Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsussa luki " Toivomme, että mikäli imetät, niin hoidat sen erillisessä tilassa, kiitos"

Vierailija
04.07.2018 |

Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.

Kommentit (482)

Vierailija
41/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarkoitus ruokkia se tenava, niin miksi, MIKSI se pitäisi tehdä yleisön aikana ja muiden ehkä ruokaillessa/kahvitellessa? Mikä ongelma on mennä vaikkapa viereiseen huoneeseen tai omaan autoon, omaan rauhaan?

Vierailija
42/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa siltä että imettäjiä on ajateltu jollain erillisellä tilalla. Kuulostaa mielestäni todella huomaavaiselta! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavia juhlakuvia tulisi. Ei mutta, mieti nyt hieman itsekin. :D

Mä oon ollu häissä kaksi kertaa imetysikäisen vauvan kanssa ja kai sen jo oma järkikin sanoo, että imetys hoidetaan rauhassa sivummalla. Mutta, mun mielestä kyllä kertoo jotain hääparista, jos viitsii tommosesta erikseen mainita hääkutsussa!!

Kertooko se hääparista vai häävieraista? Ap olisi repäissyt tissit paljaiksi keskellä salia ja alkanut imettämään ilman hääkutsun mainintaa. Hääpari on vain aavistanut, mitä on tulossa.

Vierailija
44/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa siltä että imettäjiä on ajateltu jollain erillisellä tilalla. Kuulostaa mielestäni todella huomaavaiselta! 

Kai siellä on myös runkkaustila tuolle yhdelle jolle ne on sama asia?

Mutta toivottavasti ovat tilan järjestäneet jos sellaisessa haluavat että imetetään. Muuten todella tökeröä.

Vierailija
45/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap imettänyt aiemmin hääparin edessä? Jospa tuntevat tapasi?

Vierailija
46/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy kyllä myöntää, etten lähtisi tuollaisiin juhliin. Olisin sitten koko illan yksin siellä imetyshuoneessa, kun vauvani sattuu roikkumaan lähes 24/7 rinnalla. Imetykset hoidan niin, että mun rintaani ei kukaan edes näe.

Parempi ettet lähtisi. Ei mikään kiva show hääparille ja vieraille.

Eli paikallaan on tää huomautus.

Kirkosssa pitäsi olla hiljaa tai viedä meluajat ulos.

Mainitkaa sekin kutsussa. Meillä ei papin puhetta kuullut, kun yksi hakkasi penkkiä, eikä äiti estänyt. Otti päähän.

Vierailija
47/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit esiin!!!! heti kirkon portailla..mielellään kummatkin!!!

Vierailija
48/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko kutsussa selväksi ovatko järjestäneet sen toivotun erillisen tilan vai pitääkö se itse tehdä? Jättäisin menemättä, ei jaksa alkaa tuollaista stressata.

Please, jää kotiin. Et tajua mitään maitohuuruissasi.

Ehkä häihin kandee laittaa alaikäraja; ei imeväisiä.

Vierailija
49/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavia juhlakuvia tulisi. Ei mutta, mieti nyt hieman itsekin. :D

Mä oon ollu häissä kaksi kertaa imetysikäisen vauvan kanssa ja kai sen jo oma järkikin sanoo, että imetys hoidetaan rauhassa sivummalla. Mutta, mun mielestä kyllä kertoo jotain hääparista, jos viitsii tommosesta erikseen mainita hääkutsussa!!

Ehkä hääpari on itse ollut vieraina häissä, joissa on ollut mammoja ilman alkeellisiakaan käytöstapoja ja mainitsevat sen ihan siksi, kun ei se muuten ole selvää (vaikka luulisi olevan).

Mielestäni kertoo enemmänkin siitä, että hääpari on todella pikkumaisia, jos viitsivät nipottaa kutsussa tuollaisesta asiasta. Tai ovat ilkeitä ja haluavat näpäyttää juuri tuota imettävää äitiä. Luulisi omana hääpäivänä kiinnittävän aivan johonkin muuhun huomionsa. Itse en ainakaan olisi hääpäivänäni huomannut tuollaista pikku seikkaa! Onkohan kutsussa ollut pitkä lista "virheistä", mitä vieraat ei saa tehdä! "Poltathan savukkeesi vain sille varatulla alueella"..."muistathan parkkeerata oikein, jos saavut autolla"...

Niin että penskan saaminen on niin ainutlaatuista ja harvinaista, että vain yksi vieraista olisi moisen asian tehnyt? Eiköhän samanlainen maininta ole muillakin, joilla on pikkulapsia tai sitten on todella pienet häät/vierasjoukko jos vain yksi "lapsellinen" on vieraissa.

On oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä tilanteita ja tilaisuuksia, joten sitten vaikka häissä annetaan penskojen ravata ja mölytä vihkimisen aikana eikä mennä niiden kanssa ulos häiritsemästä MUIDEN vihkimistä. Kiva katsella jälkikäteen vaikka videota häistään kun mitään muuta ei kuulu kuin kiljuntaa ja mölyä.

Ne on niitä minäminäminä-ihmisiä, joille vieraana oleminen toisten juhlassakin on MINUN oikeuksiani.

Kyseessä helluntai seurakunnan häät.

Kaikki naiset joko imettävät tai ovat paksuna:)

Vierailija
50/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outoa kirjoittaa tuollainen toive kutsuun. Samantien olisi sitten voinut kirjoittaa "toivomme ettet oksenna kännissä juhlapaikalle / kuse housuun / sammu mihinkään / yritä iskeä sulhasta"

Vierailija
51/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ajatuksena on myös se, että hääpäivän valokuvissa ei vahingossa näykään jonkun nänni. Kaikki juhlavieraat ovat kuvissa pukeissa eikä tissit vilahtele, vaikka kuinka olisikin luonnollista.

Vierailija
52/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut imettävät niin, että tissi näkyy ja se ei ole kyllä kiva juhlapöydässä. Jos osaa laittaa harson suojaksi, niin ei minua ainakaan haittaisi.

Vierailija
53/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettääkö sulhanen?

Vierailija
54/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törppöä laittaa tuollainen, jos nyt totta. 

Jokainen ymmärtää muutenkin imettää sivummalla. Eli ottaisin idioottimaisena holhouksena ja viestinä, etten osaa käyttäytyä ilman hääparin ohjeistusta korrektisti. 

Vierailija
55/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV ei petä koskaan.

"Sekasauna alasti? Nou problem! Sekaan vaan! Saa olla aika pervo, että näkee SAUNOMISESSA jotain seksuaalista :D :D :D :D"

"Imetys häissä? Yääääääh! Mene muualle siitä syöttämään vauvaasi, senkin pervo!!!!"

Vierailija
56/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi hääjuhlaan.

Vauvat kotiin.

Ei haisevia, epämiellyttävia ja sotkuisia hommia toisten arvokkaaseen juhlaan.

Yök!!!

Vierailija
57/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt en muutenkaan olisi imettänyt hälyisässä juhlasalissa, koska vauvani keskittyi paremmin juomiseen rauhallisemmassa ympäristössä.

Mutta kyllä minustakin tuo toive kutsussa olisi aika omituinen. Kuulostaa suorastaan neuroottiselta. Pitäisikö samalla kieltää suu auki pureskelu, korvien kaivuu tai niistäminen?

Imetys on maailman luonnollisin asia ja verrattavissa syömiseen. Jos jotakuta ahdistaa se, että vauva syö, ei ole pakko tuijottaa. Paidan alla ruokaileva vauva on hyvin diskreetti näky, jota ei kukaan edes huomaa, jos ei tarkkaan tuijota.

Jokainen tietysti voi juhlien emäntänä esittää järkevinä pitämiään toiveita, mutta kun ne menevät tuollaiselle tarkkuusasteelle, ne eivät enää kuulosta järkeviltä. Todennäköisesti tilaisuus on aikalaisen niuhohenkinen ja miettisin, viitsinkö osallistua.

Vierailija
58/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa outoa kirjoittaa tuollainen toive kutsuun. Samantien olisi sitten voinut kirjoittaa "toivomme ettet oksenna kännissä juhlapaikalle / kuse housuun / sammu mihinkään / yritä iskeä sulhasta"

Vertaat vauvan ruokailua täyteen sikailuun? 

Minusta vauvan voi ruokkia muidenkin läsnäollessa, jos sen osaa tehdä huomaamattomasti eli ilman rinnan näkymistä. 

Tuollainen ohje on ihmisten aliarviointia. 

Vierailija
59/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuollainen lopputoteamus jo riittäisi juhlan skippaamiseen.

t. Mies 47v

Vierailija
60/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törppöä laittaa tuollainen, jos nyt totta. 

Jokainen ymmärtää muutenkin imettää sivummalla. Eli ottaisin idioottimaisena holhouksena ja viestinä, etten osaa käyttäytyä ilman hääparin ohjeistusta korrektisti. 

Ehkä hääpari tuntee lähipiirinsä, jossa ihmiset ovat törppöjä ja tarvitsevat käyttäytymisohjeita kaikkiin tilanteisiin. Onhan näitä hölmöjä maa täynnä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi