Teetkö korkeakoulutettuna duunaritöitä ja miksi?
Itseäni hävettää ja turhauttaa. Olen laitosapulaisena kun sosionomina en ole löytänyt vakituista työtä. Kaveri on teologi ja siivoaa päiväkoteja. En halua kertoa kellekään mitä työtä teen.
Kommentit (14)
Teen eikä hävetä yhtään. Pidän työstäni tehtaassa. Se hävettää että tuhlasin opiskeluun monta vuotta.
Työhäpeä on varsin yleinen ilmiö. Suomessa koulutetuille on rajatut markkinat ja tämä pitäisi monen nuoren tiedostaa paremmin. Osa voi sentään hakeutua ulkomaille töihin.
Amk-tutkinnolla varastohommia. Kuin taivaassa olisi hoitoalan jälkeen
Kiertelen ja kaartelen viimeiseen asti, että olen varastolla töissä. Jännästi automaattinen kiinnostuksentappaja vastakkaisessa sukupuolessa.
Teen osa-aikaisesti. Muuna aikana sitten pyöritän oman alan firmaa. Sitten kun firma alkaa tuottamaan tarpeeksi niin siirryn kokoaikaisesti siihen.
Teen,aivan järjetöntä suomalaisten ylikouluttaminen...valtava säästö,kun tajuttaisiin mikä määrä meillä ylikoulutetaan.Ei niitä asiantuntija töitä vaan riitä kaikille.
Onko sosionomi korkeasti koulutettu?
Teen. Minulla on sekä yliopistotutkinto (opettaja) että opistoasteen tutkinto (sairaanhoitaja). Palasin opettajan töistä takaisin sairaanhoitajan töihin.
Taustalla loppuunpalaminen opetustyössä. Ei tämä nykyinenkään työ mikään ihanne ole, mutta tuo kuitenkin vaihtelua aiempaan tilanteeseen.
FM, ekassa ammatissani sairaalahuoltajana. En onneksi enää kokopäiväisenä.
Insinöörina teen hanttihommia ja rahan takia näitä teen. Toivottavasti joskus pääsisi takaisin toimistoon, kun ei kroppa meinaa kestää enää vanhana näitä hommia, mutta minkäs teet kun töitä on Suomessa niin vähän.
Teen, kasvatustieteiden maisteri. Pari vuotta yläkoulussa riitti. Nyt yrittäjänä vähän pakosta, ihan junttialalla, valmistan käsityötuotteita. Kyllä tälläkin leivän saa, mutta ei tällä open palkoille pääse. Mutta eipä ole niitä pikku terroristeja häiritsemässä. Uskokaa pois, täällä on kerrottu noita opettajan kauhuoppilaista, sinun lapsesi saattaa olla yksi niistä.
Teen duunarina korkeakoulutettujen töitä kun eivät raksalla tajua asioita. Täiysiä imbesillejä.
Mun mielestä näitä tarinoita pitäisi nimenomaan kertoa enemmän, koska tuolla alkaa olla jo kokonainen narsistisukupolvi korkeakouluopiskelijoita, jotka luulee, että heidän huonon menestyksensä syynä on joku DEI-syrjintä ja suunsoitto on sen mukaista.
Hämmentää erityisesti se, miten ulkomaisia opiskelijoita huijataan Suomeen ja ne luulee oikeasti, että siistejä toimistohommia saa heti eikä tarvitse opsikella edes kieltä. Sitten, kun näin ei ole, aletaan keksiä jotain DEI-argumentteja, kun olemattomilla meriiteillä ei työllisty.
Teen. Lopeta häpeäminen!!!!