Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MikÀ on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😹

Kommentit (3545)

Vierailija
1861/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stephen Kingin kaikki kirjoittamat elokuvat mm. Hohto koska on psykopaatti pedofiili murhaaja. PÀÀosan esittÀjÀ myös nimen unohtanut onneksi mutta naaman muistaa. Alku elokuvassa oli tökerösti tehty. Kubrikin elokuvat ja Tarantinon jne.

Montako elokuvaa on tehty joissa ei ole em. hirviöitÀ ja trannyja joita katsellut tietÀmÀttÀ koko elÀmÀnsÀ ja sarjat myös. Tv ei muuta esitÀ kuin em saastaa.

Aika sekavaa. Mut hei koita pÀrjÀtÀ!

Vierailija
1862/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhuleffat on entisaikojen Ouija-lauta. Saatte varmasti alemman henkitason kivoja "kavereita" seuraksenne. Pelko houkuttaa tietyntyyppisiÀ alempia henkiÀ. Kukaan terve ihminen ei halua katsoa kauhua ja on turhaa todistella yhtÀÀn kenellekÀÀn "kyl mÀ uskallan", hÀviÀtte paljon enemmÀn mitÀ edes voitte kuvitella: mielenterveytenne.

"MÀ oon varmaankin tosi sairas ihminen, kun oon katsonut ÀlyttömÀsti kauhuelokuvia."

Oikeasti kauhuelokuvien katsominen voi lievittÀÀ pelon tunnetta ja onhan niissÀ ikÀrajatkin.

Jos kauhuelokuvista joutuu psykoosiin niin sitten muutenkin on psyykkisiÀ ongelmia. Itse kauhuelokuvat eivÀt psykooseja aiheuta.

MikÀli ihmisellÀ on terve ydin, niin hÀn osaa erottaa hyvÀn ja pahan, totuuden ja valheen, oikean ja vÀÀrÀn. Olen katsonut jo lapsesta lÀhtien mitÀ kauheimpia elokuvia ja vÀkivaltaa, ennenkuin tuli ikÀrajat. En ole silti lainkaan vÀkivaltainen, enkÀ hermoheikko. En kuitenkaan naiivi. Pahinkaan elokuva ei vedÀ vertoja ihmisen tosielÀmÀn pahuudelle ja se on oikeasti pelottavaa. Elokuvissa on nÀyttelijÀt:)

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ole kamalasti katsonut kauhuleffoja ja moni uudemmista nÀkemÀttÀ. Joskus 90-luvulla jotain oon katsonut enemmÀn.

En muista nimeÀ, mut viime kesÀnÀ jÀin katsoon telkkarista sitÀ ruotsalaisesta juhannuslahkosta kertovaa kauhuelokuvaa ja se oli jotenkin tosi ahdistava kyllÀ.

Vierailija
1864/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, mutta jotkut elokuvat olivat niin raakoja ja jÀnnittÀviÀ ettÀ tunsin oloni ihan jÀrkyttyneeksi elokuvan loppuessa. Usein piti painaa pausea kun tuntui ettei hermot kestÀ piinaavaa jÀnnitystÀ.

Vierailija
1865/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Halloween aina vain, pelottavin kautta aikain, vaikka lÀhes kaiken jo nÀhnyt tÀhÀn ikÀÀn.

Uusin versio Texasin moottorisahamurhaajasta, kammottava. Ei sovi herkimmille, raakaa vÀkivaltaa. Terve ihminen osaa silti jatkaa elÀmÀÀ ilman pelkoa tai menemÀttÀ sekaisin. Uniin eivÀt tule koskaan, vaikka eihÀn se haitallista ole kÀsitellÀ unissaan pelkoja.

Vierailija
1866/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Salaisuus pinnan alla, piinavan jÀnnÀÀ kummittelua. Olen nÀhnyt useamman kerran ja vielÀkin sÀpsÀhdÀn sitÀ kohtausta kun Michelle Pfeiffer nÀkee kylpyammeessa haamun.

Vierailija
1867/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ole leffa vaan sarjsÀa, mutta pakko on mainita ne milloin minkÀkin jenkkilÀisen kaupungin kotirouvat.

Vierailija
1868/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oletan, ettÀ ne salkkari-risteily-kauhuleffat. En ole uskaltanut katsoa.

Vierailija
1869/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hereditary, tuskin nÀin koko leffaa kun piti peittÀÀ silmiÀ.

Vierailija
1870/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀ en jÀrkyty kauhuelokuvista, mutta viimeksi kun kÀvin elokuvissa katsomassa Knock at the Cabin:n niin mun takana olleet nuoret naiset koko aika tuntuivat olevan hysteerisiÀ ja hokivat "hyi v*ttu, hyi v*ttu". Mulle se leffa oli ihan perus tyypillinen kauhu, mutta niille naisille se kuulosti olevan liikaa.

Vierailija
1871/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eilen katsoin jonkun hai leffan, teinit olivat jumissa jossain vedenalaisessa luolastossa ja haita pyöri ympÀrillÀ.

Minulla on ahtaanpaikan ja syvÀn veden pelko, joten kyllÀ se kauhuleffasta meni.

Vierailija
1872/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

NetflixistÀ löytyvÀ "Ritual". Aloin katsoa sitÀ tylsistyneenÀ ajatuksena, ettÀ tÀmÀ on varmaan ihan pa""ka ja sitten olin pari kertaa vetÀÀ kahvit henkeen kun pelÀstyin .D

Vierailija
1873/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen katsoin jonkun hai leffan, teinit olivat jumissa jossain vedenalaisessa luolastossa ja haita pyöri ympÀrillÀ.

Minulla on ahtaanpaikan ja syvÀn veden pelko, joten kyllÀ se kauhuleffasta meni.

Deep blue sea?

Tuo on muuten Renny Harlinin ohjaama elokuva.

Vierailija
1874/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deep blue sea?

Taisi olla 47 Meters Down. Just tuli telkkarista.

Vierailija
1875/3545 |
12.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deep blue sea?

Taisi olla 47 Meters Down. Just tuli telkkarista.

Tsiigasin eilisen pÀivÀn ohjelmistoa se oli 47 Meters Down: Uncaged. Nyt mua harmittaa kun se jÀi nÀkemÀttÀ. MÀ kun oon nÀhnyt sen esiosan. Kai mtv3 nÀyttÀÀ sen uudelleen?

Vierailija
1876/3545 |
13.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onks tÀtÀ mainittu TÀÀ oli lÀhinnÀ ahdistava, pelottavakin kyllÀ kun ajattelee Cradle will fall. Kertoo perheenÀidin sekoamisesta kun isÀ on työmatkalla ja lapset joutuu pakoilemaan ÀitiÀÀn hyi.

Vierailija
1877/3545 |
13.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stephen Kingin kaikki kirjoittamat elokuvat mm. Hohto koska on psykopaatti pedofiili murhaaja. PÀÀosan esittÀjÀ myös nimen unohtanut onneksi mutta naaman muistaa. Alku elokuvassa oli tökerösti tehty. Kubrikin elokuvat ja Tarantinon jne.

Montako elokuvaa on tehty joissa ei ole em. hirviöitÀ ja trannyja joita katsellut tietÀmÀttÀ koko elÀmÀnsÀ ja sarjat myös. Tv ei muuta esitÀ kuin em saastaa.

Ei Hohdossa kyllĂ€ mitÀÀn pedofiilimurhaajia ole. 

Vierailija
1878/3545 |
13.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nyt tuli mieleen toinen leffa mikÀ ahdisti silloin tosi paljon : Storm warning. Pariskunta joutuu psykopaattiveljesten panttivangeiksi ja kidutettaviksi

NÀÀ molemmat kuuluu Dark Label-sarjaan

Vierailija
1879/3545 |
13.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hereditary, tuskin nÀin koko leffaa kun piti peittÀÀ silmiÀ.

MinÀkin katsoin tÀmÀn hiljattain ja oli kyllÀ hÀiriintynein elokuva mitÀ olen vÀhÀÀn aikaan nÀhnyt. :o VielÀkin ahdistaa.

Vierailija
1880/3545 |
13.02.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaisuus pinnan alla, piinavan jÀnnÀÀ kummittelua. Olen nÀhnyt useamman kerran ja vielÀkin sÀpsÀhdÀn sitÀ kohtausta kun Michelle Pfeiffer nÀkee kylpyammeessa haamun.

Yksi suosikeistani! Psykologista jĂ€nnitystĂ€ ja hyvĂ€t nĂ€yttelijĂ€t. Aina pelĂ€styttÀÀ ne samat kohdat, vaikka kuinka monta kertaa katsoo. 😀 Samoin The Others.