Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan tavallisia ruokia joita et kuitenkaan ole maistanut? Minä vuonna olet syntynyt?

Vierailija
17.06.2018 |

Tuli mieleen tuosta kananmunakastike-gatesta tää, eli mikä on sellainen, ihan tavallinen suomalainen ruoka, jota et kuitenkaan ole koskaan syönyt. Jos haluat, ni kerro vielä mikset ole syönyt sitä.

Itsellä se on pinaattikeitto, olen syntynyt vuonna -74.

Nuorempana en tykännyt mistään keittoruoasta ja nyt näin vanhempana en ole vaan törmännyt missään lounasruokalassa.

Kommentit (292)

Vierailija
121/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olenko maistanut silakkalaatikkoa, vai onko haistaminen riittänyt "en syö" -päätökseen.

En muista koskaan syöneeni klimppisoppaa, mykyrokkaa tms. jauhoklimppejä sisältävää lihakeittoa, vaikka ne kai jossain päin maata ovat ihan tavallisia perinteisiä ruokia. Ei mitään periaatteessa tuollaista ruokaa vastaan, ei vain ole sattunut tulemaan kohdalle.

Nyhtöpossu taitaa olla kokeilematta kanssa.

Ikä päälle viidenkympin.

Vierailija
122/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietääkseni syönyt ihan kaikkea mahdollista. Mutta tosiaan kananmunakastike ei ole koskaan tullut vastaan, kun sitä ei perheessä kukaan IKINÄ tehnyt, ei mummu tai pappa, vaikka paljon kokkasivat kaikenlaista perusruokaa, ei ravintoloitsija isä tai maailman paras kokki äiti. En edes tiennyt moisesta.

Varmasti olisin syönyt jos joku olisi tehnyt. Se ettei tiedä kananmunakastikkeesta ei tarkoita että olisi kasvanut kiven alla.

En osaa sanoa mitään muuta "tavallista" ruokaa mitä en olisi koskaan syönyt.

-93

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivot, kivekset, hapansilakka, lipeäkala tulee ainoastaan mieleen sellaisia mitä en ole maistanut, eikä ole oikeastaan mitään sellaista mistä en tykkäisi. "kaupan lihaa" ei tule ostettua oikeastaan ikinä, pääosin tulee kokkailtua riistaa, itse kasvatettuja kanoja, sekä välillä haen kokonaisen sian kasvattajalta.

nainen 32

Vierailija
124/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillilihaan en ole missään törmännyt. En ole myöskään syönyt silliä enkä rapuja.

Vierailija
125/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ensimmäisenä tuo kananmunakastike, en ole sellaisesta kuullutkaan. Rössypottu. Lipeäkala. Perunapuuro.

Vierailija
126/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ensimmäisenä tuo kananmunakastike, en ole sellaisesta kuullutkaan. Rössypottu. Lipeäkala. Perunapuuro.

Kesäkeitto unohtui! Ja olen tosiaan syntynyt -89.

Vierailija
127/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunakastike on tuttu, teen sitä omille lapsilleni itsekin. Mukaan laitetaan tonnikalaa ja hieman ananasta, hyvin maistuu. Ikää minulla on 28v.

Sushista en ole oppinut pitämään, mutta ehkä sitäkin on monenlaista tai ehkä sitä pitäisi ostaa jostain ravintolasta marketin lihatiskin sijaan.

Kalakukkoa en ole maistanut koskaan. Myös tuo jonkun mainitsema nokkoskeitto on kokeilematta. Myös korvasienet kiinnostaisivat, mutta en kuolemisen pelossa taida uskaltaa - luultavasti en kuitenkaan saisi niitä valmistettua kunnolla vaikka ryöppäisin sienet kymmeneen kertaan.

Suosikkiruokiani ovat riistasta ja lämminsavukaloista valmistetut.

Vierailija
128/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunakastike on tuttu, teen sitä omille lapsilleni itsekin. Mukaan laitetaan tonnikalaa ja hieman ananasta, hyvin maistuu.

Hyi yrjö

Vierailija
129/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm 81, en ole koskaan altistunut tillilihalle.

Vierailija
130/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunakastike, nokkoskeitto, veriletut.

Olen syntynyt vuonna 2000

Vierailija
131/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeitto ja tilliliha. Ei ole vaan ollut missään tarjolla.

vm. -92

Vierailija
132/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkeitto ja tilliliha. Ei ole vaan ollut missään tarjolla.

vm. -92

Lisään vielä veripaltun

Vierailija
133/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Ohhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.

Mistä lähtien Japani on sijainnut Suomessa?

Täällähän joku jo oli guuglettanut, että pelkästään helsingissä yli 50 ravintolaa tarjoaa sushia. Moniko mykyrokkaa tai tillilihaa joista täällä puhutaan?

Kyllä sanoisin ihan tavaliseksi ruuaksi.

Vierailija
134/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tavallinen ruoka, mutta en ole koskaan maistanut kalakukkoa enkä muutakaan kukkoa. Kananmunakastikkeeseen tutustuin ensimmäisen kerran yliopiston ruokalassa. Olen syntynyt 1994.

Vierailija
135/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkalaa (ja varmaan joitain muitakin kalaruokia ja kalalajeja) en ole syönyt koskaan. Lammasta maistoin ensimmäisen kerran aikuisena.

Olen syntynyt 1987.

Vierailija
136/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskisoosi, perunakeitto ja leipäkeitto.

Vierailija
137/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että tuo kananmunakastike on monelle ihan outo ruoka.

Itse en ole syönyt lipeäkalaa, lammasruokia, sushia, mereneläviä.

- 1957-

Vierailija
138/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti, muut itäsuomalaiset maitopohjaiset keitot tai kastikkeet. Koko suku on Hämeestä. Nykyään maistaisin jos söisin lihaa.

Vierailija
139/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, syntymävuosi 1971

Vierailija
140/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebab ja sushi. Kai nämä on jo ihan tavallisia. 1987