SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä todistuksia teijän pitää lähettää? Ei vissiin mitään jos on ylioppilas
Samaa mietin? Oon monta kertaa jo lukenut ne ohjeet, että mitä pitää lähettää jos pitää ja silti aloin epäillä taas kun tossa eellä niistä joku puhui :Dd
Ohjeissa se lukee, ennen jotain tiettyä vuotta suoritetuista opinnoista pitää lähettää. :)
Eli jos olet esim tän vuoden yo niin niiden pitäisi jo olla opintopolussa.
Huom. Sinun ei tarvitse toimittaa tutkintotodistuksistasi kopioita, jos;
1. olet suorittanut suomalaisen ylioppilastutkinnon vuonna 1990 tai sen jälkeen.
(Huomaathan, että todistuskopiot tulee kuitenkin lähettää, jos olet suorittanut suomalaisen lukion oppimäärän ilman ylioppilastutkintoa tai olet suorittanut suomalaisen ylioppilastutkinnon ennen vuotta 1990)
2. olet saanut opiskelupaikan ylempään AMK-tutkintoon johtavasta koulutuksesta ja olet valmistunut haussa käyttämääsi korkeakoulututkintoon vuonna 1995 tai sen jalkeen.
Kysyy hän kirjoitti:
Miten te sisäänpäässeet olette lähettänyt nuo todistusliitteet? Käyköhän kännyllä otettu kuva?
Kyllä kelpasi valokuva :)
Btw varasijat liikkuivat tänään!
Vierailija kirjoitti:
Kysyy hän kirjoitti:
Miten te sisäänpäässeet olette lähettänyt nuo todistusliitteet? Käyköhän kännyllä otettu kuva?
Joku ei tykännyt vastauksesta mutta kyllä lähetin todistuksesta ihan puhelimella otetun kuvan ja seuraavana päivänä tuli koululta viesti että liitteet kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyy hän kirjoitti:
Joku ei tykännyt vastauksesta mutta kyllä lähetin todistuksesta ihan puhelimella otetun kuvan ja seuraavana päivänä tuli koululta viesti että liitteet kunnossa.
Mikä koulu kyseessä? Mulle ei ole tullut vielä vastausta..Täytyy varmaan huomenna soittaa ja kysyä, että menikö todistukset perille.
Wuhuuuuuuu!!
Katsoin äsken sähköpostin niin EILEN illalla
klo.19.11 oli tullut opintopolusta viesti, että olen saanut opiskelupaikan😄
Karelia amk sosionomi monimuoto!
Varasijalta 7 lähdettiin!!
Koulukohtaisia erojakin on ton todistuskopion kanssa. Hamkiin ei tarvitse lähetellä mitään, vaan ensimmäisenä koulupäivänä pitää ottaa aidot todistukset mukaan. Kyllä koulut ohjeistavat :)
Vierailija kirjoitti:
Koulukohtaisia erojakin on ton todistuskopion kanssa. Hamkiin ei tarvitse lähetellä mitään, vaan ensimmäisenä koulupäivänä pitää ottaa aidot todistukset mukaan. Kyllä koulut ohjeistavat :)
Pitää se kaikissa ottaa ekana päivänä alkuperäiset todistukset mukaan mitkä pitää vastata noita lähetettyjä kopioita tai skannattuja.
Vierailija kirjoitti:
"Vähän" höpöjä nyt puhuit..
Hamk monimuoto:
"
Haussa ilmoittamasi tutkinto- ja työkokemustiedot tarkastetaan ennen lopullista opiskelijaksi ottamista. Lähetä kopiot tutkinto- ja työtodistuksistasi HAMKin hakijapalveluihin 11.12.2018 klo 15.00 mennessä. Opintojen alussa kopioita verrataan alkuperäisiin todistuksiin.
Jos sinut hyväksytään varasijalta, opiskelupaikan hyväksymissähköpostissa ilmoitetaan, milloin sinun on viimeistään otettava opiskelupaikka vastaan ja toimitettava todistuskopiot haussa käyttämistäsi todistuksista.
Todistusten lähettäminen
Lähetä todistuskopiot joko postitse tai sähköpostin liitteenä hakijapalveluihin. Älä lähetä alkuperäisiä todistuksiasi!"
Onko turun monimuotoon päässeitä? Eikö sinne riitä tutkintotodistus liitteenä, joka oli jo hakukaavakkeessa toimitettuna? Eihän siinä kysytty työkokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vähän" höpöjä nyt puhuit..
Hamk monimuoto:
"
Haussa ilmoittamasi tutkinto- ja työkokemustiedot tarkastetaan ennen lopullista opiskelijaksi ottamista. Lähetä kopiot tutkinto- ja työtodistuksistasi HAMKin hakijapalveluihin 11.12.2018 klo 15.00 mennessä. Opintojen alussa kopioita verrataan alkuperäisiin todistuksiin.Jos sinut hyväksytään varasijalta, opiskelupaikan hyväksymissähköpostissa ilmoitetaan, milloin sinun on viimeistään otettava opiskelupaikka vastaan ja toimitettava todistuskopiot haussa käyttämistäsi todistuksista.
Todistusten lähettäminen
Lähetä todistuskopiot joko postitse tai sähköpostin liitteenä hakijapalveluihin. Älä lähetä alkuperäisiä todistuksiasi!"
Okei, sori kun en täsmentänyt, että päivämuodossa.
"Päivätoteutukset
Haussa ilmoittamasi tiedot tarkastetaan ennen lopullista opiskelijaksi ottamista.
Ota alkuperäiset, paperiset tutkintotodistuksesi mukaan ensimmäisenä opiskelupäivänäsi. Kuva tai kopio tutkintotodistuksestasi ei kelpaa.
Opiskelijavalintasi puretaan, mikäli sinulla ei ole koulutukseen vaadittua hakukelpoisuutta tai et toimita alkuperäisiä todistuksia." tässä vielä. Eli en nyt ihan täysin höpöjä puhunut, täsmennys vain jäi.... Pointtini kuitenkin oli se, että koulut ohjeistavat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Wuhuuuuuuu!!
Varasijalta 7 lähdettiin!!
Onnea!
Onlo muilla sijat liikkuneet viikonlopun aikana?
Vierailija kirjoitti:
Onko turun monimuotoon päässeitä? Eikö sinne riitä tutkintotodistus liitteenä, joka oli jo hakukaavakkeessa toimitettuna? Eihän siinä kysytty työkokemuksia?
Ei tarvitse enää lähettää mitään, jos olit liittänyt kopion tutkintotodistuksesta jo hakukaavakkeeseen. Työkokemus ei ollut pääsyvaatimuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wuhuuuuuuu!!
Varasijalta 7 lähdettiin!!Onnea!
Onlo muilla sijat liikkuneet viikonlopun aikana?
Ei oo 😭😭 varasija 1. edelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wuhuuuuuuu!!
Varasijalta 7 lähdettiin!!Onnea!
Onlo muilla sijat liikkuneet viikonlopun aikana?Ei oo 😭😭 varasija 1. edelleen
Höh.
Mulla keskiviikosta lähtien eka varasija ja nyt tosiaan eilen olivat lähettäneet sähköpostin että paikka mun.
Ei käynyt mielessä, että viikonloppuisinkin liikkuu, eli oli enemmän kuin kiva yllätys kun tänään katsoin spostin.
Haussa käytetyt todistukset, jos ne löytyvät opintopolusta, niin sitten ei ilmeisesti tarvitse lähettää. Mulla siellä ei ollut mitään, eli lähetin amiksen päättötodistuksen.