Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huudellaanko muille läskeille oikeasti?

Vierailija
27.06.2018 |

Olen sairaalloisen lihava, painoindeksi juuri 40 tuntumassa, mutta minulle ei ole kukaan koskaan kadulla/baarissa/salilla/kylpylässä/missään huudellut mitään läskeistäni. Muutenkaan en ole mikään kedon kaunein kukka, kauhea kyssäniska ja arpinen naama, mutta en silti ole joutunut huutelua kuulemaan.

Tapahtuuko sitä oikeasti? Missä te ihmiset oikein kuljette, kun joudutte kohtaamaan huutelua ja naurua? Oonko oikeasti vaan ollut onnekas?

Vai oonko vaan jo niin ruma, että pahinkin moukka menee sanattomaksi?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä huutelua lapsena ja teininä sai kuunnella usein.

Vierailija
62/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla asun ja olen kuullut kommentointia, muka selän takana naureskelua ja jonkun verran myös huutelua. Miehet nälvivät päin naamaa ja naiset harrastaa enemmän sitä muka selän takana irvailua. Siis eivät tule suoraan mulle mitään sanomaan, mutta puhuvat keskenään niin kovaäänisesti, että jokainen kymmenen metrin säteellä kyllä kuulee.

Mielenkiintoinen havainto näihin kommentoijiin liittyen. Miehissä on kaikenikäisiä kommentoijia, mutta naiset ovat poikkeuksetta nuoria. Mulle ei ole vielä kertaakaan yli 30-vuotiaalta vaikuttava nainen sanonut yhtään mitään negatiivista ulkonäöstäni. Miehissä pahimmat tapaukset ovat keski-ikäisiä. Harvemmin nuoret miehet mitään mulle sanovat, tosin se voi johtua siitä, etten ole heidän kohderyhmäänsä ikänikään puolesta.

N45

En ole lihava, mutta muiden kokemusten valossa voin sanoa, että kirkkaasti v*ttumaisin ihmisryhmä on keski-ikäiset miehet. Kumma juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noilla ihmisillä ole yhtään empatia kykyä , kun arvostelevat muita.

Vierailija
64/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani itse normaalipainon alarajan tuntumassa, sain kuulla "hyi v*ttu mikä lauta" -huutelua kadulla ihan täysin tuntemattomilta ihmisiltä, yleensä nuorilta miehiltä. Minusta tuntuu, että nämä huutelijat vain etsivät katseellaan epävarman näköisiä ihmisiä ja koettavat etsiä näiden ulkonäöstä jotakin, mihin tarttua. Olitpa sitten läski tai lauta tai finninaama.

Vierailija
65/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopen laulusta tuttu "kato, ruokaako tuo läski etsii täältä".

Vierailija
66/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisintahan tässä on se, että olen kuullut sivusta läskeistä-huutelua ainoastaan stadissa. Nk- junttiloissa, eli maakunnissa en ole koskaan kohdannut verbaaliseen väkivaltaan, jos ihminen on jonkun näköinen.

Vierailija
67/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 kg nainen kirjoitti:

Onko epäkohteliasta olla huolestunut toisen leikistä omalla terveydellä? Mun mielestä tervepainoisilla on suorastaan velvollisuus herättää ylipainoiset todellisuuteen. Sairaaloissa on muutenkin ihan riittävän pitkät jonot, että on ihan järjetöntä ihan tekemällä tekemään niitä vieläkin pidemmäksi.

Muistathan herätellä myös itsellesi tuntemattomia laihoja ihmisiä todellisuuteen? Syömishäiriöt ovat vakava ongelma, eikö niin?

Vierailija
68/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä huutelua lapsena ja teininä sai kuunnella usein.

No mitäs ahmit pas kaa...

Vierailija
69/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä juuri. Kerran joku humalainen huusi perään, jotain  tyyliin "iso on kaunista" tms., mutta oikeasti kukaan ei ole ainakaan päin naamaa tullut mitään sanomaan.

Vierailija
70/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan huudeltu mitään, vaikka paino on ollut korkeimmillaan 135kg, nyt 107kg. Olen myös aika ruma, kasvot täynnä aknearpia ja vieläkin aknea, sekä ruusifinniä ja iho laikukas. 

Toisaalta mä olen aina niin omissa 'maailmoissani' tuolla ulkona liikkuessani, että en oikein noteeraa mitä kanssaeläjät ympärilläni touhuavat. Onhan siis joku voinut jotain sanoa, mutta mennyt multa ohi. 

N44v.

Vierailija
71/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköäni on kommentoitu useampaankin kertaan, baarissa esim. mies sanonut kaverilleen että pokaa toi, ja kaveri vastasi hyi vittu. Viime kesänä kadulla vastaan kävellyt mies sanoi minua katsoen, että joo'o, on jäätelö tuollekin maistunut. Seurassa ollut nainen nauroi.

Painan 66kg.

Oletko sitten 150 senttiä pitkä?

Vierailija
72/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla ei kukaan huutele kenellekään. Nämä on keksittyjä juttuja. Minä tiedän. Helsingissä saa jokainen olla juuri sellainen kuin on, kaikkia suvaitaan. Ketään ei kiinnosta.

Pöh, pk-seudullahan kaikki on ulkonäöstä kiinni. Kaikki juoksevat viimeisimmän trendin perässä ja tiettyihin muotteihin pitää mahtua. Samat muotifledat kaikilla ja blogeista katsotaan että minkälaiset housut tässä kuussa saa laittaa päälle.

Vierailija
73/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tervettä huudella tuntemattomille. Kielii mielenterveysongelmista.

Ei todellakaan oo tervettä, niinkun ei oo moni muukaan asia täl pallolla.

Älkää oikeesti huutelun kohteena olleet loukkaantuko liikaa noista, ette te ruumiillenne mitään mahda, eikä vähääkään terve ihminen näe tai pidä teitä jotenkin vääränlaisina tai kammottavina!

Mua oikeesti ihmetyttää, että mikä tää ihmisyys oikein on? Kaikki poikkeavat asetetaan naurunalaisiksi, pilkataan, väärän väriset ihmiset tai uskoiset teurastetaan yms

Ihmiset varustelevat armeijoita ja aseita, puolustaakseen "omaa" maataan toisilta ihmisiltä. Ei MITENKÄÄN voi elää sovussa toisia kunnioittaen, ei siis mitenkään.

Just noitten itsestäänselvien asioiden takia, jotka ei jostain käsittämättömästä syystä toteudu tällä pallolla, niin ei jaksais elää täällä.

Mut eletään nyt kuitenkin ja sillä tavalla niinkun toisia ja itseään kunnioittavan ihmisen kuuluukin.

Suututtaa, kun niin turhan takia ihminen on toiselle ilkeä ja julma.

Ehkäpä se ongelma onkin juuri tuossa. Sille ruumiille kun kyllä mahtaisi jotain kun vain viitsisi. Itse asiassa valtavan läskimäärän kerääminen vaatii vuosien vääränlaista panostusta ja iso paino ei pysy yllä, jos ei vedä älytöntä kalorimäärää joka päivä.

En sano, että kenellekään pitäisi huudella, mutta ei tuo toinenkaan ääripää oikein mene läpi, että minä nyt vain olen syntynyt tällaiseksi ja tämä on normaalia ja kaunista.

Vierailija
74/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti ihmisille huudellaan (oli syy mikä hyvänsä) perään?? Minkälaisia moukkia ihmiset oikein on? Tuohan on aivan sikamaista ja järkyttävää - minä nyt olen juuri sen verran mitäänsanomattoman näköinen ja oloinen, ettei kukaan kiinnitä minuun mitään huomiota missään eikä minulle tulisi mieleenkään mennä kenellekään laukomaan varsinkaan mitään törkeyksiä!

Joskus kyllä olen kehunut jonkun ihmisen ulkonäköä tai vaatetusta, mutta sekin pitää mielestäni tehdä hillitysti.

Vierailija
75/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen tavis pullukka ja ei ole kukaan tullut mitään huutelemaan tai haukkumaan.

Tosin kerran eskarin pihassa yksi pikkupoika sanoi että mene pois läski mutta silloin olin kyllä vielä normaalipainoinen (n.55kg)

Vierailija
76/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää, tosin olen laihtunut enkä ole sairaalloisen ylipainoinen kuten nuorempana jolloin sai kuunnella tuntemattomien kommentointia ulkonäöstäni. Yleensä kutsuttiin läskiksi eikä kovin nimittelijöillä ollut kovin laaja sanavarasto. Amikset huutelivat tyyliin fat ass kun kävelin ohi ja kerran ohikulkeva mies karjaisi täysillä kun kävelin ohitse ja kun säikähdin niin nauroi kuinka läski säikähti.

Miksi amikset huutelivat englanniksi?

Vierailija
77/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella sain kuulla säännöllisesti painostani, vaikka en edes oikeasti ollut ylipainoinen. En vaan ollut yhtä hoikka kun muut luokkalaiset sattuivat olemaan. Nyt olen jo aikuinen ja ylipainoa oikeasti ihan selkeästi, mutta melko rauhassa saanut olla asian suhteen. Muistaakseni kolme kertaa on huudeltu ikävyyksiä asiasta - pari kertaa viihteellä ollessa ja kerran bussissa. Lisäksi yhden kerran kuntosalilla naureskeltiin ja tuijoteltiin, vaikkei suoranaisesti huudeltu. Kuulin kuitenkin osan siitä mitä sanoivat toisilleen ja selväksi kävi, että kyse todella oli mun arvostelusta eikä mistään muusta aiheesta.

N28

Vierailija
78/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti ihmisille huudellaan (oli syy mikä hyvänsä) perään?? Minkälaisia moukkia ihmiset oikein on? Tuohan on aivan sikamaista ja järkyttävää - minä nyt olen juuri sen verran mitäänsanomattoman näköinen ja oloinen, ettei kukaan kiinnitä minuun mitään huomiota missään eikä minulle tulisi mieleenkään mennä kenellekään laukomaan varsinkaan mitään törkeyksiä!

Joskus kyllä olen kehunut jonkun ihmisen ulkonäköä tai vaatetusta, mutta sekin pitää mielestäni tehdä hillitysti.

Kyllä huudellaan. Tuntuu vähän sattuman kaupalta kuka saa osakseen ne julkiset vittuilut. Minulle huudellaan ja kommentoidaan pituudestani, vaikka olen vain n. 5cm lyhyempi kuin keskiverto suomalaisnainen. Tämä on hämmentävää, koska esimerkiksi paljon lyhyempi kaverini on kertonut ettei kukaan huutele mitään.

Vierailija
79/84 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

fhfgdfhgfdhf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tervettä huudella tuntemattomille. Kielii mielenterveysongelmista.

Ei todellakaan oo tervettä, niinkun ei oo moni muukaan asia täl pallolla.

Älkää oikeesti huutelun kohteena olleet loukkaantuko liikaa noista, ette te ruumiillenne mitään mahda, eikä vähääkään terve ihminen näe tai pidä teitä jotenkin vääränlaisina tai kammottavina!

Mua oikeesti ihmetyttää, että mikä tää ihmisyys oikein on? Kaikki poikkeavat asetetaan naurunalaisiksi, pilkataan, väärän väriset ihmiset tai uskoiset teurastetaan yms

Ihmiset varustelevat armeijoita ja aseita, puolustaakseen "omaa" maataan toisilta ihmisiltä. Ei MITENKÄÄN voi elää sovussa toisia kunnioittaen, ei siis mitenkään.

Just noitten itsestäänselvien asioiden takia, jotka ei jostain käsittämättömästä syystä toteudu tällä pallolla, niin ei jaksais elää täällä.

Mut eletään nyt kuitenkin ja sillä tavalla niinkun toisia ja itseään kunnioittavan ihmisen kuuluukin.

Suututtaa, kun niin turhan takia ihminen on toiselle ilkeä ja julma.

Ehkäpä se ongelma onkin juuri tuossa. Sille ruumiille kun kyllä mahtaisi jotain kun vain viitsisi. Itse asiassa valtavan läskimäärän kerääminen vaatii vuosien vääränlaista panostusta ja iso paino ei pysy yllä, jos ei vedä älytöntä kalorimäärää joka päivä.

En sano, että kenellekään pitäisi huudella, mutta ei tuo toinenkaan ääripää oikein mene läpi, että minä nyt vain olen syntynyt tällaiseksi ja tämä on normaalia ja kaunista.

No, just siinä tilanteessa sille ei mitään mahda. Ulkona on käytävä, ei sinne kotiinkaan voi hautautua, oli niitä kiloja kuinka paljon tahansa.

Toisekseen, mistä sinä oudosta ihmisestä tiedät, onko tämän nimenomaisen lihavan ihmisen paino nousu- vai laskusuunnassa just sillä hetkellä. Eli voi aivan hyvin olla, että tämä nimenomainen ylipainoinen ihminen tekeekin sen eteen jotain, takana voi olla useampia pudotettuja kiloja.

Vierailija
80/84 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset huuhtelevat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä