Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko jäädä varhaiseläkkeelle jos se olisi taloudellisesti mahdollista?

Vierailija
25.06.2018 |

Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.

Kommentit (236)

Vierailija
161/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, minulla on niin hyvä duuni ettei harmita joka aamu mennä töihin

M60

Vierailija
162/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jäädä. Kuka ei haluaisi? Kuka sen varhaiseläkkeen sitten maksaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tarvitset rahaa, että se on taloudellisesti mahdoillista? Riittääkö 700 netto?

Ohis

Meillä on asuntolainan lyhennys 700€ kuussa per nenä. Eli ei mikään 700€ netto riittäisi. Jos saisin nettona 1600-1800€, sillä pärjäisin. Tulisi maksettua lämmitys, vesi, sähkö, tontin vuokra, pakollinen vakuutus talolle, netti, puhelinkulut yms. Autosta toki luopuisin. Ruokaan jäisi sellaiset 200-400€ kuussa. Jos miehellä jäisi saman verran, kyllähän me pärjättäisiin. Mitään ostoja ei voisi tehdä, vaatteet kirppikseltä.

Vierailija
164/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tarvitset rahaa, että se on taloudellisesti mahdoillista? Riittääkö 700 netto?

Ohis

Riittäisi, kiitos!

Vierailija
165/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rebel kirjoitti:

Heti.M48.Työt voisi antaa parikymppisille jotka ei vielä tajua että työ on sieltä syvältä ja rikastuttaa vain johtajia.

Päätit sitten olla ryhtymättä johtajaksi

Vierailija
166/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luo mitään tässä ketjussa, vastaan vain kysymykjseen: KYLLÄ HALUAISIN JA HETI!

Ihan sama olisiko se eläke tai lottovoitto, perintörahat tai MITÄ TAHANSA, KUNHAN MUN EI IKINÄ ENÄÄ TARVITSISI MENNÄ TÖIHIN SINNE, MISSÄ OLEN KITUNUT, kärsinyt ja melekin alkoholisoitunut lähe s 10 vuotta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja huomenaamulla taas klo soi ja pitää mennä kannattelemaan konkurssikypsää, uppoavaa laivaa!

VITTU!!!!

Ryyppäätkö työpaikalla? aika harva alkoholisoituu työpaikallaan

Vierailija
167/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 netto, jäisin heti, jos sen saisi. Palkka on nyt 2000 netto, mutta kuluni ovat pienet, pärjäisin mainiosti.

N58

Vierailija
168/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n61 kirjoitti:

En jäisi enkä jää. Teen töitä varmaan yli 65 vuoden iän. Olen 61-vuotias yrittäjä.

Hei alapeukuttajat, miksi?

Vierailija
169/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti, välittömästi, samantien!!!! N47 valtion paskaduunissa

Älä valita, kaikilla kun ei ole töitä. Tai tee oikein "miehen työ" ryhdy työttömäksi ja anna paikka jollekulle työhaluiselle. Duunikaveritkin kiittää.

Vierailija
170/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan just ja heti.

N. 44

Vierailija
171/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista kunnianhimoa. Ei ole myöskään lapsia tai isoja lainoja maksettavana. Ei kunnianhimoa, ei unelmia...elämä ei ole kuin elokuvissa. Lottovoitto ja varhaiseläke...luulen, että siinä on monen ihmisen unelma. Eikä pitäis saada kuin jotain 1,5-2 miljoonaa, niin se riittäis jo lopunelämää.

Kyllä riittäisi pari milliä - voisi sitten vaan loppuelämän elää hyvillä sijoituksilla ja tehdä sitä, jota oikeasti haluaisi.

Itse haaveilisin farmista maalla, mutta hyvien palvelujen läheisyydessä.

Mulla olisi kissojen ja koirien lisäksi jotain erikoisia eläimiä, joita kasvattaisin ja nauttisin elämästä.

Vierailija
172/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51v sinkku.

En missään tapauksessa.

Hittojako seiniä himassa katselisin?

Vaikka voittaisin lotossa, en jäisi.

Olen kätilö ja tuotan terveitä lapsia maailmaan. Minulla on 50 parasta työkaveria.

En luovu duunistani ennenkuin on pakko.

Vierailija
173/236 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

700 netto, jäisin heti, jos sen saisi. Palkka on nyt 2000 netto, mutta kuluni ovat pienet, pärjäisin mainiosti.

N58

Miten 700 eurolla maksaa edes asumisen ja ruoan vaikka olisi oma velaton asunto?

