Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäin tuntemasi ihminen? Millaista työtä tekee, millaista elämää viettää?

Vierailija
04.07.2018 |

Tunnen itse kaksi hyvin älykästä ihmistä. Kummatkin on Mensan testeillä mitattu. Toisen ÄO on 148. Lukee paljon, tekee kaikenlaista hanttihommaa. Välillä tienaa mukavia summia nettipokerilla. Harrastaa kehonrakennusta ja on kirjoittanut aiheesta pari kirjaa. Naimaton. Erittäin sydämellinen ja ihana ihminen. Toisen mitattu ÄO on 155-160 (eri aikoina useammalla kerralla mitattuna). Energiapakkaus, tekee töitä IT-alalla (en ihan tarkkaan edes tiedä mitä), osaa kaikkea käytännöllistä (rakentaa, remontoi, metsästää, urheilee - on hyvä monissa lajeissa), perheellinen, hieman äkkiväärä ja hankala tyyppi.

Kommentit (843)

Vierailija
761/843 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja. Sanonut itse olevansa älykäs😁

Luotan häneen. Joku vaatimaton tutkinto mutta huippuyliopistosta.

Vierailija
762/843 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoittaa tuntemisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/843 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäimmät ihmiset keitä tunnen eivät ole yhteiskunnassa perinteisillä mittareilla menestyneitä eikä heitä sellainen edes kiinnosta. Sen yhtäläisyyden heistä voi vetää.

Sama. Lahjakkain ja mielestäni älykkäin ihminen on eräs taiteilija, joka tekee omaperäistä musiikkia. Hän olisi todennäköisesti päässyt akateemisella uralla mihin tahansa, mutta se ei häntä kiinnostanut. Hän on kiinnostunut ihmisyydestä ja elämän eri ulottuvuuksista.

Vierailija
764/843 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kovin monen tuntemani ihmisen älykkyysosamäärää. Ei se tule usein puheeksi, paitsi facebookissa oli jossain vaiheessa tapana tehdä testi ja leuhottaa tuloksella.

Korkeimmat mitkä varmaksi tiedän ovat jollain 135 ja 140 kieppeillä. Molemmat koodaavat työkseen, toinen opiskelee matematiikkaa.

Vierailija
765/843 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kovin monen tuntemani ihmisen älykkyysosamäärää. Ei se tule usein puheeksi, paitsi facebookissa oli jossain vaiheessa tapana tehdä testi ja leuhottaa tuloksella.

Korkeimmat mitkä varmaksi tiedän ovat jollain 135 ja 140 kieppeillä. Molemmat koodaavat työkseen, toinen opiskelee matematiikkaa.

Ja sanottakoon heistäkin, että molemmat ovat varmasti jollain tavalla neuropoikkeavia.

Vierailija
766/843 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuntemistani ihmisistä korkein älykkyysosamäärä, todennäköisesti ainakin. Testien tulos 150-160, testattu muutaman kerran. 

Olen erittäin lahjakas matemaattisissa aineissa ja opiskelin yliopistossa tilastotiedettä. En kuitenkaan ole kiinnostunut tilastotieteestä, mutta opintojen kautta tutustuin pokeriin. Lopetin opinnot kokonaan ja tällä hetkellä olen töissä henkilökohtaisena avustajana, kunnes on tarpeeksi säästössä jotta uskallan alkaa pelaamaan täysipäiväisesti. 

Olen erittäin nopea oppimaan, mutta ilman vahvaa sisäistä motivaatiota en varmasti saa mitään aikaiseksi. Toisaalta kun jotain päätän, ei mikään vastoinkäyminen ole muuta kuin hidaste. Suurin osa ihmissuhteistani on hyvin pitkäaikaisia, uusia tuttavuuksia tulee ja menee, harva pysyy. Olen kuulemma outo, huumorintajuni on erikoinen ja lisäksi itsetuntoni on hyvin vaihteleva. Ajoittain olen todella itsevarma, välillä luulen koko maailman vihaavan minua...

Mt-ongelmiakin löytyy. Kaksisuuntaista on epäilty monet kerrat, mutta todellisuudessa vain addiktoidun todella vahvasti ja nopeasti, saatan helposti opiskella kuukausia jotakin asiaa kaiken vapaa-aikani, valvoen yöt ja miettien vain kys. addiktion kohdetta. Tällöin näen kavereitani huomattavasti harvemmin, mutta onneksi ne jotka edelleen elämässäni ovat, tuntevat tämän puolen minusta ja sopivat tapaamisen... Olen onnellinen, kun on jokin projekti kesken. Tällä hetkellä säästän rahaa ja opiskelen pelaamaan, joten asiat ovat todella hyvin. Ilman jotain järkevää "kohdetta" biletän jatkuvasti, onneksi tosin alkoholiin en näytä kehittävän riippuvuutta... Noina kausina myös masennun nopeasti, pari kertaa olen käynyt kääntymässä psyk. osastolla diagnoosilla "vaikea masennustila". Nousen kuitenkin nopeasti ylös kun keksin elämääni sisältöä. 

Voi kuulostaa vähän raadolliselta, mutta minusta sinunkaltaisten äly menee tuollaisessa elämässä hukkaan. Minusta sinunlaisesi pitäisi olla mukana, jossain ydinfysiikan tms projektissa. Olisi win-win tilanne. Älyköllä riittävästi haasteita ja Suomi yhteiskuntanakin hyötyisi. Kunnon duunissa teillä pitäisi olla hyvän liksan lisäksi pomo-tason työterveys, joka seuraa verikokein yms terveyttä, näin mielenkin saa pysymään tyynempänä (mm. D-vit. oik. hormoni). 

Vierailija
767/843 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäimmät protestoivat koronarokotteiden pakottamista vastaan maailmalla... Suomessa tätä protestia mustamaalataan kaikin tavoin mutta onneksi muualla se leviää ja sitä kannustetaan :)

Vierailija
768/843 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
769/843 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäin ihminen maan päällä asuu Keminmaalla ja on ollut yhteiskunnallisesti merkittävissä tehtävissä. Hänen älykkyytensä näkyy siinä, että ei edusta valtavirta-ajattelua, vaan hänen ajattelu on selkeästi muita syvempää ja sanoisinko, terävämpää. 

Ajassa vahvasti kiinni ja katsoo laajasti tulevaisuuteen. 

770/843 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse keskimääräistä älykkäämpi.  Monesti kaltaisillani on ongelmia koska tajuavat elämästä enemmän kuin moni muu ja siksi näkevät asioiden läpi eivätkä suostu kaikkeen tai näkevät liikaa joka vaikuttaa mielenterveyteen. Omalla kohdalla ongelmat on näkyneet nuoresta pitäen ja vaikuttaneet kaikkeen. Väitän että keskimääräinen tai sitä alempi älykkyystaso on voi pärjätä jopa paremmin ja olla halutumpaa seuraa koska he antavat vain mennä tajuamatta edes mitä tekevät. Ovat onnellisia ja onnellisen tietämättömiä asioista. Niin kuin tälläkin palstalla näkee todellisuus ei saa täällä mitään aikaan muuta kuin alanuolia. Täällä mennään tunnepohjalla ja uskomuksilla mitkään tilastot tai mikään muukaan ei auta. Eläimetkin on onnellisia kun eivät tajua rajallisuuttaan pystyvät nauttimaan hetkestä auringossa makoilusta ym. Kuolema vaan tulee jossain kohtaa yllättäen ihmettelevät mikä nyt tuli ja se olikin sitten siinä. 99.99% elämästä meni onnellisena pieni hetki oli pelkoa ja epätoivoa sitten tuli esirippu. Kadehdittavaa.

Kadehdin myös niitä ihmisiä jotka tekevät jotain tietämättä seurauksia heillekin tulee yllätyksenä esim minun näkemä syy ja seuraus suhde jota pidän itsestään selvänä lopputulemana. Olisi hienoa olla myös niin älytön että telkkarin viihdeohjelmat olisi nerokkaan hyviä ja hauskoja. Ne on ennalta arvattavia ja rajoittuneita. Jos olisin ohjelman tekijä ja vastuussa sketseistä niin yhtäkään niistä ei tehtäisi todennäköisesti en edes olisi kirjoittanut niitä paperille niiden mitättömyyden takia. 

Minua kiinnostaa todellisuus kaikessa. Näen keskitason älykkyyden omaavat ja sitä alemmat ihmisinä jotka liikkuvat laumoina edes takaisin trendien ym mukaan. Heille on tärkeintä kuulua ryhmään ja myötäillä sen päätelmiä minulle on tärkeitä totuus vaikka olisin yksin sen kannattaja ja vihattu.

Vierailija
771/843 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri, nainen ja nyt jo eläkkeellä. Tajusi potilaiden kaoottisesta maailmasta nopeasti oleellisen ja pystyi oikeasti auttamaan. Keskusteluissa esitti viiltävän teräviä kommentteja, mutta asiallisesti, ei loukaten. Hyvin laaja yleissivistys, tiesi alalta kuin alalta jotakin. Yksityiselämästään en paljon tiedä, mutta perheellinen oli.

Vierailija
772/843 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa eräs fyysikko, opettaja ja tutkija. Tuntuu tietävän kaikesta kaiken ja auttaa aina mielellään. Yhtä aikaa suorapuheinen ja ystävällinen. Kätevä käsistään. Myös jonkin sortin urheiluhullu. Ei ole ilmeisesti koskaan seurustellut. Haluaisi kuitenkin puolison ja lapsia. Saattaa olla aspergeri, mutta peittää sen hyvin, jos on.

Vierailija
773/843 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyystestit määrittelee miten hyvin ihminen osaa ratkaista loogisia ja matemaattisia tehtäviä. Yleensä kyky oppia ja omaksua tietoa.

Vierailija
774/843 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista työtä tekee? Ei mitään. Vain tyhmät tekevät töitä.

Vierailija
775/843 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet keskitasoa älykkäämpi, millä tavoin olet hyödyntänyt älykkyyttäsi, verrattuna ns. normaali älyisiin ihmisiin?

Vierailija
776/843 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaa miljoonia sijoitushommissa.

Vierailija
777/843 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesi työnteon tarpeettomaksi ja jäi kotiin työttömäksi, koska elää onnellista elämää ilman turhaa mammonaa ja mainetta.

Vierailija
778/843 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, koska ymmärrän intersektionaalista feminismiä täydellisesti. Muut etuoikeutetummassa asemassa olevat taas eivät!

Vierailija
779/843 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäin ihminen maan päällä asuu Keminmaalla ja on ollut yhteiskunnallisesti merkittävissä tehtävissä. Hänen älykkyytensä näkyy siinä, että ei edusta valtavirta-ajattelua, vaan hänen ajattelu on selkeästi muita syvempää ja sanoisinko, terävämpää. 

Ajassa vahvasti kiinni ja katsoo laajasti tulevaisuuteen. 

Ai Väyrynen vai?

Vierailija
780/843 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta jos facebookissa tekeee "älykkyystestin" ja jakaa tuloksen niin se on kyllä merkki siitä että sitä älykkyyttä ei todellakaan ole :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän