Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko jäädä varhaiseläkkeelle jos se olisi taloudellisesti mahdollista?

Vierailija
25.06.2018 |

Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.

Kommentit (236)

Vierailija
81/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo jäänyt. Olen oman elämäni vapaaherratar. N30.

Miten teit sen?

Vierailija
82/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43, vuoden sapattivapaa takana. Täynnä energiaa ja uskoa tulevaan. Haluaisin jäädä osittaiselle varhaiseläkkeelle 60-vuotiaana. Ja eläkkeelle normaalisti 67-vuotiaana.

Haluaisin asua kolme kuukautta vuodessa Espanjassa, pelata golfia, hoitaa lapsenlapsia, matkustella puolison ja perheen kanssa, viettää aikaa mökillä, lukea, liikkua luonnossa, käydä teatterissa, viettää aikaa ystävien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä vitussa jäisin, en vaan tiedä miten pääsisin sellaiselle.

Vierailija
84/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jäädä. Mutta kateellisena saa tuijottaa vanhempien ikäluokkien eläke-etuja: pääsi aikoinaan 58-vuotiaana osa-aikaeläkkeelle ja 63-vuotiaana eläkkeelle. Jos paukkuja riittää, niin saat muhkeat lisäedut eläkkeeseen, jos jäät 65-vuotiaana eläkkeelle. Nyt on tullut tilalle se osittainen eläke, jolle voi päästä 61-vuotiaana ja 65-vuotiaana eläkkeelle, ei mitään lisäetuja. Olen vielä kaiken lisäksi sen ikäinen, että en saa alle 23-vuotiaana tehdystä työstä senttiäkään eläkettä.

Ottaa päähän.

Vierailija
85/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutustuella mt- syiden vuoksi vuodesta 2010. Haluaisin jo pysyvälle eläkkeelle, en usko enää kuntoutuvani takaisin työelämään. Ikää 31 vuotta.

Vierailija
86/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin heti, jos olisi mahdollista. Tavoitteena jäädä 50-vuotiaana elelemään vuokra- ja pääomatuloilla. Tekisin jotain vapaaehtoistöitä eläinten parissa ja ehkä välillä jotain mielekästä keikkahommaa, jos siltä tuntuisi.

Vierailija
87/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko varmaan jäädä jollain keinolla pois ennen eläkettä, kun ei sairaanhoitajana pysty 65-vuotiaana työskentelemään. Hajoo joko kroppa tai psyyke tai molemmat ennen sitä. Ilmeisesti täytyy myydä omaisuus ja tyytyä köyhiin eläkepäiviin kymmenien työvuosien jälkeen samalla, kun monet asiakkaani elävät verorahoilla työtä tekemättä rennosti koko elämänsä.

Vierailija
88/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Isäni sanoi jo kauan sitten, ettei terve ruumis työtä kaipaa. En olisi varmaan koskaan mennyt töihin, jos ei olisi ollut tarvetta haluamani elintason saavuttamiseksi. Tämä siitäkin huolimatta, että olen opiskellut haluamalleni alalle ja pidän työstäni.

Mitä opiskelit/teet työksesi?

Vierailija
89/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, vaikka se olisi mahdollista myös taloudellisestikin jo nyt. Tykkään työstäni ja tekisin tätä mieluusti vielä sinne 63-65:een asti.

Vierailija
90/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!

Vierailija
91/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi eläkkeelle. Työskentelen kunnes täytän 68-vuotta. Nyt olen päälle 61. Työni on mielenkiintoista ja palkitsevaa.

Mies soteala.

Vierailija
92/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi eläkkeelle. Työskentelen kunnes täytän 68-vuotta. Nyt olen päälle 61. Työni on mielenkiintoista ja palkitsevaa.

Mies soteala.

Selitystä alapeukuttaja! Kukaan ei tekisi tätä työtä niillä ehdoilla, kuin minä. En vie kenenkään nuoren työpaikkaa.

Mies sotealalta

Vierailija
93/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion toteuttaa downshiftaamisen vuodessa. Lapset muuttavat omilleen, tuen heitä muutossa ja siihen liittyvissä hankinnoissa. Myyn omaisuuteni. Teen töitä vain pakollisen, ehkä viikon kuukaudessa. Muutan mahdoliisimman halpaan asuntoon. Mulle riittää 35 vuotta työelämässä, joista siitä viimeiset 10 pätkiä.

N49

Vierailija
94/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43, vuoden sapattivapaa takana. Täynnä energiaa ja uskoa tulevaan. Haluaisin jäädä osittaiselle varhaiseläkkeelle 60-vuotiaana. Ja eläkkeelle normaalisti 67-vuotiaana.

Haluaisin asua kolme kuukautta vuodessa Espanjassa, pelata golfia, hoitaa lapsenlapsia, matkustella puolison ja perheen kanssa, viettää aikaa mökillä, lukea, liikkua luonnossa, käydä teatterissa, viettää aikaa ystävien kanssa.

Riippuu vähän missä asuukin, miten helppoa tai  vaikeaa on  tehdä asioita.

Itse olen 58 v. vahvasti työelämässä, silti on tällä hetkellä varattuna 2 lippua teatteriin ja 1 konserttiin ja 1 bändin keikalle ja yksi päiväreissu saaristoon, ystävien kanssa. Käyn kirjastossa (n. 500 m matkaa) vähintään kerran/kk ja luen 3-4 kirjaa/kk. Pari ulkomaan matkaa/vuosi.

En koe työtä hankalana tai rajoittavana, ehkä siksikin kun aamuherääminen ei ole vaikeaa. Päinvastoin, herään aina ennen kellon soittoa, onneksi on liukuva työaika, voi mennä vaikka kuinka aikaisin ja vastaavasti lähteä aikaisemmin. Työkavereita en juurikaan näe, teen yksinäistä asiantuntijatyötä mutta kivaa työtä. Itse voi päättää aika pitkälle lomien ajankohdan ym. Samassa työpaikassa nyt 34 vuotta enkä muista yhtäkään aamua kun töihin lähtö olisi ollut vaikeaa.

Vierailija
95/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Työ on elämän suola.

N42

p.s. Työ tuo rytmiä elämääni. Koen, että lapset ovat elämäni tärkein asia. Mutta lapsetkin voivat hyvin, kun äidillä on myös muuta elämää. En voi ripustautua lapsiini eläkeikään asti.

Vierailija
96/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, samantien (M36)! Toteuttaisin itseäni. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka valittelevat vaikka sairaslomallaan, pitkällä kesälomallaan tai työttömyyden aikana tylsistyvänsä kuoliaaksi. Whaaaaat, kuinka tylsä mieli pitää olla jos vapaa-aika ei ole mielekästä, ja työ on ainoa asia, joka pitää vireystasoa yllä...

Vierailija
97/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, olen nainen 54 v. Olisin ollut valmis jo 10 vuotta sitten. Saisin aikani kulumaan ilman töitäkin ihan hyvin, mutta rahan takia kai sitä on pakko töissä käydä.

Vierailija
98/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän missä asuukin, miten helppoa tai  vaikeaa on  tehdä asioita.

Itse olen 58 v. vahvasti työelämässä, silti on tällä hetkellä varattuna 2 lippua teatteriin ja 1 konserttiin ja 1 bändin keikalle ja yksi päiväreissu saaristoon, ystävien kanssa. Käyn kirjastossa (n. 500 m matkaa) vähintään kerran/kk ja luen 3-4 kirjaa/kk. Pari ulkomaan matkaa/vuosi.

En koe työtä hankalana tai rajoittavana, ehkä siksikin kun aamuherääminen ei ole vaikeaa. Päinvastoin, herään aina ennen kellon soittoa, onneksi on liukuva työaika, voi mennä vaikka kuinka aikaisin ja vastaavasti lähteä aikaisemmin. Työkavereita en juurikaan näe, teen yksinäistä asiantuntijatyötä mutta kivaa työtä. Itse voi päättää aika pitkälle lomien ajankohdan ym. Samassa työpaikassa nyt 34 vuotta enkä muista yhtäkään aamua kun töihin lähtö olisi ollut vaikeaa.

Sinulla on varmaan antoisa työ, kuulostaa hyvältä. Itse olen hoitoalalla ja mielestäni hyvässä kunnossa 53 vuotiaaksi. Silti tuntuu raskaalta, varsinkin ne uudistukset, jotka otetaan aina työntekijöiden selkänahasta...

Vierailija
99/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies soteala.

Selitystä alapeukuttaja! Kukaan ei tekisi tätä työtä niillä ehdoilla, kuin minä. En vie kenenkään nuoren työpaikkaa.

Mies sotealalta

En ole alapeukuttanut, mutta ehkä me muut vaan ollaan niin kyllästyneitä töihimme.

Vierailija
100/236 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi jäädä, kun täytän 55 vuotta. Siihen on vielä 10 vuotta aikaa. Tosin aikaisempi työtahti on ollut sen verta rajua, että 55 -vuotiaana olen kyllä tehnyt jo osani. Taloudellisesti tuolloin pystyy hyvin jäämään, kunhan ottaa oman talouden tosissaan eikä vai elä periaatteella, että rahaahan se vain on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi