Kuinka kaunistaa viisikymppistä rumaa naista?
Pukeudun perusvaatteisiin. Sininen, valkea ja beige ovat mielivärejäni.
Hiukseni ovat vaaleat, silmät vihreät (inhoan silmiäni!) ja ihossani on couperosaa. En osaa meikata.
Vartaloni on omenamallia. Rinnat ovat pienehköt, vyötärö suora, joka kaartuu korkeintaan sivusta katsottuna ulospäin. Lyhyet jalat ovat hoikat. En rusketu eli en voi käyttää shortseja.
Muuten ihoni on rutikuiva. Otan vastaan kaikki ideat ja haluan kokeilla niitä koska minulla ei ole mitään menetettävääkään. Olen pienituloisen joten raha ei riitä luksusluomusten hankintaan.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hiuksesi ovat luonnostaan tuhkanvaaleat niin älä missään nimessä värjää tummaksi. Vaaleat raidat ja hyvä leikkaus riittävät. Suututtaa lukea, että sinulla on ollut noin huonoja kampaajia.
Olen kokeillut raitoja ja niistä on tullut lähinnä keltaisia. Eli oma väri on melkeinpä näyttänyt paremmalta kuin tuhkanvaalean ja keltaisen sekoitus.
Et ole sitten käynyt kunnollisella kampaajalla. Kai nyt järjelläkin ymmärrät, ettei ammattitaitoinen kampaaja värjää keltaisia raitoja. Missä perähikiällä oikein asut?
Asun pikkupaikkakunnalla, jossa ei ole juurikaan valinnanvaraa. Molemmat kampaajat toistavat samoja juttuja. Kampaajat sanovat, että raidat ovat keltaiset koska hiuksissani on punaista pigmenttiä (?).
Suomalaisilla on punapigmenttiä.
Mikä vika on kellertävässä vaaleassa raidassa? Vaaleaksi kullaksi sitä kutdutaan myös ja sellainen lämmin väri nuorentaa toisin kuin harmaaseen taittuva väri.
Kosteuta ensinnäkin ihoa. Paljon vettä joka päivä ja puhdista ihosi öljyllä. LäOccitanelle on hyvä öljyputsari joka on noin 15€. Kestää ehkä puoli vuotta käytössä?Jo parissa viikossa iho alkaa hehkua ja näyttää luonnollisen hyvältä ja kosteutetulta. Sitten kun iho on kunnossa, ala meikata maltillisesti. Muista aina hyvä aurinkosuoja, kesällä 30-50 spf kasvoille seerumin ja kosteusvoiteen päälle
Käy kampaajalla, miettikää yhdessä millainen leikkaus sopisi sinulle ja mikä on helppo pitää.
Tori.fi saa ihania vaatteita edullisesti kun tiedät mitä etsit ja millaisia vaatteita haluat pitää ja tiedät kokosi. Sieltä saa myös asusteita kuten olkalaukkuja, kasseja, uusia kenkiä aurinkolaseja huiveja jne.
Silauksena iin päälle, kanna itsesi kauniisti. olethan kaunis ja arvokas ihminen. Ryhti suoraksi.
Ja kyllä näillä toimilla se nätti kaunotar sieltä kuoriutuu kaikkien ihasteltavaksi! <3
Täällä on ihania ja hyviä neuvoja tullut paljon! Lisäisin vielä se, että uskalla kehua kun näet kauniissa naisessa tai miehessäkin jotain joka tekee vaikutuksen ja viehättää. " Ihana paita sopii sulle tosi hyvin!" Upeat hiukset, wau! Miten oikein laitat ne aina? Laita hyvä kiertämään! :)
Minun mielestäni Suomessa on se vika että täällä arvostellaan ja kytätään muita ihan liikaa.
Ja osa niin naisista kuin miehistäkin on ihan liian ankaria ja vaativia itseään kohtaan myös.
Ja yhä eletään jossain menneisyydessä jossa 4kymppinen ei saa tehdä näin ja 5kymppisen pitää tehdä näin ym ym. Jos vaan annettaisiin kaikkien kukkien kukkia ja oltaisiin vähemmän tuomitsevia toisia ja itseä kohtaan niin elämä olisi paljon mukavempaa.
Itse elän niinkuin saarnaan ja todellakin elämä on leppoisampaa ja nautinnollisempaa kun ei jatkuvasti ole niin negatiivinen ja suorastaan ilkeä muita ja itseä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
auli kirjoitti:
Aloita kampaajalta. Hän osaa neuvoa sinua pukevan värin ja leikkauksen. En tiedä, meikkaatko, mutta jo ripsiväri ja huulipuna saavat ihmeitä aikaa hymyilevien kasvojen kera.
Voitko kertoa, miksi inhoat silmiäsi. Vihreä on yleensä värinä kiva.
Netistä esim. torilta ja huuto.netistä löytyy kivoja vaatteita edullisesti.
Mistä päättelet, että olet ruma?
Kampaajat haluavat yleensä minulle sellaisen kampauksen, jonka ylläpitoon minulla ei riitä rahkeita koska en osaa käyttää eri kiharrushärveleitä jne, joita saan yleensä mieheltäni lahjaksi. Hiukseni ovat luonnostaan tuhkanvaaleat ja niissä näkyy kaikki tummat värjäykset jo kahdessa viikossa ”kaljuna” raitana jakauksen kohdalta.
Meikkaaminen on silkkaa tuskaa kuivan ihon vuoksi koska jos laitan värivoidetta tai puuteria niin sitten ihoni näyttää rapatulta pinnalta. Ripsivärin kanssa en jaksa enää tuskailla ikänäön ja valahtaneiden silmäluomien vuoksi koska ripset jäävät silmäpoimun alle. Aiemmin meikkasin silmiäni ruskealla mutta nykyään sekin näyttää lähinnä mustelmalta roikkuminen luomien vuoksi. Värillistä huulirasvaa kyllä käytän.
Kyllä sen rumuuden ymmärtää kun katsoo peiliin. Hehkeys puuttuu olemuksesta.
Olen viisikymppinen nainen, ja monet noista ovat minullakin.
Kampaus on tärkein. Itse pidän olkapäille ulottuvaa tukkaa, joka on leikattu kerroksittain, mutta jota en värjää. Värjäys on kampaajalla todella kallista, ja harmaiden tyvikasvu pakottaa tekemään usein, ja on sekin kallista.
Värjäämättä pärjään kolmen kuukauden välein leikkauksella, noin 30 euroa kerta. Etsi edullinen luottokampaaja, pienemmällä paikkakunnalla pikkukampaamo.
Tukan laittaminen valitettavasti täytyy jo tässä iässä vaan opetella. Minulla on yksi kuumeneva kiharrin, jota käytän. Olen katsonut youtube-videoita, kunnes löysin tavan joka vaikutti riittävän yksinkertaiselta minulle.
Ilman yhtään omaa vaivannäköä et pääse, ei ulkonäkö tule kellään ilmaiseksi. Ajattele sitä kuin muutakin kodinhoitoa, remonttia tai juhlien järjestämistä. Joko maksat ulkopuoliselle, tai opettelet tekemään pääasiat välttävästi itse.
Kävin Sokoksella, Stockalla (Tampere) meikattavana arkimeikkiin. Katsoin tarkkaan, mitä tuotteita ja värejä käytettiin. Ostin jotain tärkeää siitä, en kaikkea. Loput hankin muualta halvemmalla.
Totuus vaan on että halpa tuote ei levity nätisti eikä pysy. Mutta kutakin tuotetta ei tarvitse olla kuin yksi, ja riittävät pitkään.
Et voi levittää tietenkään aineita kuivalle iholle, joudut laittamaan alle kosteusvoidetta ja antaa imeytyä.
Meikkaamista näkee myös youtubessa, aikuisille naisille.
Kävin myös Sokoksella/Stockalla pukeutumisneuvojalla. Ostin yhden asun. Katsoin telkasta paljon Trinnyä ja Susannahia.
Minullakin on vihreät silmät, omasta mielestäni ovat hienot eikä mieskään valita. Täytyy valita meikin väri joka korostaa sitä.
Minullakin on jo roikkuva yläluomi, siksi käytän aina jotain rajausta ja ripsiväriä.
Ihon värit peittyy kevyellä pohjameikillä.
Vyötärö ei vaihdevuosissa tahdo pysyä mukana, kotelomekko ja vähän pidempi pusero pelastaa. Jos peppu ja sääret on edelleen hyvät, voihan housut silti olla istuvat ja korot korkeat.
Tsemppiä, peli ei ole menetetty.
N51
Laita polviin asti ulottuva mekko yhdessä trikoiden kanssa, jos et halua mennä paljain säärin.
Ja tunikamalliset yläosat sopivat usein myös - mutta kankaan pitää olla paksua ja vaatteen esim. takkijakkumallia mieluiten, jos kangas liian nuolevana korostaa mahaa...
- ylipäätään jakku paidan päällä tai hameenkin kanssa peittää mahaa...
Maha ei myöskään korostu - jos kaulalla on isompi huivi, esim. tuubimallia tai muuten riittävän suuri.
Isot korutkin voivat toimia katseenkiinnittäjinä.
Ja tarkista - onko lääkityksellesi vaihtoehtoa tai sivuvaikutuksiin hoitoa tarjolla???
Heitä myös vanhentuneet aatteet romukoppaan kuten suomalainen sananlasku "rumat ne vaatteilla koreilee" siinä onkin pohdittavaa mistä tuo kumpuaa, mitä sillä on tarkoitettu jne? Ehkä sitä, että suomalainen on niin kaunis luonnostaan, että vaatteilla koreilu olisi jo ylimielistä pröystäilyä? Hah hah ! Mene ja tiedä!
Minulla on iso ero kasvojen hehkeydesdä, jos hiuksissa on hopeaan tai si iseen vivahtava väri tai jos on keltaiseen tsi punsiseen tai kultaan vivahtava väri. Edellinen vanhentaa 10 v ja jälkimmäinen kaunistaa. Eli vöriopit pitää miettoä itse eilä noudattaa muiden ohjeita, koska olemme ihonsävyltämme erilaisia. Kannattaa googlailla ihon vuodenaikoja ja niidrn vörejä, ei noudattaa orjallisesti, mutta ymmärtää, ettei sama käy kaikille.
No, mitä miehesi sanoo ulkonäöstäsi? Jos kuitenkin saisit kohennuttua jonkin verran olemustasi, se voisi antaa juuri sitä hehkua, jota kaipaat. Iloisuutta ja itseluottamusta.
Pyydä kampaajaa sitten neuvomaan paras mahdollinen kampaus, jota pystyisit hoitamaan. Tuhkanvaalea tukka sekä vihreät silmät on minusta hyvä yhdistelmä. Ripset ja kulmat voi kestovärjäyttää, joka kestää jonkin aikaa yleensä.
Ilmeisesti sinulla on myös ylipainoa. Liikunta ja ruokavaliomuutokset tekevät ihmeitä, jos motivaatiota on. Ja totta on, että varsinkin omanavartaloinen hyötyy laihduttamisesta. Pukeutumisessa omenalle sopii hyvin mekot, jotka eivät katkaise linjaa juuri vatsan kohdalta.
Kuule, toivoa on. Onko sinulla hyvää ystävätärtä, jolta kysyisit vähän apua. Minulla on käsitys, että naiset, jotka oikeasti ystäviä keskenään, haluavat toista näissä asioissa auttaa.
Pienistäkin muutoksista voi tulla mieli iloiseksi, joka taas vaikuttaa positiivisesti ulkonäköön.
Uskalla olla nätti. Uskalla näkyä. Mitään pahaa ei tapahdu vaikka naiset ja miehet katsoisivat pidempään tai pysähtyvät katsomaan. Me vain ihastellaan omaa kansaa että onpas hyvännäköisiä ihmisiä täällä meillä! :)
Vaaleat ja rohkeatkin pastellisävyt voisivat olla kivoja vaaleaan tukkaan?
- esim. nämä mansikka- ja aprikoosiblondit tai jopa lilat sävyt....
- kestävät kyllä tukassa kauan, vastoin purkkien ohjeita, joten muista maltillinen sävyvalinta...
Itsekin voi tehdä myös raitoja - kannattaa hankkia reikämyssy, niin päänähka ei kärähdä ja raidoista tulee tasaisempia. Rial-merkkinen tosihalpa vaalennusvoide sopii ainakin tummien hiustenkin vaalentamiseen hyvin, erittäin luonnollinen tulos tulee vaikutusajasta riippumatta - kun jotkut muut tuotteet lyövät jopa oranssisiksi...
Suomalaiset ovat mestareita haukkumaan itseään ja piilottelemaan itseään. Se varmaan juontuu meidän rankasta historiasta mutta ei siitä enempää koska nyt on 2018 ja uusi aika.
Suomalaisessa on ulkoisesti paljon kaunista; naisilla on monella tiimalasivartalo, todella kauniita kroppia näkee päivittäin kun alkaa oikein katsella lenkkareihin ja capreihin ja t-paitoihin reppu selässä verhottuja arjen sankarittaria. on oma asia miten pukeutuu jokainen. mutta jos ahdistaa se, ettei voi ilmaista naisellisuuttaan pukeutumalla kuten mieli tekisi sekään ei ole hyvä. Kirpparit ja tori.fi on täynnä vaatteita ja torissa kuvia joissa tekisi mieli sanoa myyjälle, että älä myy, näen mitä olet ostaessasi ajatellut tuosta vaatteesta ja se sopii sulle upeasti ja näytät tosi hyvältä tuossa vaatteessa!
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ihania ja hyviä neuvoja tullut paljon! Lisäisin vielä se, että uskalla kehua kun näet kauniissa naisessa tai miehessäkin jotain joka tekee vaikutuksen ja viehättää. " Ihana paita sopii sulle tosi hyvin!" Upeat hiukset, wau! Miten oikein laitat ne aina? Laita hyvä kiertämään! :)
Ja opettele käsittelemään joskus toisen kauneudesta syntyvää kateutta itsessäsi.
Kaikki olemme ihania ja kauniita, toisessa on jotain toista "kauniimpaa" toisessa taas toista. Vertailu ei kannata. Kauneutta on ihana ihailla, mutta ymmärtää että todellinen ihminen ja sielu asuu pinnan alla.
Kommentoin vielä muutamaan täällä.
Ei viisikymppisen jalat vielä mitkään suonikkaat ole. Jos nilkat ovat kauniit, siitä vaan näyttämään niitä kiilapphjasandaaleissa.
Kynnet voivat olla ehjät ja kaunismuotoiset, joten itse huolella ja hyvällä lakalla lakkaamalla niistä tulee kauniit. Vielä jos on sievät kädet, niin rannekoruilla ne korostuvat.
En ymmärrä miksi kaikkien pitäisi olla ruskettuneita, myös vaalea iho voi olla kaunis.
En ole ikinä kuullut vihreitä silmiä haukuttavan, joten ap vika ei ole silmissäsi, vaan siinä ilkeässä ja pahantahtoiaessa koulukiusaajassa.
N51
Monet Lumenen meikkivoiteet hyviä pintakuivalle naamallekin, tosin kesteusvoidetta voi laittaa niidenkin alle - ja EI tavallista puuteria, jo monella 40v. näkyy pikkurypyt, jos puuteroi ihon pinnan kuivaksi...
- taputtele vaan paperilla ylimääräinen kosteus pois ja voidekin kiinnittyy...
Aurinko- ja hohdepuuteria voi laittaa sinne tänne poskiin, ohimoille, nenään ja leukaan - tuo hohdepuuteri on yllättävän hyvä tuote vanhemmallekin, vaikka usein sanotaan, ettei vanha saa käyttää mitään, mikä kimaltaa - mutta tuo hohde maltilliseti käytettynä antaa yllättävän nuorekkaan vaikutelman ja aurinkopuuteri siis antaa aurinkosuukkoja kasvoille ja muotoileekin tarvittaessa...
Amerikassa miehetkin käyttävät aurinkopuuteria!
Ja todellakin erilaiset sävyttävät öljyt ovat hyviä, luontaistuotekaupoissa ja muuallakin on näitä - esi. perinteinen porkkaöljy on yhä ihan jees.
Kestoväri ripsissä hyvä, jos ripsari ei pysy - tosin nämä 38 asteista vettä pesuun vaativat ripsarit, esim. Kabebolta, pysyvät, vaikka luomi roikkuisikin...
Niin ja tuota en kyllä ymmärrä aikuisessa ihmisessä että jos joku joskus vuonna kivi ja keppi sanoi ilkeästi vaikka silmien väristä niin se on sitten totuus aina ja ikuisesti.
Varmasti moni on kehunutkin ap:n vihreitä silmiä joskus mutta sitä ei kuulla eikä muistella.
Väriä elämään viiskymppiselle! Nuoremmille toimii maanläheiset väritkin harmaa ja musta ja valkoinen. Mutta juuri keskustelin viiskymppisen fiksun naisen kanssa joka oli pukeutunut päästä varpaisiin tuhkanharmaaseen. hiukset harmaantumassa, vaatteet harmaita jne. hänelle olisi sopinut todella kauniisti oman värimaailmansa puitteissa tietyt punaiset, tai lämmin vihreä, vedensininen jne. ja parhaiten olisi sopinut kaunis punainen huulipuna kasvoille ja hiuksiin volyymiä. kaunis nainen joka verhosi itsensä harmaaseen. en tietenkään sanonut mitään, mutta kävi vaan mielessä että jotenkin sääli. toivottavasti kukaan ei pahastunut tästä kommentista!
Vierailija kirjoitti:
Värjää ripset ja kulmakarvat kesyovärillä itse, saa kestomeikin ja halvalla, kun ostaa aineet marketista.
Hiuksiin voi tehdä itse vaaleita raitoja. Teen nykyään vaalentavalla suihkeella - suihkutaan sormiin josta levitän raidan juurikasvuun, lievemmät juurikasvun rajat ja helpompi säädellä voimakkuutta ja halvinta, koska suihkepullossa aine säilyy oitkään eikä mene värjäyspakkaus per kerta.
Osta alesta halpiskaupasta sellaisen väriset kesämekot, joita voi köyttää ympäri vuoden talvellakin paksujen sukkahousujen ja neuletakin kanssa. Naisellista ja nuorekadta aikuisella tavalla.
Laihduta sen minkä voit, mutta pitkän ajan kuluessahan se tapahtuu eli ei ole pikaratkaisu. Lihaskuntoilu samoin, yritän itse hankkia niin parempaa ryhtiä laihtumisen lisäksi.
Selaa muotilehtiä kirjastossa ja katdo tyyliä. Katso muita ihmisiä kaduilla jne ja arvioi, miten he voidivat kohentaa ulkonäköään - ulkopuolisesta näkee helpommin kuin itsestä. Sittemn katdo kriittisesti vaatteesi ja laukkusi ja kenkädi, ovatko ne ns tätityylisiä. Jos ovst, osta alesta halpisksupasta joku niorekkaampi malli tilalle. Ei siis ole tärkeää, mikä jonkun merkki on, vaan sen tyyli ja muodikkuus ja nuorekkuus.
Minkälaiset kengät ja laukut ovat tätityylisiä?
hampaitten kirkastaminen toimii kaikilla sekä miehillä että naisilla. Soodapuhdistuksen saa suuhygienistiltä ja Ruohonjuuri myy fluoritonta Ecodenta hammastahnaa (8E) jossa vanhan kansan tyyliin hiili kirkastaa hampaita. Keltainen hammasrivistiö kaunistaa harvaa. kun hampaat ja iho on kunnossa on kaunis pohja ehostaa kasvoja huulipunalla ja meikeillä.
Värjää ripset ja kulmakarvat kesyovärillä itse, saa kestomeikin ja halvalla, kun ostaa aineet marketista.
Hiuksiin voi tehdä itse vaaleita raitoja. Teen nykyään vaalentavalla suihkeella - suihkutaan sormiin josta levitän raidan juurikasvuun, lievemmät juurikasvun rajat ja helpompi säädellä voimakkuutta ja halvinta, koska suihkepullossa aine säilyy oitkään eikä mene värjäyspakkaus per kerta.
Osta alesta halpiskaupasta sellaisen väriset kesämekot, joita voi köyttää ympäri vuoden talvellakin paksujen sukkahousujen ja neuletakin kanssa. Naisellista ja nuorekadta aikuisella tavalla.
Laihduta sen minkä voit, mutta pitkän ajan kuluessahan se tapahtuu eli ei ole pikaratkaisu. Lihaskuntoilu samoin, yritän itse hankkia niin parempaa ryhtiä laihtumisen lisäksi.
Selaa muotilehtiä kirjastossa ja katdo tyyliä. Katso muita ihmisiä kaduilla jne ja arvioi, miten he voidivat kohentaa ulkonäköään - ulkopuolisesta näkee helpommin kuin itsestä. Sittemn katdo kriittisesti vaatteesi ja laukkusi ja kenkädi, ovatko ne ns tätityylisiä. Jos ovst, osta alesta halpisksupasta joku niorekkaampi malli tilalle. Ei siis ole tärkeää, mikä jonkun merkki on, vaan sen tyyli ja muodikkuus ja nuorekkuus.