Jos ne nyt jollain ihmeen konstilla vielä onnistuisi, miten sitten muut laskut )vakuutukset, sähkö, puhelin, netti) ja eikö yhtään mitään jää, että voisi ostaa joskus vaatteen tai mennä teatteriin (nekin liput on 40 euroa) tai leffaan, konserttiin tai matkustaa joskus yhtään mihinkään. Ei se jatkuvasti kädestä suuhun eläminen kivaa ole.

Itse ajattelen, että asumiskulujen jälkeen pitäisi jäädä 1000 käteen, että voi mitenkään pärjätä (ei riitä mihinkään turhaan edes).

Vierailija
174/236 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

Miten 700 eurolla maksaa edes asumisen ja ruoan vaikka olisi oma velaton asunto?

Jos ne nyt jollain ihmeen konstilla vielä onnistuisi, miten sitten muut laskut )vakuutukset, sähkö, puhelin, netti) ja eikö yhtään mitään jää, että voisi ostaa joskus vaatteen tai mennä teatteriin (nekin liput on 40 euroa) tai leffaan, konserttiin tai matkustaa joskus yhtään mihinkään. Ei se jatkuvasti kädestä suuhun eläminen kivaa ole.

Itse ajattelen, että asumiskulujen jälkeen pitäisi jäädä 1000 käteen, että voi mitenkään pärjätä (ei riitä mihinkään turhaan edes).

Ei siinä mitään ihmekonsteja tarvita, ihan hyvin pärjää.

Vierailija
175/236 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jäin varhennetulle varhaiseläkkeelle viime vuonna (eläkkeestä 50%) ja saan sen lisäksi ansiosidonnaista päivärahaa viisi vuotta.

Miten ihmeessä ansiosidonnaista saa viisi vuotta?

Lisäpäiväoikeus, googlaa.

Vierailija
176/236 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on surullista, että työelämä on mennyt niin raastavaksi, että suuri osa läksisi välittömästi jos olisi mahdollisuus. Työllä kuitenkin osallistutaan yhteiskuntaan. Sodan jälkeen sanottiin kuulemma että "työ on paras terapia". Silloin ymmärtääkseni tehtiin kuitenkin töitä enemmän yhteisvastuullisesti, ei niin paljon kilpailtu keskenään, pomojen palkat olivat terveessä suhteessa työntekijöiden palkkoihin ja kaikki tulivat palkallansa toimeen. Näin ei voi valitettavasti sanoa nykyisestä työelämästä.

Vierailija
177/236 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa suurin osa 40-55 -vuotiaista jäisi saman tien eläkkeelle, jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Kotiäiti/rouva -ketjussa saa kuraa päälleen ne naiset, jotka ovat jääneet kotiin talouden sen salliessa. Pikkuinen ristiriita? Eli, töistä ei saa jäädä pois, jos oma puoliso "joutuu" elättämään mutta jos taivaalta tupsahtaisi riittävästi rahaa, niin sitten on ok jäädä laakereille lepäämään.

Vierailija
178/236 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

max kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti, välittömästi, samantien!!!! N47 valtion paskaduunissa

Älä valita, kaikilla kun ei ole töitä. Tai tee oikein "miehen työ" ryhdy työttömäksi ja anna paikka jollekulle työhaluiselle. Duunikaveritkin kiittää.

Työhaluiset kiusataan valtion työpaikoista ulos.

Vierailija
179/236 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa suurin osa 40-55 -vuotiaista jäisi saman tien eläkkeelle, jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Kotiäiti/rouva -ketjussa saa kuraa päälleen ne naiset, jotka ovat jääneet kotiin talouden sen salliessa. Pikkuinen ristiriita? Eli, töistä ei saa jäädä pois, jos oma puoliso "joutuu" elättämään mutta jos taivaalta tupsahtaisi riittävästi rahaa, niin sitten on ok jäädä laakereille lepäämään.

Joo, mullekin pisti tää silmään! Huvittavaa.

Vierailija
180/236 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eläkeikään 4 vuotta, mutta jos jaksaisin tehdä 8 vuotta, niin eläke olisi parempi. Mutta toisaalta pienempi eläke ei haittaa niin paljon, onpahan vähemmän verotettavaa. Muutenkaan se eläke ei tule olemaan kovin suuri.

On jo aloitettu säästäminen, tietoisesti nuukaillaan ja tehdään vain yksi pitempi matka vuodessa eikä todellakaan mihinkään Thaimaahan. Pidetään kunnosta huolta entiseen tapaan, mutta silti tuppaa tulemaan uutta kremppaa.

Lottovoitosta voi tietysti haaveilla, mutta en laske mitään sen varaan (viimeisin voitto 2 €). Jos ylimääräistä rahaa olisi niin sijoittaisin sen maahan, en asuntoihin. (Kannattaisi asuntosijoittajien seurata englantilaista Ulosottomiehet-sarjaa.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän