Ihan tavallisia ruokia joita et kuitenkaan ole maistanut? Minä vuonna olet syntynyt?
Tuli mieleen tuosta kananmunakastike-gatesta tää, eli mikä on sellainen, ihan tavallinen suomalainen ruoka, jota et kuitenkaan ole koskaan syönyt. Jos haluat, ni kerro vielä mikset ole syönyt sitä.
Itsellä se on pinaattikeitto, olen syntynyt vuonna -74.
Nuorempana en tykännyt mistään keittoruoasta ja nyt näin vanhempana en ole vaan törmännyt missään lounasruokalassa.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42vOhhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.
Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.
Meiltä saa sushia joka kadunkulmasta. Siis oikeaa japanilaista. Miten raaka kala ja keitetty riisi eroaa noin niinkuin realistisesti toisistaan paikasta riippuen. Sushi on ihan tavallista arkista sormiruokaa. Riisiä ja raakaa kalaa. Joskus jotain mausteita.
Täällä on todettu moneen otteeseen mikä siinä on erona. Sormiruokaa kyllä. Arkistakin varmasti.
Sitten on myös se parempi versio, jota minä haluan syödä mieluummin. Jos sieltä saa japanilaisten tekemää sushia, niin olet varmaan huomannut että niissä paikoissa on aikamoisia hintaeroja.
Sitäpaitsi sushissa voi olla vaikka mitä muutakin kuin raakaa kalaa.
Vanhempani ja puolisoni puhuvat ylistävästi madekeitosta. En ole ikinä maistanut, mutta kovasti haluaisin. Vm-86
Graavilohi, katkaravut, tilliliha, siskonmakkarasoppa ja se munakastike. Lohta muussa muodossa söin ekan kerran joskus 5 vuotta sitten. Syntynyt 1983.
Luulin/toivoin, että en joutuisi koskaan syömään rössypottua (asuin Oulun seudulla). Sitä oli kouluruokana aina silloin tällöin yläasteella, ja kun se huomattiin, katosimme joko ruokajonosta kavereitteni kanssa, tai söimme vain leipää.
Valitettavasti erään kerran ollessani sijaisopettajana olin ruokajonossa, ja kas, eteen tuli juuri rössypottua. Koska en halunnut aiheuttaa paniikkia kirkumalla ja juoksemalla karkuun, hyväksyin lautasellisen sitä. Ja söin koko lautasellisen. Ei se pahaa ollut, mutta en vain olisi halunnut koskaan edes maistaa.
Pahoista ruuista voin mainita juuri tuon tillilihan. Ala-asteella sitä piti syödä. Ylikeitettyä sitkeää lihaa, joka lillui harmaassa kuivatillillä maustetussa kastikkeessa. Mustatäpläisten ylikeitettyjen pottujen kanssa. Meidän ala-asteella oli pahinta mahdollista kouluruokaa, ja jos yritit hivuttaa jotain laskiämpäriin ja jäit kiinni, ope vei takaisin syömään, ja kaikki piti syödä.
Tämän takia myös kesäkeiton tai siskonmakkarakeiton (aina haaleaa, ei koskaan kuuumaa tai edes lämmintä) mainitseminenkin saa aikaan yökkäysrefleksin.
Kiitos ala-aste (vm -64)
Läskisoosi ja läskipannari..mitä lie nuo ovatkaan..ja siskonmakkarakeitto
1995
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42v
Sushi täälläkin, en vain pidä raa'asta kalasta, olen toki syönyt graavilohta ym. N60v
Silli, kebab, nötkötti, sushi
N31, Tampere
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42vOhhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.
Mistä lähtien Japani on sijainnut Suomessa?
Sushi on ihan tavallinen suomalainen ruoka kuin mikä tahansa muukin suomessa yleisesti syötävä ruoka. Sushia on myyty ympäri suomen jo vuosia.
Perinteistä itä-suomalaista kaurakiisseliä.
(...maistuu kuulemma lähinnä tapettiliisteriltä ja näyttää myös siltä )
Eroaako kaura-"kiisseli" jotenkin kaurapuurosta? No itse syön kaurahiutaleet keittämättä,pahaa se puuro onkin.
Veriletut, makaronivelli, helmipuuro.
Synt. 1993
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
Sushi on ihan tavallinen suomalainen ruoka kuin mikä tahansa muukin suomessa yleisesti syötävä ruoka. Sushia on myyty ympäri suomen jo vuosia.
Eroaako kaura-"kiisseli" jotenkin kaurapuurosta? No itse syön kaurahiutaleet keittämättä,pahaa se puuro onkin.
Onkohan tuo kaurakiisseli ns. kiesaa, josta kauravalmiste Yosa on kehitetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
Onkohan tuo kaurakiisseli ns. kiesaa, josta kauravalmiste Yosa on kehitetty?
Nuo kauravalmisteet ovat kyllä pahinta rahan tuhlausta.Noita voi tehdä itse kaurahiutaleista paljon halvemmalla.Kauramaito=kaurahiutaleita ja vettä.
Tofu 60- luku.. Oottaa jääkaapissa.
Tämä on kyllä juoma, mutta piimä. Osaan kuitenkin kuvitella miltä se maistuu. 80-luvun alussa syntynyt.
Mitään sisäelinruokia maksaa ja verilettuja lukuun ottamatta en ole maistanut. En myöskään mustaa makkaraa. Enkä sitä lipeäkalaa. Noista mitään en tule koskaan enää syömäänkään. -81
Simpukoita, sushia (joka on nykyään suosittua), hummeria.
Monenmoista muuta olen syönyt, suomalaista tai ulkomaisempaa mutta noi on jääneet eri syistä välistä.
Vierailija kirjoitti:
Omat muistikuvat lapsuudesta ovat sellaisia, että sitä syötiin vikisemättä, mitä tarjottiin. Siksi olen syönyt kaikkea. En kyllä tiedä, missä kiven alla on asuttu, jos ei olla edes kuultu kananmunakastikkeesta.
N46
P.S. Pinaattikeittoa voi tehdä itse tai ostaa kaupasta valmiina.
Itse olen sun ikäluokkaa ja todella ei syöty vikisemättä mitä tahansa. Kyllähän opettajat pakottivat, mutta siivosivat sitten pahimmillaan oksennuksia lattialta ja moni sai iän ikuiset ruokatraumat.
Kesäkeitto. Kerran oli lähellä mummolassa, kun mummi meinasi laittaa sitä, muttei muistaakseni ollut kaikkia aineksia. Ja en nyt tavallisista ruoista tiedä, mutta mustamakkara, tilliliha ja muikkukukko ovat kokeilematta. Läheltä piti -tapauksia ovat lanttulaatikko, kaalilaatikko ja porkkanalaatikko. En tykkää, mutta maistanut kyllä. Maksalaatikko sen sijaan on erittäin hyvää ja totta kai rusinoiden kera.
Ketjussa mainittu kanaviillokki oli ainakin omassa peruskoulussani aivan törkeän hyvää ja yksi lempiruoistani.
- 76
Joo pida ja pane varalta. Support so n et test kaiken ton ennen Ku eroot