Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3669)
Löysin kirpparilta Deathwatch (2002) sotaelokuvan.
On k18 elokuva ja kun katsoin traileria siitä niin näytti, että käy ihan kauhuelokuvastakin.
Sitten löysin Rare Exports- (2010) ja Stay (2005)
-elokuvat. Nämä eivät vaikuta olevan kauhua.
Alien 1, Hohto . 5v varmaan Bernard ja Bianca pelastustuspartio piirretty.
Katson Joonas Nordman Show -ohjelmaa ja tässä mainostettiin tulevaa kauhuelokuvaa nimeltä Lunastajat. Mä ajattelin mennä sen katsomaan kun tulee teattereihin. "Niin ihana" Roope Salminen oli ohjelmassa vieraana ja hän on siinä elokuvassa.
Mä en tiennytkään, että Perjantai 13. päivä elokuvia on ainaskin 8 kappaletta. Mä löysin tälläisen collection boksin matkaani Prismasta.
Ekan olin joskus nähnyt ja pidin aika huonona elokuvana. Nyt mä sentään oon varautunut, että todennäköisesti b-luokan elokuvia nämä voivat olla. Joskus olin kriittinen elokuvien suhteen, mutta en enää sitä ole.
Kivasti löytyi taas kauhuelokuvia kirppikseltä ja tälläiset löysin:
- The Stendhal Syndrome (1996)
- An American Werewolf in London (1981)
- Yummy (2019)
- Freddy vs. Jason (2003)
- Phone (2002) (Etelä-Korea)
- Territory (2007)
- The Amityville Curse (1990)
- The Living and the Dead (2006)
- The Nun (2005) (Espanja)
- Fright Night (1985)
- Wind Chill (2007)
Luulisin että osa näistä on teille uusia ilmestyksiä, kuten en itsekään tiedä kuin muutaman elokuvan näistä ennestään.
Tykkään sellaisista missä ei ole silmitöntä väkivaltaa eikö juurikaan mitään tehostemörköjä. Tämä tulee mieleen ensimmäisenä hyvästä esimerkistä:
https://m.imdb.com/title/tt0230600/
Guinea Pig 2: Flower of Flesh and Blood
Monta kauhuelokuvaa on tuijoteltu mutta tuon kun aikoinaan laittoi Halloween bileissä pyörimään niin hiljaisempaa kotikatsomoa en ole kohdannut.
Pitkästä aikaa ostin kirppikseltä kauhuelokuvia ja ihan summamutikassa otin matkaani elokuvia mistä itselläni ei ole mitään hajua ja nämä löytyi:
- The deaths of Ian Stone
- 11-11-11
- Cube Zero
https://www.voice.fi/ilmiot/a-159480
acinoreV !
Kauhuleffat on entisaikojen Ouija-lauta. Saatte varmasti alemman henkitason kivoja "kavereita" seuraksenne. Pelko houkuttaa tietyntyyppisiä alempia henkiä. Kukaan terve ihminen ei halua katsoa kauhua ja on turhaa todistella yhtään kenellekään "kyl mä uskallan", häviätte paljon enemmän mitä edes voitte kuvitella: mielenterveytenne.
Hereditary ja It Follows 2000-luvun horroreista. John Carpenterin The Thing ehkä se THE lemppari. Muitakin 80-luvun leffoja: Near Dark, Re-Animator, Return on the Living Dead, Demons (Lamberto Bavan leffa). Joo, ja Lucio Fulcin Zombie Flesh Eaters 70-luvun lopulta on super-hyvä!! :D
Vierailija kirjoitti:
Kauhuleffat on entisaikojen Ouija-lauta. Saatte varmasti alemman henkitason kivoja "kavereita" seuraksenne. Pelko houkuttaa tietyntyyppisiä alempia henkiä. Kukaan terve ihminen ei halua katsoa kauhua ja on turhaa todistella yhtään kenellekään "kyl mä uskallan", häviätte paljon enemmän mitä edes voitte kuvitella: mielenterveytenne.
Onneksi hihhuleiden ei ole pakko katsella kauhuelokuvia. Heidän elämänsä on muutenkin täynnä demoneiden ja helvetin pelkoa...
Uhrilampaat oli aikoinaan pelottava. En ole katsonut sitä sitten varhaisteini-iän. Ehkä näkisin sen nyt aikuisena toisin. Se oli kyllä todella paha kun sillä yhdellä oli se pimeännäkölaite.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti pelotteli aikoinaan, että ei saa pelata spiritismiä, koska oli kuullut, että joku oli seonnut siinä täysin. Menettänyt järkensä.
Vierailija kirjoitti:
"Mä oon varmaankin tosi sairas ihminen, kun oon katsonut älyttömästi kauhuelokuvia."
Oikeasti kauhuelokuvien katsominen voi lievittää pelon tunnetta ja onhan niissä ikärajatkin.
Jos kauhuelokuvista joutuu psykoosiin niin sitten muutenkin on psyykkisiä ongelmia. Itse kauhuelokuvat eivät psykooseja aiheuta.
Mamita kirjoitti:
https://www.voice.fi/ilmiot/a-159480
acinoreV !
Hyvä elokuva, mutta ei se niin pelottava ollut kuin miten sitä mainostetaan tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit "nämä asiat houkuttelevat demoneita" -listauksestasi ainakin pöllö-, lepakko-, lisko- ja hämähäkkihahmot, esim. pöllöpehmolelut ja -korut, värikkään meikin naisilla, Twilight- ja Pikku vampyyri -kirjat, joogan, puutarhamyymälöiden Buddha-patsaat, elävät hämähäkit. pöllöt ja matelijat, varislinnut, mustat kynttilät, rock- ja hevimusiikin, patsaat (etenkin ihmistä esittävät) ja naistenlehdet (etenkin voimakkaasti meikatut naiset kuvissa).
Tänään löysin kirppiksiltä:
- Deadline (2009)
- Komondo (1999)
Aiheeseen kuulumattomina:
- High Road To China (1983)
- Kiss of the Dragon (2001)
Nämäkään elokuvat eivät kerro itselleni yhtään mitään ja varaudun, että nuo kauhuelokuvat voivat olla b-luokan tekeleitä. Deadlinestä kummiskin odotan, että se voisi olla hyytävä.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Ihan tavalliset ihmiset katselevat kauhuleffoja ja sulkevat sitten telkkarin ja elävät niin kuin muutkin, ilman mitään henkivaltojen kosketusta. Kauhuleffoissa olevia hirviöitä ja demoneja ei nimittäin ole olemassa. Ei edes niitä "tositarinaan perustuvia".
Mitäs elokuvia toiset katsovat halloweenin aikoihin?
Itse katson sitä Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities -sarjaa. Jokainen jaksohan on siinä ihan oma tarinansa.
Myös tänään itselläni on vuorossa Paranormal Activity: Next of Kin. Se kun juuri on tullut netflixiin. Huomenna voisi katsoa Ostatnia Wieczerza nimisen leffan netflixistä.
Nyt alan kohtapuolin katsoa The School for Good and Evil -elokuvaa. Vaikuttaa olevan Harry Potterin kaltaista elokuvaa (netflixissä).