Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
841/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku eh todistusvalinta tehty. Pääsykokeisiin ei 67 pisteellä päässy, mut 29 todistuspisteellä pääsi sisään

Eihän noi sun pisteet liity mitenkään mihinkään jos todistusvalintaa käytetty..

Vierailija
842/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö huolestua kun ei oo vielä kutsua tullu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut pääsykoekutsua Laureaan sosionomin verkko-opintoihin? Ja millä pisteillä?

Vierailija
844/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. No oon mä iloinen et pääsin sh valintakokeisiin edes. :) sieltä voi sitten suuntautua ensihoitoon, saada perustason pätevyydet ja hankkia se eh pätevyys tai mikä lie myöhemmin.. Tai hakea keväällä uudestaan johonkin muualle.

Vierailija
845/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurean kutsua odotellessa..

Vierailija
846/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun sosionomi päivä ei oo kuulunu kutsua.. 65p esivalinta

Vierailija
847/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurean terkkaa odotellan täällä. Ei ole tainnut Laurea vielä lähetellä kutsuja?!

Vierailija
848/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut kutsua Diakin sosionomi monimuoto tai Metropolia sosionomi päivä- tai monimuoto-valintakokeisiin?

Vierailija
849/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä. No oon mä iloinen et pääsin sh valintakokeisiin edes. :) sieltä voi sitten suuntautua ensihoitoon, saada perustason pätevyydet ja hankkia se eh pätevyys tai mikä lie myöhemmin.. Tai hakea keväällä uudestaan johonkin muualle.

Missä pystyy sh suuntautumaan eh:n?

Vierailija
850/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekkään tullut Jäljiltä kutsua

Vierailija
851/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Jamkilta

Vierailija
852/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli perjantaina kutsu Metropoliasta sosionomin (päivätoteutus) valintakokeeseen.

Vierailija
853/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan Hämeenlinnaan kutsua

Vierailija
854/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mä sen oon ymmärtäny, kaveri joka opiskelee arcadassa kerto. Ainakin ruotsinkielisissä kouluissa voi tehä niin, kyllähän sen uskois olevan samanlaista suomenkielisissäkin. Se eh pätevyys maksaa sit pari tonnia jos sen haluaa, muuten oot vaa perustason hoitaja mut voit työskennellä ambulanssissa. Sulla ei vaa oo kaikkia oikeuksia/pätevyyksiä ku eh. Huutakaa hep jos mulla on väärin, sillä sit oon ymmärtäny väärin koko ton homman.

Vierailija
855/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku eh todistusvalinta tehty. Pääsykokeisiin ei 67 pisteellä päässy, mut 29 todistuspisteellä pääsi sisään

Mitä? Mulla oli 29 todistuspistettä ja silti tuli vaan pääsykoekutsu 🤔

Vierailija
856/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mä sen oon ymmärtäny, kaveri joka opiskelee arcadassa kerto. Ainakin ruotsinkielisissä kouluissa voi tehä niin, kyllähän sen uskois olevan samanlaista suomenkielisissäkin. Se eh pätevyys maksaa sit pari tonnia jos sen haluaa, muuten oot vaa perustason hoitaja mut voit työskennellä ambulanssissa. Sulla ei vaa oo kaikkia oikeuksia/pätevyyksiä ku eh. Huutakaa hep jos mulla on väärin, sillä sit oon ymmärtäny väärin koko ton homman.

Opiskelin JAMKissa ja meillä oli tietyt suuntautumisvaihtoehdot. Ensihoitoon (lanssiin) voisi päästä harkkaan ehkä akuutin ja operatiivisen suorittamaan, jos paikan saisi, ehkä jostakin yksityisestä ambulanssista. En tiedä ottaako pelastuslaitos harkkaan. Suuntautumisvaihtoehtona on kriittisesti sairas, ehkä sen voisi suorittaa ensihoidossa osittain. Mutta jos sen pätevyyden haluaa niin se on maksulliselle koulunpenkille mentävä.

Vierailija
857/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Mulla oli 29 todistuspistettä ja silti tuli vaan pääsykoekutsu 🤔

Mitäköhän ihmettä? Eihän se voi noin olla 😲

Mäkin sain ton sh-pääsykoekutsun, mutta opintopolussa oli sitten tieto että eh-paikka myönnetty

Vierailija
858/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista matikkaa ollut aiemmin metropolian sh valintakokeissa? :) Lääkelaskuja, yksikön muunnoksia, prosentteja?

Vierailija
859/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväällä porukka tuntui olevan paljon enemmän kartalla soteli-keskustelussa. Nyt tämä tuntuu olevan joku urpojen kokoontumisajo.

Niin paljon riidanhaastamista myös ollut tässä ketjussa, että tekisi mieli olla kärpäsenä katossa itse valintakokeessa, etenkin jos ryhmähaastattelu. Kuvittelen vaan sen tappelun ja riitelyn 😁😁

Itseäni ainakin on suoraan sanottuna ärsyttänyt noiden urpojen vuoksi,ei minkään riidanhaastamisen vuoksi. Ei vaan voi ymmärtää miksi ihmiset ei itse ota mistään simppeleistäkään asioista selvää, tai käytä sitä päätään.

Urpoja.. hmm🤔. Eiköhän me kaikki hakijat olla ihan samalla viivalla ja sosiaali- terveysalalla erilaisuuden sietäminen on kyllä niitä ykkösjuttuja.

Ei ihmiset muutu miksikään pyhimyksiksi elämän jokaisella osa-alueella,kun alkavat työskennellä tai opiskella sotealalla. Siellä on ihan tavallisia ihmisiä töissä ja niin kuuluu ollakin. Nää on oikeasti niin huvittavia,kun ties miestä kommentista aletaan tehdä syväluotaavia luonneanalyyseja ja arvioida soveltuvuutta alalle, koska "sosiaali-ja terveysalalla vaaditaan sitä että.."

Muista kertoa pääsykokeen haastattelussa tämä, että ärsyttää "tyhmiä kyselevät urpot", ihan jo nettikeskusteluissakin 👌

Vierailija
860/3148 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottelen myös sieltä kutsua, toivottavasti tulee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan