Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vastinetta isotuloinen saa maksamistaan veroista?

Vierailija
05.07.2018 |

Nehän ei käytä juuri lainkaan yhteiskunnan palveluja.

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kukapa sitä esim teitä käyttäisi tai kävisi kouluja.

Vierailija
2/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisemman yhteiskunnan, kun on vähemmän sellaisia joiden elintasoon niin huono, että ajautuisivat rötöstelemään yms. Laadukas opetus lapsille, kun opettajille maksetaan hyvin ja he ovat kouluttautuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä käyttävät - koulutus, sairaanhoito (kaikkea ei edes voi hoitaa yksityisellä), käyttävät maantieverkostoa, lentokenttiä, kenties junia. Käyttävät päivittäin palveluja, joita tuetaan ainakin osittain verorahoin.

Vierailija
4/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kolme lasta suomalaisessa peruskoulussa, sitä ennen päivähoidossa. Jatkavat yliopistoon aikanaan. Synnyttänyt olen HUSin sairaalassa, päivittäin ajelen noita teitä pitkin, toissapäivänä jouduin soittamaan poliisit liikennerikkomuksen takia, ja onhan noista poliisesita, pelastuslaitoksesta ja armeijasta iloa, vaikka just tänään en heidän palveluita henkkoht tarvitsekkaan. Lapset käyttää kirjastonpalveluja paljon, samoin paikallisia urheilukenttiä ja leikkipuistoja. Ja jos oikeasti sairastuu, julkinen sairaanhoito mua hoitaa. Pikkujutut toki hoidatan työterveyshuollossa. 

Vierailija
5/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan palvelut ei ole yhtä kuin sosiaalipalvelut.

Vierailija
6/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä käyttävät - koulutus, sairaanhoito (kaikkea ei edes voi hoitaa yksityisellä), käyttävät maantieverkostoa, lentokenttiä, kenties junia. Käyttävät päivittäin palveluja, joita tuetaan ainakin osittain verorahoin.

Maantieverkostoa kyllä mutta se kustannetaan auto- ja polttoaineverosta. Koulutus on jokaisessa valtiossa muutenkin. Lentoyhtiöt maksaa itse infrasta. Useimmat ei käytä julkisia lainkaan, mukaanlukien junia.

Vierailija
7/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomessa käyttävät yhteiskunnan palveluja.

Ne rikkaat vieläpä enempi kuin köyhemmät.

Esim juuri tieverkostoa, muuta infraa, hyvävelikauppoja yms.

Vierailija
8/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliskohan halvemmaksi ottaa ökylukaalille sitten yksityinen paloturva?

Ei varmasti ole halpaa pitää yksityispalokuntaa valmiina.

Vierailija
9/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset ovat yleensä käyneet kalliimman koulutuksen korkeakoulussa kuin ammattikoulun käynyt huonotuloinen.

Vierailija
10/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maantieverkostoa kyllä mutta se kustannetaan auto- ja polttoaineverosta. Koulutus on jokaisessa valtiossa muutenkin. Lentoyhtiöt maksaa itse infrasta. Useimmat ei käytä julkisia lainkaan, mukaanlukien junia.

Itsekään et usko tuota soopaa.

Vierailija
11/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat kuin ne, jotka eivät maksa veroja ollenkaan. Ei mitään ali- tai ylimääräistä. Tosin ei kai tässä sosiaalipalveluista kysytty.

Vierailija
12/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen erittäin hyvätuloinen, ollut jo pitkään. Sairastuin pahasti. Kerrottiin, että paras (kallein) hoito on varattu lapsille ja nuorille sekä erityisryhmille. Omalla rahallakaan en voi hoitoa ostaa.

Veronmaksumoraali romahti kertaheitolla.

Vierailija
13/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kukapa sitä esim teitä käyttäisi tai kävisi kouluja.

Asuminen ja yhdyskunta (ml tiet) 156 €/henkilö/vuosi.

Koulutus 2389 €/henkilö/vuosi.

Entä ne loput kymmenet tuhannet eurot vuodessa mitä veroja maksan?

Vierailija
14/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloiset ovat yleensä käyneet kalliimman koulutuksen korkeakoulussa kuin ammattikoulun käynyt huonotuloinen.

Kirjoitit sentään "yleensä". Olin yliopistoaikana osa-aikatyössä Minimanissa, että pysyin hengissä. Ja niin oli amisveljenikin. Joka nyt ansaitsee muurarina enemmän kuin minä.

Vierailija
15/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekään et usko tuota soopaa.

Tieinfra maksaa miljardin vuodessa. Yksityisihmiset maksavat autoilun maksuja monta miljardia vuodessa. Eli pitää paikkansa.

Lentoinfraa ei tueta kuin paria pikkukenttää. Eli käytännössä pitää paikkansa. Sotilashommat toki oma lukunsa.

Eli ei ainakaan täyttä soopaa ollut.

Vierailija
16/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli eivät koskaan tulisi tarvitsemaan esim. hätäkeskusta, viranomaispalveluja tai ambulanssipalvelua, palokuntaa jne.?

Ei se että on iso bemari pihassa ja veden rannalla huvila ja miljoona tilillä tee  ihmistä joka ei yhteiskunnan palveluja tarvitse.

Moni em. tarvitsisi ainakin jonkinlaista palauttamista maanpinnalle, kun tuntuvat leijuvan pilvissä. Tosin minä ainakin katkaisisin lopunkin narun joka pitää niitä maassa että sinkoutuisivat avaruuteen lopullisesti.

Vierailija
17/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli eivät koskaan tulisi tarvitsemaan esim. hätäkeskusta, viranomaispalveluja tai ambulanssipalvelua, palokuntaa jne.?

Ei se että on iso bemari pihassa ja veden rannalla huvila ja miljoona tilillä tee  ihmistä joka ei yhteiskunnan palveluja tarvitse.

Moni em. tarvitsisi ainakin jonkinlaista palauttamista maanpinnalle, kun tuntuvat leijuvan pilvissä. Tosin minä ainakin katkaisisin lopunkin narun joka pitää niitä maassa että sinkoutuisivat avaruuteen lopullisesti.

478 €/henkilö/vuosi.

Vierailija
18/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliskohan halvemmaksi ottaa ökylukaalille sitten yksityinen paloturva?

Ei varmasti ole halpaa pitää yksityispalokuntaa valmiina.

Oletko varma? Ökyasuinalueen porukka palkkaisi palomiehiä. Varallaolokorvaus 30 % tuntipalkasta. Aivan kuten palomiehille maksetaan. Olisit työttömiä työnhakijoita, saisivat soviteltua päivärahaa lisäksi. No turha spekuloida jatkoa, ei mitään hyötyä.

Vierailija
19/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stabiilin yhteiskunnan?

Vierailija
20/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotuloinen saa jo aivan liian isoa palkkaa. Kukaan ei ole monikymmenkertaisesti arvokkaampi kuin joku toinen, vaikka seisoisi 24seiska päällään. Isotuloiselle taataan yhteiskuntarauha, että ei tarvitse tulla mukiloiduksi joka kadun kulmassa, sikäli kun toimeentulo on OIKEASTI tasattuna kaikille, kyvyistään voimistaan riippumatta. Ja iästä!!