Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsussa luki " Toivomme, että mikäli imetät, niin hoidat sen erillisessä tilassa, kiitos"

Vierailija
04.07.2018 |

Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.

Kommentit (482)

Vierailija
101/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.

No kylläpä näpäyttäisit hääparia, ja kunnolla. Kuukausitolkulla aprikoisivat ja tuskailisivat, mikset tullut paikalle. Todellakin näyttäisit heille.

Itse olisin hääparin tilanteessa vain onnellinen jos jäisit pois. En kaipaa noin pienestä ja lopulta ymmärrettävästä asiasta suuttuvia lapsellisia vieraita juhliini. He sentään antavat lasten tulla, itse jopa pitäisin huolta että myös tila imetykselle on järjestetty, mutta jos ei kelpaa niin pysy silloin mielummin poissa. Juhlat ovat heidän, eivät sinun.

Vierailija
102/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten monet jo ovat todenneet, asian ilmoittaminen kutsussa on tökeröä. Etenkin toivomuksen sävy on tympeä.

Asian olisi hyvin voinut kertoa vauvan kera saapuville ystävälliseen sävyyn paikan päällä: "Imetystä varten olemme järjestäneet rauhaisan tilan tuonne sivuhuoneeseen."

Siellä varmaan on moinen tila ja siksi se on mainittu kutsussa, että ihmiset myös käyttäisivät kyseistä tilaa.

Jos joku haluaa lapsettomat häät, siitä nuristaan. Sitten kun kaikki saa tulla, mutta mahdolliset käytästavattomat minäminät ohjeistetaan erukäteen, että kaikilla olisi miellyttävää, taas nuristaan. Kun ne häät nyt on sen hääparin juhla ja he saavat päättää millaisen juhlan haluavat. Jos he haluavat aikuisten häät, heillä on siihen oikeus. Tai alkottomat häät. Samoin tähän. Ja vierailla on oikeus jättää menemättä - tosin en ymmärrä mistä syytä ei voi mennä sinne sivuhuoneeseen.

Hääpari kuulostaa minäminältä. Vieraanvaraisuus kunniaan, häissäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä näpäyttäisit hääparia, ja kunnolla. Kuukausitolkulla aprikoisivat ja tuskailisivat, mikset tullut paikalle. Todellakin näyttäisit heille.

Itse olisin hääparin tilanteessa vain onnellinen jos jäisit pois. En kaipaa noin pienestä ja lopulta ymmärrettävästä asiasta suuttuvia lapsellisia vieraita juhliini. He sentään antavat lasten tulla, itse jopa pitäisin huolta että myös tila imetykselle on järjestetty, mutta jos ei kelpaa niin pysy silloin mielummin poissa. Juhlat ovat heidän, eivät sinun.

Missä on sanottu, että imetykselle on oma tila?

Vierailija
104/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla juhlaväki juo lehmänmaitoa ruokansa kanssa :D 

Niin kauan kun AIKUISET ihmiset juo tissimaitoa julkisesti pitäisi myös vauvojen maidon juominen sallia julkisilla paikoilla.

Vierailija
105/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavia juhlakuvia tulisi. Ei mutta, mieti nyt hieman itsekin. :D

Mä oon ollu häissä kaksi kertaa imetysikäisen vauvan kanssa ja kai sen jo oma järkikin sanoo, että imetys hoidetaan rauhassa sivummalla. Mutta, mun mielestä kyllä kertoo jotain hääparista, jos viitsii tommosesta erikseen mainita hääkutsussa!!

Tai sitten se kertoo jotain muissa häissä nähdyistä vieraista...

Vierailija
106/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huomaavaista morsiusparilta.

Kiitoksen paikka!

Vierailija
107/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin pitää vaan sietää se, että hoivaa lasta. Jos sillä on tissi suussa tuntitolkulla putkeen, niin kannattaa jäädä suosiolla kotiin.

Ei imetysnäytöksiä hääjuhlaan!!!

Katsoisit kuitenkin mielelläsi.

Kyllä, yhtå paljon kuin jonkun oksentamista tai haavasidoksen vaihtoa.

Ei juhlapöytään.

Vierailija
108/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kukaan haluasi tehdä moista vieraitten ihmisten edessä. Itse tekisin asian jossain, missä saan olla rauhassa yksin.

Vierailija
109/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on halu näytellä tissejään ja kerjätä huomiota jos oikein juhlissa pitää alkaa pukuaan nostella ja ruveta IMETTÄMÄÄN ! Onkos aloittaja ihan terve, jos oikein kutsussa pitää hänelle erikseen mainita millainen käytös  ei sovi julkisille paikoille, ja varsinkaan toisen juhliin?!

Onko tullut imeteltyä juhlissa  , vai miksi kutsussa varoitetaan imettämästä  ?  

Voi näitä moukkamaisia mammeleita .::)))

Vierailija
110/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko kutsussa selväksi ovatko järjestäneet sen toivotun erillisen tilan vai pitääkö se itse tehdä? Jättäisin menemättä, ei jaksa alkaa tuollaista stressata.

Please, jää kotiin. Et tajua mitään maitohuuruissasi.

Ehkä häihin kandee laittaa alaikäraja; ei imeväisiä.

En minä ole ikinä edes imeytynyt. Tiedä mitkä raivohuurut sinulla on.

Mutta jos vaatii toisia menemään erilliseen tilaan niin onhan se todella moukkamaista jos ei itse sitä tilaa edes järjestä. Miksi sen pitäisi olla toisen stressin aihe eikä juhlan järjestäjän?

Vierailija
111/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tajuta miten niin monen tähän keskusteluun osallistuneen mielestä imettäminen on häpeällistä?

Imettäminen on luonnollinen ruokailu tapahtuma vauvalle yhtä lailla kuin mikä tahansa muukin ruokailu. Eihän imettävän äidin tissiä edes näe kun vauvan pää peittää sen. Haiskahtaa kaksinaismoralismilta. Älkää sitten itsekään juoko maitoa julkisilla paikoilla, jos maidon juominen on mielestänne niin kamalaa...

Vierailija
112/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on ruokailua ja vauva tarvitsee myös syötävää, kuten myös aikuiset. Jos vauvaa juotettaisiin tuttipullosta, niin kukaan ei valittaisi. Eli miksi rintaruokailu sitten olisi niin inhottavan näköistä? 

Vierailija
113/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tykkään kyllä hoitaa imetyksen hiukan sivummalla aina kun se vain on mahdollista. eräissä häissä oli pieni huonekin vessan vieressä missä sai rauhassa imettää ja sitten pystyikin kätevästi vaihtamaan kuivan vaipan samalla.

Vierailija
114/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törppöä laittaa tuollainen, jos nyt totta. 

Jokainen ymmärtää muutenkin imettää sivummalla. Eli ottaisin idioottimaisena holhouksena ja viestinä, etten osaa käyttäytyä ilman hääparin ohjeistusta korrektisti. 

Ehkä hääpari tuntee lähipiirinsä, jossa ihmiset ovat törppöjä ja tarvitsevat käyttäytymisohjeita kaikkiin tilanteisiin. Onhan näitä hölmöjä maa täynnä :(

Ap tietää nyt siis että miehen kaveripiiri on täynnä törppöjä ilman käytöstapoja. Kannataa erota tai ainakin olla kutsumatta niitä omiin häihin.

Hääpari oli apn miehen kavereita. Siksi ap ei ehkä ole tottunut tälläisiin kutsuihin.

Vierailija
115/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavia juhlakuvia tulisi. Ei mutta, mieti nyt hieman itsekin. :D

Mä oon ollu häissä kaksi kertaa imetysikäisen vauvan kanssa ja kai sen jo oma järkikin sanoo, että imetys hoidetaan rauhassa sivummalla. Mutta, mun mielestä kyllä kertoo jotain hääparista, jos viitsii tommosesta erikseen mainita hääkutsussa!!

Ehkä hääpari on itse ollut vieraina häissä, joissa on ollut mammoja ilman alkeellisiakaan käytöstapoja ja mainitsevat sen ihan siksi, kun ei se muuten ole selvää (vaikka luulisi olevan).

Tämä. Tarkoituksena lienee samalla kertoa, että vaipanvaihto juhlasalin pöydillä kielletty eli samalla kun siirrytään imettämään muualle, hoidetaan muutkin vauvan hoitoon liittyvät asiat toisaalla, sillä tämäkään ei kaikille ole itsestään selvää, vaikka niin luulisi.

Vierailija
116/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa outoa kirjoittaa tuollainen toive kutsuun. Samantien olisi sitten voinut kirjoittaa "toivomme ettet oksenna kännissä juhlapaikalle / kuse housuun / sammu mihinkään / yritä iskeä sulhasta"

Voisihan noille aktiviteeteille varata myös erillisen tilan. Ei ehkä kuitenkaan yhteistä tilaa imettäjien kanssa. Vauvoilla kun on tapana olla kovaäänisiä imiessään tissiä. Ei ois kiva olla kuset housuissa kun vauva tuhisee vieressä pilaten tunnelman.

Vierailija
117/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin tämän toiveen! Olin juuri hautajaisissa joissa äiti näkyvästi imetti ruokapöydässä mitenkään peittelemättä. Vaikka vauvan ruokkiminen on luonnollista, luulisi jokaisen ymmärtävän etteivät

muut halua tapahtumaa seurata! Siksi aikaa voi aivan hyvin vetäytyä rauhalliseen paikkaan, luulisi sen

olevan äidillekin mukavampaa.

Vierailija
118/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kokemusta sellaisista synttärijuhlista, joissa oli noin 80 vierasta. Omassa pöydässäni (pyöreät ruokapöydät, kuusi henkeä per pöytä) istui nainen, jolla oli vauva mukana. Muiden ihmisten syödessä tämä nainen "avasi imetyspaitansa luukun", mutta sen sijaan, että imetys olisi sujunut hienovaraisesti, tämä nainen otti kummatkin rintansa sieltä "luukusta" roikkumaan paljaana koko pöytäseurueen nähtäville. Eli kun vauva söi toisesta rinnasta, toinen rinta roikkui paljaana. Vauvan lopetettua syömisensä nainen pyyhki nänninsä lautasliinalla ja laittoi toiseen nänniin vielä jotain voidetta. Tunnelma pöytäseurueessamme oli epäuskoinen, ihan kuin kaikki olisivat miettineet siinä, että mitä ihmettä tässä juuri tapahtui.

Joo, imetys on luonnollinen asia, mutta toteutustapoja on monia. Mun mielestäni tässä tapauksessa ei kyllä toimittu asianmukaisesti. Ja naisen mieskin näytti hyvin vaivautuneelta tilanteessa. Kyllä mä olen välillä sitä mieltä, että sellainen maalaisjärjen käyttö ja hyvät tavat ovat joiltain ihmisiltä kadonneet johonkin.

Vierailija
119/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ylipäätään halua omiin häihini noin pieniä lapsia tai lapsia ollenkaan, häät siis kokonaan lapsettomat. Kyseessä on mielestäni aikuisten juhla. En halua tärkeään juhlaan pieniä lapsia juoksemaan/kiljumaan/itkemään, vaikka sukulaisten ja ystävien lapsista muuten pidänkin.

Vierailija
120/482 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetys ei kuulu juhlatilanteisiin. Sen voi hoitaa ihan hyvin sivummalla. Rauhoitu AP sen lapsesi kanssa. Ei todellakaan ole maailmannapa. AV palsta ruokkii juuri tuollaista vääränlaista äiditainaoikeassa -asennetta.

Minusta julkisesti tissiruokkijat nolaavat itsensä ja myös lapsiparkansa.

Ei me mitään apinoita sentään olla, eikä olla koskaan oltukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän