Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko jäädä varhaiseläkkeelle jos se olisi taloudellisesti mahdollista?

Vierailija
25.06.2018 |

Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.

Kommentit (236)

Vierailija
121/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin heti jos taloudellisesti voisin. Tekisin sitten ehkä vapaaehtoistöitä, ainakin tekisin taidetta (opettelisin yhden taidon, mitä olen aina halunnut, mikä on aikaa vievää) ja paneutuisin innolla muihin harrastuksiini. Todellisuudessa se ei tietenkään olisi taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
122/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tietty jäisin heti. Ikää 58 ja lasken päiviä, vaikka viralliseen eläkeikään on vielä yli 5 vuotta. Miehellä etenevä sairaus ja olisi kiva ehtiä olla hänen kanssaan ennen kuin hänestä tulee elävä kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi enkä jää. Teen töitä varmaan yli 65 vuoden iän. Olen 61-vuotias yrittäjä.

Vierailija
124/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas työttömänä haluaisin takas työelämään :( Ideaalia varmaan olisi että työelämä olisi sen verran vähän kuluttavaa ettei kaikki haluaisi sieltä pois ja sitä riittäisi kaikille. 

Sitähän vitkuttava ja jarruttava päättäjien joukko ei myönnä. Ehkä uhkaamme liiaksi heidän etujaan ja eläkkeitään? Pohjimmiltaan kyse on vallasta.

Pelkkä 6 tunnin työpäivä olisi jo tervetullut uudistus. Nykyinen työaika on suunniteltu 100 vuotta sitten.

Vierailija
125/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäisin heti jos taloudellisesti voisin. Tekisin sitten ehkä vapaaehtoistöitä, ainakin tekisin taidetta (opettelisin yhden taidon, mitä olen aina halunnut, mikä on aikaa vievää) ja paneutuisin innolla muihin harrastuksiini. Todellisuudessa se ei tietenkään olisi taloudellisesti mahdollista.

Sama täällä. Ehkä ajan myötä palaisin töihin. Joskus oltiin joustavampia, eivätkä erilaiset irtiotot kaataneet maata tai ihmistä. Globaalissa koneistossa jäädään isompien jalkoihin, eikä uskalleta aloittaa ensin.

Vierailija
126/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta en tiedä, voiko pitkäaikaistyöttömyyttä käyttää syynä hakemuksessa?

Vierailija
127/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, ja ei kun kalaan!

Vierailija
128/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ikinä!

Mitä hittoo kotona seiniä katselisin?

Mieluummin menisin vankilaan!

Vierailija
129/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ikinä!

Mitä hittoo kotona seiniä katselisin?

Mieluummin menisin vankilaan!

Aika ankeaa elämää jos ei työn lisäksi muuta ole kuin kotona seinien tuijotus. Sääliksi käy.

Vierailija
130/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloudellisesti tilanne olisi turvattu, niin jäisin heti. 

Harrastelisin, opiskelisin omaksi ilokseni kaikenlaista, matkustelisin, tapaisin ystäviä ja tuttavia silloin kun siltä tuntuu, kävisin hyvissä ravintoloissa ja kaikenlaisissa tapahtumissa. Ehkä käyttäisin myös enemmän palveluja. 

N40

Vierailija
131/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan heti, työ on henkisesti ja fyysisesti kuormittavaa ja ammattitaito ei ikävä kyllä näy tilipussissa..en tiedä miten tätä työtä jaksaa tehdä vielä > 10 vuotta...

Vierailija
132/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme luusereita tää keskustelu täynnä..

M31

Vierailija
133/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme luusereita tää keskustelu täynnä..

M31

Mikäs sä sit oot valopää? Oikea tyhjyyden lahja ihmiskunnalle! Hieno kannanotto, onneksi avasit suusi!

Vierailija
134/236 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HETI! N 61

Vierailija
135/236 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei ainakaan tunnu siltä. Rakastan työtäni. Olen 36-v joten mieli voi vielä hyvinkin muuttua.

Vierailija
136/236 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jäin varhennetulle varhaiseläkkeelle viime vuonna (eläkkeestä 50%) ja saan sen lisäksi ansiosidonnaista päivärahaa viisi vuotta.

Harkitsen itsekin tätä vaihtoehtoa, niin mielenkiinnosta tiedustelen: kuinka on verotuksesi? Meneekö molemmista sama prosentti? Kiitos etukäteen.

Vierailija
137/236 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut jäädä jo 20 vuotiaana, jos ei rahasta siis pulaa.

Sinkkumies

Vierailija
138/236 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jäin varhennetulle varhaiseläkkeelle viime vuonna (eläkkeestä 50%) ja saan sen lisäksi ansiosidonnaista päivärahaa viisi vuotta.

Sitten kun se ansiosidonnainen loppuu ja myös eläke jää pieneksi kun olet jäänyt pois työelämästä ennen varsinaista eläkeikää, putoatkin aika paljon taloudellisesti.

Vierailija
139/236 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ansiosidonnaista saa viisi vuotta?

Vierailija
140/236 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotta ehdin olla eläkkeellä . sitten syöpä. Näin se menee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä