Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäin tuntemasi ihminen? Millaista työtä tekee, millaista elämää viettää?

Vierailija
04.07.2018 |

Tunnen itse kaksi hyvin älykästä ihmistä. Kummatkin on Mensan testeillä mitattu. Toisen ÄO on 148. Lukee paljon, tekee kaikenlaista hanttihommaa. Välillä tienaa mukavia summia nettipokerilla. Harrastaa kehonrakennusta ja on kirjoittanut aiheesta pari kirjaa. Naimaton. Erittäin sydämellinen ja ihana ihminen. Toisen mitattu ÄO on 155-160 (eri aikoina useammalla kerralla mitattuna). Energiapakkaus, tekee töitä IT-alalla (en ihan tarkkaan edes tiedä mitä), osaa kaikkea käytännöllistä (rakentaa, remontoi, metsästää, urheilee - on hyvä monissa lajeissa), perheellinen, hieman äkkiväärä ja hankala tyyppi.

Kommentit (843)

Vierailija
641/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän se älykkyys on edelleen niin kovaa huutoa kun se selvästi aiheuttaa kantajalleen lähinnä kärsimystä. Eikö voitaisi jo vaihtaa palvonnan kohdetta 🤔

Vierailija
642/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen älykkäin tuntemani, mensan testissä veli jäi hiukan alemmalle tasolle. Olen it alalla, harrastan käsitöitä, kaksi lasta. Ihan normi elämä ja hyvät tulot. Mieheni on myös älykäs, muttei ihan yhtä hyvä matemaattis avaruudellisissa asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa kurssikaveri. Osaaminen jo ensimmäisenä opiskeluvuotena oli korkeammalla tasolla kuin kurssiassareilla ja toisena vuotena oli jo tekemässä tutkimusta proffan kanssa. Olin aikaisemmin kuvitellut olevani kohtuullisen fiksu, mutta antoi hyvin perspektiiviä minkälaisia oikeasti fiksut ihmiset on.

Vierailija
644/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienen itse kaikista tuntemistani ihmisistä siitä älykkäimmästä päästä, jollen peräti älykkäin, ainakin Mensan testien perusteella. Ongelma on vaan se, että minulla on Asperger ja elämä on pikkasen tavallista vaikeampaa etenkin sosiaaliseen kanssakäymiseen liittyvien ongelmien vuoksi. En ole tällä hetkellä töissä, olen ns. ikuisuusopiskelija, suorittanut järjettömän määrän kursseja etenkin humanistiselta puolelta yliopistolla loistavin arvosanoin, mutta gradua en ole saanut aikaiseksi. Nuorempana olin stipendimagneetti ja äidinkielen yo-aineeni sai yhden kolmesta sinä vuonna jaetusta valtakunnallisesta valioainepalkinnostakin.

Takana loistava tulevaisuus, siis. Tosin tiesin jo nuorempana, ettei tästä elämästä taida mitään tulla. Mutta minkäs teet. Kun ei kykene, ei kykene.

Tämä oli aivan kuin omasta kynästäni, aina valioainepalkintoa myöten. Karmivaa. 

Vierailija
645/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni, Mensan testissä ÄO 157.

It-alalla, työ koodarina on mulle tosi helppoa. Harrastan puutarhanhoitoa ja käyn ryjmäliikuntatunneilla. Perhe, 2 lasta, omakotitalo ja kissa.

Elän ihan tavallista elämää, kukaan ei perheen ulkopuolella tiedä älykkyydestäni.

Vierailija
646/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ja isäni, siskoni ja veljieni jälkeen eräs arkkitehti, joka ikävä kyllä sai aivoverenvuodon ja taantui lapsen tasolle.

Vierailija
647/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät sisarukset, nyt jo nelikymppisiä. Hyvät geenit, äiti genetiikan tutkija ja isä fyysikko. Molemmat lapset myös huippuälykkäitä, mutta ei se ole heille onnea tuonut koska ovat sellaisia aika aspergerpiirteisiä (ei tietääkseni ole mitään diagnooseja). 

Nuorempi veli: tutkijanurallaan hyvin menestynyt teoreettinen fyysikko. Tällä hetkellä yliopistovirassa Englannissa. Mutta kärsinyt masennuksesta teini-iästä asti, jossain vaiheessa jo eläkepäätöstä harkittiin. Yrittänyt itsemurhaa useasti. Hyvin yksinäinen, ei ole koskaan ollut kavereita eikä naisystävä, saati perhettä. Olisi kaivannut niitä ja pitää elämää merkityksettömänä ilman. Ei harrasta tietääkseni muuta kuin tietokonepelejä.

Vanhempi sisar: it-arkkitehti/koodari. On Mensan jäsen. Hyvin eriluontoinen kuin sulkeutunut veljensä, mutta ongelmia ollut ainaa silti. Alkoholiongelma ollut ainakin 15 vuotta, kuulemma paniikkihäiriön ja ahdistuksen helpottamiseen. Työnsä on saanut silti kunnialla hoidettua, mutta ilman ihmeempiä tavoitteita kuin selvitä. Tällä on ollut vuosien varrella useita parisuhteita yleensä renttuihin miehiin. Sanoo ettei edes halua vakisuhdetta tai lapsia, munaa silloin tällöin vaan. Kärsii elämän tyhjyyden tunteesta, johon hakee välillä apua uskonnoista, terapiaryhmistä tms. mutta ei koskaan tunnu löytävän sitä muuta kuin pullosta. Juominen yms. on johtanut jo sairaalloiseen lihavuuteen ja terveysongelmiin.

Vierailija
648/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiotieteellisestä valmistuneita kurssikavereistani osa todella fiksuja ja menestyneet elämän joka saralla. Laaja näkemys yhteiskunnan kompleksisista ilmiöistä ja syy-seuraussuhteista. Eivät todellakaan ”helppojen draamauutisten” vietävissä vaan omaavat tieteellisen näkökulman. Korkeissa viroissa yliopistolla, valtiolla ja kv-organisaatioissa Suomessa ja maailmalla. Ovat saaneet aika vaikuttavia uudistuksia yhteiskunnalle. Kaikilla perheet, harrastukset, paljon ystäviä ja enimmäkseen ekologiset elintavat.

Vierailija
649/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippuosaaja lääketieteessä. Todella fiksu käytökseltäänkin.

Yksityiselämästään vaitonainen. Ei päästä oikein ketään lähelleen.

Ehkä ei vaan jaksa meitä tavallisia tallaajia :)

Vierailija
650/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testi pelkästään ei ole hyvä älykkyyden mittari, sillä se mittaa vain melko kapeaa osa-aluetta ja siinä on aika helppo saada hyvä tulos. Jopa minä, vaikka itseäni en erityisen älykkäänä pidä. Todellinen älykkyys on monipuolisempaa ja vaatii enemmän, jos meinaa kärkikahinoihin siinä kuka on älykkäin. Tunnen myös erään Mensan-testituloksella fleksaavaan tyypin, joka kuitenkin muuten todella toope.

Älykkäimpänä pitämäni henkilö omaa valtavan yleissivistyksen ja tiedonjanon, jota myös ruokkii koko ajan. Käsittämättömän hyvä muisti. Imppaa tietoa ja myös muistaa kaiken lukemansa ja kuulemansa. Todella luova ajattelija, joka tuo esiin aina uusia näkökulmia, mitä muut eivät ole tulleet ajatelleeksi. Kiinnostunut kaikista maailman asioista. On sekä musikaalisesti että kuvataiteellisesti äärimmäisen lahjakas. Luova. Menestyi koulussa kaikissa aineissa. Akateeminen koulutus, jonka valitsi täysin mielenkiintonsa pohjalta, ei raha mielessä. Olisi varmaan päässyt opiskelemaan mitä vain. Harrastaa monipuolisesti kaikkea tähtitieteestä, taiteisiin, filosofiaan, politiikkaan ja ekonomiaan. Tykkää myös pelata videopelejä ja rassata moottoripyöriä. Laittaa myös todella hyvää ruokaa ja kutoo villapaitoja liukuhihnalta. On siis kaikenkaikkiaan äärettömän monipuolinen ihminen. Kaunis, lempeä ja humaanikin vielä. Ja kyllä, yltää vielä Mensan-testissäkin korkealle.

Vierailija
651/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen älykkäämpi kuin kukaan tuntemani henkilö. Mensan virallisilla testeillä mitattuna ja tulos reilusti korkeampi kuin ap:n mainitsemat.

En halua kertoa työstäni muuta kuin sen, että käyn töissä ja olen naisten halveksima kaikille kiltti ja ystävällinen mies. Koulussa sain kolmasti hymypojan ja olen työpaikoillakin pidetty työtoveri mutta läheisempää suhdetta en saa.

Väitätkö, että naisille kelpaa vain ilkeä ja epäystävällinen mies?

Onko sinulla miespuolisia kavereita, jotka elävät heteroparisuhteessa? Ovatko kaverisi ilkeitä ja epäystävällisiä?

Minä väitä, että se ominaisuus joka saa naiset karttelemaan joitakin miehiä, ei ole kiltteys.

Jep. Ei ehkä kiltteys, mutta tietynlainen röyhkeyden puute. Mies joka on hienotunteinen, eikä liian päällekäyvä, jää erityisen helposti yksin. Jostain syystä vallitseva toimintamalli yhteiskunnassa on edelleenkin se, että miehen kuuluu toimia eräänlaisena aktuaattorina ja valloittajana, ja nainen sitten tekee valinnan alkaako oleen miehen kaa. Tämä näin kärjistettynä, kyse ei edes ole mistään "normaalien" sosiaalisten "kykyjen" puutteesta...

Valitettavasti.

Tämä viimeinen kommentti on ikävä kyllä totta. Tunnen miehen, joka on tuollainen kiltti. Hän ei ole ulkoisesti komea sillä tavalla kuin suuri osa naisista tuntuu odottavan. Pituutta on vähän vaikea lisätä, jos sitä vain ei ole.  Käytös asiallista, miellyttävää, voi vaikuttaa hiljaiselta, jos häntä ei tunne. Mutta hän osaa keskustella ja huumorintajuakin löytyy. Ehdottomasti luotettava. Selvästi älykäs, mutta ei suostunut kertomaan onko käynyt testissä tai millaisen tuloksen sai.

Vierailija
652/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti kuulun tähän ryhmään. En ole yhtään assityyppinen, mutta mulla oli nuorempana - ei enää - valokuvamuisti. Selailemalla kirjaa ja lukemalla huolellisemmin johdannon ja päätelmät tein muutaman akateemisen tutkinnon.

Olen tehnyt erilaisia opetustöitä ja kirjoittanut. Välillä olen ollut työtön, koska työt häiritsee mielenkiinnon kohteisiin paneutumista. Nyt teen tutkimusta niin että minulla on rahoitus siihen.

Olen ihmisten silmissä alisuoriutuja, enkä viitsi hakea huomiota älykkyydelleni muutenkaan. Yhdellä työpaikalla, työn otin rahapulassa, keskusteltiin aina ruokiksella realityohjelmista. Se oli kamalinta ikinä, tuntui että muut on lobotomoitu ja tulen hulluksi siitä tyhmyyden määrästä.

Mulla on lapsia ja olen siis nainen.

653/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tähän neljä:

1) Laaja-alaisesti lahjakas lapsuuskaveri on opettaja matemaattisesti painottuneella alalla AMK:ssa. Soittaa levytystasoisesti useita soittimia. Puhuu n. tusinaa kieltä ja aloittaa aina uuden rinnalle parillisen vuoden alussa (korea tänä vuonna). Kiltti, herkkä, hauska, hyvä isä. 

2) Mensa-mitatusti todella älykäs muutti Suomeen rakkauden perässä ja haki aika kauan paikkaa työmarkkinoilla. Nyt on isossa firmassa kansainvälisissä tehtävissä. Arjessa ei huomaa välttämättä muusta kuin käsittämättömästä muistista; ilmeisesti hänellä on valokuvamuisti tai jotakin sinne päin. On parisuhteessa, ei halua lapsia eikä ole kiinnostunut.

3) Myöskin Mensa-mitattu kaveri on juristi, ihan rivihommissa. Kirjoittaa paljon vapaa-aikana, mutta ei ole julkaissut. Tekstit ovat todella hyviä. Älykkyys näkyy siinä, miten hän pystyy "siinä sivussa" tekemään asioita, joihin minulta menisi koko kapasiteetti. Hänellä on mm. tutkintoja jos minkälaisia, on mukana firmojen ja yhdistysten hallinnossa, noin vaan koordinoi mökkinsä rakentamisen. Asuu tavallaan kahdessa paikassa, toisen jakaa puolisonsa kanssa ja toisessa on yksin. Lapsi jo aikuinen.

4) "Perinteinen supernero" eli suunnilleen syntyi pianokonserttoja napsutellen, koulussa hurautti kirjat kannesta kanteen ennen syyslomaa, tietää historiat ja biologiat mutta sitten on myös semmoinen mr. Bean ja aivan jäätävän rasittava. Ehkä asperger tai ainakin piirteitä. Parisuhde oli, lapsia tuli ja pystyy isänä toimimaan satseja. Ymmärrän että puoliso ei kestänyt, vaikka niin paljon hyvää hänessä onkin. Työelämässä on nykyään vähän taustapiru; on dippainssi ja aikanaan osti työpaikkansa ja sitten ostellut ja muuten laajennellut ja nykyään ei semmoista päivittäisduunia tee. Käytännön töissä ihmeen hyvä, rakentelee ja nikkaroi. Mutta ihmisten kanssa ei suju, ei sitten vaan suju. 

Vierailija
654/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski, josta ei voisi ikinä uskoa, että on älykkyysosamäärän puolesta nero. Elää hyvin vaatimattomasti. Talo täynnä kirjoja. Ei ole lainkaan kunnianhimoinen vaan pitää siitä, että voi keskittyä rauhassa omiin harrastuksiinsa. Taksikuskin työstä sanoo pitävänsä, koska usein siinä työssä tapaa mielenkiintoisia ihmisiä ja töitä odotellessa voi lukea tai kuunnella podcasteja.

Vierailija
655/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut Suomen älykkäimmäksi mainitun henkilön. En pitänyt häntä minään välkkynä, vaan yhden asian kiivaana kannattajana. Tappoi myöhemmin vaimonsa ja joutui vankilaan ja sieltä edelleen hoitoon!

Vierailija
656/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensalainen Amerikassa asunut lekuri. Ei osannut keittää vettä. Hänen potilaansa olivat mielivikaisia, niin ei tarvinnut alalla nesteitä keitellä. Jäi leskeksi ja uusi vaimo otti komennon talossa.  Joi itsensä hengiltä.  ehti tulla isäksi

Vierailija
657/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuaineiden oppimis prosessi perustuu n.97% muistiin ja 3% älyyn. Ihmisen aivot ovat painottuneet joko älyyn tai muistiin. Vahvasti muistiin painottuvat aivot ovat suurimmillaan 70% muisti-30%-äly jakautumalla.

Opinnot ovat pääosin lukuaineita. Ei siis liene ihme että kaikki kohtaamani älykkäämmät ihmiset ovat olleet hyvin yksinkertaisissa perus ammateissa.

Vierailija
658/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"äkkiväärä" - ap ei taida olla kovin älykäs... Tai ainakin hänellä on luonnevika.

Vierailija
659/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen poikamies, naimaton, introvertti.

IT-alalla, mutta ei koulutustaustaansa ja työkokemukseensa nähden menestynyt urallaan.

Elää lähinnä harrastustensa kautta.

Vierailija
660/843 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti 20 vuotta, yliopistoopintoja. Herkkä ja taiteellinen, muut huomioiva. Keksii ratkaisut arjen ongelmiin nopeasti. Mutta kunnianhimoton. Parhaat psykologiset pohdintakeskustelut käyn kanssaan. Ilmeisesti lukee, puuhaa ja pohtii kaikkea, aika ei tule pitkäksi. Osaa ratkoa lastenkasvatukseen liittyviä pulmia paremmin, kuin moni muu. Eli kaikki eivät ole tehokkaita, tuottavia uraohjuksia tai tohtoreita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän