Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko jäädä varhaiseläkkeelle jos se olisi taloudellisesti mahdollista?

Vierailija
25.06.2018 |

Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.

Kommentit (236)

Vierailija
61/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kun saan perinnön alan järjestelemään asiaa. Joko niin, että vähennän työntekoa asteittain tai sitten katson vielä löytäisinkö kivempihenkisen työpaikan, mutta jos ei muu auta, niin sitten töistä kokonaan veks.

Jos saan ison perinnön, teen töitä vain sen mitä huvittaa. Vaikka en saisikaan, en missään tapauksessa näin etukäteen ajateltuna halua tehdä täyttä työviikkoa enää 60-vuotta täytettyäni. Olen tehnyt liika viimeiset 15 vuotta ja lisäksi äitini kuoli 63-vuotiaana ehtimättä nauttia eläkepäivistä.  

En ymmärrä oikein ettei ehtinyt nauttia eläkepäivistä, on kamalaa kun ihminen odottaa vaan eläkettä. Sitten nautitaan elämästä, sitku pääsee eläkkeelle.

Jokaisesta päivästä voi nauttia. Suomessa pääasiassa tehdään töitä 5 päivänä viikossa 8 tuntia päivässä, 2 päivää vapaata joka viikko ja joka päivä 8 tuntia vapaata (vaikka nukkuisi 8 tuntia) ja kaikilla on lomaakin enemmän kuin monessa muussa maassa.

Eikö voi matkustella ja tehdä mitä haluaa myös samalla vaikka onkin vielä työelämässä? Erilaisia työajan joustoja on olemassa. Onko kaikki niin pinna kireällä ja mieli maassa.

Vierailija
62/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kun saan perinnön alan järjestelemään asiaa. Joko niin, että vähennän työntekoa asteittain tai sitten katson vielä löytäisinkö kivempihenkisen työpaikan, mutta jos ei muu auta, niin sitten töistä kokonaan veks.

Jos saan ison perinnön, teen töitä vain sen mitä huvittaa. Vaikka en saisikaan, en missään tapauksessa näin etukäteen ajateltuna halua tehdä täyttä työviikkoa enää 60-vuotta täytettyäni. Olen tehnyt liika viimeiset 15 vuotta ja lisäksi äitini kuoli 63-vuotiaana ehtimättä nauttia eläkepäivistä.  

En ymmärrä oikein ettei ehtinyt nauttia eläkepäivistä, on kamalaa kun ihminen odottaa vaan eläkettä. Sitten nautitaan elämästä, sitku pääsee eläkkeelle.

Jokaisesta päivästä voi nauttia. Suomessa pääasiassa tehdään töitä 5 päivänä viikossa 8 tuntia päivässä, 2 päivää vapaata joka viikko ja joka päivä 8 tuntia vapaata (vaikka nukkuisi 8 tuntia) ja kaikilla on lomaakin enemmän kuin monessa muussa maassa.

Eikö voi matkustella ja tehdä mitä haluaa myös samalla vaikka onkin vielä työelämässä? Erilaisia työajan joustoja on olemassa. Onko kaikki niin pinna kireällä ja mieli maassa.

No voihan perse. Ihminen ehtii nauttia aikuiselämästään, mutta ei vanhuudenpäivistä. Olisiko se parempi muoto esittää asia? Ja onhan se eri olla vapaalla 24/7/365 kuin silloin tällöin. Työelämän arjesta iso osa menee kuitenkin ihan vaan arkisissa asioissa, joista toki voi nauttia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen nyt 48 ja ajattelen nyt, että 55v olisi unelmaikä lopettaa. Joudun varmaan jatkamaan lähemmäs 60v, jos yllätysrahaa ei ilmaannu, sillä siinä iässä toivottavasti säästöt riittävät elättämään ennen varsinaista eläkettä.

Vierailija
64/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti! N62

Vierailija
65/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman tein, tarpeeksi on tullut paskaa siivottua. M26v

Vierailija
66/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kahta työtä ja toisessa jatkaisin niin kauan kuin mahdollista. Toisesta ottaisin loparit heti.

Vierailija
67/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jäisin, mutta käyttäisin aikani kokonaan vapaaehtoistyöhön. Toimin myös tukiperheenä ja jos palkkatyö jäisi tälle olisi enemmän aikaa.

Vierailija
68/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heti, ikä 58. Töissä jo yli 40 vuotta.

Vierailija
69/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti. 48v.

Vierailija
70/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi jäädä kokonaan pois työelämästä. Jos voittaisin vaikka Eurojackpotin, lopettaisin vakituisen työsuhteeni mutta jatkaisin keikkailua (hoitoala). Sais ite päättää milloin ja mitä vuoroja tekee, eikä välillä tarttis tehä töitä ollenkaan, vaan vois lähteä vaikka ulkomaille. Mutta jos kokonaan lopettais työt jo tän ikäsenä, pää varmaan hajoais.

N26

Vierailija
71/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäisin heti

N23

Vierailija
72/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä Keha-keskuksessa. Vmäiset pomot. Lähden heti kun pääsen. Kamalin duuni tähän asti. Niin ja paskat palkat.

Vierailija
73/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jäädä heti huomenna.

M51

Vierailija
74/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä ja jäin 63,5 vuotiaana.  Parasta kai on, kun saa nukkua aamuisin ilman töihin menoa.

Näin jälkeenpäin ajateltuani ajattelen toisinaan, että onko tämä eläkkeelläolo yliarvostettua.  Onhan tämä tietysti ihan hyvä, kun olen terve ja kaikin puolin kunnossa.  

Tietysti, jos työpaikassa on huonoja henkilösuhteita, niin ne ovat tosi rasittavia.   Töissä pitäisi olla mukavaa ja mukavia ihmisiä, niin silloin siellä viihtyy paremmin.  Vaikka itse yrittää olla mukava ja kohtelias kaikille, niin kuitenkin löytyy usein ihmisiä jotka haluavat loukata.  Se tekee työssäolon raskaaksi.

Vierailija
75/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin heti. N49

Vierailija
76/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Elämäntapaani mietin ja huomaan kuluttavani liikaa kaikkea, kallista ruokaa, palveluja ja tavaraa tulee sisään ja menee ulos enkä edes nauti siitä. Toisaalta rahan takia olen pakotettu työhön vanhaksi asti. Tätä olisi mahdollisuuteni muuttaa vähentämällä kulutusta nyt ja siirtämällä säästyneet rahat aiempaa eläköitymistä varten. Tätä alan nyt työstämään. N 48

Vierailija
77/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 54v.  Jäisin ainakin 50% osa-aikaiselle jos voisin.  Vaikka mulla on hyvä koulutus ja kiva duuni, niin vastuu painaa aina välillä. Ihan paras olisi pari viikkoa töitä ja pari vko vapaata -rytmillä.

Tosin jos olisi oikeasti paljon rahaa (tyyliin miljoona minimissään), niin kyllä voisin jäädä kokonaankin pois työelämästä ja mieheni myös.

Muuttaisimme loka-huhtikuuksi pois Suomesta. Sitten säännöllisiä liikuntaharrastuksia ja ehkä keikkaduuneja, jotta tulisi luontevasti uusia ihmiskontakteja yms seurallista elämää uudessa maassa.  

Vierailija
78/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni haluaisi jäädä. Vai vastaako tähän ketjuun enimmäkseen he ketkä kipuilevat työnsä kanssa?

Minä en haluaisi jäädä eläkkeelle. Jos minulla olisi rahaa ylettömän paljon, tekisin vain enemmän töitä ja varustelisin työhuoneeni vimpan päälle.

Vierailija
79/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen seuraavasti: irtisanoudun pikapuoliin, saan ansiosidonnaista ja ottanen 25 % osittaista. Tätä saan, kunnes hlökohtainen eläkeikäni koittaa eli 64 vuotiaaksi. Ikää kohta 61, takana työelämää 42 vuotta. Karenssi toki tulee, mutta säästänyt sitä varten ja vältän kaikkea turhaa kuluttamista.

Vierailija
80/236 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijana minun on vaikea kuvitella jääväni varsinaisesti eläkkeelle - siis siinä mielessä etten tekisi töitä. Ellei sairaus estä. Toki tällainen ratkaisu jättäisi enemmän aikaa omalle tutkimukselle (hallinnolliset hommat ja opetusvelvollisuudet siis jäisivät vähemmälle). Eli juu, siinä mielessä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä