Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kaunistaa viisikymppistä rumaa naista?

Vierailija
30.06.2018 |

Pukeudun perusvaatteisiin. Sininen, valkea ja beige ovat mielivärejäni.

Hiukseni ovat vaaleat, silmät vihreät (inhoan silmiäni!) ja ihossani on couperosaa. En osaa meikata.

Vartaloni on omenamallia. Rinnat ovat pienehköt, vyötärö suora, joka kaartuu korkeintaan sivusta katsottuna ulospäin. Lyhyet jalat ovat hoikat. En rusketu eli en voi käyttää shortseja.

Muuten ihoni on rutikuiva. Otan vastaan kaikki ideat ja haluan kokeilla niitä koska minulla ei ole mitään menetettävääkään. Olen pienituloisen joten raha ei riitä luksusluomusten hankintaan.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hiuksesi ovat luonnostaan tuhkanvaaleat niin älä missään nimessä värjää tummaksi. Vaaleat raidat ja hyvä leikkaus riittävät. Suututtaa lukea, että sinulla on ollut noin huonoja kampaajia.

Minulle tarjotaan usein esim. mahonkia hiustenväriksi. Olen haksahtanut siihen ja kasvoni näyttivät entistä kirjavammilta. Pahin tapaus oli nuoruudessani kun tukkani värjättiin mustaksi ja värien ylläpito teetti paljon töitä koska kulmat ja ripsetkin piti värjätä mustiksi. Ripsissähän huomaa kun ripset vaihtuvat ja se jakauksen ”kalju” on jäätävän näköinen.

Vierailija
22/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päätynyt perusvaatteiden käyttämiseen koska muoti vaihtuu niin nopeasti että näyttää helposti vanhanaikaiselta jos käyttää viime vuoden muotimekka tänä vuonna. Siksi esim. ostamani off shoulder-mekko on päätynyt jo nyt kotivaatteeksi. Muuten pidän mekosta koska se ei korosta paksua vyötäröä.

Minä käyttäisin kyllä rohkeasti vaatteita, joista pidän ja jotka näyttävät hyvältä ylläni, olivatpa muotia tai eivät. Onko sinulla mitään tiettyjä vaatteita tai tyyliä, joista olet aina haaveillut, mutta et ole kehdannut hankkia tai käyttää? Hanki vaikka yksikin sellainen vaate ja pidä sitä alkuun ihan kotona, jos et heti uskalla lähteä näyttäytymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että juo mut kauniiks.

Vierailija
24/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin opettele kosteuttamaan iho. Eli etsit kosteutusvoiteet, kuorintatuotteen jne. ja opettelet käyttämään säännöllisesti. Jos ei auta, niin sitten kosmetologille, jos sekään ei auta niin ihotautilääkärille. Ihon hilseily ei ole normaalia viisikymppisellä, kuivankaan ihon ei kuulu olla noin kuiva. Meikkiä et välttämättä tarvitse, ainakaan ennen kun ihonhoito on kunnossa. Huulirasva (ei mikään labello vaan esim. sheapohjainen) ja ehkä hiukan peiteainetta jos on tummat silmänaluset.

Jos et osaa laittaa hiuksia, niin leikkaus joka on helppo hoitaa itse siedettävän näköiseksi on ok. Vähän pidempi malli on yleensä parempi, varsinkin jos on ylipainoa. Pidempiin hiuksiin saa vaihtelua esim. laittamalla klipsillä kiinni, ranskalaisella letillä jne. Helppoa, tosin letitys voi vaatia vähän opettelua. On kuitenkin ilmaista.

Vaatteesi voivat olla ihan ok, mutta todennäköisesti muutama kiva asuste piristäisi. Vaikka palkkasi on pieni, satsaa kuitenkin laatuun. Hyvät asusteet kestävät todella kauan ja tekevät ilmeestäsi huolitellun. Muutama koru, pari huivia (esim. kashmirhuivi, Balmuirin Milan on hyvä malli ja merkki kotimainen), toiseksi jokin kuviollinen silkkihuivi. Myös laukkupuoli kuntoon: tumma ja vaalea arkilaukku. Ei tarvitse olla luksusta, mutta hyvää laatua. N 100€-300€ on realistinen hinta. Siistit kengät saa yleensä kiillokkeella ja/tai pesemällä.

Tärkein viimeiseksi: opettele näkemään itsesi myönteisesti ja puhu itsellesi nätisti. Hyvä olo ja terve itsevarmuus eivät riipu ulkonäöstä vaan ovat mielentiloja.

Vierailija
25/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä näyttää, kun kampaaja osaa asiansa:

https://www.instagram.com/folkhelsinki/

Olet vain käynyt väärissä paikoissa!

Vierailija
26/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Opettele meikkaamaan, youtubesta löytyy tutoriaaleja vaikka mihin lähtöön

-Laihduttaminen ja treenaaminen, terveellisempi ruokavalio. Omenakropastakin saa sen vatsan ylimääräisen pois treenillä ja jalkoihin ja takamukseen saa muotoja treenaamalla joka taas tasapainottaa yläkroppaa.

-Hiukset kuntoon, pidennyksiäkin voi harkita. 

-Rasvaa ihoasi ja ala käyttämään kasvoillesi sopivia ihonhoitotuotteita. Rasvapohjaista itseruskettavaa kannattaa myös harkita jos haluat päivetyksen ihollesi.

Itselle menee ulkonäön laittamiseen aikaa viikossa varmaan 9 tuntia ja tuohon ei olla laskettu treenejä sun muita. 

Mistä löytyisi ikänäköiselle tarpeeksi suurentava meikkipeili kohtuullisella hinnalla? Kropan malli on ollut hoikkanakin tasapaksu. Syön jo nyt mielestäni terveellisesti koska en käytä sokeria, valmisruokia tai suolaa ihan verenpainetaudin pelon vuoksi. Vaihdevuodet tekevät vielä sen, että vyötärö paksunee vaikka paino pysyy samana.

Minulla ei ole varaa pidennysten ylläpitoon ja kampaajat suosittelevat muutenkin lyhyitä hiusmalleja ikäiselleni.

Vierailija
27/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kampaaja, raidat saattavat myöhemmin taittua keltaiseen johon auttaa hopeashampoo.

Vaikket ostaisi niitä kauniita vaatteita, saat kuitenkin silmää millaisia vaatteita kannattaa metsästää. Säästää niin voit saadakin jotain. Ammattilainen osaa neuvoa ja nimenomaan ammattilainen.

Vierailija
28/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiuksesi ovat luonnostaan tuhkanvaaleat niin älä missään nimessä värjää tummaksi. Vaaleat raidat ja hyvä leikkaus riittävät. Suututtaa lukea, että sinulla on ollut noin huonoja kampaajia.

Olen kokeillut raitoja ja niistä on tullut lähinnä keltaisia. Eli oma väri on melkeinpä näyttänyt paremmalta kuin tuhkanvaalean ja keltaisen sekoitus.

Et ole sitten käynyt kunnollisella kampaajalla. Kai nyt järjelläkin ymmärrät, ettei ammattitaitoinen kampaaja värjää keltaisia raitoja. Missä perähikiällä oikein asut?

Asun pikkupaikkakunnalla, jossa ei ole juurikaan valinnanvaraa. Molemmat kampaajat toistavat samoja juttuja. Kampaajat sanovat, että raidat ovat keltaiset koska hiuksissani on punaista pigmenttiä (?).

Vierailija
29/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot miehelle, että juo mut kauniiks.

Miksi pitää olla noin ilkeä? Mitähän sairasta mielihyvää sinäkin sait tällä kommentilla?

Vierailija
30/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät silmät on kauniit. Ei mulla muuta.

Vierailija
31/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta

Mitä se auttaa kun vartalon malli pysyy samana kuin laihduttamattakin? Olen jo nyt melkein normaalipainoinen eli bmi on 27.

Bmi 27 ei ole ”melkein normaalipainoinen” vaan ylipainoinen. Liikunnalla saisit painoa alas, vartalon muotoa, ryhtiä ja ihoa kauniimmaksi. Muuta asenteesi ja ala pitämään huolta itsestäsi. Valitus ja selittely tekevät sinut rumaksi.

En voi sille mitään, että käyttämäni lääkitys turvottaa. Lääkäri totesi painonnousun johtuvan lääkkeen keräämästä nesteestä. Ennen lääkitystä ja vaihdevuosia olin normaalipainoinen. Liikun joka päivä. Kuljen kaikki matkani lähinnä polkupyörällä.

Vierailija
32/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut raitoja ja niistä on tullut lähinnä keltaisia. Eli oma väri on melkeinpä näyttänyt paremmalta kuin tuhkanvaalean ja keltaisen sekoitus.

Et ole sitten käynyt kunnollisella kampaajalla. Kai nyt järjelläkin ymmärrät, ettei ammattitaitoinen kampaaja värjää keltaisia raitoja. Missä perähikiällä oikein asut?

Asun pikkupaikkakunnalla, jossa ei ole juurikaan valinnanvaraa. Molemmat kampaajat toistavat samoja juttuja. Kampaajat sanovat, että raidat ovat keltaiset koska hiuksissani on punaista pigmenttiä (?).

Niin on minullakin punapigmenttiä, silti ei jää keltaiseksi. Ammattilainen osaa pitää sen värin tarpeeksi kauan ja omistaa kunnon tuotteet. Onko lähellä toista kaupunkia? Keltaisuuteen auttaa hopeashampoo.

Vierailija
33/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, tosi harmi! Voisitko vaikka loman yhteydessä käydä kampaajalla isommassa kaupungissa? Tuo on ihan shaittia mitä sanovat.

Vierailija
34/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on minullakin punapigmenttiä, silti ei jää keltaiseksi. Ammattilainen osaa pitää sen värin tarpeeksi kauan ja omistaa kunnon tuotteet. Onko lähellä toista kaupunkia? Keltaisuuteen auttaa hopeashampoo.

Pitäisi matkustaa lähikaupunkiin. Myydäänkö hopeashampoota tavallisissa kaupoissa? Minulla ei ole harmaita hiuksia. Tekeekö hopeashampoo raidoista harmaat?

Vierailija
35/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajasi on väärässä ja vanhanaikaisia. Ei lyhyt malli sovi useimmille viisikymppisille.

Vierailija
36/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia apteekista hyvät iholle sopivat voiteet. Lisäksi suosittelen jojobaöljyä tai vehnänalkioöljyä pohjalle.

Jos otat vaaleita raitoja, niin osta samalla hopeahoitoaine, jota käytät vähintään kerran viikossa, ei muutu keltaisiksi.

Korosta jalkoja mustilla farkuilla, tai kynähameella tms kapealla hameella/mekolla.

Vierailija
37/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta

Mitä se auttaa kun vartalon malli pysyy samana kuin laihduttamattakin? Olen jo nyt melkein normaalipainoinen eli bmi on 27.

Bmi 27 ei ole ”melkein normaalipainoinen” vaan ylipainoinen. Liikunnalla saisit painoa alas, vartalon muotoa, ryhtiä ja ihoa kauniimmaksi. Muuta asenteesi ja ala pitämään huolta itsestäsi. Valitus ja selittely tekevät sinut rumaksi.

'

Niinpä, miksi hitossa tuut kyselemään neuvoja kun kaikkeen löytyy tekosyy... voi luoja sentään! 

Mitä pahaa siinä on jos kysyy vaihteeksi neuvoja tuntemattomilta? Tutut tyrkyttävät yleensä niitä juttuja, jotka toimivat heillä itsellään.

Vierailija
38/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päätynyt perusvaatteiden käyttämiseen koska muoti vaihtuu niin nopeasti että näyttää helposti vanhanaikaiselta jos käyttää viime vuoden muotimekka tänä vuonna. Siksi esim. ostamani off shoulder-mekko on päätynyt jo nyt kotivaatteeksi. Muuten pidän mekosta koska se ei korosta paksua vyötäröä.

Minä käyttäisin kyllä rohkeasti vaatteita, joista pidän ja jotka näyttävät hyvältä ylläni, olivatpa muotia tai eivät. Onko sinulla mitään tiettyjä vaatteita tai tyyliä, joista olet aina haaveillut, mutta et ole kehdannut hankkia tai käyttää? Hanki vaikka yksikin sellainen vaate ja pidä sitä alkuun ihan kotona, jos et heti uskalla lähteä näyttäytymään.

Minä en oikein osaa ajatella minkälaiset vaatteet sopisivat minulle. Se on ongelma.

Vierailija
39/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Joe Blascon värivoide, kallista, mutta todella riittoisaa. Peittää couperosan. Itse käytän Special lite olive 2-nimistä. Käy testaamassa.Käy ulkona päivänvalossa katsomassa, että sävy on oikea, ettei tule yllätyksiä. Vaikka myyjä sanoisi mitä tahansa, niin kannattaa itse varmistaa päivänvalossa.

Hyvä kosteusvoide alle, itselläni Aqualan L, apteekista, hajusteeton, aika paksua koostumukseltaan. Halpaa. Osta ensin pienin, jotkut eivät pidä hajustamattomien "hajusta". Useiden kokeilujen jälkeen olen päätynyt näihin. Ei enää tarvitse ostaa turhia kalliita purkkeja, joista couperosa vaan yltyy.

Vaatetuksesta en osaa sanoa. Sinun pitäisi löytää tyylisi. Käytän aina housuja (useimmiten farkkuja) ja lyhyitä puseroita, inhoan mekkoja ja hameita. Näytän niissä navettapiialta. Olen myös tasapaksu lyhytjalkainen.

Vierailija
40/96 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tältä näyttää, kun kampaaja osaa asiansa:

https://www.instagram.com/folkhelsinki/

Olet vain käynyt väärissä paikoissa!

Noissa kuvissa on kyllä kauniita hiuksia. Eikä yhtään keltaraitaa.