollista että ensviikolla kutsujen lähettely jatkuu tälle linjalle?
Perjantaina sain kutsun Metropolian Toimintaterapeutin monimuotokoulutuksen pääsykokeisiin. Pisteitä esivalintakokeesta 76.1. Todistuspisteitä olisi 29/30 mutta olisko sitten ollut ihan täysilläkin pisteillä ne muutama hakija jotka todistuksen perusteella valitaan.
Sattuisko kukaan olla menossa Tampereelta to 1.11. tuonne pääsykokeisiin? Mietin tällaista "matkustamisyhteistyö"-optiota.
ONKO KETÄÄN SAANUT KUTSUA METROPOLIAN SAIRAANHOITAJA PÄIVÄTOTEUTUKSEEN?? Millä pisteillä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiloboi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun hakukohteessa nous esivalinnan pistemäärät edellisiin vuosiin verrattuna 10-15 p. Ei tullut kutsua metropolian eh 66 pisteellä. Edellisinä vuosina pisteet ollut aina 50-55! Harmittaa, olin melko varma ettei nyt noin radikaalia nousua pisteisiin tulis..
No kyllähän sä nyt noilla pisteillä pääset
En päässyt, kutsut jo jaettu! :/
Mistä tiiät jos jakaa ensviikol loput? Ja eihän metropolian pisterajoja ole vielä julkaistu..
Koska niitä nyt vaan sattuu tulemaan eri aikaan. Ensimmäinen lähetyspäivä oli perjantai eikä siinä mitenkään ehditä kaikkia lähettämään. Vaikka olisi samasta koulusta kyse, voi olla että saman alan hakijatkaan eivät kaikki saaneet. Itse sain vasta viimeisimpään hakukohteeseen ja omilla pisteilläni ihan varmasti muihinkin tulee kutsut.
Mihin hait mille linjalle? Oliko useampi koulutusvaihtoehto?
Mitä pisteitä ootte saanu sairaanhoitaja metropolia päivä/monimuoto? Ja onko tullu kutsuja?
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina sain kutsun Metropolian Toimintaterapeutin monimuotokoulutuksen pääsykokeisiin. Pisteitä esivalintakokeesta 76.1. Todistuspisteitä olisi 29/30 mutta olisko sitten ollut ihan täysilläkin pisteillä ne muutama hakija jotka todistuksen perusteella valitaan.
Sattuisko kukaan olla menossa Tampereelta to 1.11. tuonne pääsykokeisiin? Mietin tällaista "matkustamisyhteistyö"-optiota.
Mulla sotelista reilu 66 pistettä ja todistuksesta 30/30, ja sain kutsun. Pääsykokeeseenhan sotelipisteet ei enää vaikuta, mutta vaikuttaako sit todistusvalinnassa? Täytyy ottaa ehkä yhteyttä Metropoliaan ja kysyä, onko todistusvalinnat jo tehty.
Vierailija kirjoitti:
Keväällä porukka tuntui olevan paljon enemmän kartalla soteli-keskustelussa. Nyt tämä tuntuu olevan joku urpojen kokoontumisajo.
Niin paljon riidanhaastamista myös ollut tässä ketjussa, että tekisi mieli olla kärpäsenä katossa itse valintakokeessa, etenkin jos ryhmähaastattelu. Kuvittelen vaan sen tappelun ja riitelyn 😁😁
Vierailija kirjoitti:
ONKO KETÄÄN SAANUT KUTSUA METROPOLIAN SAIRAANHOITAJA PÄIVÄTOTEUTUKSEEN?? Millä pisteillä??
65,6 p mulle tuli
Onko Laureasta tullut terveydenhoitaja tai muita kutsuja?