Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytättekö elämänne negatiivisella medialla?

Vierailija
25.06.2018 |

Luetteko ongelmista, vaikeuksista, tragedioista ja surusta, masennuksesta jne.? Tai katsotteko ohjelmia joissa on negatiivinen sisältö? Vai seuraatteko enemmän positiivisia juttuja? Vaikuttaako valinnat mielialaanne?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korrvikkeiden etsimistä.

Vierailija
2/6 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengailen jatkuvasti av:lla.. päättele siitä.

Kyllä, masentaa ja elämänhalu on kadoksissa, ilosta puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korrvikkeiden etsimistä.

Oliisin haluunnut että eöämää menee niin koulu, työö, perhee, omaa koti. Norrmaali elämä.

Vierailija
4/6 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korrvikkeiden etsimistä.

Oliisin haluunnut että eöämää menee niin koulu, työö, perhee, omaa koti. Norrmaali elämä.

Tämää on bain niin v2tun raaka maailms.

Vierailija
5/6 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

6/6 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten aloin seurata Youtubessa kuolemansairaiden ihmisten videopäiväkirjoja, yhtä toisensa jälkeen. Youtubehan ehdottaa aina muita saman kaltaisia videoita.

Minulla on tarve olla jollain tavalla osa kärsivien elämää, haluan kuunnella ja tukea, ilmaista empatiaa jne. ja myös oppia heiltä. Minua kiinnostaa psykologia, erityisesti coping eli kärsimyksissä selviytyminen sekä se miten yksilön ajatusmaailma mahdollisesti muuttuu kuoleman lähestyessä.

Yhdessä vaiheessa minulla oli useampi kuolemansairas (syöpätaudit, ALS jne.) nuorehko ihminen, joiden elämää seurasin suht intensiivisesti. Vuonna 2016 "saatoin hautaan" Youtuben välityksellä kolme ihmistä. Reagoin kuolemiin voimakkaasti, vaikka ne olivat tietenkin odotettavissa.

Viime vuoden aikana aloin huomata, että mielialani oli alentunut. Vasta pitkällä viiveellä aloin hyväksyä, että lähes viikoittainen kuolemansairaiden ihmisten elämän seuraaminen saattoi olla yhtenä keskeisenä syynä siihen. En ollut koskaan ajatellut, että vaikutus voisi olla niin konkreettinen. Olen aina ollut herkkä ja tiennyt sen itsestäni, mutta minulle oli uutta, että surullinen ja ahdistava mediasisältö voi vaikuttaa huomaamatta, tavallaan alitajuisesti omaan mieleen.

Nyt, kun viimeinen heistä on kuollut, olen päättänyt, etten enää ala seurata sellaisia videopäiväkirjoja ainakaan säännöllisesti, ainakaan nyt tänä vuonna.

Joten kyllä, minulla taipumus valita kärsimyssisältöinen media positiivisen median sijaan. Kärsimys vain kiinnostaa minua enemmän kuin vaikkapa jonkun Hawaiin lomavideo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi