Apua! Pelkään vieväni häissä huomion morsiamesta
Olen kauniiksi kehuttu, luonnonvaalea, pitkäsäärinen ja tyylikäs nainen ja minulla on suuret siniset silmät. Usein luullaan virolaiseksi tai venäjäläiseksi, vaikka olen supisuomalainen. Saan positiivista huomiota ulkonäöstäni minne menenkin.
Vaatimattoman näköinen ystäväni on menossa naimisiin ja pelkään vieväni häneltä huomion häissä. Mikä siis neuvoksi? Haluan pukeutua kauniisti ja olla oma kaunis itseni, joten mikään perunasäkkiin pukeutuminen ei tule kyseeseen. Miten näyttää vaatimattomalta mutta olla silti upea?
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂Minua kiinnostaisi tavata tällainen valovoimainen ja kauneudellaan kaiken huomion varastava ihminen. Olen toki nähnyt paljon kauniita naisia, mutten ole tavannut ketään, jonka tekisi tällaisen vaikutuksen ympäristöönsä. Tästä syystä vaikeaa pitää ap:n ongelmaa todellisena, enemmänkin toiveajatteluna.
Millaisissa ympyröissä olet elämäsi viettänyt, jos et ole koskaan tavannut ketään, joka tekee tuollaisen vaikutuksen ympäristöönsä!
😁Ihan kohtuullisesti on tullut maailmaa nähtyä, kiitos kysymystä. Tokihan kauniit ihmiset kiinnittävät huomiota, itsekin saatan jäädä hetkeksi katsomaan vaikka jotain kaunista naista ja ajattelen, että onpa upea. Juhlissa jotkut miehet tietysti ovat typyn kimpussa ja koittelevat onneaan ja niin edespäin, mutta ei tuo vielä mitään maailmaa pysäyttävän vaikutuksen tekemistä ole, ihan normia. Monet tuntemani fiksut ja kauniit naiset tuntuvat usein pukeutuvan aika konservatiivisesti, ja pyrkivät välttelemään epätoivottua huomiota. Ketään ap:n tai sen sen tyypin, josta pappi ei saanut silmiään irti hänen kauneutensa takia en tosiaan ole tavanut, valitettavasti.
Aloitus on selkeästi jonkun mielikuvituksen tuotetta. Mutta varmasti tällaisia ihmisiä on ihan tosielämässäkin. Miettikääpä vaikka miten Tuksu kuvailisi itseään vs todellisuus.
Heh heh. Sen kuin menet omana itsenäsi vain. Kaikki emme ole yhtä viehättäviä ulkoisesti, minkäs teet. Ei se morsiamen päivää vie pois.
Vierailija kirjoitti:
Venäjäläiseksi?
Niinpä, kuten japanialaiseksi:)
Ap:n brittivastine:
https://www.telegraph.co.uk/technology/internet/9188229/Samantha-Brick-…
Jos morsian on ulkonäöltään vaatimaton, niin voisit asettautua etualalle ja näin imeä ainakin miespuolisen juhlaväen huomion puoleesi. Todennäköisesti myös suuren osan naispuolisesta juhlaväestä. Naispuolisen juhlaväen huomio tuntuu selässäsi pieninä tikarinpistoina. Häävieraat eivät näin muistaisi jälkeenpäin että morsian oli vaatimaton, vaan että ai niin ne häät missä oli se kaunis nainen. Jos vielä pukeutuisit valkoiseen, saattaisi osa jopa muistella jälkeenpäin (häät+valkoinen+ kaunis nainen ) että morsian oli kaunis.
3 / 5
hyvä idea, toteutus kaipaa hiontaa, hieman liian selkeästi tuli ilmi
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todellinen ongelma ja kaikki sympatiat puolellasi ap!
Nimimerkillä se, jota pappi katsoi koko vihkitilaisuuden ajan ja se ei jäänyt muiltakaan vierailta ja hääparilta huomaamatta.
Muistutitko sinäkin venäläiseltä tai virolaiselta?
Ap on ainakin fiksumpi kuin minä. Vieläkin hävettää kun en viime kesänä osannut olla yhtä huomaavainen.
Taustaksi, että rahoitin opiskelut mukaan lukien tohtoriopinnot 22-vuotiaana alusvaate- ja uimapukumallin töillä, lähinnä Pariisissa ja Milanossa. No, siinä sitten viime kesällä piti piipahtaa Suomessa opiskelukaverin häissä. Tulin suoraan kuvauksista Marokosta, joten minulla oli kultainen rusketus. Pukeutumista en ehtinyt miettiä, joten ajattelin mennä ihan vaatimattomasti kuvauksista kotiuttamassani Elie Saabin mekossa ja Chanelin asusteissa. Hunajanvärisissä hiuksissani oli auringon vaalentama raidoitus, ja sille että silmäni ovat syvän turkoosit nyt en muutenkaan mahda mitään.
Mutta siis, olihan se todella nolo kokemus, ihan hävetti morsiamen puolesta joka oli sellainen tavallinen suomalainen tukeva hiirenharmaa nainen polyestersatiinipuvussa. Kun astuin kirkkoon huomaamattomasti takariviin, sulhanen alkoi astella minua kohti ennen kuin häämarssi alkoi edes soida. No sitä sitten kääntyivät muut katsomaan. Kirkon enkelipatsaat alkoivat laulaa, miesten -sulhanen etunenässä- kesähousujen etumukset kastuivat, naiset tuhahtelivat kuin olisivat saaneet kamalan allergiakohtauksen. Morsian tuli tietysti juuri tässä kohdassa paikalle ja alkoi itkeä.
Huh! Loppujuhlista en nyt muuta sano, kuin että rauhoittuivathan ne naiset lopulta kun olin kuitenkin niin nauravainen ja mukava ja kerroin niille viimeisimmät muotivinkit. Miehet olivat hankalampi juttu, lopulta päädyin epätoivoissani panemaan niitä kaikkia. Sitten rauhoittuivat. Vain morsiamelle jäi paha mieli kun panin sulhastakin. Ratkaisin asian lähettämällä hänelle koko rasian Ladureen macaronseja päästyäni taas Pariisiin jossa kauniit naiset eivät ole samanlaisia harvinaisuuksia kuin Pihtiputaalla. Uskon että hänenkin kanssa ystävyys kyllä korjaantuu, onnistuinhan hurmaamaan kaikki muut naiset ihanuudellani ja he puhuvat minusta varmasti vain hyvää.
Kaduttaa silti etten osannut ennakoida yhtään. Seuraavan kerran puen päälleni burkhan, sidon vartaloni ympärille pari tyynyä että näyttäisin lihavammalta ja kävelen kyykkykävelyä koko reissun (onhan kyykkykävely muutenkin hyvä pakara- ja jalkatreeni!). Kokeile sinä ensin tätä ideaa!
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo ihan tavallinen 41-v?
Olisin arvioinut kuvan perusteella n.50-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Bwahhahhahhaa. Päivän paras! Onhan se kiva että on myönteinen minäkuva, mutta aina ei kannattaisi alkaa vertailemaan...
Linkin kuvassa näyttäisi olevan vähän vanhempi kuin alkuperäisen kirjoituksensa aikaan, mutta ulkonäön "taso" kyllä pysynyt samana.
Minäpäs olen osallistumassa exäni häihin elokuussa. Morsian on koruton, maanläheinen, perusväritykseltään kalvakka, hieman romuluinen, eikä ole kiinnostunut vaatteista saatika laittautumisesta. Itse olen ekstrovertti ja naisellinen tiimalasivartaloinen sekä pidän kauniista vaatteista. Miten voisinkin peittää tämän säteilevän karismani, ettei vain sulhanen ynnä muun hääväen vain kuolaisikin minun perääni? Tää on kauheen iso ongelma, apua ASAP!
No niin. Ja sitte reality check. Morsian on tohtorisnainen exäni alalta, fiksu, hauska ja persoonallisuudeltaan sopivii exäni kanssa yhteen huomattavasti saumattomammin kuin minä aikoinaan. Eiköhän vain häissäkin yhteiset ystävämme, sukulaiset ja kuvaaja (erityisesti itseni mukaan lukien) pikemminkin kiinnitä huomiota hääparin ilmiselvään onneen ja rakkauteen kuin muihin vieraisiin. Silmä käteen ja järki päähän AP.
Tuskinpa sinäkään kauniina ihmisenä enää välität ylimääräisestä huomiosta, joten voit suosiolla pukeutua miten lystää, ja henkisesti astua valokeilasta sivuun kun morsiusparin rakkautta ikuistetaan.