SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
ei voi muuta kun ihmetellä kun muut täällä nousee tyyliin sijalta 7 kouluun ja itse tässä ihmettelen kun ei viikkoon ole tapahtunut muutosta sijassa ja mitä luultavammin tulen jäämäänkin sijalle 2. Tuntuu niin pahalta ja väärältä vaikka eihän sille mitään mahda.
Vierailija kirjoitti:
ei voi muuta kun ihmetellä kun muut täällä nousee tyyliin sijalta 7 kouluun ja itse tässä ihmettelen kun ei viikkoon ole tapahtunut muutosta sijassa ja mitä luultavammin tulen jäämäänkin sijalle 2. Tuntuu niin pahalta ja väärältä vaikka eihän sille mitään mahda.
Mulla kaikki muut sijat nousee kans kokoaika paitsi eka vaihtoehto... Kolmosessakin nyt viikossa noussu 7 pykälää..
Vierailija kirjoitti:
Olet siis ennustaja?
Sehän riippuu täysin siitä peruuko edellä olevat paikkansa, kun esimerkiksi pääsevät varasijalta toiseen kouluun mihin menevät mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis ennustaja?
Sehän riippuu täysin siitä peruuko edellä olevat paikkansa, kun esimerkiksi pääsevät varasijalta toiseen kouluun mihin menevät mieluummin.
no ennustajapa hyvinkin.. :D
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tuo nyt sitten on, ettei Päämäärään pääse soittamaan ollenkaan, vaikka on puhelinpalauteaika?
Ei edes hälytä sinne soittaessa vaan puhelu epäonnistuu.. Kokemuksia kellään?
Niin 2000-luvun alkuun jumahtanut meininki tällä firmalla :D
Otti päähän se noiden "maksa 20€ niin saat tarkempaa analyysiä valintakokeestasi" diili. Kuitenkin se on tehty kaikille jo, koska vastaukset saa välittömästi maksettuaan.
Noh, bisnes on bisnestä ja olen liian idealistinen tähän maailmaan, mutta enpä ostanut tuota ja pääsin nyt syksyllä sisään :-D
Kamalaa olla varasijalla 10, Olisin niin halunnut opiskelemaan 😭 toivon ihmettä ja paljon peruuntumisia!
Minullakin on liikkunut kaikki muut paitsi se johon olen varasijalla 1 😩
Aikaa ihmisillä on perua paikkansa 11.12 asti niin älkää nyt hätäilkö, siihen on aikaa.
Jonot liikkuu jos ovat liikkuakseen ja lähtökohtaisesti negatiivinen asennoituminen ei koskaan tuo mitään hyvää tulleessaan.
Itse ainakin positiivisin mielin siihen asti kun tilanne selvä.
Ääääh varalla 2 jotenki sellainen tunne, ettei liiku enempää.
Kajaanin ja Savonlinnan SH-koulutukseen lisähaku käynnissä!
Täytyy kyllä myöntää että varmaan harvinaisen vähän lisähaussa on hakukohteita yleisesti.... Oliko siellä 16 kun äsken katsoin?? Viime keväänä meni kolmannelle sivulle asti eli vähintään 60....
Metropolia fysioterapian monimuoto on jo neljä sijaa liikkunut, mutta Lahden amk fysioterapia ei ole liikkunut ollenkaan...
Varasijailijat!
Tehtäiskö pieni galluppi..
Eli jos olet varasijalla ykköshakukohteeseesi niin mikä varasija oli ensin ja paljonko sija liikkunut, millä sijalla nyt?
Mikä koulu ja linja?
Paljonko pisteet?
Vierailija kirjoitti:
Aikaa ihmisillä on perua paikkansa 11.12 asti niin älkää nyt hätäilkö, siihen on aikaa.
Jonot liikkuu jos ovat liikkuakseen ja lähtökohtaisesti negatiivinen asennoituminen ei koskaan tuo mitään hyvää tulleessaan.
Itse ainakin positiivisin mielin siihen asti kun tilanne selvä.
Joo mutta realistinen kannattaa olla. Eipä 1-3 isommilta varasijoilta ole juurikaan toivoa päästä,ellei jotakin harvinaista ihmettä tapahdu. Käytännössä juuri kukaan ei peruuta paikkaansa,ellei pääse ylempään hakutoiveeseensa. Jotkut elättelee toivoa ja jonottaa viimeiseen asti siihen ykköstoiveeseen,vaikka paikka on jo alemmalta toiveelta mutta muista syistä jonot ei juuri liiku.
Vierailija kirjoitti:
Varasijailijat!
Tehtäiskö pieni galluppi..Eli jos olet varasijalla ykköshakukohteeseesi niin mikä varasija oli ensin ja paljonko sija liikkunut, millä sijalla nyt?
Mikä koulu ja linja?
Paljonko pisteet?
Turku AMK Ensihoito 15->9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin positiivisin mielin siihen asti kun tilanne selvä.Joo mutta realistinen kannattaa olla. Eipä 1-3 isommilta varasijoilta ole juurikaan toivoa päästä,ellei jotakin harvinaista ihmettä tapahdu. Käytännössä juuri kukaan ei peruuta paikkaansa,ellei pääse ylempään hakutoiveeseensa. Jotkut elättelee toivoa ja jonottaa viimeiseen asti siihen ykköstoiveeseen,vaikka paikka on jo alemmalta toiveelta mutta muista syistä jonot ei juuri liiku.
Höpsis tähän😄. Riippuu täysin koulusta, linjasta ja peruuko paikkansa edellä olijat.
Ja tottakai jonottaa ja ottaa paikan sitten vasta vastaan kun on selvää ettei ykköstoiveeseen pääse ja paikkoja vapautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkaa tuntumaan niin epätoivoiselta kun olen kareliaan sh päivätoteutus varasijalla 2. ja ei liiku ei sitten millään. ja tottakai toiset hakukohteeni liikkuivat viikonlopun aikana kolme sijaa molemmat :) kareliassa nekin.
Mie oon Karelian th 1. varasijalla. Toivon todella et sijat liikkuisivat vielä sen yhden verran! Opiskelen jo tällä hetkellä Kareliassa monimuotona sairaanhoitajaksi, joten en ole ensikertalainen.
Miksi sinun pitäisi päästä opiskelemaan kerta opiskelet amk-tutkintoa parhaillaan?
Onpahan älytön homma.. Paikat pitäis olla niille jotka eivät opiskele amk-tutkintoa.
Vaikka siksi että haluan terveydenhoitajaksi? Meille toiskertalaisille on vaan 5 paikkaa kun taas ensikertalaisille 20 paikkaa. Olisin päässyt heittämällä sisään jos olisin ollut ensikertalainen, mutta kun en ole niin jäin varasijoille. Tänä aamuna kuitenkin oli tullut sähköposti, että olen saanut paikan ja otin sen vastaan.
Varasijalta 4 —> paikka vastaanotettu!
Osaako kukaan sanoa onko Laurealta mahdollista saada erittelyä pääsykokeiden pisteistä?
Ei hitsi miten voi olla että just nää suositust alat, kuten eh, th ja kätilön paikkoja vapautuu nöin paljon ja sh jonot eivät juurikaan liiku 😭😭
Eipä yllätä kun Päämäärä kyseessä.. aivan rahastusta niitten valintakokeet ja ei kerro mistään ne.