SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaa ihmisillä on perua paikkansa 11.12 asti niin älkää nyt hätäilkö, siihen on aikaa.
Jonot liikkuu jos ovat liikkuakseen ja lähtökohtaisesti negatiivinen asennoituminen ei koskaan tuo mitään hyvää tulleessaan.
Itse ainakin positiivisin mielin siihen asti kun tilanne selvä.Joo mutta realistinen kannattaa olla. Eipä 1-3 isommilta varasijoilta ole juurikaan toivoa päästä,ellei jotakin harvinaista ihmettä tapahdu. Käytännössä juuri kukaan ei peruuta paikkaansa,ellei pääse ylempään hakutoiveeseensa. Jotkut elättelee toivoa ja jonottaa viimeiseen asti siihen ykköstoiveeseen,vaikka paikka on jo alemmalta toiveelta mutta muista syistä jonot ei juuri liiku.
Höpsis tähän😄. Riippuu täysin koulusta, linjasta ja peruuko paikkansa edellä olijat.
Ja tottakai jonottaa ja ottaa paikan sitten vasta vastaan kun on selvää ettei ykköstoiveeseen pääse ja paikkoja vapautuu.
Miksi joku peruisi paikkansa? Nykyään tarjotaan vain yhtä paikkaa kerrallaan, eli lähestulkoon aina paikan "peruminen"johtuu siitä että hakija pääsi ylempään toiveeseensa. Paikan voi ottaa vastaan ja jäädä silti odottamaan ylempää toivetta,alempi peruuntuu automaattisesti jos pääsee ylempään. Tämä kuitenkin aiheuttaa sen,etteivät jonot juuri liiku. Suurinosa ei jää jonottamaan ykköstoiveeseen,jos jonosija on esim. yhtään isompi kuin 10 koska sisäänpääsy on lähes mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaa ihmisillä on perua paikkansa 11.12 asti niin älkää nyt hätäilkö, siihen on aikaa.
Jonot liikkuu jos ovat liikkuakseen ja lähtökohtaisesti negatiivinen asennoituminen ei koskaan tuo mitään hyvää tulleessaan.
Itse ainakin positiivisin mielin siihen asti kun tilanne selvä.Joo mutta realistinen kannattaa olla. Eipä 1-3 isommilta varasijoilta ole juurikaan toivoa päästä,ellei jotakin harvinaista ihmettä tapahdu. Käytännössä juuri kukaan ei peruuta paikkaansa,ellei pääse ylempään hakutoiveeseensa. Jotkut elättelee toivoa ja jonottaa viimeiseen asti siihen ykköstoiveeseen,vaikka paikka on jo alemmalta toiveelta mutta muista syistä jonot ei juuri liiku.
Höpsis tähän😄. Riippuu täysin koulusta, linjasta ja peruuko paikkansa edellä olijat.
Ja tottakai jonottaa ja ottaa paikan sitten vasta vastaan kun on selvää ettei ykköstoiveeseen pääse ja paikkoja vapautuu.Miksi joku peruisi paikkansa? Nykyään tarjotaan vain yhtä paikkaa kerrallaan, eli lähestulkoon aina paikan "peruminen"johtuu siitä että hakija pääsi ylempään toiveeseensa. Paikan voi ottaa vastaan ja jäädä silti odottamaan ylempää toivetta,alempi peruuntuu automaattisesti jos pääsee ylempään. Tämä kuitenkin aiheuttaa sen,etteivät jonot juuri liiku. Suurinosa ei jää jonottamaan ykköstoiveeseen,jos jonosija on esim. yhtään isompi kuin 10 koska sisäänpääsy on lähes mahdotonta.
Ite oon perunu edellisvuonna paikan, koska koulupaikka ei ollut se mitä toivoin ja en halunnut menettää ensikertalaisen asemaa.
Mulla 3. vaihtoehtoon varasija aluks 13 ja nyt enään 4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tottakai jonottaa ja ottaa paikan sitten vasta vastaan kun on selvää ettei ykköstoiveeseen pääse ja paikkoja vapautuu.Miksi joku peruisi paikkansa? Nykyään tarjotaan vain yhtä paikkaa kerrallaan, eli lähestulkoon aina paikan "peruminen"johtuu siitä että hakija pääsi ylempään toiveeseensa. Paikan voi ottaa vastaan ja jäädä silti odottamaan ylempää toivetta,alempi peruuntuu automaattisesti jos pääsee ylempään. Tämä kuitenkin aiheuttaa sen,etteivät jonot juuri liiku. Suurinosa ei jää jonottamaan ykköstoiveeseen,jos jonosija on esim. yhtään isompi kuin 10 koska sisäänpääsy on lähes mahdotonta.
Ite oon perunu edellisvuonna paikan, koska koulupaikka ei ollut se mitä toivoin ja en halunnut menettää ensikertalaisen asemaa.
Tämä just. Kyllähän niitä perutaan jos ei ole se ykköstoive.
Oamk ja th ei ole tainnut varasijat liikkua ainakaan siellä ihan kärjessä?
Rruu kirjoitti:
ENÄÄ, Se on enää ilman toista N kirjainta. Joka kerta kolahtaa korvaan. Miten tätä ei saada koulussa/arjessa opetettua ihmisille. Kiitos ja anteeks.
Vierailija kirjoitti:
Varasijailijat!
Tehtäiskö pieni galluppi..Eli jos olet varasijalla ykköshakukohteeseesi niin mikä varasija oli ensin ja paljonko sija liikkunut, millä sijalla nyt?
Mikä koulu ja linja?
Paljonko pisteet?
Sh, ensin oli varasija 9 ja tuloskirjeen tulon jälkeisenä päivänä heti 1. Ja edelleen 1. Koitan olla stressaamatta, on tässä vielä aikaa. Pisteitä noin 60.
Vierailija kirjoitti:
Rruu kirjoitti:
ENÄÄ, Se on enää ilman toista N kirjainta. Joka kerta kolahtaa korvaan. Miten tätä ei saada koulussa/arjessa opetettua ihmisille. Kiitos ja anteeks.
--> pilkun jälkeen tulee pieni kirjain, ei iso. Anteeks --> Anteeksi.
Myös kysymysmerkki puuttuu lauseesta.
Että haloo oikeesti, tää ei oo mikää äidinkielen koe vaan keskustelupalsta :D
T. Enään
Rruu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rruu kirjoitti:
Myös kysymysmerkki puuttuu lauseesta.Että haloo oikeesti, tää ei oo mikää äidinkielen koe vaan keskustelupalsta :D
T. Enään
Samaa mieltä noista kirjoitusvirheistä, mutta itseänikin häiritsee tuo enään. Olen jo sen verran iäkäs että vielä pari vuotta sitten en tiennyt tästä kirjoitustyylistä. Todella häiritsevää.
Rruu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rruu kirjoitti:
Myös kysymysmerkki puuttuu lauseesta.Että haloo oikeesti, tää ei oo mikää äidinkielen koe vaan keskustelupalsta :D
T. Enään
Se oli toteamus eikä kysymys. Monesti vain tuntuu että ihmiset eivät tiedä kirjoittavansa sanaa väärin. Lapset vielä ymmärrän, mutta aikuisillakin on vaikeaa käsittää ettei se toinen n kuulu sanaan.
Noniin kun alkaa ihan äidinkielenoppitunniksi menemään tämä niin kuinka monella varasijajono on tänään liikkunut?
Onko joku lähettänyt elomakkeella todistuskopioita laureaan? Tuleeko sieltä mitään vahvistusviestiä sähköpostiin että ovat todistuksen sinne saaneet?
Vierailija kirjoitti:
Noniin kun alkaa ihan äidinkielenoppitunniksi menemään tämä niin kuinka monella varasijajono on tänään liikkunut?
Mulla ainakin! Turun eh sekä sh ja metropolian kätilö.
On jonot liikkunut tänään mutta ei omassa kohteessani. Edelleen varasija 1; metropolia terveydenhoitaja monimuoto.
Onko kellään liikkunut jamkin sairaanhoitaja monimuodon varasijat?
Onko muita, jotka on hakenu OAMK:iin avoimen puolelle opiskeleen sosionomin polkuopintoja? Onko tullu tietoa pääsykokeesta? Mietin, että paljonkohan on hakijoita ja pääseekö kaikki edes haastatteluun. Kuitenki vaan 3 pääsee sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Onko muita, jotka on hakenu OAMK:iin avoimen puolelle opiskeleen sosionomin polkuopintoja? Onko tullu tietoa pääsykokeesta? Mietin, että paljonkohan on hakijoita ja pääseekö kaikki edes haastatteluun. Kuitenki vaan 3 pääsee sisälle.
Keväällä ei ainakaan päässy kaikki
Jännät paikat! Oon nyt Saimiaan th 1. varasijalla. Opiskelupaikka on niin oikea just tällä hetkellä. Nuorin lapsi on 1v 4kk, eikä kotona olo kyllä enää nappaa. Kerkeis hetken opiskella ennen kuin esikoinen menisi ala-asteelle.
Tietääkö kukaan täällä miten nuo siirtohaut koulun sisällä toimii?
Ensin oli varasija 8 ja nyt 7 :/ Ei siis juurikaan ole liikkunut.