Haluaisitko jäädä varhaiseläkkeelle jos se olisi taloudellisesti mahdollista?
Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, samantien (M36)! Toteuttaisin itseäni. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka valittelevat vaikka sairaslomallaan, pitkällä kesälomallaan tai työttömyyden aikana tylsistyvänsä kuoliaaksi. Whaaaaat, kuinka tylsä mieli pitää olla jos vapaa-aika ei ole mielekästä, ja työ on ainoa asia, joka pitää vireystasoa yllä...
Olen kanssasi samaa mieltä. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka pitkästyvät vapailla. Olen 54-vuotias nainen.
Ikää 39 v ja aikomus on jäädä pois työelämästä viimeistään 50 v. Teen sen säästöilläni ja sijoituksillani varsin helposti. Eli reilu 10 v painetaan vielä duunia ja annetaan pääoman kertyä ja se on sitten siinä.
kylläehdottomasti kirjoitti:
Ikää 39 v ja aikomus on jäädä pois työelämästä viimeistään 50 v. Teen sen säästöilläni ja sijoituksillani varsin helposti. Eli reilu 10 v painetaan vielä duunia ja annetaan pääoman kertyä ja se on sitten siinä.
Aattelitko lähteä Thaikkuihin neppailemaan, vai kikkailetko Suomen kamaralla? Kuulostaa tosi hyvältä!
Vierailija kirjoitti:
Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.
Tottakai. Nyt työssä käydessä tulee joskus rahasta pulaa.
Todella heti ja 52. Työelämän heikennykset, kikyt ja eläkeiän nosto heikensivät työmoraalin äärimmäisesti niin, että loppu työelämä menee vain välttämättömyydet hoitaen. Miksipä itse arvostaisi työtään kun ei sitä päättäjätkään arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Aattelitko lähteä Thaikkuihin neppailemaan, vai kikkailetko Suomen kamaralla? Kuulostaa tosi hyvältä!
En Thaimaahan. Malediivit on ehdottomasti parempi kohde.
olen jo sairaseläkkeellä mutta mikäli olisin työelämässä jäisin puolieläkkeelle
Nyt 50 vee ja työkkärin kirjoilla mutta käytännössä ikityötön kun mihinkään normi työhön ei enää kelpaa mutta onneksi on varallisuutta jolla pärjää lopunikäänsä ja eläkkeelle siis 16 vuotta nykyisten eläkeikä sääntöjen mukaan, enköhän pärjää vaikka aktiivimallin 2:nen tuokin jatkossa ikikarenssin jossain vaiheessa kun ilmaispuuhateluihin en suostu niin silloin voin sanoa olevani vapaaherra ja korvaani en lotkauta yhteiskunnalle missään asiassa.
Ei enää kiinnosta tämä ahneiden politikoiden yhteiskunta paskan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt heti
M45
Samoin. N45.
Tekemistä on vaikka kuinka, oikeasti tärkeää.
Sijoitusvinkkejä?
Heti, välittömästi, samantien!!!! N47 valtion paskaduunissa
Minä taas työttömänä haluaisin takas työelämään :( Ideaalia varmaan olisi että työelämä olisi sen verran vähän kuluttavaa ettei kaikki haluaisi sieltä pois ja sitä riittäisi kaikille.
Näyttää hyvältä hallituksen suunnitelmien kestävyysvajeen ehkäisemiseksi kannalta. Milloinkohan päästään siihen että työelämästä yritetään tehdä mahdollisimman siedettävää että ihmiset jaksaisivat siellä?
Ennen ajattelin että työ antaa jotain struktuuria ja säännöllisyyttä elämään. Höpö höpö. Jäisin varhaiseläkkeelle heti. Aika ja vapaus on ylimääräistä materiaa tärkeämpää. Nyt saan hyvää palkkaa, mutta ei tuo Audi pihalla tee mua aidosti onnelliseksi.
M36
Näin työttömänä en usko että monetkaan tässä ketjussa tarkoittavat oikeasti mitä sanovat.
Itse jäin varhennetulle varhaiseläkkeelle viime vuonna (eläkkeestä 50%) ja saan sen lisäksi ansiosidonnaista päivärahaa viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt heti
M45
Voisin tehdä vielä lokakuussa olevan syntymäpäiväni yli m42
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Aikanaan 40+ vuotiaana vaihdoinkin alaa juuri mainitsemastasi syystä. Kävin Suomen valtion kustannuksella päiväkoulun (lähihoitaja) ja mielenkiinto työhön palautui. Kannattaa harkita elämäntilanteen mukaan alan vaihtoa, sillä kyllästyminen käy mielenterveyden päälle.