Kateelliset opiskelukaverit
Olen ensimmäisen vuoden opiskelija korkeakoulussa ja sain ensi kesäksi itselleni todella hyvän kesätyöpaikan. Koko kouluvuoden olen tehnyt opintojen ohella töitä ja antanut oikeasti kaiken itsestäni töissä ja koulussa. Sen jälkeen kuin sain työpaikan ja kerroin tästä kavereille koulussa, koska olimme useasti puhuneet yhdessä aiheesta useasti ja olen aina onnitellut ja kannustanut toisia jo ennen kuin olin itse edes saanut yhtään haastattelukutsua. No mitäs kaverit, hirvee keskustelu jo useatta päivää siitä, miten kyseisiin töihin pääsee ainoastaan, jos on nätti ja hyvät suhteet. Siis vähintään puolen tunnin valitussessioita päivittäin minun kuulleni. Pitäisikö hankkia uusia kavereita?
Kommentit (12)
Vähä sekavaa luettavaa, oikein saa kiinni että jäikö jtn välistä kirjoittamatta?
Hyvä palkkainen oman alan kesätyö, johon on kova kilpailu. Enempää en paljasta.
Paras kosto kateellisille kavereille on, että pärjäät työssäsi hyvin.
Valitusta olen itsekin saanut kuulla kun itse edennyt opinnoissa nopeammin ja jotkut kuulemma ahdistuu siitä jos huomaavat jonkun olevan edellä ja jos me edellä olevat puhumme opinnoistamme. Ei saisi puhua ilmeisesti puhua kuin vain niistä kursseista, jotka meidän ryhmällä on meneillään. Sitten jos ei kauheasti niistä puhuta, niin sitten osa valittaa siitä, että salataan tietoa miten edetä nopeammin. Mikään ei ole hyvä. Eikä ne kaikki kurssit käy kaikille koska me olemme oikeasti tehneet niitä edeltäviä opintoja ja nämä jotkut ei eli ei mene yksi yhteen ne mitä voi tehdä nopeampaan tahtiin vaan pitää mennä opon kanssa näistä keskustelemaan.
Parempi ap kun keskitytään vain omiin tekemisiin ja muut valittakoot mitä valittaa.
Vähän samaa. Olen ainakin vielä ainut joka sai jo kesätöitä tältä alalta, muut menossa edellisen alansa töihin. Aikuiskoulutus siis kyseessä. Joko ignoorataan kokonaan tai sitten jotain ihme kuittailua tästä työstä. Kun luulisi että olisivat vaan hyvillään toisen puolesta. Ehkä sitten vaan kateellisia.
Heh heh, itsellänikin on yksi opiskelukaveri joka ei halua puhua opinnoista koska hänellä menee opinnot päin persettä ja juhliminen kiinnostaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Paras kosto kateellisille kavereille on, että pärjäät työssäsi hyvin.
"Kavereille" kostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh, itsellänikin on yksi opiskelukaveri joka ei halua puhua opinnoista koska hänellä menee opinnot päin persettä ja juhliminen kiinnostaa enemmän.
Tämä. Nuoruus ja opiskeluaika on tosi lyhyt jakso elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vähän samaa. Olen ainakin vielä ainut joka sai jo kesätöitä tältä alalta, muut menossa edellisen alansa töihin. Aikuiskoulutus siis kyseessä. Joko ignoorataan kokonaan tai sitten jotain ihme kuittailua tästä työstä. Kun luulisi että olisivat vaan hyvillään toisen puolesta. Ehkä sitten vaan kateellisia.
Ja nämä "kaverit" on itse vähän kehuskelleet kun on se varma kesätyö heillä ollut. Ja itse taas olin työtön ennen opintoja. No, eihän he itse edes hakeneet näitä alan töitä, joten en siksikään ymmärrä.
Älä välitä. Kateellisten panettelua.