Hääkutsussa luki " Toivomme, että mikäli imetät, niin hoidat sen erillisessä tilassa, kiitos"
Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.
Kommentit (482)
Kun itse imetin vauvojani, todellakin toivoin, että juhlissa olisi ollut erillinen imetystila, jossa olisi voinut olla rauhassa vauvan kanssa. En tajua, miksi joku varta vasten haluaa esim. ruokapöydässä läväyttää hinkkinsä vieraiden ihmisten pällisteltäväksi.
Taitaa tietää sut, olitteko samoissa ylioppilasjuhlissa kuukausi takaperin ja rullasit tuubitoppisi mahan päälle ja molemmat meijerit esille ja iso puolivuotias könölle siihen. Yli puolivuotiaallehan annetaan niin monella muulla tavalla ravintoa, myös pullosta, ei mene pilalle.
Itse muistan ne muutamat juhlat kun lapset oli imeväisiä, ei niissä edes viihtynyt niin pitkään että olisi pitänyt imettää jos syötti lähtiessä. Lasten omat ristiäisetkin meni myös niin että söivät ennen tilaisuutta ja sitten seuraavan kerran kun tilaisuus ohi.
Vierailija kirjoitti:
Imetys on ruokailua ja vauva tarvitsee myös syötävää, kuten myös aikuiset. Jos vauvaa juotettaisiin tuttipullosta, niin kukaan ei valittaisi. Eli miksi rintaruokailu sitten olisi niin inhottavan näköistä?
Ei siinä vauvan syömisessä ole mitään vikaa vaan siinä että emännät kaivelevat lollonsa esille siinä ruokapöydässä!!! Täällähän kauhistellaan naisten liian antavia tissivakojakin, liian lyhyitä hameita, selluliitin näyttämistä kaikelle kansalle niin miten se tissien esittely ruokapöydässä on matamien mielestä yhtäkkiä ok? (Ja kyllä imettäessä näkyy tissit, ellei sitten tosiaan ole vedetty joku kunnon harso tai huivi äidin olkapään yli syliin)
No älä saatana mene, ap. Minusta on yksi ja hailee, miten sinun tunteesi loukkaantuvat, kun toivotaan ehkä ihan sinua ja käytöstäsi ajatellen, että painut hornan tuuttiin sen sinisuonisen lehmäntissisi ja hampaita näyttelevän seitsenkuisesi kanssa.
MInäkin tykkään suuseksistä, mutta en harjoita sitä muiden nähden. Ja olen imettänyt, mutta rauhallisessa tilassa ilman numeron tekemistä. Sain aika usein orgasmeja siitä, eivätkä nekään mielestäni kuulu muille ihmisille.
Mun lapset söivät rintaa vain rauhallisessa paikassa. Ei puhettakaan, että ruokailu olisi onnistunut "muiden silmien alla".
Tässä alotuksessa yhdistyy kaksi ällöämääni asiaa, häät ja julki-imettäjät.
Ensin kauhistellaan julki-imetystä ja sitten myöhemmin illalla menään älästi sekäsäynään, eikä ketään kiinnosta. Daböl ständööds.
Mikään ei korista kukin ja kynttilöin koristettua hääpöytää kauniimmin, kuin sinisuoninen jättirinta ja vauvan pulautus! Nyyhkistä.
Imettäjät haluavat viedä huomion pois morsiamesta esittelemällä rintojaan häävieraille. Ihan ymmärrettävää ettei se ole toivottua hääjuhlassa.
Karmein ajatus on taaperoimettäjä, jonka viisivuotias roikkuu hampaineen rinnassa häävalssin kaikuessa. :D
Onko oikeasti noin vaikeaa kunnioittaa fiksusti esitettyä pyyntöä?
Juhlapaikassa voisi olla ihan oma tilansa, jossa häävieraat voisivat kerääntyä imettäjän ympärille tyydyttämään itseään.
Pakkohan siellä on olla joku erillinen tila imetykselle kun noin laittoivat kutsuun. Harvoin itse olen nähnyt häissä hetkeä ettei siinä muita ihmisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.
No kylläpä näpäyttäisit hääparia, ja kunnolla. Kuukausitolkulla aprikoisivat ja tuskailisivat, mikset tullut paikalle. Todellakin näyttäisit heille.
Itse olisin hääparin tilanteessa vain onnellinen jos jäisit pois. En kaipaa noin pienestä ja lopulta ymmärrettävästä asiasta suuttuvia lapsellisia vieraita juhliini. He sentään antavat lasten tulla, itse jopa pitäisin huolta että myös tila imetykselle on järjestetty, mutta jos ei kelpaa niin pysy silloin mielummin poissa. Juhlat ovat heidän, eivät sinun.
Missä on sanottu, että imetykselle on oma tila?
Imeekö joku myös munaa vai mikä on homman nimi?
Tökerösti ilmaistu kutsussa. Miksei voi laittaa, että imetykseen on järjestetty erillinen tila juhlien ajaksi? Nyt ”syytetään” etukäteen julki-imettämisestä eikä saa selvää missä voi hoitaa lasta rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Olen itsekin tässä pohtinut viitsinkö lähteä kuukauden ikäisen vauvan kanssa häihin, joka vielä lähestulkoon asuu rinnalla. Ajattelin, että voin imettää harson kanssa huomaamattomasti muiden seurassa. Ainoa asia mitä jännitin tätä ennen, että jos vauva itkee kovasti.
Mutta ilmeisesti täytynee minunkin ilmoittaa, etten tule, kun en tajunnut tällaista asiaa imettämisestä, että juuri häissä se ei olekaan sallittua. En halua kuitenkaan olla vessassa tai autossa koko hääjuhlaa imettämässä, niin parempi jäädä kotiin.
Tekisin samoin: en menisi paikalle pienen kanssa, joka asuu rinnalla.
Huvittavaa sikäli, että monesta juhlapuvusta näkyy rintaa enemmän kuin koskaan imettäessäni...
Huom. Kyllä on "sivistynyttä" kansaa.
Todella huonosti laadittu provo. Mutta ihmeellisintä on, että tähän on kymmenen sivua langettu taas vastaamaan. Ei ihme, että suomalaisia on helppo huijata, kun tällaiset amatöörivirityksetkin menevät läpi
Kerrankin fiksu hääpari. En minäkään haluaisi katsella julkista imetystä omissa häissäni.
Vierailija kirjoitti:
Todella huonosti laadittu provo. Mutta ihmeellisintä on, että tähän on kymmenen sivua langettu taas vastaamaan. Ei ihme, että suomalaisia on helppo huijata, kun tällaiset amatöörivirityksetkin menevät läpi
No niin nyt sait kerrottua kaikille, että sinuahan ei muuten huijata ja SINÄHÄN kyllä tunnistat provon jo kilometrin päästä. Noin! Voit taputtaa itseäsi nyt olkapäähän. Kerrotko vielä, että miksi aiheesta ei saisi keskustella, oli aloitus sitten provo tai ei?
Jos se imetys tapahtuu siististi harson alla (niin että se tissi ja vauva todellakin peittyy, ei vauvan pää peitä yhtään mitään vaikka täällä aina niin väitetäänkin) niin sitten on mielestäni ihan ok. Mutta kun usein se imettäminen on varsinainen tapahtuma jossa ensin kaivellaan tissi suureleisesti näkyville, sovitellaan vauvan suuta nännille, korjaillaan asentoa ja tönitään samalla vieruskaverit mustelmille, pyyhitään harsolla valuvaa maitoa ja laitetaan rätti siihen ruokapöydällä, lopuksi vielä röyhtäytetään lapsi ja vieruskaverit saa varoa vaatteitaan.
Vähän sama kuin mäkkärin hamppariateria ja fine dining hamppari syödään eri tavalla. Mäkkärin hampari syödään kädestä ja kädelle valunut majoneesi pyyhkäistään pois. Fine dining ravintolassa hamppari syödään lautaselta ruokailuvälineillä ja vaikkapa hyvä viinin kanssa. Kumpikin on luonnollinen ruokailutapahtuma, mutta kummassakin toimitaan tilanteen edellyttämällä tavalla.