Haluaisitko jäädä varhaiseläkkeelle jos se olisi taloudellisesti mahdollista?
Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.
Kommentit (236)
Heti. Olen 52. Kun täytin 50 en olisi jäänyt mutta mieli on muuttunut.
Mitä tarkoitat varhaiseläkkeellä, milloin sille pääsee?
Isäni sanoi jo kauan sitten, ettei terve ruumis työtä kaipaa. En olisi varmaan koskaan mennyt töihin, jos ei olisi ollut tarvetta haluamani elintason saavuttamiseksi. Tämä siitäkin huolimatta, että olen opiskellut haluamalleni alalle ja pidän työstäni.
Ihan heti.
Olen jo kaikkeni antanut, M42v
Haluaisin jäädä heti!
N melkein 53 v.
P.s siirryin hoitoalalle 5v. sitten,
elämäni typerin teko...
En ehkä vielä... Olen 46. Kaipaisin työyhteisöä. Mutta alle 60v jäisin ehdottomasti jotta ehtisi nauttia vapaudesta.
Heti jäisin. N55. Ihan kauhea ajatus, että kymmenen vuotta vielä töitä edessä.
Kyllä. Kun saan perinnön alan järjestelemään asiaa. Joko niin, että vähennän työntekoa asteittain tai sitten katson vielä löytäisinkö kivempihenkisen työpaikan, mutta jos ei muu auta, niin sitten töistä kokonaan veks.
Jokainen haluaisi. Nykyisin on luvallista se jo ääneen sanoa: työ ei ole elämässä prioriteetti. Tai ehkä ihmiset vasta heräilevät siihen että heidän elämänsä ja ihnisyytensä käytetään hukkaan. Sitten jäädään eläkkeelle ja kuollaan vuoden sisällä syöpään.
Tottakai. Olisin jäänyt jo 15 vuotta sitten.
Ehkä sitten kun lapsi muuttaa pois eli noin 18-20 vuoden kuluttua. En jaksaisi lorvia tuon kanssa kuitenkaan kotona. Olisin viisikymppinen tuolloin eli ihan hyvä ikä jäädä pois töistä.
Vähitellen. Toistaiseksi olen leikannut pois kolmanneksen työajasta. Tarkoitus on luopua lopustakin muutaman vuoden sisällä. Olen nyt 39.
Ei mitään varhaiseläkettä ole enää olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan heti.
Olen jo kaikkeni antanut, M42v
Tästä lausahduksesta nousi myötätunto.
Kyllä. Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista kunnianhimoa. Ei ole myöskään lapsia tai isoja lainoja maksettavana. Ei kunnianhimoa, ei unelmia...elämä ei ole kuin elokuvissa. Lottovoitto ja varhaiseläke...luulen, että siinä on monen ihmisen unelma. Eikä pitäis saada kuin jotain 1,5-2 miljoonaa, niin se riittäis jo lopunelämää.
Nyt heti
M45