Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3669)

Vierailija
1901/3669 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Critters - Keskiyön nakertajat on pelottavin minkä olen katsonut. Tosin se pelottavuus taisi johtua siitä, että olin ihan liian nuori katsomaan tuommoisen leffan.

Vierailija
1902/3669 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Night of the Living Dead

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/3669 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko nähneet kotimaista Koputus elokuvaa?

Eihän se niin mullistava ole, mutta on tosi viihteellinen.

Kiehtovan siitä teki se punainen värimaailma itselleni ja kivalla tasolla oli painostava ilmapiiri siinä.

Elokuva ei ollut huono kotimaiseksi elokuvaksi.

Vierailija
1904/3669 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ari Asterilta on tulossa elokuviin Beau is Afraid lähipäivinä. Tältä ohjaajalta tunnetaan elokuvat Midsommar ja Hereditary. Tämä Beau is Afraid on kauhu/komedia.

Luulen että elokuva on paremmin ilmaistuna eriskummallinen.

Joaquin Phoenix on pääosassa siinä elokuvassa.

Vierailija
1905/3669 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hulluimmista kauhuelokuvista mitä viime aikoina olen nähnyt on Evil Dead 2. Voi näyttäytyä toisille shokeeraavana elokuvana.

Mä olin ihan haltioissani, kun katsoin sitä.

Kävin myös lähiaikoina katsomassa elokuvissa Evil dead rise -leffan. Tämä leffa oli tylsä, mutta lopussa sai sitä taattua Evil dead hulluuttelua.

Seuraavaksi olisi vuorossa Army of Darkness, joka on Evil dead trilogian päätösosa.

Myös Evil Dead (2013) pitäisi lähipäivinä katsoa.

Ensimmäisen Evil Dead elokuvan olen nähnyt jo monta kertaa ja se on itselleni mukavaa kauhu viihdettä.

Vierailija
1906/3669 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juni Ito Maniac: Japanese Tales of the Macabre

Netflixistä on anime kauhua, joka ainaskin itselleni kolahtaa 😱

Vierailija
1907/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alien on loistavaa avaruuskauhua alusta loppuun.

Vierailija
1908/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smile (2022) (HBO Max)

Ehdottomasti viime vuoden paras leffa..! Älä katso yksin...? Ota kaveri seuraksi ja... Hymyile?

Vierailija
1909/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ndg kirjoitti:

Alien on loistavaa avaruuskauhua alusta loppuun.

Kyllä..!

Varsinkin jos sattuu omistamaan "Alien Anthology" Blu-Ray boxin, jossa joka 4 leffaa on TÄYSIN leikkaamattomina. Esim. Alien 2-leffan (Aliens) kesto on 2:47:08. Aivan mahtava versio ja kaikki selittyy...

Kuka haluaisi ladata sen boxin multa?? Voin pistää torrentilla... Ei ole laitonta. Asenna vaan qBittorrent -ohjerlma koneelle (PC) ja kysy multa linkkiä...

Vierailija
1910/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on sellainen kysymys, johon ei ole vastausta.

Mikä on pelottava toiselle, ei ole sitä toiselle.

Uskonnollinen kauhu(vaikkapa Ennustus) lienee pelottavaa uskovaiselle, mutta ei niinkään tepsi uskonnottomaan.

Vierailija
1911/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on sellainen kysymys, johon ei ole vastausta.

Mikä on pelottava toiselle, ei ole sitä toiselle.

Uskonnollinen kauhu(vaikkapa Ennustus) lienee pelottavaa uskovaiselle, mutta ei niinkään tepsi uskonnottomaan.

Hyvä kommentti.

Juuh.... Jos vaikka menee IMBD -sivustolle, sieltä löytyy leffoja joka lähtöön, muös "kauhu".

Mikä on merkillepantavaa... Monet kauhuleffat ovat saaneet tosi huonot arvostelut.

"So What"? Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä? Pikku sponssi: "Smile". Ota kaveri mukaan katsomaan ja... Hymyile.

Vierailija
1912/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M52 kirjoitti:

Smile (2022) (HBO Max)

Ehdottomasti viime vuoden paras leffa..! Älä katso yksin...? Ota kaveri seuraksi ja... Hymyile?

Mä kävin viime vuonna katsomassa tuon elokuvissa. Oli mielestäni ärsyttävä elokuva.

Ei mitään omaperäistä. Sitten mua vielä inhottaa tuommoiset oravanpyörä elokuvat.

Vierailija
1913/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stephen Kingin kaikki kirjoittamat elokuvat mm. Hohto koska on psykopaatti pedofiili murhaaja. Pääosan esittäjä myös nimen unohtanut onneksi mutta naaman muistaa. Alku elokuvassa oli tökerösti tehty. Kubrikin elokuvat ja Tarantinon jne.

Montako elokuvaa on tehty joissa ei ole em. hirviöitä ja trannyja joita katsellut tietämättä koko elämänsä ja sarjat myös. Tv ei muuta esitä kuin em saastaa.

Mistä hohdossa löytyy pedofiili?

Vierailija
1914/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin vielä että mikä se on sitä kauhua- toisten mielestä kerppu jump scareja, toisten taas tunnelma, jotkut että verta ja suolenpätkiä jne. Ite tykkäsin manaaja 3:sta juuri tunnelman ja hyveksien näyttelijöiden takia. Ja toisin kuin manaaja 2:ssa, myös tarinasta vastaa alkuperäisen kirjoittanut.

Vierailija
1915/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenihän riitti kauhuleffaksi 1960-luvun lopussa joku pitkien irtoripsien kanssa esiintynyt naislaulaja.

Painajaisia näin pikkutyttönä...

Haluan edelleen vain katsoa romanttisia elokuvia, hauskoja sketsejä, tiedeohjelmia yms.

En ymmärrä kauhuleffoja.

Vierailija
1916/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaaja

Vierailija
1917/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtui Baby Janelle?

Vierailija
1918/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Thing (1982)

Vierailija
1919/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Jordan Peelen ohjaama Us on tosi karmiva elokuva.

Vierailija
1920/3669 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yksittäisiä leffoja, mutta pelottavimpia ovat ne, jotka perustuvat yliluonnolliseen eikä verellä tai väkivallalla mässäilyyn. Jälkimmäisiin keskittyvissä aiheuttavat erilaisia tuntemuksia, mutta ei pelkoa. Lähinnä inhoa ja vastenmielisyyttä. Oikeasti pelottavia leffoja on aika harvassa. Ehkä joku Rosemaryn painajainen taisi olla sellainen, jonka olen viimeksi nähnyt. Tuli aika kauan herättyä keskellä yötä juuri tiettyyn kellon aikaan sen jälkeen, joten jäi alitajuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä