Hääkutsussa luki " Toivomme, että mikäli imetät, niin hoidat sen erillisessä tilassa, kiitos"
Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.
Kommentit (482)
Menet häihin, ja kun imetyksen aika tulee niin hyppäät pöydälle, huudat kovalla äänellä "NYT MINÄ IMETÄN!" ja alat imettämään vauvaa kaikkien silmien edessä.
Minä kyllä haluan joka paikassa pläjäyttää tissit pöydälle, joista taapero voi valita kummasta huikkaa ottaa. Mieakin haluaisi aina välillä, mutta sille annan olutta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei todellakaan imetä siististi ja huomaamattomasti harson alla. Eikä kaikkien lapset suostu imemään rauhallisesti ja hiljaa juhlaväkijoukon keskellä.
No kaikki lapsethan on tietenkin erilaisia, mutta äiti lapsensa parhaiten tuntee ja tuo ylempi kertoi imettämisen sujuvan aivan nätisti harson alla. Jos imettäminen sujuu helposti ja huomaamattomasti, niin en näe mitään syytä miksi sen taki pitäisi vaikkapa häistä jäädä pois.
Kutsu
Tervetuloa Möykkäkankaan metsästysmajalle iloitsemaan yhdessä kanssamme avioliittoon astumisestamme.
T. Kaarina ja Kaarlo
ps1. ethän imetä juhlatilassa
ps2. ethän ota ruokaa kukkurapäin
ps3. ethän ole humalassa
ps4. huolehdi, ettei sinulla ole silmäpakoja
ps5. muistathan, ettei avojalkoja juhlakenkiin
ps6. älä käytä sinistä maskaraa
ps7. ethän saavu vanhalla auton kotterolla
ps8. hammastikkua ei käytetä ruokapöydässä
ps9. vessapaperia ei oteta enempää kuin kaksi palaa
ps10. ethän käytä pyörätuolia juhlatilassamme
ps11. ethän saavu Tenoissa
ps12. älä tuo lahjalistan ulkopuolisia lahjoja
ps13. huolehdithan lääkityksesi jo kotona
ps14. jätäthän erityisruokavaliot kotiin
ps15....
Tuttavapiirisi on ilmeisesti hiiren nopeudella sikiävää sakkia. En ikinä menisi tuollaisen kutsun saaneena häihin.
Mä ymmärrän hääparia, mutta olisin itse muotoillut asian eri tavalla. Esim. juhlapaikkaan olemme varanneet oma rauhallisen tilan lastenhoitoa varten tms.
Ja taas yksi imetysprovo meni läpi kuin vettä vaan ja vieläpä todella vähällä yrittämisellä näköjään..
Kyllä on kummallista, että nykypäivänä niitä lolloja pitää esitellä aina ja kaikkialla, oli sitten kysymys imettämisestä tai muusta pukeutumisesta. Sitten haukutaan maanrakoon ne, jotka erehtyvät hetkeksi sitä lolloshowta katsomaan.
Olin tuossa kerran kesällä odottamassa lääkärille pääsyä odotustilassa ja mua vastapäätä istumassa ollut äiti päätti sitten nostaa paitansa ylös, kun oli tarkoitus alkaa imettämään n. 1-vuotiasta lasta. Ei muuta, mutta siinä se tovin heilui isot roikkurinnat näkyvissä mun edessä, kun yritti saada tätä lasta rattaista. Hetken siinä meni, kun mietti, että mihin sitä katseensa laittaisi. Noh, katonrajan sitten löysin. Onneksi heidän vuoro tuli pian.
Tällaisten tapausten takia varmaan hääpari on laittanut maininnan kutsuun, kun eivät kaikki äidit todellakaan osaa olla hienotunteisia muita kohtaan ja menisivät automaattisesti sivummalle tai imettäisivät sylivauvoja harson alla.
N44v.
Menisin imettämään alttarille molemmat utareet paljaana.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas yksi imetysprovo meni läpi kuin vettä vaan ja vieläpä todella vähällä yrittämisellä näköjään..
Mä en ymmärrä mikä ihmeen tarve täällä on kommentoijilla aina pyrkiä alleviivaamaan että joku aloitus on provo. Tästäkin aloituksesta on saatu paljon keskustelua aikaiseksi, joten mitä väliä sillä on onko aloitus prova vai ei.
Tuskin tuota on kaikkien vieraiden kutsuihin laitettu. Eiköhän se ole ihan henkilökohtaisesti ap:lle osoitettu toive.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta että on tultu siihen ettå pitää erikseen kehottaa ihmisiä olemaan hienotunteisia toisia kohtaan.
On aivan selvä asia ettå lasta imetetään juhlissa poissa muidem silmistä ja ihan muutenkin.
Moukkamiasta muistuttaa käytöstavoista kutsussa. Minä tulkitsisin tuon kehoitukseseksi jättää tulematta juhlaan.
Miehet muistaa sitten pestä kätensä pissalla käydessä.
Vierailija Mutta, mun mielestä kyllä kertoo jotain hääparista, jos viitsii tommosesta erikseen mainita hääkutsussa!![/quote kirjoitti:
Kertoo lähinnä kutsuttavien vieraiden todennäköisestä tilannetajusta, jos asiasta pitää erikseen mainita hääkutsussa -ja kun mainitaan, niin joku toopeista vielä louķaantuu moisesta röyhkeästä rajauksesta 😂😂. Ziisus, kyllähän nyt koko suku haluaa ihastella, kun olen trendikäs ja avoin äityliini ja imetän julkisesti meidän kultamussukkaa..
Taas tätä imetysjankkaamista. Miten te jaksatte?
Järjestäköön sitten sopivan tilan sille. Fiksuissa häissä on lepohuone, johon voi vetäytyä vaikka päänsäryn tms yllättäessä. Yhtä hyvin siellä voi imettää.
Haa haa, eikä lukenut! hauska yhdistelmä kuitenkin, hääkutsujen absurdit toiveet ja imetyskulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavia juhlakuvia tulisi. Ei mutta, mieti nyt hieman itsekin. :D
Mä oon ollu häissä kaksi kertaa imetysikäisen vauvan kanssa ja kai sen jo oma järkikin sanoo, että imetys hoidetaan rauhassa sivummalla. Mutta, mun mielestä kyllä kertoo jotain hääparista, jos viitsii tommosesta erikseen mainita hääkutsussa!!
Eiköhän se kerro siitä, että ap tiedetään jo etukäteen törpöksi draamakuningattareksi. Tuskin sinne kovin montaa imettävää äitiä on tulossa, joten korkeintaan muutama ihminen mielessä on tuo ohje laadittu. Toki ihmettelen, että miksi hääpari yleensä haluaa kutsua henkilön joka ei heidän mielestään osaa käyttäytyä ilman erillisiä ohjeita.
Ethän sä tunne koko ihmistä tai ole menossa niihin häihin. Olisit sekaantumatta.
Vierailija kirjoitti:
Äidin pitää vaan sietää se, että hoivaa lasta. Jos sillä on tissi suussa tuntitolkulla putkeen, niin kannattaa jäädä suosiolla kotiin.
Ei imetysnäytöksiä hääjuhlaan!!!
Katsoisit kuitenkin mielelläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Olen itsekin tässä pohtinut viitsinkö lähteä kuukauden ikäisen vauvan kanssa häihin, joka vielä lähestulkoon asuu rinnalla. Ajattelin, että voin imettää harson kanssa huomaamattomasti muiden seurassa. Ainoa asia mitä jännitin tätä ennen, että jos vauva itkee kovasti.
Mutta ilmeisesti täytynee minunkin ilmoittaa, etten tule, kun en tajunnut tällaista asiaa imettämisestä, että juuri häissä se ei olekaan sallittua. En halua kuitenkaan olla vessassa tai autossa koko hääjuhlaa imettämässä, niin parempi jäädä kotiin.No voi päivää taas, olet ajatellut meneväsi häihin lapsi rinnassa roikkuen? Kaikenlaisia tolloja tämä palloparka joutuukin kantamaan. Jää kuule kotiin vaan. Huh!
Niinpä, kaikenlaisia tolloja...
Eräs nainen imetti vauvaa ihan mun vieressä. Istuttiin samalla penkillä. En huomannut vasta kun siinä vaiheessa kun nousin ylös. Kisatapahtuma vei huomion.