Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko jäädä varhaiseläkkeelle jos se olisi taloudellisesti mahdollista?

Vierailija
25.06.2018 |

Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.

Kommentit (236)

Vierailija
201/236 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ollut pari vuotta. Tai siis eläkettä tai tukia en nosta, vaan säästöillä/edesmenneen isän rahoilla elelen ihan mukavasti, kassavirtaa on hyvän akateemisen palkan verran. Työura junnasi paikallaan ja alkoi kyllästyttää. Hyvä ratkaisu oli lähteä. Aikaa enemmän perheelle, harrastuksille, matkailuun ja ystäville.

Vierailija
202/236 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin mitä vaan jos voisin tilanteeni vaihtaa. Olen jäänyt työkyvyttömyyseläkkeelle 40 v, eläke on ihan ok suuruinen, yläpäässä, tulen erittäin hyvin toimeen. Mutta syynä syöpä joka on uusiutunut useamman kerran. Välillä on mukavia usean vuoden "terveitä" jaksoja jolloin olen kuin kuka tahansa teistä terveistä mutta sitten taas uusii, tulee leikkaus ja hoidot. Mutta mieluummin olisin terve ja töissä - vaikka ikuisesti. En silti valita, olen saanut elinvuosia lisää huimasti, upean terveydenhuollon Suomessa ja onhan se ihan kivakin olla ikuisesti lomalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin poikkeussäännöksen perusteella 58 vuotiaana työeläkkeelle. Mukavaa on ollut, vaikka eläkettä tuleekin alle 5 tonnia kuukaudessa!

Vierailija
204/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen edelleen töissä, 66v.

Vierailija
205/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekis päivääkään töitä jos olis mahdollista. Vaikka tykkään työstäni niin kyllä keksin muutakin tekemistä päiviini. Olen kohta 50, uudelleenkoulutettu uudelle alalle joten kyllästymisestä ei ole kyse.

Vierailija
206/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinisi. Asun Helsingissä. Tienaan hyvin kuten muut Helsinkiläiset.

Juttelias Utelias
207/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat varhaiseläkkeellä, milloin sille pääsee?

Ove = osittainen varhennettu eläke. 1960 syntyneet sai jäädä 25 tai 50%, 61v. Minä jäin heti. Oon ollut 4v, ja heinäkuun alussa alkaa normieläke 64,5v

En kadu päivääkään

Vierailija
208/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Voisin jäädä vaikka heti, mutta sitä rahaa pitäisi olla sitten, että lisääntyneen vapaa-ajan voisi täyttää mukavalla tekemisellä. Ts. tarvisin ainakin noin 3000 nettona kuussa, jotta voisin nauttia elämästä kohtuullisesti ilman työtä täyttämässä päiviä.

Oikeasti haaveilen voivani jäädä pois töistä 60-vuotiaana. Siinä vaiheessa lapset on omillaan ja opiskelleet jo ammatit ja töissä, toivottavasti. Eivät tarvitse tukea. Lisäksi olen saanut rittävästi säästöön ja kamala sanoa, mutta vanhemmatkin olen ehkä jo perinyt. Sitten on sen verran sijoituksia, ettei ole ihan pakko käydä peruselämään töissä. Enkä odota saavani 3000 nettona pääomatuloja per kuukausi. Olen laskenut, että nykyrahassa tuollainen 2000 riittäisi. 

Ikää 47.

Vierailija
209/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kertynyt vajaa 900e eläkettä ja jäisin nyt jos vaan saisi. 

M39

Vierailija
210/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni sellaista termiä kuin varhaiseläke ei ole olemassa, mutta on varhennettu vanhuuseläke.

Lainaus sivulta tyoelake.fi: Voit saada osittaista vanhuuseläkettä, kun olet syntynyt 1963 tai aiemmin ja täyttänyt 61 vuotta. Alaikäraja nousee vuonna 1964 syntyneillä 62 vuoteen. Voit nostaa kertyneestä työeläkkeestäsi joko neljänneksen (25 %) tai puolet (50 %). Tämä siis tilanne tällä hetkellä, ties milloin ikärajat taas nousevat.

Puoliso on töissä kolme päivää viikossa ja kaksi eläkkeellä. Meillä on nyt pidennetty viikonloppu joka viikko!

Vierailija
211/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Voisin jäädä vaikka heti, mutta sitä rahaa pitäisi olla sitten, että lisääntyneen vapaa-ajan voisi täyttää mukavalla tekemisellä. Ts. tarvisin ainakin noin 3000 nettona kuussa, jotta voisin nauttia elämästä kohtuullisesti ilman työtä täyttämässä päiviä.

Oikeasti haaveilen voivani jäädä pois töistä 60-vuotiaana. Siinä vaiheessa lapset on omillaan ja opiskelleet jo ammatit ja töissä, toivottavasti. Eivät tarvitse tukea. Lisäksi olen saanut rittävästi säästöön ja kamala sanoa, mutta vanhemmatkin olen ehkä jo perinyt. Sitten on sen verran sijoituksia, ettei ole ihan pakko käydä peruselämään töissä. Enkä odota saavani 3000 nettona pääomatuloja per kuukausi. Olen laskenut, että nykyrahassa tuollainen 2000 riittäisi. 

Ikää 47.

Olen juuri jäänyt eläkkeelle ja eläkettä tulee 2000 euroa. Tuntuu, että ei ole koskaan ollut näin paljon varaa kuluttaa, koska rahaa ei kulu enää työmatkoihin omalla autolla, työpaikkalounaaseen, vaatteisiin jnpp. Kulut pelkästään työssä käymisestä useita satasia kuussa.

Vierailija
212/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin.

Olen nelikymppinen ja voisin jäädä 50-vuotiaana.

Jatkaisin talkoolaisena miehen maatilalla ja tekisin siellä niitä hommia, mitä haluaisin ja millon haluaisin.

Tuntuu, että elämä valuu ohi opiskelujen ja töiden myötä. Elämän tarkoitus on vain suorittaa. Haluaisin enemmän.

Vierailija
213/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä sekunnilla

Vierailija
214/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty ihmisten kiusaksi. Saat satasia etkä tule toimeen. Eläke pienenee

Vierailija
215/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rahasta pulaa, niin heti voisin jäädä, ikää 43.

Tai vaihtoehtoisesti voisin aina olla töissä, jos voisin tehdä töitä itselleni.

Vierailija
216/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän me kaaleet jäädään heti lapsilisien jälkeen eläkkeelle.

M.a.n.n.e

Vierailija
217/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suositttele. Eläkkeellä on ulkopuolinen ja vähän yksinäinen. Älkää kiiruhtako.  Ennemmin vähentävää työntekoa, jos mahdollista.

Vierailija
218/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut normaalilla eläkkeellä 8 vuotta. En totisesti olisi aiemmin jäänyt kuin 65 vuotiaana.

Vierailija
219/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suositttele. Eläkkeellä on ulkopuolinen ja vähän yksinäinen. Älkää kiiruhtako.  Ennemmin vähentävää työntekoa, jos mahdollista.

Kyllä aika ulkopuoliseksi jää. Hiljaiseloa loppujenlopuksi.

Vierailija
220/236 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän me kaaleet jäädään heti lapsilisien jälkeen eläkkeelle.

M.a.n.n.e

Teille sopii. Olette selviäjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme