Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin äikän ope (FM) voisi laajentaa työnhakua? Ideoita kehiin!

Vierailija
05.07.2018 |

Työttömänä oleminen alkaa maistua jo puulta. Auttakaa mua laajentamaan näköpiiriä: mitä muita töitä tällä koulutuksella rohkenisi hakea?

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 18/19.

Tuo tuntuu olevan se surullinen totuus! Tiedän, etten ole lähellekään yksin tilanteeni kanssa. Toiveikkuuteni saada edes määräaikaista pätkää on vuoden aikana huvennut olemattomiin. Kun työkokemus on vielä vähäistä, on hyvin vaikea päästä hyvilläkään papereilla edes sinne haastatteluun asti. Erääseen paikkaankin valittiin mieluummin opiskelija kuin valmistunut. Olen herännyt myös siihen, että paikat menevät jakoon pitkälti kaikenlaisella kulissipelillä. Sekin turhauttaa.

Ap

Vierailija
22/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20/21 Hah!

Kuulin pukeutuvani kuin opettaja jo kauan ennen kuin edes opiskelin opettajaksi eli ei tarvitsisi erikseen pukeutua noihin "töihin". No, jos nyt katselen ensin joitain muita duuneja ennen kuin turvaudun tähän maailman vanhimpaan ammattiin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae duunia Vauva-lehdestä, Uudesta Suomesta yms. Joku suht pätevä kai noita verkkosivujen juttuja kirjoittelee.

Vierailija
24/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äidinkielen opettaja ja luokanopettaja. Opintoja myös eriyispedagogiikasta. Näihin töihin ei pääse, kun hakijoita on satoja. Osa paikoista vain muodollisesti auki. Osa menee suhteilla.

Päiväkotiin, siivoojaksi tai kaupan kassalle ei pääse töihin ylikouluttautuneena. Moneen työhön esim. toimittajan, sihteerin yms. työhön vaaditaan työkokemusta alalta ja tiettyä erikoisosaamista, mitä minulla ei ole. Kirjailijaksikaan minusta ei ole, harva sillä elää. Toivoton tilanne. Tätä vartenko opiskelin?!

Vierailija
25/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 päivää lehdessä on usein ilmo että etsivät toimittajaa.

Voisit vähän nostaa lööppien kirjallista tasoa siitä iänikuisesta ’ salasuhde paljastui ökyjuhlissa kohujulkkikse toimesta’

Vierailija
26/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen! Olen itsekin äidinkielen opettaja ja täysin turhautunut työnhakuun. Teen lyhyttä pätkää eri kouluihin ja juoksen haastatteluissa vain todetakseni, että paikka on (jälleen kerran) ollut vain nimellisesti auki. Vähän väliä uudet ihmiset, uudet oppilaat, uusi talo ja talon tavat... Toimeentulosta ei mitään varmuutta. Yritä nyt tässä sitten asuntolainaa hakea tai perhettä perustaa. 

Vierailija
27/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tälle maailmalle on tapahtunut kun maisterit kyselevä neuvoja täältä Vauva-palstalta, jossa luuhaa enimmäkseen elämäänsä väsyneet luuserit.

Vierailija
28/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaa olla niin, että olette tuomittuja työkokeiluun ja muuhun vastaavaan sortoon...

Vierailija
29/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat teille, äikkäläiset!

Kyllä tässä luuseriolo ei kaukana ole itseltäkään, joten joukkoon sovin. Tulin itse asiassa etsimään sitä työttömien opettajien vertaistuki -keskustelua. Sen pituus kertoo kaiken oleellisen työmarkkinoistamme.

Ap

Vierailija
30/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äidinkielen opettaja ja luokanopettaja. Opintoja myös eriyispedagogiikasta. Näihin töihin ei pääse, kun hakijoita on satoja. Osa paikoista vain muodollisesti auki. Osa menee suhteilla.

Päiväkotiin, siivoojaksi tai kaupan kassalle ei pääse töihin ylikouluttautuneena. Moneen työhön esim. toimittajan, sihteerin yms. työhön vaaditaan työkokemusta alalta ja tiettyä erikoisosaamista, mitä minulla ei ole. Kirjailijaksikaan minusta ei ole, harva sillä elää. Toivoton tilanne. Tätä vartenko opiskelin?!

Olen joskus aikanani sanonut oman alani (muotoilu, eli siis oikeasti varsinaisia työpaikkoja on vähän, ja toimeentulo on koottava erillisistä toimeksannoista kotona ja ulkomailla) valmistuneille, että jos on maisteri, on syytä hakea maistereille tarkoitettuja töitä, ei töitä, joihin vaaditaan jotakin muuta, tai hyvin vähän koulutusta. Katso noita edellisiä vastauksia, sieltä löytyy paljon sopivia ehdotuksia - toki auttaa että asuu suuremmassa kaupungissa, monet tehtävt vaativat sitä siirrettävää osaamista, jota yliopistossa oppii, ja aika monessa hommassa myös opettamisen ymmärtämiselle ja osaamiselle on tarvetta. 

Vierailija
31/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset maksulliset koulut pitäisi sallia välittömästi, sillä se pienentäisi luokkakokoja ja työllistäisi opettajia ja antaisi oppilaille ja perheille valinnanvaraa. Kuka poliitikko tätä asiaa ajaisi eteenpäin?

Vierailija
32/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus aikanani sanonut oman alani (muotoilu, eli siis oikeasti varsinaisia työpaikkoja on vähän, ja toimeentulo on koottava erillisistä toimeksannoista kotona ja ulkomailla) valmistuneille, että jos on maisteri, on syytä hakea maistereille tarkoitettuja töitä, ei töitä, joihin vaaditaan jotakin muuta, tai hyvin vähän koulutusta. Katso noita edellisiä vastauksia, sieltä löytyy paljon sopivia ehdotuksia - toki auttaa että asuu suuremmassa kaupungissa, monet tehtävt vaativat sitä siirrettävää osaamista, jota yliopistossa oppii, ja aika monessa hommassa myös opettamisen ymmärtämiselle ja osaamiselle on tarvetta. 

Kyse on juuri siitä, että maistereille ei riitä töitä. Mikä tahansa työ kelpaisi, jos sitä osaa tehdä ja siitä saa palkan

Vierailija
33/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla idearikas ja luova, jos tähän kysymykseen tarvitsee av-palstaa ja ammatillinen identiteetti vastavalmistuneena on noin kapea?

Vierailija
34/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanne tosiaan näin huono...

T. Äikänopeksi opiskeleva

Vierailija
35/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan Sanataidekouluyhdistys etsii iltapäiväkerho-ohjaajia.

Vierailija
36/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tilanne tosiaan näin huono...

T. Äikänopeksi opiskeleva

Minusta akateeminen koulutus kannattaa nähdä laajemmin kuin yhden toimenkuvan näkökulmasta.

Vierailija
37/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielen opettajille olisi kyllä paikkoja S2-opetuksessa, mutta ne eivät usein kelpaa. Toinen mikä ei kelpaa, on työpaikka pääkaupunkiseudun ulkopuolela. Trust me, mä tiedän, koska olen tehnyt tuota työtä vuosia ja koko ajan on vaikeampaa löytää opettajia opiskelijamäärien kasvaessa.

Vierailija
38/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radioon (FM)

Vierailija
39/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämä tietystikään ole ainoa paikka, missä olen asiaa pohdiskellut työttömyyteni aikana. Kuten sanoin, tulin tänne hakeakseni työttömien opettajien vertaistukiketjua, ja päätin sitten tehdä aloituksen mielen päällä olevasta asiastani. Ei se mielestäni kerro yhtään mitään luovuudesta tai ideointikyvystä.

Sen kyllä myönnän, että vastavalmistuneena opettajana sitä tuijottelee liikaakin siihen opettajuuteen. Ja kun työstä vieläpä tykkää, se on ollut se ensisijainen vaihtoehto. Kun tuntuu, ettei ole vielä uran alkuun päässyt, niin joutuu jo miettimään jotain muuta.

Tiedän, että pääkaupunkiseudulla olisi S2-töitä, mutta en asu siellä. Ja muuton esteenä on muutama liikkuva osanen. :)

Ap

Vierailija
40/129 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä yrityksiin! Webbi/somepäivitysten teko, mainokset yms jne tarvitsevat osaajia! Ja kiinteistövälittäjät!!

T. Panaani jäätelöä tarjous hintaan

Mies seuraa luottamuksella 😁 (ketä se seuraa?)

Kesä terassi kahvila

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän