Haluaisitko jäädä varhaiseläkkeelle jos se olisi taloudellisesti mahdollista?
Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Ihme luusereita tää keskustelu täynnä..
M31
Helppohan sun on nyt sanoa. Olisi mielenkiintoista kuulla vastauksesi silloin, kun olet 59-v kuten mä nyt olen. Siellä sä nyt kukoistat ja mitätöit muita nuoruuden voimissasi. Kukaan meistä tosin ei voi ennustaa, millaista työelämä tuolloin on, kun saavutat tämän iän. Mutta nykyinen työelämä ainakin alkaa olla tämänkin ikäiselle täyttä helvettiä kaikkine vaatimuksineen ja tulostavoitteineen.
En luo mitään tässä ketjussa, vastaan vain kysymykjseen: KYLLÄ HALUAISIN JA HETI!
Ihan sama olisiko se eläke tai lottovoitto, perintörahat tai MITÄ TAHANSA, KUNHAN MUN EI IKINÄ ENÄÄ TARVITSISI MENNÄ TÖIHIN SINNE, MISSÄ OLEN KITUNUT, kärsinyt ja melekin alkoholisoitunut lähe s 10 vuotta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja huomenaamulla taas klo soi ja pitää mennä kannattelemaan konkurssikypsää, uppoavaa laivaa!
VITTU!!!!
Hm, mielenkiintoisia kommentteja. Ja sitten työssäkäyvät moittii työttömiä työhaluttomiksi ja laiskoiksi sohvalla makaajiksi...ettei olisi sittenkin siitä surullisen kuuluisasta kateudesta kyse.
Herttinen, täältähän saa yllättäen hyviä ideoita omien suunnitelmien tueksi.. En ole ajatellutkaan koko osa-aikatyötä, sitähän voisi sitten hyvin ennen varsinaista eläkeikää ajatella, jos säästöt ei ihan vielä riittäisi.. Täytyy tosin lisätä vielä, että haaveena olisi jäädä jo viimeistään siinä 55-v pintaan ainakin osittain eläkkeelle, ja panostaa siihen kuuluisaan muuhun elämään!
Vierailija kirjoitti:
Hm, mielenkiintoisia kommentteja. Ja sitten työssäkäyvät moittii työttömiä työhaluttomiksi ja laiskoiksi sohvalla makaajiksi...ettei olisi sittenkin siitä surullisen kuuluisasta kateudesta kyse.
....tai sitten kyse on ihan siitä että nämä ihmiset eivät vastaa tähän kysymykseen myöntävästi. Kyllä on taas hienot trollit liikkeellä.
Käytät sitten aikasi vauva-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jäin varhennetulle varhaiseläkkeelle viime vuonna (eläkkeestä 50%) ja saan sen lisäksi ansiosidonnaista päivärahaa viisi vuotta.
Sitten kun se ansiosidonnainen loppuu ja myös eläke jää pieneksi kun olet jäänyt pois työelämästä ennen varsinaista eläkeikää, putoatkin aika paljon taloudellisesti.
Sitten kannattaakin alkaa tekemään töitä. Voi myydä vaikka kukkia ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on väärin järjestetty.
Vierailija kirjoitti:
En luo mitään tässä ketjussa, vastaan vain kysymykjseen: KYLLÄ HALUAISIN JA HETI!
Ihan sama olisiko se eläke tai lottovoitto, perintörahat tai MITÄ TAHANSA, KUNHAN MUN EI IKINÄ ENÄÄ TARVITSISI MENNÄ TÖIHIN SINNE, MISSÄ OLEN KITUNUT, kärsinyt ja melekin alkoholisoitunut lähe s 10 vuotta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja huomenaamulla taas klo soi ja pitää mennä kannattelemaan konkurssikypsää, uppoavaa laivaa!
VITTU!!!!
Poikas valvoo ahkeroi, kun mä peiton alla tuhnuttelen. dippa daipa dipedidaipa dippedii ..
Yhteiskunta perustuu varastamiseen.
Esim. sinkku maksaa tulonsiirtoja itseään rikkaammille perheellisille. Täysin sietämätöntä.
Sinkkumies
Totta kai jäisin pois töistä ja olen 25v. Miksi kävisin töissä jos en tarvitse sitä rahaa mihinkään?
Jos tulisi tylsää niin tekisin sijaisuuksia, vain olemista ilman palerihommmia (Y)
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni puurot ja veloituksetta sekaisin.
Totta kai jokaisen on itse maksettava elämänsä. Jos olet työtön -> valtio ja veronmaksajat maksavat. Tässä kysyttiin jos olisi varaa, eli omia säästöjä omista rahoista, jäisikö.
Mulle se on itsestään selvyys ettei elellä loisina
Pidän työstäni joten luultavasti en olisi mitenkään lähiaikoina jäämässä pois. Mutta helpottavaa olisi tieto, että voisi lopettaa työt, jos haluaisi ja talous olisi silti turvattu. Olen 39v.
Vierailija kirjoitti:
Jäisin heti. Olen 58-v.
Kuin itsekirjoittamani. :-)
Paljonko tarvitset rahaa, että se on taloudellisesti mahdoillista? Riittääkö 700 netto?
Ohis
Voisin olla eläkkeellä mutta tykkään käydä työssä ja vielä muutama kk.
Heti.M48.Työt voisi antaa parikymppisille jotka ei vielä tajua että työ on sieltä syvältä ja rikastuttaa vain johtajia.
No joo jos voisin tehdä väitöskirjaa eläkkeellä. Sitten voisin harkita.