Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kaunistaa viisikymppistä rumaa naista?

Vierailija
30.06.2018 |

Pukeudun perusvaatteisiin. Sininen, valkea ja beige ovat mielivärejäni.

Hiukseni ovat vaaleat, silmät vihreät (inhoan silmiäni!) ja ihossani on couperosaa. En osaa meikata.

Vartaloni on omenamallia. Rinnat ovat pienehköt, vyötärö suora, joka kaartuu korkeintaan sivusta katsottuna ulospäin. Lyhyet jalat ovat hoikat. En rusketu eli en voi käyttää shortseja.

Muuten ihoni on rutikuiva. Otan vastaan kaikki ideat ja haluan kokeilla niitä koska minulla ei ole mitään menetettävääkään. Olen pienituloisen joten raha ei riitä luksusluomusten hankintaan.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päätynyt perusvaatteiden käyttämiseen koska muoti vaihtuu niin nopeasti että näyttää helposti vanhanaikaiselta jos käyttää viime vuoden muotimekka tänä vuonna. Siksi esim. ostamani off shoulder-mekko on päätynyt jo nyt kotivaatteeksi. Muuten pidän mekosta koska se ei korosta paksua vyötäröä.

Minä käyttäisin kyllä rohkeasti vaatteita, joista pidän ja jotka näyttävät hyvältä ylläni, olivatpa muotia tai eivät. Onko sinulla mitään tiettyjä vaatteita tai tyyliä, joista olet aina haaveillut, mutta et ole kehdannut hankkia tai käyttää? Hanki vaikka yksikin sellainen vaate ja pidä sitä alkuun ihan kotona, jos et heti uskalla lähteä näyttäytymään.

Minä en oikein osaa ajatella minkälaiset vaatteet sopisivat minulle. Se on ongelma.

Juurihan sanoit, että pidät mekosta, koska se ei korosta paksua vyötäröä. :) On sinulla jo haju asiasta!

Vierailija
42/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajasi on väärässä ja vanhanaikaisia. Ei lyhyt malli sovi useimmille viisikymppisille.

Meilläpäin halutaan kyniä jo tukka lyhyeksi kun saa ensimmäisen lapsen. Minullakin oli lapaluihin yltävä tukka, jonka kampaaja leikkasi ennen synnytystä lyhyeksi koska arveli sen olevan käytännöllisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeashampoota saa ihan Prismasta, Tokmannilta ym.

Äläkä anna leikata ihan lyhyttä tukkaa. Joku puolipitkä malli voisi olla hyvä.

Kun löydät hyvän kampaajan, ota häneltä myös kestoväri ripsiin ja kulmiin, myös kulmien muotoilu. Antaa ryhtiä ja ilmettä kasvoihin.

Vierailija
44/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia apteekista hyvät iholle sopivat voiteet. Lisäksi suosittelen jojobaöljyä tai vehnänalkioöljyä pohjalle.

Jos otat vaaleita raitoja, niin osta samalla hopeahoitoaine, jota käytät vähintään kerran viikossa, ei muutu keltaisiksi.

Korosta jalkoja mustilla farkuilla, tai kynähameella tms kapealla hameella/mekolla.

Minä ostankin apteekista voiteet ja suihkuöljyt koska ihoni on rutikuiva. Kysyn neuvoa farmaseutilta.

Vierailija
45/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päätynyt perusvaatteiden käyttämiseen koska muoti vaihtuu niin nopeasti että näyttää helposti vanhanaikaiselta jos käyttää viime vuoden muotimekka tänä vuonna. Siksi esim. ostamani off shoulder-mekko on päätynyt jo nyt kotivaatteeksi. Muuten pidän mekosta koska se ei korosta paksua vyötäröä.

Minä käyttäisin kyllä rohkeasti vaatteita, joista pidän ja jotka näyttävät hyvältä ylläni, olivatpa muotia tai eivät. Onko sinulla mitään tiettyjä vaatteita tai tyyliä, joista olet aina haaveillut, mutta et ole kehdannut hankkia tai käyttää? Hanki vaikka yksikin sellainen vaate ja pidä sitä alkuun ihan kotona, jos et heti uskalla lähteä näyttäytymään.

Minä en oikein osaa ajatella minkälaiset vaatteet sopisivat minulle. Se on ongelma.

Juurihan sanoit, että pidät mekosta, koska se ei korosta paksua vyötäröä. :) On sinulla jo haju asiasta!

Ongelma on siinä, että vaateyhdistelmät ovat tyyliä mekko tai väljä paita/tunika + kapea hame/housut. Näytän leveälahkeisissa housuissa lihavammalta kuin olenkaan.

Vierailija
46/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus ja hyvä olo lähtee sisältäpäin.

Ihan ensin voisit unohtaa ruma-sanan kun ajattelet itseäsi. Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. 

Iloinen mieli ja hymy kaunistaa aina. 

Itse valitsen sellaisia vaatteita missä viihdyn. Toki pukeudun tilanteen mukaan mutta en seuraa mitään trendejä. 

Älä vertaile itseäsi toisiin. 

Minulla on pitkät hiukset enkä todellakaan aio niitä nyrhiä lyhyiksi. 

Vaikka olisin vain kotona niin laitan aina ripsiväriä ja huulikiiltoa/huulipunaa ja peiteväriä tummiin silmäalusiin niin se jo freesaa ulkonäköä. 

Keskity elämässä enemmän siihen mikä on kivaa ja mistä nautit. 5kymppisenä voi jo vähän armahtaa itseään eikä vaan hampaat irvessä suoritaa elämäänsä ja yritää vielä miellyttää muita 24/7.

Vierailija
47/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vinkkiä yli viiskymppiselle:

- unohda hihattomat paidat (elleivät käsivartesi ole todella timmit)

- laita hiuksiisi kiharoita tai mitä tahansa mikä saa niihin lisää tuuheutta

- älä käytä liian avoimia sandaaleja (suonet ja jänteet)

- unohda voimakkaat hajuvedet ja liian vahva meikki.

Vierailija
48/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin alkuun

-pitkä kesäinen liehuva maximekko, jolla helppo peittää kropan pikku virheet. Ei liian istuvaa trikoomekkoa vaan väljempi. Mieti rohkeasti muitakin värejä kuin jo aiemmin käyttämiäsi ja sellaista väriä mitä tykkäisit kokeilla ja haluaisit käyttää. 

-kivat kesäkorvikset, joissa saa olla väriä

- värillinen huulikiilto tai lievästi punaa antava huulivoide

- raikas poskipuna

- vaaleat raidat, joita kirkastat helposti hopeashampoolla. Sitä saa melkein joka marketista

Vierailija
49/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että vaateyhdistelmät ovat tyyliä mekko tai väljä paita/tunika + kapea hame/housut. Näytän leveälahkeisissa housuissa lihavammalta kuin olenkaan.

Lisään vielä sen, että minusta tuntuu siltä, että näytän aina samalta. Normaalimitoituksenkin paidat menevät kyllä päälle mutta minulle tulee epämukava olo koska minusta tuntuu siltä, että maha korostuu niissä liikaa.

Vierailija
50/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus tulee purkista. 

Vierailija
51/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rusketus tulee purkista. 

Tulee varmasti mutta minulle se tulee epätasaisena ;).

Vierailija
52/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käytän hihattomia puseroita ja toppeja vaikka olen 49v. ja käsivarret eivät ole timmit. Mitä väliä! Ei kai nyt enää eletä 50-luvulla missä kytätään naapurin eukon alleja vai?

Ja ei minulla ole mitään ihme suonia tai jänteitä jotka estää käyttämästä avonaisia sandaaleja/kenkiä tai ehkä onkin mutta mitä väliä...en kiinnitä tuollaiseen huomiota. Ja vielä vähemmän kyttään toisten ihmisten pukeutumista. Suomi on vapaa maa 5kymppisellekin joten ei tarvitse verhota itseään mummotanttuun vaikka ei ole täydellinen. Mutta toki saa jos haluaa.

Vierailija
53/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiuksesi ovat luonnostaan tuhkanvaaleat niin älä missään nimessä värjää tummaksi. Vaaleat raidat ja hyvä leikkaus riittävät. Suututtaa lukea, että sinulla on ollut noin huonoja kampaajia.

Olen kokeillut raitoja ja niistä on tullut lähinnä keltaisia. Eli oma väri on melkeinpä näyttänyt paremmalta kuin tuhkanvaalean ja keltaisen sekoitus.

Et ole sitten käynyt kunnollisella kampaajalla. Kai nyt järjelläkin ymmärrät, ettei ammattitaitoinen kampaaja värjää keltaisia raitoja. Missä perähikiällä oikein asut?

Asun pikkupaikkakunnalla, jossa ei ole juurikaan valinnanvaraa. Molemmat kampaajat toistavat samoja juttuja. Kampaajat sanovat, että raidat ovat keltaiset koska hiuksissani on punaista pigmenttiä (?).

Minulla sama juttu, mutta silloin väriä pitää taittaa tuhkanvaalealla, aavistuksen violetilla sävyllä. Laita ne raidat, mutta kunnon kampaajalla!!

Vierailija
54/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin käytän hihattomia puseroita ja toppeja vaikka olen 49v. ja käsivarret eivät ole timmit. Mitä väliä! Ei kai nyt enää eletä 50-luvulla missä kytätään naapurin eukon alleja vai?

Ja ei minulla ole mitään ihme suonia tai jänteitä jotka estää käyttämästä avonaisia sandaaleja/kenkiä tai ehkä onkin mutta mitä väliä...en kiinnitä tuollaiseen huomiota. Ja vielä vähemmän kyttään toisten ihmisten pukeutumista. Suomi on vapaa maa 5kymppisellekin joten ei tarvitse verhota itseään mummotanttuun vaikka ei ole täydellinen. Mutta toki saa jos haluaa.

Ei minullakaan näy mitään jänteitä missään kohdassa. Lääkityksen ”ansiosta” rypytkin ovat silenneet kasvoista kun kasvot ovat niin turvoksissa.

Vierailija
55/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asia joka tulee mieleen kun lukee ap:n aloitusviestiä ja vastauksia tässä ketjussa on se, että kuulostaa siltä että hän on "päättänyt" olevansa ruma, eikä asialle ole juurikaan mitään tehtävissä. Väärin. Ensimmäiseksi koittaisin kyllä jotenkin saada kohotettua omaa itsetuntoa, sillä vaikka joku ei olisikaan kedon hehkein kukka niin hyvä itsetunto näkyy ulospäin ja lisää viehättävyyttä 100% verrattuna kanssasisareen, joka kulkee sen näköisenä kuin pyytelisi koko ajan anteeksi omaa olemassaoloaan. 

Pukeutumisen, meikin ja hiusten suhteen sinulle on annettu jo paljon hyviä vinkkejä tässä ketjussa, siitä toteuttamaan vaan! Jos ei osaa/jaksa kauheasti laittaa hiuksiansa, kampaajalta kannattaa pyytää sellaista leikkausta joka on jo itsessään ryhdikäs ja vaatii vain vähän tai ei lainkaan muotoilemista. Sanoit muistaakseni olevasi omenavartaloinen jossain aikaisemmassa viestissä. Korosta kapeita sääriäsi, yläosa voi olla väljemmin istuva. Kannattaa satsata kauniisiin asusteisiin, jolla saa helposti vaihtelua asuun kuin asuun. Jos et innostunut ripsiväristä roikkuvien luomien takia, ehkä voisit käydä kestovärjäyttämässä ne kosmetologilla? Itse laittaisin väriä myös kulmiin, sillä kauniisti muotoillut ja värjätyt kulmakarvat kehystävät koko kasvoja ja kohottavat ilmettä.  

Nauti kesästä!

Vierailija
56/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En rusketu eli en voi käyttää shortseja.

Mitä tekemistä ruskettumisella on shortsien kanssa?

Ei ole ihme, jos on vaikea pukeutua, kun pitää keksiä kuvitteellisia sääntöjä.

Vierailija
57/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumisesta. Käy ihmeessä pukeutumisneuvojalla, sieltä ei tarvitse ostaa mitään. Myös netti on nykyään loputon inspiraation lähde. Hae oman vartalomallisi omaava henkilö, jonka pukeutumisesta tykkäät ja tutkaile hänen vaatevalintojaan.

Mieti mistä väreistä pidät ja käytä niitä rohkeasti. Käytä myös rohkeasti sellaisia vaatteita, joista tykkäät, se näkyy ulospäin kun viihtyy vaatteissaan.

Kun löytää oman pukeutumistyylinsä, ei tarvitse välittää trendeistä.

Terv. 58- vuotias

Vierailija
58/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun perusvaatteisiin. Sininen, valkea ja beige ovat mielivärejäni.

Hiukseni ovat vaaleat, silmät vihreät (inhoan silmiäni!) ja ihossani on couperosaa. En osaa meikata.

Vartaloni on omenamallia. Rinnat ovat pienehköt, vyötärö suora, joka kaartuu korkeintaan sivusta katsottuna ulospäin. Lyhyet jalat ovat hoikat. En rusketu eli en voi käyttää shortseja.

Muuten ihoni on rutikuiva. Otan vastaan kaikki ideat ja haluan kokeilla niitä koska minulla ei ole mitään menetettävääkään. Olen pienituloisen joten raha ei riitä luksusluomusten hankintaan.

Couperosaa voi hoitaa ja pitääkin hoitaa, ettei pahene - varovaisuus ja huolellinen ihonhoito on tärkeää...

- plastiikkakirurgitkin hoitavat sitä mm. laserilla, mikä tuskin on kovin kallista...

Laihduta, tosin onko jo vaihdevuodet alkaaneet? - vaikutuksia suhteessa siihen pitää miettiä...

- liikunta, esim. reipastahtinen kävely ja vaikkapa sauvakävely ei maksa - tee sitä joka päivä...

Käytä itseruskettavia sääriin! 

Naaman sävyä parantamaan sopii kevyesti sävyttävät öljytkin, esim porkkanaöljy ja jotkut mäntytuotteet, jos meikkaus ei kiinnosta  - näitä tuotteita on luontaistuotekaupoissa.  Ne sävyttävät ja hoitavat kuivaa ihoakin ja monia ei edes tarvitse varsinaisesti pestä pois.

Sopivuus couperosan kanssa kannattaa selvittää myyjältä.

Kestövärjää kulmat ja ripset, mikäli eivät näy, tosin liian tummat värit vaalella vanhentavat, mutta ainakin ripsari piristää...

Aurinko ja hohdepuuterit myös erittäin helppokäyttöisiä.

Ja meikkivoiteet tietysti peittävät couperosankin...

- ja pelkkä yläluomen rajaus esim. Lumenen rajauskynällä, esim. joku turvallinen harmaan sävy - piristää välittömästi katsetta.  Vanhemman naisen ei kannata laittaa alarajausta ollenkaan, koska se vanhentaa ja usein alasilmäluomi jo roikkuukin hieman...

Hameet ja isot kaulaan kiedottavat huivit voisivat olla kivoja kesällä?

Korkoa hieman alle, niin jalat näyttävät pidemmiltä.

Vierailija
59/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rusketus tulee purkista. 

Tulee varmasti mutta minulle se tulee epätasaisena ;).

Kuori ja kosteuta iho hyvin ja levitä voide huollellisesti - valitse myös se kaikkein vaalein sävy. Ja varo jonkin aikaa, ettei osu mihinkään.

Luontaistuotekaupoissa on myös sävyttäviä tuotteita, esim. männystä tehtyjä - joita voi laittaa naaman lisäksi sääriinkin.

Vierailija
60/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tältä näyttää, kun kampaaja osaa asiansa:

https://www.instagram.com/folkhelsinki/

Olet vain käynyt väärissä paikoissa!

Onpas kaunis hiusgalleria instassa. Aivan mielettömän kauniita kampauksia!