Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäin tuntemasi ihminen? Millaista työtä tekee, millaista elämää viettää?

Vierailija
04.07.2018 |

Tunnen itse kaksi hyvin älykästä ihmistä. Kummatkin on Mensan testeillä mitattu. Toisen ÄO on 148. Lukee paljon, tekee kaikenlaista hanttihommaa. Välillä tienaa mukavia summia nettipokerilla. Harrastaa kehonrakennusta ja on kirjoittanut aiheesta pari kirjaa. Naimaton. Erittäin sydämellinen ja ihana ihminen. Toisen mitattu ÄO on 155-160 (eri aikoina useammalla kerralla mitattuna). Energiapakkaus, tekee töitä IT-alalla (en ihan tarkkaan edes tiedä mitä), osaa kaikkea käytännöllistä (rakentaa, remontoi, metsästää, urheilee - on hyvä monissa lajeissa), perheellinen, hieman äkkiväärä ja hankala tyyppi.

Kommentit (843)

Vierailija
781/843 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi yli kaikkien muiden nimien Jesus Nasaretilainen osoite taivaassa osaa kaikkia kieliä sujuvasti ei tee pahaa vaan hyvää antaa anteeksi ja pelastaa ne jotka kääntyy ja uskoo.

Vierailija
782/843 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Nasaretilainen syntyi betlehemissä nousi kuolleista ja elää ikuisesti. Oli kotoisin taivaasta ei maasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/843 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi johtavassa asemassa.

Vierailija
784/843 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testin läpäisee pikkulapsikin. Ei kerro mitään älykkyydestä. Höpöhöpö juttuja.

Vierailija
785/843 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen on nainen. Kauniskin vielä. Ja aivan liian vaatimaton. 😏

Harmi. Vain öykkärit tässä maassa esillä. Ja varastamass kansan rahoja ökypalkkoihinsa olemattomalla osaamisellaan ja puuttuvalla viisudellaan.

Niin. Siksihän kansantalous on siinä kunnossa kun on. Ahneus ja röyhkeys vallitsee. Ja me muut tehdään samaa perässä. Otetaan kaikki mitä saadaan ja enemmänkin. Älykkäitä ei päättäjissä juuri ole kaikesta päätellen.

Vierailija
786/843 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty sellainen ÄO-testi, koska olen vähän "outo", ja tulos oli ~poikkeuksellisen korkea. Nero en ole, enkä keskiverto, vaan jotain siltä väliltä. Epäilen oman jälkikasvuni olevan ylimmässä luokassa, koska tajuan jo nyt, että 6-vuotias poikani on poikkeuksellisen älykäs. Onneksi hänellä on myös sosiaalisia taitoja. Kasvoin alimmassa sosiaaliluokassa, mutta älyllä ja opportunismilla pääsin kipuamaan hieman ylemmäs. Raha ei ole minulle tärkeää, vaan tietyt kokemukset elämässä.

Vierailija
787/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija, nuorehko nainen. Elää ihan tavallista perhe-elämää.

Vierailija
788/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön, ei ole vielä löytynyt riittävän kiinnostavaa ja haastavaa tutkimusprojekia tohtoriopintoihin.

Vierailija
789/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkisääntönä on se, että mitä turhempi joku ihminen on, sitä älykkäämpi hän myös on.

Voi tätä suomalaista kateutta.  Kun on  lusikaa annettu, ei voi kauhalla vaatia.

Vierailija
790/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan viisaus kirjoitti:

Jeesus Nasaretilainen syntyi betlehemissä nousi kuolleista ja elää ikuisesti. Oli kotoisin taivaasta ei maasta.

On kotoisin isän tai sedän nivusista ja piti äkkiä naittaa jollekin persaukiselle kunnon myötäjäisillä.

Vierailija
791/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan testin läpäisee pikkulapsikin. Ei kerro mitään älykkyydestä. Höpöhöpö juttuja.

Vai että "testin läpäisee". No eihän sitä voi edes reputtaa. Jokainen sen läpäisee, koska jokainen saa ainakin jotkin pisteet. 

Vai tarkoitko mensan pääsyrajan läpäisyä? 2% läpäisee sen, eli ei ihan jokainen pikkulapsikin. 

Vierailija
792/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyystestin läpäisee jokainen, jopa sinä. Eri asia sitten, millaisilla pisteillä.

Vierailija
793/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan käsittämättömän älykäs, jo varusmiesaikana käytti tietokonetta aivan suvereenisti (vuonna 1996) ja oli joukkueen särmin tyyppi. Perusti IT-firman, tulotaso 300 000 e/vuosi. Tekee jatkuvasti erittäin vaativia hommia IT-alan kärkipäässä, 25 vuoden ajan ollut suunnittelemassa lähes kaikkea tärkeää WAP:ista koronavilkkuun. Koulutus: joku valtiotieteiden ylioppilas, mutta ei kauaa vanhentunut yliopistossa ennen kuin revittiin työelämään.

Mutta: Raha ei merkitse mitään, pukeutuu edelleen hippiretkukuteisiin, ei omista autoa vaan ajaa polkupyörällä, asuu vuokralla tuhottoman kalliilla alueella. AIna tavatessamme maksaa kaikki ravintolat jne käden heilautuksella meidänkin puolestamme tekemättä siitä edes numeroa. Kiinnostunut politiikasta, historiasta ja ihmisoikeuksista, poliittisesti maltillinen vihervasemmistolainen ja kannattaa progressiivista verotusta(!) Vaimo ulkomailta (älykkö hänkin, ei mikään Thaimaan tuliainen), pari lasta. Eläm

Kaverilla karma kunnossa

Vierailija
794/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs n.30v nainen. Tunnen useampia 130-140 sektorille putoavia, mutta useimmilla heistä on merkittäviä heikkouksia muilla elämän osa-alueilla. Tuo nainen on lahjakas useilla sektoreilla ja esittää jopa usein tyhmää, ja on muutenkin hieman ärsyttävä. Jutut ovat myös välillä todella outoja, elää jotenkin ihan omassa todellisuudessaan. Mutta on todella skarppi ja lahjakas monessa, ja halutessaan jotakin ei kaihda laittamasta kaikkia taitojaan peliin. Sitä on hieno katsella

Vierailija
795/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäämies Ötzi. Osasi ratkaista ongelmia, joihin nykyihmisistä ei olisi.

Vierailija
796/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että "testin läpäisee". No eihän sitä voi edes reputtaa. Jokainen sen läpäisee, koska jokainen saa ainakin jotkin pisteet. 

Vai tarkoitko mensan pääsyrajan läpäisyä? 2% läpäisee sen, eli ei ihan jokainen pikkulapsikin. 

Monesti pikkulapset ratkaisevat ongelmia paremmin

Vierailija
797/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä oikein edes tiedä, millä perusteella tuo älykkyys määritellään. Tiedon perusteella? Kriittisen ajattelun taitojen? Nopean ongelmanratkaisun? Nykyajan älykkyys työelämässä ilmenee minusta oikeastaan yhteistyötaitoina. Se joka pystyy perustelemaan, ottamaan monia näkökulmia huomioon ja saamaan toisetkin ajattelunsa tueksi, on käytännössä älykäs. Jokuhan voi olla todella älykäs ja vilkas ajattelumaailma, mutta jos ei pysty käyttämään sitä yhteiseksi hyödyksi, onko hän kuitenkaan kaikilla tasoilla älykäs.

Tuo on politiikkaa ja diplomatiaa, jolla tuotetaan lähinnä välittömiä tuloksia nykyhetkessä

Iso osa älykkäistä tai muutoin lahjakkaista ihmisistä työstää asioita, jotka ilmenevät joskus 15-30v tai jopa sitä kauempana, ja jotkut ovat jopa ainoita jotka ovat niistä tietoisia

Vierailija
798/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäämies Ötzi. Osasi ratkaista ongelmia, joihin nykyihmisistä ei olisi.

Toisaalta myös jokainen yläkoululainen osaa nykyisin ratkaista ongelmia, joiden ratkaisemiseen Ötzistä ei olisi. Lukiolaisista puhumattakaan. Kyse on molemmissa tapauksissa opituista taidoista, ei älykkyydestä. Ötzin aikana tarvitut taidot ovat olleet erilaisia kuin tänä päivänä.

Vierailija
799/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ihmiset hyvin usein tyytyvät suht' vaatimattomaan asemaan työssään, he eivät ole päällepäsmäreitä, eivät välitä firman juhlista, eikä muista kissanristiäisistä. Heitä kiinnostaa oma elämä ja se on usein mielenkiintoisempaa kuin ulkopuolinen arvaisi. Älykkäällä on myös tunneälyä, tulee toimeen vähän kaikkien kanssa mutta viihtyy myös itsekseen. Hänestä juoruillaan mutta tämä ei osallistu samaan muiden ollessa kyseessä.

Vierailija
800/843 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena jouduin kiusattavaksi, tuli ongelmia ahdistuksen muodossa, silloinkaan kiusattua ei autettu. Lääkäri lähetti sitten psykologin juttusille toiseen kaupunkiin, vanhempani luonnollisesti kuljettivat, olinhan ala-asteella. Minulle tehtiin eri testejä ja keskustelin ongelmistani,  äitini sanoi psykologin mielipiteen olleen, että olen ikäisiäni kehittyneempi. Siihen aikaan vielä ei näköjään ollut mitään yksityisyysturvaa terveydenhuollossa, kiusaajani lällätteli minulle tuosta miten olen joutunut psykologille. Paikallislehti kirjoitti, kuinka kolme oppilasta ovat joutuneet psykologin juttusille. Voitte kuvitella,  että se oli nöyryyttävää tilanteessa, missä minua ei autettu vaan sain lisäpilkkaa parilta kiusaajaltani. Olen kuitenkin rakentanut niin mielen- kuin kehonterveyttäni. Minua pidetään nuorekkaana ja tunnen saaneeni paljon hyvää aikaan, minulla on ihana perhe, eli rakastava mies sekä upeat älykkäät lapset, joita olen aina kannustanut menestymisessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi