Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustelkaa, miksi olette hankkineet monta lasta

Vierailija
25.06.2018 |

Ja kertokaa, miten kestätte sitä. Ihan rautalangasta perustelkaa.

Kommentit (273)

Vierailija
41/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Pidämme lapsista

2) Heistä on seuraa ja tukea toisilleen

3) Taloudellinen tilanteemme on erittäin hyvä, olemme tehneet nuorena paljon töitä ja perineet vähän joten olemme sijoittaneet

Teimme siis kolme lasta. 

Vierailija
42/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisääntykää ja täyttäkää maa"

Mitä muutakaan merkityksellistä sitä täällä tekisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin suht ison perheen, samanlaisen kuin itselläni lapsena. Minulla on nyt 3 vähän vanhempaa (9-13v) lasta ja toivoisin vielä saavani neljännen, jos ei ikä tule vastaan.

Kestän ja olen kestänyt oikein hyvin, rakastan heitä ja ovat parasta ja tärkeintä elämässä. Mulla on kuitenkin oma ura johtotehtävissä ja hyvä koulutus eli ei lapset pelkästään ole minulle mikään elämän sisältö ollut.

Vierailija
44/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi lasta hankittiin, jotta heistä olisi leikkiseuraa toisistaan. Eikä lapsen tarvitse jäädä yksin tähän maailmaan, kun me vanhemmat kuollaan.

Tämä!

Onko kyllä niin aivoton ajattelutapa että huhhuh.

Vierailija
45/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista, niin tehtiin 2 lasta. Onko ap:n jotenkin vaikeaa ymmärtää tätä. Tarvitko normaalistikin rautalankalankaselityksiä vai onko lääkitys pielessä?

Vierailija
46/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin aina neljästä lapsesta, minulle se oli se juttu mitä haluan aikuisena. Siis olla äiti. Kolmannen jälkeen olin aika väsynyt ja mietin jonkun aikaa että jaksanko neljättä mutta kyllä sekin lopulta saatiin. Neljännen jälkeen oli kuitenkin selvää että tämä määrä on meidän perheen maksimi, enempää en olisi jaksanut eikä rahat olisi riittäneet. Nyt lapset jo isoja (7-16) ja elämä on hektistä mutta antoisaa. En osaa muunlaista kuvitella. Ja meillä lapset kyllä tappelevat (ikäerot 2-3,5 vuotta) mutta toisaalta ovat myös läheisiä keskenään.

Vierailija
47/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kommentoi monet kellä on kaksi lasta. Jos kysytään miksi olette hankkineet monta lasta niin en kyllä laskisi kahta lasta moneksi.

Vierailija
48/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 pientä lasta. Ja en hanki enää yhtään, tämä on juuri passeli määrä. Elän unelmaani, vaikka raskasta toki ajoittain on. Lapset kuitenkin väistämättä kasvaa, muutaman vuoden kuluttua ovat kaikki jo koululaisia. Hankin 3 pienellä ikäerolla siksi, että heillä olisi seuraa toisistaan. Itse olin ainoa lapsi ja halusin lapsen,mutta en vain yhtä vaan pitää lapsella sisaruksia mielestäni olla leikkikavereiksi. Mutta ymmärrän kyllä hyvin että kaikki eivät halua paljon lapsia ja se on vain hyvä että ihmiset tunnistavat oman jaksamisensa rajat.

Vierailija
49/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon pitäisi ennemminkin olla "Perustelkaa, miksi olette hankkineet monta lasta jo ennestään ylikansoittuneelle maapallolle kärsimään."

Siksi että he saavat kunnian todistaa ilmastonmuutoksen ja maapallon tuhoutumisen kaikessa komeudessaan?

Vierailija
50/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän perheessä ei vaan rahkeet riitä huolehtimaan useammasta lapsesta!

Hyvä että olette itse tiedostaneet asian, ettekä ole lähteneet urheilemaan isommalla perheellä.

Me ollaan ainakin lastemme vanhempia, ei erotuomateita. Niitä on siellä lasten harrastuksissa sitten.

Kovin on ahtaan oloinen tämä aloittajan käsitys

isoista perheistä, ilmeisesti... Ei se jaksaminen ole aina perheen koosta kiinni.

Tosin iso perhe on aina myös suhteellinen käsite.

Meillä on vain 11 lasta. Monilla on enemmän :)

Meillä ei myöskään ole mitään "syytä" lapsilukuun. Viimeiseksi mikään uskonto.

Sillä sitähän sitä "selitykseksi" aina tyrkytetään.

Meillä on 11 lasta koska me ollaan haluttu heistä jokainen ja saatu heistä jokainen. Erikseen ja yhteensä!

Vierailija
51/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi lapsi, mutta haluaisin ilman muuta lisää. Taaperoni on maailman ihanin pieni kultanen, mutta varttuu kohisten ja tiedä vaikka haluaisi joskus siirtyä vierestäni nukkumasta omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen. Neuvolassakin annetaan ymmärtää, että imetys kuuluisi jo lopettaa.

Vauvan paikka perheessä siis on vapautumassa. Kukas sen täyttäisi jos ei vauva?

Vierailija
52/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, koska rakkaus! Halu olla iso perhe yhdessä. 

Vierailija
53/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankittiin, koska haluttiin. Ja kyllä sitä jaksaa. Välillä on raskaita aikoja, etenkin kun joukkoon mahtuu myös erityislapsi. Mutta plussan puolella ollaan ja reilusti. En vaihtaisi päivääkään pois.

Vierailija
54/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä, lapset usean vuoden ikäerolla. Viidennenkin olisin voinut ottaa, ikää vaan on yli 40 v. ja tarpeeksi tohinaa näinkin, mutta ihanaa kun on iso perhe ja saa monta vuotta seurata lasten kasvua. Meillä ainakin on ollut kaikille aikaa, vanhin on jo aikuinen, asuu vielä kotona, ja nuorin taapero.

Vierailija
55/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia hankita. Niitä saadaan. Meillä ei ole yhtään.

Lapset nimenomaan hankitaan. Ei niitä haikara tuo.

Vierailija
56/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vielä lapsia mutta toivon niitä joskus saavani, mielellään useamman. Isosiskoni perhettä seuranneena havaitsin, että kahdesta lapsesta saa ikään kuin tuplasti rakkautta <3

Vierailija
57/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui hyvältä idealta hankkia lapsi. Ja sitten sille kaveri. Kolmas sopisi porukkaan vielä. Ja kerta kiellon päälle, tarina voisi alkaa "oli synkkä ja syksyinen yö..".

Siinä oli kai jo perustelut. Ei siihen vissiin järkisyitä ole? Tuntui vaan siltä. Miksi sitä halua apunaisen auton? Koska se on hieno ja tuntuu siltä. Ei se sen kummempaa ole perheen perustamisen kanssa. 

Ja selviäähän siitä. Ne kun tule eyksi kerrallaan ja elämä muuttuu päivä kerrallaan. Sitten joskus kun ne alka aolla omillaan maailmalla sitä ihmettelee mihin kaikkeen aiemmin ehti..

58/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia hankita. Niitä saadaan. Meillä ei ole yhtään.

Lapset nimenomaan hankitaan. Ei niitä haikara tuo.

Ei niitä lapsia kaikille valitettavasti suoda vaikka yritys olisi kuinka kova. Ei niitä siis noin vain hankita.

Vierailija
59/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluttiin lapsi. Sitten haluttiin toinen ja sitten vielä kolmaskin. Olemme heistä niin onnellisia joka päivä.

Vierailija
60/273 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Afrikassa krokotiilit ja leijonat vie niin monta lasta että pitää olla ahkera savimajassa.

Siksi siitä on  tullut meille tapa ja niin tehdään täällä Suomessakin. Sitten on vielä se sosiaaliturva...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme