Huudellaanko muille läskeille oikeasti?
Olen sairaalloisen lihava, painoindeksi juuri 40 tuntumassa, mutta minulle ei ole kukaan koskaan kadulla/baarissa/salilla/kylpylässä/missään huudellut mitään läskeistäni. Muutenkaan en ole mikään kedon kaunein kukka, kauhea kyssäniska ja arpinen naama, mutta en silti ole joutunut huutelua kuulemaan.
Tapahtuuko sitä oikeasti? Missä te ihmiset oikein kuljette, kun joudutte kohtaamaan huutelua ja naurua? Oonko oikeasti vaan ollut onnekas?
Vai oonko vaan jo niin ruma, että pahinkin moukka menee sanattomaksi?
Kommentit (84)
Ketjua lukiessa tulee muistoja mieleen. Plin kävellyt uusissa kengissä kaupungilla ja ne aiheuttivat kipeät rakot kantapäihini jolloin käveleminen sattui ja jalat olivat kipeät. Jalat olivat muutenkik väsyneet kesäpäivän päätteeksi. Kävelyni ei ehkä ollut kovin reipasta em. seikoista johtuen jolloin tuntematon nuorimies huomauttaa asiasta: vittu tuo on niin läski että ei pysty edes kävelemään.
Kerran Oulussa baarin jälkeen aamuyöstä yksi humalainen noin kolmikymppinen mies tuli irvimään minulle parikymppiselle kun kaverien kesken keskusteltiin pitsan hakemisesta, ettei tuollaisen läskin enää pitsaa kannata syödä. No kysyin mieheltä tuleeko hänelle hyvä mieli nuorempien haukkumisesta ja lopulta miehen kaverit pyysivät kaverinsa puolesta anteeksi. Kehotin heitä jättämään mulkun kaverinsa ja tiemme erosivat suunnilleen sovussa.
olen aina ollut läski. olen vieläkin. ne rajat mitä mitataan ja puhutaan läskeistä lihavista taikka pyöreistä löllöistä taikka yms. noh sain sellaisen arvoläskin kuin anoreksia. Heh läski anorexia voi kun oon ollu aina läski niin ei kyllä laihaa taikka tervepainosita tule ellei menisi jonkun piikkiin läskianokreasian aiheuttamaan ihonkiristykseen noh siinäpä terveyskeskus taikka tutkimuslaitos terveys vastaava yms kiusaajat huuteliat sekä pinnaliset töitä sen eteen ajattelevat ja tekevät voisivat pohtia vaikka uutta diagnoosi sanaa ihmisen keholle kun näinkin pitkälle piti taas mennä kiitos vaan painoindeksi sekä jatkuvat kehoanalyysit ja hyvät omat hoidot joista aiheutuikin se että musta tuli taas läski mutta tavallaan se koko kierre olikin vaan aivan turhaa niin kaippa sitä huutelua nyt sitten vaa ei voi pysäyttää eikä lopettaa eikä varsinkaan laihdutamalla ajatella muuta kun
Olisivat minä,ajatukset sekä noi muut uhrit sekä sen noh välillä väkisinkin ihmiset uppoutuvat omassa sfääreissään tekemään mitä tahansa vain SEN tähden mutta onneksi se kestää vain jonkin pitkän matkaa lyhyessä olenko minä sopivan kokoinen huutelijalle tässä nahassa, vai täysellinenkö tässä tuli olemassa ololla tehtyä. Terve vaan läski läski läski , onkin iäkäskin. Koska joku käski sanoa läski niin minä olinkin vain täydellisesti vesitesti. Näin kauan kauniisti huusin, mutta oikeasti ei ollut varaa olla enää lihottamassa kun jotenkin eihän kiinteästi oleva ihminen voi millään lailla olla isompi läskimpi. taikka näin kun keksittiin sitten kaikki mittarit ja mieltymykset ja sopivat vaatteet alasti läski
Ulkonäköäni on kommentoitu useampaankin kertaan, baarissa esim. mies sanonut kaverilleen että pokaa toi, ja kaveri vastasi hyi vittu. Viime kesänä kadulla vastaan kävellyt mies sanoi minua katsoen, että joo'o, on jäätelö tuollekin maistunut. Seurassa ollut nainen nauroi.
Painan 66kg.
sitten ei voi liikkua jotta liikkuisi läski jotenkin nukahdin ollessani läski
Pk-seudulla ei kukaan huutele kenellekään. Nämä on keksittyjä juttuja. Minä tiedän. Helsingissä saa jokainen olla juuri sellainen kuin on, kaikkia suvaitaan. Ketään ei kiinnosta.
loppujen lopuksi katsoin elokuvan " Meri Sisälläni"
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköäni on kommentoitu useampaankin kertaan, baarissa esim. mies sanonut kaverilleen että pokaa toi, ja kaveri vastasi hyi vittu. Viime kesänä kadulla vastaan kävellyt mies sanoi minua katsoen, että joo'o, on jäätelö tuollekin maistunut. Seurassa ollut nainen nauroi.
Painan 66kg.
Sana unohtui: pokaa toi läski.
Onhan sitä välillä tapahtunut. Lapset on haukkuneet plösöksi ja sanoneet röh röh ohi kävellessä. Jotkut juopot on arvostelleet myös. Jotain, että tuo painaa 200 kiloa ja että on tullut syötyä marmelaatia. Asun Keski-Suomessa ja olen kyllä melkoisen lihava.
N43
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla ei kukaan huutele kenellekään. Nämä on keksittyjä juttuja. Minä tiedän. Helsingissä saa jokainen olla juuri sellainen kuin on, kaikkia suvaitaan. Ketään ei kiinnosta.
No kyllä sielläkin deekut huutelee.
Olen lihava ja kyllä saan kuulla. Etenkin silloin kun yritän laihtua, pistää ruokavalion kuntoon ja käydä salilla... en halua enää edes yrittää
46 vuotias olen, eikä mulle ole huudeltu. Pitkin pkseutua olen asunut ja aktiivinen ihminen olen sairaalloisesta ylipainostani huolimatta.
Mä kuljen selkäsuorassa kohti uusia seikkailuja, mun olemus ei anteeksi pyytele. - kaveri perusteli noin, kun aiheesta juteltiin. Hän on pikkupullukka ja häpeilee itseään. Hänelle on huudeltu.
sitten vielä ihmettelee voiko tämä olla totta kun joku idiootti tulee sanomaan ja elämään niin potkii oikein kunnolla tämä vielä nykyajan ei voi mitään keskustelu niin kai sitä on ollu jo aika kauan
Vierailija kirjoitti:
No kyllä huudellaan, eikä tarvi olla edes lihava, kunhan on ruma. Ole tyytyväinen, että olet säästynyt näiltä moukilta.
Ei ihmisen tarvi sysirumakaan olla, että sitä arvostellaan. Jos ei pysty arvostelemaan kasvojen, niin sitten ulkomuodon ( meikkien, vaatteiden, vartalonmuodon epäkohdista, riittää vaikka tlsslen tai perseenmuodon arvostelu). Jos ihminen haluaa loukata ja purkaa pahaa oloaan muihin niin kyllä se keksii ketä arvostellaan. Aivan sama minkä kokosta, pitusta, näköstä ja muotoista ihminen on.
On kait huudeltu, ainakin kun nuorempi olin, mutta noin vuosi taaksepäin yksi iäkkäämpi mies tuli minun luokse ja sanoi suoraan "Sano ukolles, että pistää jääkaapin ovet kii ja tuo sulle pelkkää salaatinlehtä syötäväksi. Ihme, että sinua katselee ja jakaa sängynkin!".. jep ja minä en ole edes suhteessa.
En edes tehnyt mitään, vaan seisoskelin ison supermarketin seunustalla ja odottelin ystävää töistä. Tuon jälkeen tuntui vahvasti siltä, että vedän ranteet auki ja hyppään vielä junan alle.. kyllä, minä yritän laihduttaa, vaikka olenkin vaikeasti masentunut ja sairastan sosiaalisten tilanteiden pelkoa.
En ymmärrä, että mitä mielihyvää tuollaiset ihmiset saa siitä, että aiheuttaa toiselle pahan mielen. :(
Olen viisikymppinen, painoindeksi 43, asun Helsingissä ja liikun päivittäin paljon keskustassa. Huutelua ja kommentointia tapahtuu todella harvoin, viime kerrasta on jo vuosia. Silloin kävelin kaikessa rauhassa Stockmannin ohi ja vastaan tuli kaksi kolmekymppistä miestä joista toinen sanoi "Vitun läski". En siis mitenkään ollut heidän tiellään tms. Tilanne oli tosi yllättävä mutta en siitä suuremmin mieltäni pahoittanut. Lähinnä mietin että mikähän tuonkin ongelma on.
Nuorempana, parikymppisenä, sain paljon enemmän pilkkaa ja huutelua, varsinkin teinipoikien laumoilta. Mutta nykyään hekään eivät enää kommentoi mitenkään. Ehkä lihavuus on tosiaan sitten yleistynyt?Tosin kyllä hyvin harvoin kohtaan missään yhtä lihavaa kuin itse olen.
Tekee pahaa lukea tätä ketjua, hävettää olla ihminen. Onko oikeesti jonkun käytös sitä tasoa, että huutelee ja pilkkaa lihavia tai ihan sama ketä?
Ilmeisesti on ja monen päässä viiraakin aika pahasti.
En oikeesti tiedä, miten mun pitäis suhtautua elämään ja ihmisiin. Naurettavaa ja sairasta touhua tää elämä, realistisesti katsottuna.
Mulle ohikulkijat huuteli, kun mulla oli takut hiuksissa, muttei nyt kun olen läski.
Se pitäis pitää mielessä, ettei ne huutelijat tunne sua. Niillä on itellä pahaolla. Kunhan huutavat, eikä rupee kirveellä heilumaan.
Olen viisikymppinen, painoindeksi 43. Asun Helsingissä ja kuljen päivittäin paljon keskustassa. Huutelua ja kommentointia tapahtuu todella harvoin, viime kerrasta on jo vuosia. Kuljin kaikessa rauhassa keskellä päivää Stockmannin ohi kun vastaan tuli kaksi kolmekymppistä miestä joista toinen sanoi kovaan ääneen "V***n läski". En siis mitenkään ollut heidän tiellään tai mitään. En siitä sen kummemmin mieltäni pahoittanut, lähinnä ajattelin että mikähän tuonkin ongelma on.
Nuorempana, parikymppisenä, huutelua tapahtui paljon enemmän, varsinkin teinipoikalaumojen taholta. Nyt eivät hekään koskaan huuda tai kommentoi mitään. Ehkä lihavuus on sitten yleistynyt niin että en herätä huomiota samalla tavalla. Tosin hyvin harvoin kohtaan ketään joka olisi yhtä lihava kuin minä.
Kerran joillain festareilla joku vastaan tuleva sanoi mulle että v itun läski ja kerran kävelin kaupungilla terassin ohi niin siellä joku mies sanoi kaverilleen että kato tota ja osoitti mua ja nauroivat mutta se ei nyt ole varma johtuiko se läskeistä vai muusta.