Mitä vastinetta isotuloinen saa maksamistaan veroista?
Nehän ei käytä juuri lainkaan yhteiskunnan palveluja.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sitä asiaa miten kääntelee ja vääntelee niin kylmä totuus kuitenkin on yhteiskunnassa suurituloisimpien olevan nettomaksajia. Heidän osuutensa maksettavista veroista on summana paljon suurempi kuin mitä itse käyttävät yhteiskunnan tarjoamia palveluita.
Minusta tätä asiaa ei pitäisi miettiä ollenkaan niin yksilökeskeisellä tasolla. Minä ainakin maksan mielelläni veroni koska haluan elää Suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Ihan riippumatta siitä olenko sattunut syntymään köyhäksi vai rikkaaksi. Jokainen kantaa kortensa kekoon oman kykynsä ja mahdollisuuksiensa mukaisesti. Yhdessä vedetään tätä pulkkaa eteenpäin.
Tämmöisia kauniita sanoja kuin solidaarisuus ja yhteisöllisyys.
Luulenpa, että keskituloiset ykstyissektorin työntekijät ovat tärkein veronmaksajaryhmä. Osa suurituloisista saa sen palkkansa tai osan siitä valtion rahoista. Lisäki ihan googlella löytyy lukuisia esimerkkejä erinäistä ökybileistä ja safarimatkoista, joita tehdään veronmaksajien rahoilla.
Ehkä olen vähän omituinen, mutta maksa veroni ihan iloisesti.
Haluan maksaa yhteiseen kassaan kaikesta toimivuudesta, oli kyseessä poliisi, palolaitos, koulut, päiväkodit, infra noin kokonaisuudessaan.
Meitä hyvätuloisia tarvitaan ja mielelläni olen siinä osassa. Kyllä riittää ihan tarpeeksi rahaa muutenkin.. En minä ja mieheni nyt ainoita ole. Ollaan puhuttu tästä vastaavassa asemassa olevien tuttavaperheiden kanssa.
Mieheni on kirurgi, minä lääkäri myös ja pelkät palkkatulot bruttona ovat n. 20 000 kuussa. Sitten tietysti sijoituksia ym. Kyllä tästä saa verojakin viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sitä asiaa miten kääntelee ja vääntelee niin kylmä totuus kuitenkin on yhteiskunnassa suurituloisimpien olevan nettomaksajia. Heidän osuutensa maksettavista veroista on summana paljon suurempi kuin mitä itse käyttävät yhteiskunnan tarjoamia palveluita.
Minusta tätä asiaa ei pitäisi miettiä ollenkaan niin yksilökeskeisellä tasolla. Minä ainakin maksan mielelläni veroni koska haluan elää Suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Ihan riippumatta siitä olenko sattunut syntymään köyhäksi vai rikkaaksi. Jokainen kantaa kortensa kekoon oman kykynsä ja mahdollisuuksiensa mukaisesti. Yhdessä vedetään tätä pulkkaa eteenpäin.
Luulenpa, että keskituloiset ykstyissektorin työntekijät ovat tärkein veronmaksajaryhmä. Osa suurituloisista saa sen palkkansa tai osan siitä valtion rahoista. Lisäki ihan googlella löytyy lukuisia esimerkkejä erinäistä ökybileistä ja safarimatkoista, joita tehdään veronmaksajien rahoilla.
Kerrotko vielä mistä noille ökybileille ja safarimatkoille pääsee ilmoittautumaan, ja vielä veronmaksajien rahoilla. Kertaakaan en tuollaisella ole ollut, vaikka kuulun ylädesiiliin palkkani puolesta.
hhmmmhh kirjoitti:
Kyllähän tärkein asia on juuri tuo monta kertaa mainittu suhteellisen rauhallinen yhteiskunta. Olin kerran hommissa tyopaikalla, johon tuli paljon porukkaa kauppakorkeasta. Nämä nuoret leijonat kyselivät että minkä h..tin takin maksan veroissa itähelsinkiläisen työttömän kaljoja. Minun vastaukseni oli että vaikkapa siksi ettei sille syrjäytyneelle raukalle tule mieleen lähteä siitä kaljatuopin äärestä vaikka tiputtamaan tiilikiveä sillalta mersusi tuulilasiin kun olet matkalla aidatusta, vartioidusta lähiöstäsi töihin...
Asia voi olla juuri näin, mutta ajatuksena tämä on kovin kiusallinen. Korostaa sitä, että vähäosaisilla ei ole mitään arvoa tai annettavaa muille, vaan itse asiassa päin vastoin. He ovat kostonhaluisia ja katkeria pahantekijöitä, jotka pitää maksaa hiljaiseksi. Siis suoraan sanottuna täysiä rikollisia.
Suuriin tuloihin liittyy usein myös valta, myös yhteiskunnallinen vallankäyttö.
Tästä hyvänä esimerkkinä on Paavo Lipponen, Suvi Lindel jne.
Huhutaan myös nykyisistä pääministeri Sipilästä.
Oma lukunsa on poliittiset virat ja hyväveli-verkosto.
Ja nämä vievät melkoisen siivun verovaroista ja harvat panevat pahakseen, kun pyöritään lillukanvarsissa ja räksytetään jotakin tt-tuella elävää, joka saa vajaa 500€, joka on verovaroista, kuin pisara verovaroista.
Vakaan yhteiskunnan joka takaa turvallisen toimintaympäristön yrityksille , koulutettua työvoimaa ja toimivat kotimarkkinat. Hieman yllättäen talouskasvun kannalta on tärkeämpää kuinka paljon kansan köyhemmällä, eikä suinkaan rikkaammalla, puoliskolla on varaa käyttää kulutukseen joten lopulta ne veroeurotkin satavat omistajien laariin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen vähän omituinen, mutta maksa veroni ihan iloisesti.
Haluan maksaa yhteiseen kassaan kaikesta toimivuudesta, oli kyseessä poliisi, palolaitos, koulut, päiväkodit, infra noin kokonaisuudessaan.
Meitä hyvätuloisia tarvitaan ja mielelläni olen siinä osassa. Kyllä riittää ihan tarpeeksi rahaa muutenkin.. En minä ja mieheni nyt ainoita ole. Ollaan puhuttu tästä vastaavassa asemassa olevien tuttavaperheiden kanssa.
Mieheni on kirurgi, minä lääkäri myös ja pelkät palkkatulot bruttona ovat n. 20 000 kuussa. Sitten tietysti sijoituksia ym. Kyllä tästä saa verojakin viedä.
Miksei näissä tarinoissa ikinä olla missään muissa ammateissa? Eikö röllit tiedä, että todella monissa muissa duuneissakin tienataan paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kukaan ei pidä ihmeenä, jos joku ministeri tarjoaa 17.000€ shamppanja tarjoilun illallisella. Ja tietysti se menee valtion budjetista eli verovaroista.
Itsekin olen hyvätuloinen, mutta tuskin vielä olen edes siirtynyt nettomaksajaksi. Mitä olen tähän mennessä saanut:
- neuvolapalvelut ja sairaalasynnytyksen, tämä palvelu alkoi jo ennen syntymääni
- päivähoidon, peruskoulun, lukion ja yliopisto-opinnot
- terveydenhuollon ja rokotukset
- infran: tiet, sillat, ojat, puistot, lukuisat ulkoilualueet, joilla ilmaiset tulipaikat ja polttopuut, lenkkipolut jne loputtomiin
- julkisen liikenteen, josta olen maksanut vain murto-osan kustannuksista
- oma raskaus- ja synnytyshoito. Siellä yksityistetyn hoidon luvatussa maassa (USA) olisin maksanut hyvälläkin vakuutuksella (jotka nekin maksaa valtavasti) monta tuhatta pelkästään siitä, että synnytin sairaallassa. Siihen kaikki toimenpide- ja lääkityskulut ja osastohoito päälle.
- hävyttömän halvan päivähoidon lapsilleni
- poliisin ja tuomioistuimen palvelut. Niitäkin on joutunut käyttämään. Ei maksanut mitään rikosasian käsittely.
Nämä nyt vain ensimmäisenä tulivat mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kukaan ei pidä ihmeenä, jos joku ministeri tarjoaa 17.000€ shamppanja tarjoilun illallisella. Ja tietysti se menee valtion budjetista eli verovaroista.
Pitäisin aika nolona jos ministeri isännöisi vaikkapa ulkoministeriössä valtiovierailuja ja tarjoaisi vettä sadan hengen delegaatiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä mistä noille ökybileille ja safarimatkoille pääsee ilmoittautumaan, ja vielä veronmaksajien rahoilla. Kertaakaan en tuollaisella ole ollut, vaikka kuulun ylädesiiliin palkkani puolesta.
Sä et vaan vielä ole tarpeeksi huipulla.
Tutustu Suomen päättäjien ja virkamiesten yksityismatkoihin, jotka tehdään työn puitteissa.
Jo kuntatasolla käydään maapallon toisella puolella ottamassa oppia, kun kuntaan rakennetaan kuituyhteys tai lasten leikkipaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin aika nolona jos ministeri isännöisi vaikkapa ulkoministeriössä valtiovierailuja ja tarjoaisi vettä sadan hengen delegaatiolle.
Veden ja 17.000€ shamppanjapullon välille luulisi löytyvän paljonkin eri vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomessa käyttävät yhteiskunnan palveluja.
Ne rikkaat vieläpä enempi kuin köyhemmät.
Esim juuri tieverkostoa, muuta infraa, hyvävelikauppoja yms.
Buahahahaa, mitä hel****n tekemistä yhteiskunnan palveluilla ja hyvävelikaupoilla on keskenään?
No jos kaksi kansalaista haluaa sumplia omaan suuntaansa yhteiskuntaa, kumman luulet siitä onnistuvan?
Sen köyhemmänkö?
Jos omistaa paljon, on riippuvainen valtion tarjoamasta lainsäädännöstä ja järjestyksenpidosta että saa pitää rahansa. Valtio takaa rikkaiden oikeuden omistaa varakkuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä käyttävät - koulutus, sairaanhoito (kaikkea ei edes voi hoitaa yksityisellä), käyttävät maantieverkostoa, lentokenttiä, kenties junia. Käyttävät päivittäin palveluja, joita tuetaan ainakin osittain verorahoin.
Maantieverkostoa kyllä mutta se kustannetaan auto- ja polttoaineverosta. Koulutus on jokaisessa valtiossa muutenkin. Lentoyhtiöt maksaa itse infrasta. Useimmat ei käytä julkisia lainkaan, mukaanlukien junia.
Koulutus on jokaisessa valtiossa muutenkin 😂 taivaastako se tipahtaa, jos ei siihen verorahoja käytetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliskohan halvemmaksi ottaa ökylukaalille sitten yksityinen paloturva?
Ei varmasti ole halpaa pitää yksityispalokuntaa valmiina.
Oletko varma? Ökyasuinalueen porukka palkkaisi palomiehiä. Varallaolokorvaus 30 % tuntipalkasta. Aivan kuten palomiehille maksetaan. Olisit työttömiä työnhakijoita, saisivat soviteltua päivärahaa lisäksi. No turha spekuloida jatkoa, ei mitään hyötyä.
Ja se soviteltu päiväraha maksetaan mistä? Ei kai vain veroista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli eivät koskaan tulisi tarvitsemaan esim. hätäkeskusta, viranomaispalveluja tai ambulanssipalvelua, palokuntaa jne.?
Ei se että on iso bemari pihassa ja veden rannalla huvila ja miljoona tilillä tee ihmistä joka ei yhteiskunnan palveluja tarvitse.
Moni em. tarvitsisi ainakin jonkinlaista palauttamista maanpinnalle, kun tuntuvat leijuvan pilvissä. Tosin minä ainakin katkaisisin lopunkin narun joka pitää niitä maassa että sinkoutuisivat avaruuteen lopullisesti.
Ehkä tarvitsevat yhtä usein kuin veroja maksamaton toimeentulotuella elävä. Miksi katkaisisit narun, kuka meidät sitten elättäisi?
Keskituloiset, niin kuin tähänkin asti.
Kyllä ne on hyvätuloiset jotka ne verot maksaa. Ylimpään desiiliin kuuluvat palkansaajat maksavat yli 40% tuloverokertymästä. Veikkaampa että maksavat myös leijonan osan välillisistä veroista.
Korjaus, ansiotulokertymästä joka on vaan osa koko verokertymästä, kulutusverot on erittäin iso osa ja se on tasavero. Itse asiassa köyhät maksaa suhteessa enemmän koska heidän tuloista paljon suurempi osa menee kulutukseen.
Niillä prosenteilla ei mitään ostella. Eurot merkitsevät.
Kyllä yksi ihminen käyttää yleensä yhden ihmisen verran ruokaa ja vaatteita. Ja loppurahat menee johonkin ihan muualle esim. ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli eivät koskaan tulisi tarvitsemaan esim. hätäkeskusta, viranomaispalveluja tai ambulanssipalvelua, palokuntaa jne.?
Ei se että on iso bemari pihassa ja veden rannalla huvila ja miljoona tilillä tee ihmistä joka ei yhteiskunnan palveluja tarvitse.
Moni em. tarvitsisi ainakin jonkinlaista palauttamista maanpinnalle, kun tuntuvat leijuvan pilvissä. Tosin minä ainakin katkaisisin lopunkin narun joka pitää niitä maassa että sinkoutuisivat avaruuteen lopullisesti.
Ehkä tarvitsevat yhtä usein kuin veroja maksamaton toimeentulotuella elävä. Miksi katkaisisit narun, kuka meidät sitten elättäisi?
Keskituloiset, niin kuin tähänkin asti.
Kyllä ne on hyvätuloiset jotka ne verot maksaa. Ylimpään desiiliin kuuluvat palkansaajat maksavat yli 40% tuloverokertymästä. Veikkaampa että maksavat myös leijonan osan välillisistä veroista.
Korjaus, ansiotulokertymästä joka on vaan osa koko verokertymästä, kulutusverot on erittäin iso osa ja se on tasavero. Itse asiassa köyhät maksaa suhteessa enemmän koska heidän tuloista paljon suurempi osa menee kulutukseen.
Niillä prosenteilla ei mitään ostella. Eurot merkitsevät.
Kyllä yksi ihminen käyttää yleensä yhden ihmisen verran ruokaa ja vaatteita. Ja loppurahat menee johonkin ihan muualle esim. ulkomaille.
Hyvätuloiset yleensä ostavat parempia ja kalliimpi tuotteita. -> korkeampi välillisten verojen määräkin. Hyvä kun muistutit, lähtee taas kohta tonni pääomia maata. 4. kerta tässä kuussa.
Aika paljonkin, kun on riittävästi ostovoimaa ja voi suunnitella oman verotuksensa.
Esim verovapaat osinkotulot, verovähennyksenä: kotitalousvähennys esim oma siivooja, vapaaehtoinen eläkevakuutus ja voi jäädä aikaisemmin eläkkeelle, verovapaat ostosmatkat, yritys ja maataloustuet, yksityistie avustus, valtion tuet ja avustukset kiinteistöihin ja sijoitusasuntoihin esim. hisdirempat, energia-avustukset, jolloin niiden arvo nousee entisestään, Kela korvaukset yksit.terveydrnhoidosta, hieronnasta, työterv.hoito esim. silmälasit, yritysverotuksen kautta luontaisedut esim auto, asunto, liikunta jne. Kivat harrastukset, kulttuuri, taide joita valtio tukee esim urheilu, musiikki, koulutus jne. Jne.
Tässä muutama joita hyvätuloiset ja varaakkaat hyödyntävät verovaroja, koska heiltä löytyy ostovoimaa ja moni köyhä ei osaa edes uneksia, kun heillä ei ole rahaa hyödyntää palveluita eikä ostovoimaa.
Eikä kukaan syyllistä tai hauku, vaan annetaan hiljainen hyväksyntä ja mieluimmin räksytetään köyhille ja vähävaraisille, kun tiedostetaan pelko omasta köyhyydestä joka odottaa nurkantakana, milloin ovi aukeaa.
Rikkaat ja hyvätuloiset harvoin viitsivät kadehtia ketään tai syyllistää muita, kun tietävät elämän realiteetit omasta elämästä.