Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vastinetta isotuloinen saa maksamistaan veroista?

Vierailija
05.07.2018 |

Nehän ei käytä juuri lainkaan yhteiskunnan palveluja.

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli eivät koskaan tulisi tarvitsemaan esim. hätäkeskusta, viranomaispalveluja tai ambulanssipalvelua, palokuntaa jne.?

Ei se että on iso bemari pihassa ja veden rannalla huvila ja miljoona tilillä tee  ihmistä joka ei yhteiskunnan palveluja tarvitse.

Moni em. tarvitsisi ainakin jonkinlaista palauttamista maanpinnalle, kun tuntuvat leijuvan pilvissä. Tosin minä ainakin katkaisisin lopunkin narun joka pitää niitä maassa että sinkoutuisivat avaruuteen lopullisesti.

Ehkä tarvitsevat yhtä usein kuin veroja maksamaton toimeentulotuella elävä. Miksi katkaisisit narun, kuka meidät sitten elättäisi?

Vierailija
22/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan palvelut ei ole yhtä kuin sosiaalipalvelut.

Veroeuroista nekin maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kolme lasta suomalaisessa peruskoulussa, sitä ennen päivähoidossa. Jatkavat yliopistoon aikanaan. 

Mukava huomata, että osaat arvostaa sitä, mitä verovaroin saat.

Näin ihan OT:nä kysyisin kuitenkin, mistä tiedät jo nyt, että lapsesi jatkavat yliopistoon?

Vierailija
24/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isotuloinen saa jo aivan liian isoa palkkaa. Kukaan ei ole monikymmenkertaisesti arvokkaampi kuin joku toinen, vaikka seisoisi 24seiska päällään. Isotuloiselle taataan yhteiskuntarauha, että ei tarvitse tulla mukiloiduksi joka kadun kulmassa, sikäli kun toimeentulo on OIKEASTI tasattuna kaikille, kyvyistään voimistaan riippumatta. Ja iästä!!

Määrittele isotuloinen. Ja mikä sinä olet määrittelemään kenenkään palkkaa. Minun palkkani on tasan minun ja työnantajani välinen asia. Työnantaja maksaa minulle sen verran kuin katsoo että minulle kannattaa maksaa, että tuotan vielä voittoakin omistajille.

Vierailija
25/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi toimivan infran, toimivan koulutusjärjestelmän alamaisilleen ja palkollisilleen. Suurimpana etuna ehkä yhteiskuntarauha. Suomessa on varsin vähän levottomuuksia ja harvemmin ketään ryöstetään tai tehdään edes murtoja. Jos ei kiinnosta, niin ahanahan voi muttaa johonkin Somialaan, jossa rikkaiden ei tarvi maksaa veroja.

Vierailija
26/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä käyttävät - koulutus, sairaanhoito (kaikkea ei edes voi hoitaa yksityisellä), käyttävät maantieverkostoa, lentokenttiä, kenties junia. Käyttävät päivittäin palveluja, joita tuetaan ainakin osittain verorahoin.

Maantieverkostoa kyllä mutta se kustannetaan auto- ja polttoaineverosta. Koulutus on jokaisessa valtiossa muutenkin. Lentoyhtiöt maksaa itse infrasta. Useimmat ei käytä julkisia lainkaan, mukaanlukien junia.

Itsekään et usko tuota soopaa.

Tieinfra maksaa miljardin vuodessa. Yksityisihmiset maksavat autoilun maksuja monta miljardia vuodessa. Eli pitää paikkansa.

Lentoinfraa ei tueta kuin paria pikkukenttää. Eli käytännössä pitää paikkansa. Sotilashommat toki oma lukunsa.

Eli ei ainakaan täyttä soopaa ollut.

Voi kiitos. Mistä muuten saat noin tarkat luvut?

Vierailija
27/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomessa käyttävät yhteiskunnan palveluja.

Ne rikkaat vieläpä enempi kuin köyhemmät.

Esim juuri tieverkostoa, muuta infraa, hyvävelikauppoja yms.

Buahahahaa, mitä hel****n tekemistä yhteiskunnan palveluilla ja hyvävelikaupoilla on keskenään? 

Vierailija
28/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovaroin tuotetaan myös koulutettua työvoimaa yrityksiin. Siitä hyötyvät hyvätuloiset sijoittajat. Eipä tarvitse firman itse pistää niin paljon rahaa duunariensa kouluttamiseen. Eikä tarvitse perustaa niiden muksuille lastentarhaa eikä järkätä duunareille asuntoa, kun on kunnallisia vuokra-asuntoja, asumistukea sun muuta sellaista. Vielä sata vuotta sitten tehtaan piti itse järkätä työntekijöilleen tuollaiset. Ja jos on joku ihan simppeli homma niin siihen voi saada duunarin ilmaiseksikin.

Vierailija
29/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kolme lasta suomalaisessa peruskoulussa, sitä ennen päivähoidossa. Jatkavat yliopistoon aikanaan. 

Mukava huomata, että osaat arvostaa sitä, mitä verovaroin saat.

Näin ihan OT:nä kysyisin kuitenkin, mistä tiedät jo nyt, että lapsesi jatkavat yliopistoon?

No, on noi yläasteen ja lukion keskiarvot 9 paremmalla puolella... siitä epäilen, että näin kävisi. Ollaan myös lasten isän kanssa molemmat korkeakoulukoulutettuja, koulutustaustalla on tapana periytyä.

Vierailija
30/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä käyttävät - koulutus, sairaanhoito (kaikkea ei edes voi hoitaa yksityisellä), käyttävät maantieverkostoa, lentokenttiä, kenties junia. Käyttävät päivittäin palveluja, joita tuetaan ainakin osittain verorahoin.

Maantieverkostoa kyllä mutta se kustannetaan auto- ja polttoaineverosta. Koulutus on jokaisessa valtiossa muutenkin. Lentoyhtiöt maksaa itse infrasta. Useimmat ei käytä julkisia lainkaan, mukaanlukien junia.

Itsekään et usko tuota soopaa.

Tieinfra maksaa miljardin vuodessa. Yksityisihmiset maksavat autoilun maksuja monta miljardia vuodessa. Eli pitää paikkansa.

Lentoinfraa ei tueta kuin paria pikkukenttää. Eli käytännössä pitää paikkansa. Sotilashommat toki oma lukunsa.

Eli ei ainakaan täyttä soopaa ollut.

Voi kiitos. Mistä muuten saat noin tarkat luvut?

Liikennevirasto julkaisee nämä. Olikohan Liikennejärjestelmän Tuet -tai joku sen tyyppinen nimeltään selvitys. Tuolla hakusanalla varmasti tulee Googlesta.

Vierailija
31/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Koulutus aina yliopistoa myöden, tutkimuksen tukeminen (moni varakas kutenkin on yliopistokoulutettu), sekä päivähoito

-Terveydenhuolto, mukaanlukien mm. lääkekorvaukset ja Kelataksi tarvittaessa. Hyvätuloiset hakeutuvat lääkäriin helpommin myös julkisella.

-Lapsilisät, vanhempainvapaat, kotihoidontuki, yksityisen hoidon tuki lastenhoitajan palkkaamiseen, tarvittaessa adoptiotuki.

-Starttirahat, yritystuet...

-Tiet, rautatiet, muu infra

-Turvallisempi yhteiskunta, kun on vähemmän ihmisiä joiden on rötösteltävä selvitäkseen hengissä ja/tai elättääkseen lapsensa.

Vierailija
32/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa teholla, lukuisia tutkimuksia, leikkauksia ja muita toimenpiteitä, jälkitarkastus tutkimuksineen. Yhteensä noin 700 €. Sen jälkeen olen ollut iloinen veronmaksaja.

Vierailija
33/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi toimivan infran, toimivan koulutusjärjestelmän alamaisilleen ja palkollisilleen. Suurimpana etuna ehkä yhteiskuntarauha. Suomessa on varsin vähän levottomuuksia ja harvemmin ketään ryöstetään tai tehdään edes murtoja. Jos ei kiinnosta, niin ahanahan voi muttaa johonkin Somialaan, jossa rikkaiden ei tarvi maksaa veroja.

Rakennetaan aidatut kaupungit rikkaille. Vartijat porteille. Panssaroiduilla ajoneuvoilla kulkevat, jos joutuvat joskus käymään köyhien puolella. Jaetaan yhteiskunta kahtia. Pidetään itse huoli itsestämme ja toisistamme.

Jos ei kiinnosta, niin ainahan voi muuttaa Somaliaankin.

Vierailija
34/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isotuloinen saa jo aivan liian isoa palkkaa. Kukaan ei ole monikymmenkertaisesti arvokkaampi kuin joku toinen, vaikka seisoisi 24seiska päällään. Isotuloiselle taataan yhteiskuntarauha, että ei tarvitse tulla mukiloiduksi joka kadun kulmassa, sikäli kun toimeentulo on OIKEASTI tasattuna kaikille, kyvyistään voimistaan riippumatta. Ja iästä!!

Huhhuh. Pienituloiset haluavat varastaa isotuloisten rahat ja vieläpä näkevät oikeutettuna, että heille täytyy maksaa suojelurahaa. Mukiloidaan sut, jos et rahoita meidän iPhoneja. Uskomaton ajatusmaailma!

Vierailija
35/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan palvelut ei ole yhtä kuin sosiaalipalvelut.

Veroeuroista nekin maksetaan.

Joo, kuten myös yritystuet.

Hyvätuloiset saavat lapsilisää siinä missä vähävaraisemmat, ja yleensä ovat opiskelleet yhteiskunnan piikkiin, mikä osaltaan mahdollistaa ne hyvät tulot.

Vierailija
36/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi että saa elää turvallisessa yhteiskunnassa, ei tarvitse linnoittautua ulkomaailmasta eristetyille vartioiduille asuinalueille, eikä pelätä tulevansa ryöstetyksi tai jopa tapetuksi jos uskaltautuu kadulle aidot korut kaulassa tai ajaa hienolla autolla.

Vierailija
37/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomessa käyttävät yhteiskunnan palveluja.

Ne rikkaat vieläpä enempi kuin köyhemmät.

Esim juuri tieverkostoa, muuta infraa, hyvävelikauppoja yms.

Buahahahaa, mitä hel****n tekemistä yhteiskunnan palveluilla ja hyvävelikaupoilla on keskenään? 

Samoin tuo rikkaat vieläpä enempi 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
38/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi että saa elää turvallisessa yhteiskunnassa, ei tarvitse linnoittautua ulkomaailmasta eristetyille vartioiduille asuinalueille, eikä pelätä tulevansa ryöstetyksi tai jopa tapetuksi jos uskaltautuu kadulle aidot korut kaulassa tai ajaa hienolla autolla.

Suojelurahaa loisille.

Vierailija
39/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntarauha, koulutus, terveydenhuolto, infra, hallinto (lait ja asetukset sekä niiden valvonta), puolustusvoimat jne.

Vierailija
40/114 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ainakin koen saavani elää turvallisessa ja vakaassa yhteiskunnassa, jossa lähimmäisistä pidetään huolta.