Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vastinetta isotuloinen saa maksamistaan veroista?

Vierailija
05.07.2018 |

Nehän ei käytä juuri lainkaan yhteiskunnan palveluja.

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sitä asiaa miten kääntelee ja vääntelee niin kylmä totuus kuitenkin on yhteiskunnassa suurituloisimpien olevan nettomaksajia. Heidän osuutensa maksettavista veroista on summana paljon suurempi kuin mitä itse käyttävät yhteiskunnan tarjoamia palveluita.

Minusta tätä asiaa ei pitäisi miettiä ollenkaan niin yksilökeskeisellä tasolla. Minä ainakin maksan mielelläni veroni koska haluan elää Suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Ihan riippumatta siitä olenko sattunut syntymään köyhäksi vai rikkaaksi. Jokainen kantaa kortensa kekoon oman kykynsä ja mahdollisuuksiensa mukaisesti. Yhdessä vedetään tätä pulkkaa eteenpäin.

Tämmöisia kauniita sanoja kuin solidaarisuus ja yhteisöllisyys.

Vierailija
42/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin todella mielenkiintoinen analyysi kuinka moni ökytuoja ansaitsevista todella ansaitsee sen 20 kertaa isomman palkkansa. Onko joku oikeasti 50 kertaa tuottavampi kuin joku muu? Esim. amerikkalainen lääkäri ansaitsee moninkertaisesti enemmän kuin suomalainen lääkäri. Onko amerikkalainen lääkäri tuottavampi? Tuskin, se on ihan muut seikat jonka ton sanelee, jotka ansaitsisi paljon enemmän huomiota nyt kun ollaan liikkumassa koko ajan enemmän tonne meritokratian suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntarauhan.

Jos ei verovaroista makseta erityisopetusta, nuorten psykiatriaa, toimeentulotukea, päihdetyötä ja sairaseläkettä, maksetaan siitä jotain muuta. Esimerkiksi vankiloiden ylläpitoa.

Vierailija
44/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen saa iPhonet, Pleikkarit, keskustakämpän, käyttörahaa ja kaikkea muuta kivaa.

Isotuloinen saa olla joutumatta pahoinpidellyksi.

Oikein kummastuttaa, miksi osa haluaisi leikata tukia, vaikka näin reilu peli on.

Vierailija
45/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen erittäin hyvätuloinen, ollut jo pitkään. Sairastuin pahasti. Kerrottiin, että paras (kallein) hoito on varattu lapsille ja nuorille sekä erityisryhmille. Omalla rahallakaan en voi hoitoa ostaa.

Veronmaksumoraali romahti kertaheitolla.

Niin. Eli jos lapsesi olisi sairastunut, hän olisi saanut sitä parasta hoitoa. 

Yhteiskunnalla ei ole varaa tarjota kaikille parasta. Sinua kohdeltiin tasa-arvoisesti, ja siitä moraalisi romahti.

Varmaan yksityiseltä puolelta pystyt ostamaan haluamaasi hoitoa. Vai miksi et?

Vierailija
46/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isotuloinen saa jo aivan liian isoa palkkaa. Kukaan ei ole monikymmenkertaisesti arvokkaampi kuin joku toinen, vaikka seisoisi 24seiska päällään. Isotuloiselle taataan yhteiskuntarauha, että ei tarvitse tulla mukiloiduksi joka kadun kulmassa, sikäli kun toimeentulo on OIKEASTI tasattuna kaikille, kyvyistään voimistaan riippumatta. Ja iästä!!

Isotuloinen saa myös valtion kouluttamia alaisia käyttöönsä ja erityisesti jos hän on yrittäjä hän saa valtion kouluttamaa työvoimaa yritykseesä.

Vierailija
47/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloinen saa iPhonet, Pleikkarit, keskustakämpän, käyttörahaa ja kaikkea muuta kivaa.

Oikein kummastuttaa, miksi osa haluaisi leikata tukia, vaikka näin reilu peli on.

Niin. Toinen saa alkoholistiäidin, narkkisisän, kuolleet isovanhemmat, pahoinpitelevän isoveljen, homeisen koulun, kunnan tukeman höntsäfutisharrastuksen ja raiskaavan ”poikaystävän” nuoruuteensa. Toinen saa kelvolliset vanhemmat jotka tajuaa valita asuinalueensa niin että lapsi pääsee musaluokan kautta ib-linjalle ja yliopistoon. Lapsuuden musiikkiharrastuksen jonka voi vaihtaa nuoruudessa ratsastukseen tai motocrossiin vain koska haluaa. Nimiinsä ostetun asunnon/osakesalkun 18-v lahjaksi.

Reilu peli, vai mitä?

Vierailija
48/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen erittäin hyvätuloinen, ollut jo pitkään. Sairastuin pahasti. Kerrottiin, että paras (kallein) hoito on varattu lapsille ja nuorille sekä erityisryhmille. Omalla rahallakaan en voi hoitoa ostaa.

Yhteiskunnalla ei ole varaa tarjota kaikille parasta. Sinua kohdeltiin tasa-arvoisesti, ja siitä moraalisi romahti.

Mitä ihmeen tasa-arvoa se on, että minulle ei haluta hoitoa maksaa, mutta toisille kyllä? Yhteiskunnalla olisi aivan hyvin tarjota tämä minullekin, kustannus on kymppitonni vuodessa, mutta ei ole haluttu. Nelikymppisen elämä ja hyvinvointi ei ole niin tärkeä, vaikka 20 vuotta olen tätä yhteiskuntaa rahoittanut ja ylläpitänyt. Kyllä kai sinäkin ymmärrät, miltä se tuntuu?

Yksityisen kautta hoitoa ei ole saatavissa. Harvinainen juttu kun on.

Vierailija
49/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli eivät koskaan tulisi tarvitsemaan esim. hätäkeskusta, viranomaispalveluja tai ambulanssipalvelua, palokuntaa jne.?

Ei se että on iso bemari pihassa ja veden rannalla huvila ja miljoona tilillä tee  ihmistä joka ei yhteiskunnan palveluja tarvitse.

Moni em. tarvitsisi ainakin jonkinlaista palauttamista maanpinnalle, kun tuntuvat leijuvan pilvissä. Tosin minä ainakin katkaisisin lopunkin narun joka pitää niitä maassa että sinkoutuisivat avaruuteen lopullisesti.

Ehkä tarvitsevat yhtä usein kuin veroja maksamaton toimeentulotuella elävä. Miksi katkaisisit narun, kuka meidät sitten elättäisi?

Keskituloiset, niin kuin tähänkin asti.

Vierailija
50/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli eivät koskaan tulisi tarvitsemaan esim. hätäkeskusta, viranomaispalveluja tai ambulanssipalvelua, palokuntaa jne.?

Ei se että on iso bemari pihassa ja veden rannalla huvila ja miljoona tilillä tee  ihmistä joka ei yhteiskunnan palveluja tarvitse.

Moni em. tarvitsisi ainakin jonkinlaista palauttamista maanpinnalle, kun tuntuvat leijuvan pilvissä. Tosin minä ainakin katkaisisin lopunkin narun joka pitää niitä maassa että sinkoutuisivat avaruuteen lopullisesti.

Ehkä tarvitsevat yhtä usein kuin veroja maksamaton toimeentulotuella elävä. Miksi katkaisisit narun, kuka meidät sitten elättäisi?

Kyllä ne on hyvätuloiset jotka ne verot maksaa. Ylimpään desiiliin kuuluvat palkansaajat maksavat yli 40% tuloverokertymästä. Veikkaampa että maksavat myös leijonan osan välillisistä veroista.

Vierailija
51/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hauska ja poikkeava tasa-arvotulkinta. Naisten lasikatto ei ole tasa-arvo-ongelma, koska naisten veljet pääsevät siitä ohi. Tai miesten asevelvollisuus ei ole ongelma, koska heidän siskojensa ja tyttöystäviensä ei tarvitse sinne mennä. :)

Vierailija
52/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on hyvätuloiset jotka ne verot maksaa. Ylimpään desiiliin kuuluvat palkansaajat maksavat yli 40% tuloverokertymästä. Veikkaampa että maksavat myös leijonan osan välillisistä veroista.

Korjaus, ansiotulokertymästä joka on vaan osa koko verokertymästä, kulutusverot on erittäin iso osa ja se on tasavero. Itse asiassa köyhät maksaa suhteessa enemmän koska heidän tuloista paljon suurempi osa menee kulutukseen.

Vierailija
53/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaus, ansiotulokertymästä joka on vaan osa koko verokertymästä, kulutusverot on erittäin iso osa ja se on tasavero. Itse asiassa köyhät maksaa suhteessa enemmän koska heidän tuloista paljon suurempi osa menee kulutukseen.

Niillä prosenteilla ei mitään ostella. Eurot merkitsevät.

Vierailija
54/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Toinen saa alkoholistiäidin, narkkisisän, kuolleet isovanhemmat, pahoinpitelevän isoveljen, homeisen koulun, kunnan tukeman höntsäfutisharrastuksen ja raiskaavan ”poikaystävän” nuoruuteensa. Toinen saa kelvolliset vanhemmat jotka tajuaa valita asuinalueensa niin että lapsi pääsee musaluokan kautta ib-linjalle ja yliopistoon. Lapsuuden musiikkiharrastuksen jonka voi vaihtaa nuoruudessa ratsastukseen tai motocrossiin vain koska haluaa. Nimiinsä ostetun asunnon/osakesalkun 18-v lahjaksi.

Reilu peli, vai mitä?

Miten ihmeessä kukaan voi olettaa olevan yhteiskunnan syytä, että valitsee kelvottoman poikakaverin eikä keksi parempia harrastuksia kuin jonkun höntsän.

Vierailija
55/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tärkein asia on juuri tuo monta kertaa mainittu suhteellisen rauhallinen yhteiskunta. Olin kerran hommissa tyopaikalla, johon tuli paljon porukkaa kauppakorkeasta. Nämä nuoret leijonat kyselivät että minkä h..tin takin maksan veroissa itähelsinkiläisen työttömän kaljoja. Minun vastaukseni oli että vaikkapa siksi ettei sille syrjäytyneelle raukalle tule mieleen lähteä siitä kaljatuopin äärestä vaikka tiputtamaan tiilikiveä sillalta mersusi tuulilasiin kun olet matkalla aidatusta, vartioidusta lähiöstäsi töihin...

Vierailija
56/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliskohan halvemmaksi ottaa ökylukaalille sitten yksityinen paloturva?

Ei varmasti ole halpaa pitää yksityispalokuntaa valmiina.

Oletko varma? Ökyasuinalueen porukka palkkaisi palomiehiä. Varallaolokorvaus 30 % tuntipalkasta. Aivan kuten palomiehille maksetaan. Olisit työttömiä työnhakijoita, saisivat soviteltua päivärahaa lisäksi. No turha spekuloida jatkoa, ei mitään hyötyä.

Teepä itse hieman laskelmia. Ei se yksi varallaolija vielä palokuntaa tee. Tarvitaan useampi ihminen päivystämään, ei kukaan voi eikä työaikalain mukaan saakaan olla 24/7 "varalla". Täydellä palkalla pitää pitää työkykyä yllä harjoituksilla. Ja kyllä se palokunta tarttee myös tilat, varusteet ja paloauton. Voi summat nousta aika äkkiä.

Vierailija
57/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa väite, että koulutus on yhteiskunnassa automaattisesti. Muistaakseni kouluvuosi peruskoulussa oli jotain 11 000€/hlö.

Vierailija
58/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on perätön väite

Vierailija
59/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on perätön väite

Käy sitten korjaamassa tilastokeskuksen kavereita paremmalla tiedolla.

Vierailija
60/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

478 €/henkilö/vuosi.

Tuo lienee laskennallinen summa, mitä koko Suomen pelastustoimeen menee? Luuletko, että noin halvalla saisi, jos sen joutuisi jokainen yksityisesti maksamaan? Juu myydään palokunta sun muut yksityisille, katsotaan kuinka pian käy kuin sähkönsiirrolle: iso kansainvälinen yritysrypäs alkaa kiskomaan hintaa ylöspäin minkä ehtii. Siinähän sitten maksettaisiin.