Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko jäädä varhaiseläkkeelle jos se olisi taloudellisesti mahdollista?

Vierailija
25.06.2018 |

Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.

Kommentit (236)

Vierailija
101/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jäisi eläkkeelle. Työskentelen kunnes täytän 68-vuotta. Nyt olen päälle 61. Työni on mielenkiintoista ja palkitsevaa.

Mies soteala.

Selitystä alapeukuttaja! Kukaan ei tekisi tätä työtä niillä ehdoilla, kuin minä. En vie kenenkään nuoren työpaikkaa.

Mies sotealalta

En ole alapeukuttanut, mutta ehkä me muut vaan ollaan niin kyllästyneitä töihimme.

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Aikanaan 40+ vuotiaana vaihdoinkin alaa juuri mainitsemastasi syystä. Kävin Suomen valtion kustannuksella päiväkoulun (lähihoitaja) ja mielenkiinto työhön palautui. Kannattaa harkita elämäntilanteen mukaan alan vaihtoa, sillä kyllästyminen käy mielenterveyden päälle.

Vierailija
102/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, samantien (M36)! Toteuttaisin itseäni. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka valittelevat vaikka sairaslomallaan, pitkällä kesälomallaan tai työttömyyden aikana tylsistyvänsä kuoliaaksi. Whaaaaat, kuinka tylsä mieli pitää olla jos vapaa-aika ei ole mielekästä, ja työ on ainoa asia, joka pitää vireystasoa yllä...

Olen kanssasi samaa mieltä. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka pitkästyvät vapailla.  Olen 54-vuotias nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään nyt.

M23

Vierailija
104/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 39 v ja aikomus on jäädä pois työelämästä viimeistään 50 v. Teen sen säästöilläni ja sijoituksillani varsin helposti. Eli reilu 10 v painetaan vielä duunia ja annetaan pääoman kertyä ja se on sitten siinä.

Vierailija
105/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläehdottomasti kirjoitti:

Ikää 39 v ja aikomus on jäädä pois työelämästä viimeistään 50 v. Teen sen säästöilläni ja sijoituksillani varsin helposti. Eli reilu 10 v painetaan vielä duunia ja annetaan pääoman kertyä ja se on sitten siinä.

Aattelitko lähteä Thaikkuihin neppailemaan, vai kikkailetko Suomen kamaralla? Kuulostaa tosi hyvältä!

Vierailija
106/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.

Tottakai. Nyt työssä käydessä tulee joskus rahasta pulaa.

Vierailija
107/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella heti ja 52. Työelämän heikennykset, kikyt ja eläkeiän nosto heikensivät työmoraalin äärimmäisesti niin, että loppu työelämä menee vain välttämättömyydet hoitaen. Miksipä itse arvostaisi työtään kun ei sitä päättäjätkään arvosta.

Vierailija
108/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattelitko lähteä Thaikkuihin neppailemaan, vai kikkailetko Suomen kamaralla? Kuulostaa tosi hyvältä!

En Thaimaahan. Malediivit on ehdottomasti parempi kohde.

Vierailija
109/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo sairaseläkkeellä mutta mikäli olisin työelämässä jäisin puolieläkkeelle

Vierailija
110/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 50 vee ja työkkärin kirjoilla mutta käytännössä ikityötön kun mihinkään normi työhön ei enää kelpaa mutta onneksi on varallisuutta jolla pärjää lopunikäänsä ja eläkkeelle siis 16 vuotta nykyisten eläkeikä sääntöjen mukaan, enköhän pärjää vaikka aktiivimallin 2:nen tuokin jatkossa ikikarenssin jossain vaiheessa kun ilmaispuuhateluihin en suostu niin silloin voin sanoa olevani vapaaherra ja korvaani en lotkauta yhteiskunnalle missään asiassa.

Ei enää kiinnosta tämä ahneiden politikoiden yhteiskunta paskan vertaa.

Vierailija
111/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt heti

M45

Samoin. N45.

Tekemistä on vaikka kuinka, oikeasti tärkeää.

Vierailija
112/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusvinkkejä?

Vierailija
113/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, välittömästi, samantien!!!! N47 valtion paskaduunissa

Vierailija
114/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas työttömänä haluaisin takas työelämään :( Ideaalia varmaan olisi että työelämä olisi sen verran vähän kuluttavaa ettei kaikki haluaisi sieltä pois ja sitä riittäisi kaikille. 

Vierailija
115/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää hyvältä hallituksen suunnitelmien kestävyysvajeen ehkäisemiseksi kannalta. Milloinkohan päästään siihen että työelämästä yritetään tehdä mahdollisimman siedettävää että ihmiset jaksaisivat siellä? 

Vierailija
116/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajattelin että työ antaa jotain struktuuria ja säännöllisyyttä elämään. Höpö höpö. Jäisin varhaiseläkkeelle heti. Aika ja vapaus on ylimääräistä materiaa tärkeämpää. Nyt saan hyvää palkkaa, mutta ei tuo Audi pihalla tee mua aidosti onnelliseksi.

M36

Vierailija
117/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittömästi. 48-vuotias.

Vierailija
118/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin työttömänä en usko että monetkaan tässä ketjussa tarkoittavat oikeasti mitä sanovat.

Vierailija
119/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin varhennetulle varhaiseläkkeelle viime vuonna (eläkkeestä 50%) ja saan sen lisäksi ansiosidonnaista päivärahaa viisi vuotta.

Vierailija
120/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt heti

M45

Voisin tehdä vielä lokakuussa olevan syntymäpäiväni yli m42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan