Ihan tavallisia ruokia joita et kuitenkaan ole maistanut? Minä vuonna olet syntynyt?
Tuli mieleen tuosta kananmunakastike-gatesta tää, eli mikä on sellainen, ihan tavallinen suomalainen ruoka, jota et kuitenkaan ole koskaan syönyt. Jos haluat, ni kerro vielä mikset ole syönyt sitä.
Itsellä se on pinaattikeitto, olen syntynyt vuonna -74.
Nuorempana en tykännyt mistään keittoruoasta ja nyt näin vanhempana en ole vaan törmännyt missään lounasruokalassa.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat muistikuvat lapsuudesta ovat sellaisia, että sitä syötiin vikisemättä, mitä tarjottiin. Siksi olen syönyt kaikkea. En kyllä tiedä, missä kiven alla on asuttu, jos ei olla edes kuultu kananmunakastikkeesta.
N46
P.S. Pinaattikeittoa voi tehdä itse tai ostaa kaupasta valmiina.
Olen sinua pari vuotta vanhempi, enkä muista lapsuudessa törmänneeni kananmunakastikkeeseen. Sen muistan että vähän kummeksuen parikymppisenä katsoin kun näin jonkun sellaista tekevän.
Sittemmin olen toki lukenut kyseisestä kastikkeesta useasti, tältä palstalta, ja tehnytkin pari kertaa viime vuosina.
Olen melko varma että monia muitakin ruokia on jäänyt maistamatta, vaikka sitä ikäpolvea olenkin, että esimerkiksi koulussa syötiin tai syötiin, itkettiin, oksennettiin ja syötiin.
Mä olen sua 20 vuotta nuorempi, mutta vastaan silti. Ei ole tosiaan mitenkään Ylettömän Yleinen tuo kananmunakastike. Nimikin on kumma, kun itse olen kuullut puhuttavan vain valkokastikkeesta.
Sitä ei ole tarjolla kouluissa (ainakaan missään niistä, joita 18 vuoden ajan kävin), joten on ihan täysin oman perheen ja muiden varassa tuleeko syötyä. Meillä tuota valkokastiketta on tehnyt vain toinen mummoni.
Sama asia kuin toiset tekee tacoja ja toiset kalakukkoa, mut toiset eivät koskaan.
Ei mullakaan ole mitään kokemusta tillilihasta, vaikka olen kai "oikeaa" ikäluokkaa eli 70-lukuinen.
Ei ole olemassa mitään "tavallista suomalaista ruokaa". Kaikki Suomen ruoat ovat perua Ruotsista tai Venäjästä.
Vierailija kirjoitti:
VAUVA ON PASKA SIVUSTO. HARMITTOMAT AIHEET POISTETAAN. TERVETULOA 2+ vapaaseen maailmaan
Ei kiitos. Olin siellä ennen, mutta palstailijat olivat niin ällöttäviä, että oli viisainta poistua. Mitään ei voinut keskustella, koska vastailijoiden kimppuun hyökättiin ilman syytä. Tarkoituksella haluttiin rikkoa keskustelut.
Rapuja ja nahkiaisia en ole koskaan syönyt. Nahkiaiset ovat tämän alueen herkku, mutta muualta muuttaneena en ole niitä oppinut syömään. Enkä aatellut opetellakaan, ovat sen verran ällöttävän näköisiä. Syntymävuosi -63.
Silli, parmankinkku, hodari. -93
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "tavallista suomalaista ruokaa". Kaikki Suomen ruoat ovat perua Ruotsista tai Venäjästä.
Eikö edes soijarouhe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42vTämä myöskin minulla. Kerran olen maistanut sitä levää jolla kääritään se kala/riisi paketiksi. Oli kyllä ihan kamalan makuista. 76 olen myös syntynyt.
Tää on niin mun lemppari-snack. Juuri rouskuttelin välipalaksi pussillisen merilevää. Hakkaa sipsit ja muun pikkupurtavan mennen tullen.
Sillit, nahkiaiset ja suolatut kalat, kuten graavilohi tai vastaava. Jo haju on niin kuvottavaa, ettei voi koskea.
Mielestäni en ole koskaan syönyt silliä, en uusien perunoiden kanssa tai muuten. Haju on niin paha. Synt.84, eli 34 v.
<strong>huuhkaja</strong> kirjoitti:
Mielestäni en ole koskaan syönyt silliä, en uusien perunoiden kanssa tai muuten. Haju on niin paha. Synt.84, eli 34 v.
Mutta myyrät ja sammakot on ok, vai?
Kaakaota en ole koskaan juonut. 1990 syntymävuosi.
Sianpääsylttyä en ole maistanut. 1968 olen syntynyt.
Kesäkeitto, rosolli, talkkuna..
N92
Hapankaali
Hapansilakka
Maksamakkara
Lauantaimakkara
Lipeäkala
Luumukiisseli
Greippi
Viinirypäleet
Karpalo
-N 1987
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42vOhhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.
Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.
Meiltä saa sushia joka kadunkulmasta. Siis oikeaa japanilaista. Miten raaka kala ja keitetty riisi eroaa noin niinkuin realistisesti toisistaan paikasta riippuen. Sushi on ihan tavallista arkista sormiruokaa. Riisiä ja raakaa kalaa. Joskus jotain mausteita.
Eihän karjalanpaisti ole maitopohjaista :)