Äiti! Koska olet viimeksi ostanut jotain ihan vain itsellesi?
Olenko ainoa joka huomaa käyttävänsä äitiyspikkareita, reikäisiä sellaisia vielä 6kk synnytyksestä. Äitiys housuja kun ovat ainoat ehjät ja rintaliivejä joista tunkee kaarituki pihalle? Tukka roikkuu silmillä.. Silmälasit olen uusinut 3 vuotta sitten.. Mistään ylellisyyksistä puhumattakaan!
Lapsilla on viimeisen päälle vaatteet, kaikki tarvitsivat kesäksi kolmet kengät ja tiehenkin pitää tilata mursketta.. Kaikki menee aina äidin hankintojen edelle.
Onhan muillakin näin?
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Tänään juuri tilasin uusia mekkoja ja alusvaatteita. Ehkä juuri siksi kun eräs puolituttu tuli kaupassa sanomaan, että kuinka noin monen lapsen äiti pystyy panostamaan ulkonäköönsä ja eikö meikkaamiseenkin mene aikaa. Otin äänensävystä johtuen moitteina enkä kehuina ja päätin että minähän panostan entistä enemmän.
Eli annat arvostelijoiden vaikuttaa toimintaasi?
Viimeksi ostin eilen yhden vintage-korun, jota olin vaaninut jo jonkun aikaa.
Mutta joo, osui ja upposi. Jalassa on raskausaikaiset pikkarit (ehjät tosin) ja äitiysfarkkuja löytyy edelleen, vaikka vauva on jo yli puolivuotias ja kilotkin kohta hävinneet. Vaatteiden loppuun kuluttaminen on mun intohimoni. Varsinkin vauva (kolmas) kulkee kotioloissa kaikenmoisissa isosisaruksien rääsyissä, joita heittelen siivousräteiksi niiden hajotessa lopullisesti.
Rahaa on säästössä kymmeniä tuhansia, jemmailen niitä isomman asunnon ostoon.
Maanantaina ostin uudet Ray-Banit, eilen pari kynsilakkaa. Kyllä shoppailuun varaa olisi muttei niin aikaa.
Minulla on 2v ja 1kk ikäiset lapset. Ostan itselleni kaiken mitä haluan. Olen pääosin kotona kaikki päivät, mutta on mulla ehjiä kotimekkoja ja olohousuja silti.
Meidän äiti osti itselleen minkkiturkkeja ja osakkeita isän tienaamilla rahoillla. Lapset kulkivat samoissa vaatteissa laihoina. Joten kyllä sisäänpäin köyhän perheen äidillä oli kaikki haluamansa, ulospäin oli tärkeätä näyttää rikkaalta, vanhempien puolelta. Anteeksi, off topic mutta viistosi. Normaalille äidille soisin kaiken, varsinkin ajoittain ylellisyyksiä ja varsinkin paljon rakkautta, myös isän puolelta.
On kyllä tosi vaikeaa ostaa itselle. Ajattelen aina tarvitsenko asiaa todella tai voisiko rahan käyttää johonkin mitä lapsi tarvitsee. Viimeksi olen ostanut itselleni kengät.
Joo, minä🙈 enään ei osaa ostaa itselle.
Jos haluaa lapselleen hyvän itsetunnon, pitää vanhemman arvostaa itseään. Se tarkoittaa että myös itsestään ja tarpeistaan huolehtii. Aikuisuuden tulisi näyttäytyä lapsille kiinnostavana ja tavoiteltavana, ei surkeana ja ankeana. Äitikin ansaitsee osansa, ei vain lapset, kysykää vaikka lapsiltanne.
Ostan itselleni vaatteita, kenkiä ja mitä tarvitsenkin. Työni puolesta en voi edes kulkea huolittelemattomana.
Jep, samaa mieltä nro 70 kanssa! Itseään pitää kunnioittaa ja rakastaa myös. Lapset oppivat mielestäni jokseenkin huonoa mallia tuollaisesta, jos omaa vanhempaa ei huvita huolehtia omista tarpeistaan ja oma vanhempi pitää itseään huonompana ja vähempiarvoisena. Lapsille kannattaa opettaa ja näyttää, että aikuinen arvostaa myös itseään! :) Itsensä vähättely ei tuota kyllä minkäänlaista hedelmää. Nyt mars edes sinne alushousuosastolle...
Tällä hetkellä joo kun olen kotihoidontuella, tulot huimat 300e/kk. Kun joskus töihin palaan niin tilanne eri.
Ostin kuivurin ja uuden hellan :) ilmeisesti vain itselleni kun ei niitä kukaan muu käytä :D eipä tuo haittaa, kauheasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole. Kaikkea kivaa kesävaatetta oon ostanut ja kosmetiikkaa myös. Sekä kesäkengät.
Nii, toisaalta taas meillä olisi niin paljon rahareikiä että ei ole penniäkään ylimääräistä. Jos olisi sitten ehkä ostaisin ne uudet alkkarit..
Meillö olisi varaa, mutta molemmat miehen kanssa ollaan tuollaisia reikäisiä, kulahtaneita vaatteita... kampaajalla tai partureissa ei vierailla ym. (päällimmäiset vaateet yleensä pelastaa paljon ja hyvä kuntoiset hiukset) Lapsilla kunnon kamppeet. Mies hankkii ne, itselleen ei osta ikinä mitään. En tiedä mistä johtuu... Emme vaan jaksa panostaa tuollaisiin asioihin.
Eikö teitä mammoja yhtään kiinnosta miltä näytätte miehenne silmissä?
Vierailija kirjoitti:
Keitä nämä "mammat" ovat, joille kysymyksesi osoitat?
Mä olen ostanut itselleni tässä kuussa Rukkan kesähousut ja Kappahlista pitkät housut. Niin ja matkakokoiset The body shopin matkakokoiset shamppoon ja hoitoaineen.
Joku överi suihkusaippua olisi kanssa kiva mutta katsellaan nyt että ostanko.
Mitkä on äitiysalkkarit? Ja oikeastiko joku semmoisia käyttää ja miten ne eroaa normaaleista....?
En keksi, miten äitiys ja kyvyttömyys ymmärtää tulojen ja menojen suhdetta liittyvät toisiinsa.
Ostan itselleni ihan kaiken, mitä haluan ja lapsille myös. Vaatteet on ehjiä itsellä ja lapsilla, kodinkoneet kunnossa, auto huollettu, elämä mallillaan. En keksi yhtäkään syytä sille, että käyttäisin reikäisiä alushousuja, kun kaupasta saa ehjiä eurolla. Niiden laatu ei tietty ole kaksinen, mutta parempi ehjä kuin hajalla.