Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin

Vierailija
13.06.2018 |

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Kommentit (589)

Vierailija
221/589 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten ette saa myytyä kirpparilla. Itse otan aina parin vuoden välein pöydän ja saan myytyä lähes kaiken. Minulla on kaksi lasta ja tavaraa kertyy. Vaatetta ja tavaraa on todella paljon ja hinnoittelen edullisesti. Sisävaatteet 0,50-3 e. Ulkovaatteet 3-10 e kunnosta riippuen. Juhlavaatteet 2-5 e ja kengät 2-5 e. Aina olen saanut lähes kaiken myytyä. Loput laitan puoleen hintaan. Varaan pöydän kahdeksi viikoksi, koska tavaraa niin paljon. Voittoa tulee joka kerta 200-300 e. Ei hirveästi, mutta kannattaa silti :)

Mulla on toistaiseksi voimassa oleva hyväntekeväisyyspaikka, jota pidetään muutaman muun tyypin kanssa kun kerätään yhdistykselle rahaa. Lasten vaatteet, lelut ja tavarat tekevät edelleen hyvin kauppansa, muuta menee vain pieniä määriä. Tarjontaa on liikaa. Lasten tavaroita saamme vain lahjoituksena vähän, juuri siitä syystä, että ihmiset saavat ne myytyä itse. Meille tulee paljon tavaraa, joka on käynyt kirpparilla, mutta ei ole mennyt kaupaksi. Osa siitä tavarasta menee sitten meidän kauttamme jossain vaiheessa, osa ei ollenkaan. Jos itse myyt lasten tavaraa, niin sulla on vain menevää tavaraa. Noin yleisesti ottaen kävijöiden määrä kirppareilla on kyllä romahtanut. Ennen oli ruuhkaa, meni mihin aikaan vain. Nykyään saattaa olla, ettei näy muita asiakkaita ollenkaan. Minulta itseltäni ei jää mitään myytävää, kun käytän kaikki vaatteet ihan loppuun ja astioita en osta uusia huvikseni koskaan, vain jos jotain tarvitsen ja esim. uusia lautasia ja laseja jos alkaa loppua särkymisen takia. Harvoin vain särkyy.

Vierailija
222/589 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JUST NIIN TOTTA! Kirpparin pitämisestä ansaitsee vain se, joka repii pöytävuokrat. NE ovat KALLIITA!

Ei ole. Kirppisbisnes on huonoa bisnestä ja suurin osa kirppareista kuolee nopeasti. Jotkut toki menestyy, mutta vaikea ala sekin on.

Otetaan laskelma: 120 pöytää (siis ihan pientä ei kannata perustaa edes), joista keskimäärin 90 vuokrattuna. Viikkovuokra on 32 Euroa. Tällöin viikkotuotto on 2880 Euroa sisältäen alvin. Alvittomasti 2322 Euroa. Neljässä viikossa tuotto siis 9290 Euroa. Sitten ihan keskinkertainenkin liikehuoneisto maksaa vuokrata 2500 Euroa, jonka jälkeen onkin enää jäljellä 6790 Euroa. Siitä sähkö, muita pieniä juoksevia kuluja, perustamislaina yms. vähintään 1000 Euroa yhteensä, ei riitä edes, ellei lämpö kuulu hintaan. Jäljelle jäisi 5790 Euroa. Pitäisittekö itse tuosta summasta auki kirpparia 7pv/vko, esim. 10h/pv? Eli käytännössä saisitte 70 tuntisesta työviikosta (+paperityöt) palkkaa noin 4000 Euroa miinus verot, kun eläkemaksutkin, vakuutukset ja muut pitää maksaa? Entäs, jos palkkaakin työntekijän ja usein se on pakkokin. Työntekijä, osa-aikainenkin syö, tuosta summasta jo 2000 Euroa eli jäljelle jäisi omistajalle 3790. Siitä maksat eläkevakuutusmaksusi, vakuutuksesi ja verot. Ehkä käteen 2000 Euroa? Onpa hyvä palkka yrittäjävastuusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/589 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JUST NIIN TOTTA! Kirpparin pitämisestä ansaitsee vain se, joka repii pöytävuokrat. NE ovat KALLIITA!

Ei ole. Kirppisbisnes on huonoa bisnestä ja suurin osa kirppareista kuolee nopeasti. Jotkut toki menestyy, mutta vaikea ala sekin on.

Otetaan laskelma: 120 pöytää (siis ihan pientä ei kannata perustaa edes), joista keskimäärin 90 vuokrattuna. Viikkovuokra on 32 Euroa. Tällöin viikkotuotto on 2880 Euroa sisältäen alvin. Alvittomasti 2322 Euroa. Neljässä viikossa tuotto siis 9290 Euroa. Sitten ihan keskinkertainenkin liikehuoneisto maksaa vuokrata 2500 Euroa, jonka jälkeen onkin enää jäljellä 6790 Euroa. Siitä sähkö, muita pieniä juoksevia kuluja, perustamislaina yms. vähintään 1000 Euroa yhteensä, ei riitä edes, ellei lämpö kuulu hintaan. Jäljelle jäisi 5790 Euroa. Pitäisittekö itse tuosta summasta auki kirpparia 7pv/vko, esim. 10h/pv? Eli käytännössä saisitte 70 tuntisesta työviikosta (+paperityöt) palkkaa noin 4000 Euroa miinus verot, kun eläkemaksutkin, vakuutukset ja muut pitää maksaa? Entäs, jos palkkaakin työntekijän ja usein se on pakkokin. Työntekijä, osa-aikainenkin syö, tuosta summasta jo 2000 Euroa eli jäljelle jäisi omistajalle 3790. Siitä maksat eläkevakuutusmaksusi, vakuutuksesi ja verot. Ehkä käteen 2000 Euroa? Onpa hyvä palkka yrittäjävastuusta...

Höpsis, ei kukaan maksa osa-aikaiselle mitään 2000 euron palkkoja!

Minusta ihan hyvät tulot siitä hyvästä, että ylläpitää pelkkää tilaa ja toiset hoitaa myyntityön. Eipä tarvitse paljoa aivojaan rasittaa tai stressissä kiirehtiä. Toisin kuin joku kaupungin viraston sihteeri, jonka pitää osata kaikenlaiset tietokoneohjelmistot ja hoitaa monenlaista hommaa aina kiireessä, vastuu painaen. Bruttopalkka 2000 €/kk ja vielä verot pois.

Vierailija
224/589 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis, ei kukaan maksa osa-aikaiselle mitään 2000 euron palkkoja!

Minusta ihan hyvät tulot siitä hyvästä, että ylläpitää pelkkää tilaa ja toiset hoitaa myyntityön. Eipä tarvitse paljoa aivojaan rasittaa tai stressissä kiirehtiä. Toisin kuin joku kaupungin viraston sihteeri, jonka pitää osata kaikenlaiset tietokoneohjelmistot ja hoitaa monenlaista hommaa aina kiireessä, vastuu painaen. Bruttopalkka 2000 €/kk ja vielä verot pois.

Jos henkilön palkka on vaikka 1000€/kk sen päälle tulee sotut, eläkevak.maksut, vakuutus jne n 50% eli 500€ eli 1500€ + lomarahat, sairas ajanpalkka, arkipyhäkorvaus, työterv.huolto, tapaturmavak. jne. Eli 2000€ ei saa edes puolipäiväistä työntekijää.

Aukioloajasta johtuen kirpparilla tarvitaan useampi työntekijä.

Vierailija
225/589 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on minusta ihan ok palkka tuohon vaadittavaan koulutukseen nähden. Kyse ei kuitenkaan ole vastuusta esim. ihmishengistä.

Vierailija
226/589 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hämmentää tyypit, jotka yrittävät myydä niitä merkkivaatteitaan kivijalkakirppareilla. Mä en maksaisi ikinä koskaan mistään kirpparilla yli viittätoista euroa. Miksikö? Koska kirppareita harrastavana mua ei kiinnosta merkkivaatteet, ei sitten millään tavalla. Se että jossain lukee "Guess" ei merkitse mulle mitään. Mä näen vaan liian ison hintalapun.

Miksei niitä myydä jossain missä ne tavoittaisivat ostajana? Nykyään törmää pöytiin, jossa kaikki on hinnoiteltu yli kympin. En voi käsittää. Ja varmaan on turhaa työtä ja varmana varastetaan.

Mä taas ostan mielelläni hyväkuntoisen merkkituotteen kirpparilta. Olen löytänyt hyväkuntoisia Guessin ( joidenkin mielestä roska merkki, mutta mä tykkään) laukkuja ja kenkiä muutamilla kympeillä

kirpparilta.

Vierailija
227/589 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pystyisi käyttämään kirpparivaatteita. Olen kerran käynyt kirpparilla ja se riitti. Kaveri käy vallan ja siltä se näyttääkin. Ostaa ihan muutaman euron juttuja. Vaikka olisi merkkivaatetta niin tuskin ostaisi, kun ei sovi tyyliin eikä merkkivaatteet kiinnosta.

Vierailija
228/589 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputoreilla on tarkoitus päästä itselle tarpeettomista tavaroista eroon eikä tienata. En itse ainakaan maksa kirpparivaatteista muutamaa euroa enempää, ihan sama kuinka fancya merkkiä ovat olevinaan. Käytetty on aina käytetty, jos koet että vaatteillasi on arvoa tai edes tunnearvoa, ei kannata myydä, hilloa siellä kaapeissasi vaan :)

Kirpparien "tarkoituksia" on tasan yhtä monta kuin kirppareilla kävijöitäkin. Kaikki kirpparilla myyvät eivät ole rikkaita jotka vain haluavat ylimääräisestä laatutavarapaljoudesta eroon, ja kaikki kirppisostajat eivät ole köyhiä jotka eivät maksa mistään enempää kuin 4 euroa.

Tämä on niin totta. Ei kaikki kirppareilla kävijät ole köyhiä tai sitten jotenkin asennevammaisia, että kaiken pitäisi maksaa euron. Olen itse ihan hyvin toimeentuleva, samoin ystäväni. Meille kirppiksillä kiertely on viikonloppujen hupia ja ajanvietettä ja maksamme kyllä ihan mielellämme "kovankin" hinnan jostain käytetystä tuotteesta, jos se kuitenkin oikeasti on löytö kuten esim. tuolla aiemmassa viestissä joku Burberryn tonnin takki satasella. 

Samoin maksan mielummin kirppiksellä avaamattomasta paketista silmää miellyttävästä Vallilan lakanapaketista vaikka 10-15 € kuin 7 € jostain uudesta Jyskin rievusta.

Ärsyttää nämä periaatteen ihmiset, jotka täällä kailottaa, että eivät koskaan maksa kirppiskamasta x euroa enempää, koska se on kuitenkin käytettyä tavaraa. Te olette myös syyllisiä siihen, että kirppistoiminta kuihtuu ja myynnissä on vain roskaa. Kuka viitsii nähdä sitä pesemisen, hinnoittelun ja roudaamisen vaivaa hyvillekään tavaroille, kun porukan asenne on toi, että ihan periaatteesta ei makseta kuin jotain hiluja.

Vierailija
229/589 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppisbuumin hiipuessa siellä ei käy kohta kuin vanhat konkarit. He eivät haksahda ostamaan sellaista tavaraa, jonka tietävät saavansa halvemmallakin.

Vierailija
230/589 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suoraan sanoen ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa kunnioittaa toisten tavaroita.  Jotkut ihmiset ovat sikoja.

Samaa mietin. Myin itsepalvelukirppiksellä tavaraa ja joka päivä olisi pitänyt olla siistimässä pöytää. Sovitetut vaatteet tiputetaan suurin piirtein lattialle myttyyn ja laukutkin oli saatu käännettyä väärinpäin. Ei nyt tietenkään toisten pöytiä tarvitse jäädä järjestelemään mutta tavarat voisi laittaa paikoilleen.

Jonkun verran tavaraa myös onneksi meni, vaatteiden lisäksi oli mm. sisustustavaraa ja astioista myynnissä n. 1€-5€ tuotteesta riippuen, ihan uuttakin. Jonkin verran oli myös euron tai parin käyttämättömiä vaatteita ja laukkuja  varastettu mikä jäi harmittamaan, mieluummin olisin sitten tarjonnut ilmaiseksi vaikka jollekin kaverille. Minkälainen ihminen oikeasti lähtee kirppikselle varastamaan kahden euron tuotteita.

Ajattelin, että kirppis olisi helpompi kuin esim. Huuto.net mutta kun ei minullakaan autoa ole niin olihan siinä tavaroiden edestakaisin raahaamisessakin vaivansa. Varsinkin muutama varastettu tavara kismittää kovasti koska tiedän, että nettimyynnissä ne olisi menneet ja vielä isommalla hinnalla. Tyhmänä en tajunnut, että kahden euron tuotteisiinkin olisi pitänyt vuokrata hälytin. Joistain tuotteista oli myös revitty hintalaput irti, tarkoituksena varmaan myöhemmin käydä ne nyysimässä!

Vierailija
231/589 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina-postimyynnin yleistyttyä on hinnat romahtaneet ja tavaran arvostus laskenut. Tavalliset ihmiset saa tilattua Kiinasta 0,50-1,50€ hintaan kaikenlaista krääsää, joten käsitys hintatasosta vääristyy.

Vierailija
232/589 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina-postimyynnin yleistyttyä on hinnat romahtaneet ja tavaran arvostus laskenut. Tavalliset ihmiset saa tilattua Kiinasta 0,50-1,50€ hintaan kaikenlaista krääsää, joten käsitys hintatasosta vääristyy.

Silti lähes joka kirpparilta löytyy tämmöinen kiinakrääsäpöytä, jossa nuo halvat romut on myynnissä 5€-10€ hintaan ja joukossa roikkuu feikki MK-veskat 50€. Ja vissiin kauppa käy, kun ne pöydät on ja pysyy.

Vierailija
233/589 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on minusta ihan ok palkka tuohon vaadittavaan koulutukseen nähden. Kyse ei kuitenkaan ole vastuusta esim. ihmishengistä.

Tuollaisia 2500€ vuokrahuoneistoja on todella harvoin tarjolla vaan ovat kalliimpia, tuosta summasta pitäisi vielä maksaa kalusto, koneet, vakuutus, toimistokulut, kirjanpito, verot jne. jne. eli tuolla tulotasolla kulujen jälkeen tehtäisiin tappiota, eikä palkkoihin jäisi rahaa.

Vierailija
234/589 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta eikös se kirppari ota vielä jotkut provikat siitä myynnistä?

t: eri

Vierailija
235/589 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparin pitäjät myyvät myös omaan piikkiin tavaraa ja saavat tuloja myös myynnistä.

Vierailija
236/589 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparin pitäjät myyvät myös omaan piikkiin tavaraa ja saavat tuloja myös myynnistä.

Aikoinaan eräälläkin kirppiksellä oli ehkä jotain neljännes myyntipaikoista kirppiksen pitäjien omassa käytössä, ainakaan tavara niissä ei vaihtunut kuukausiin. Pikkuisen touhu haiskahti.

Juuri näissä on usein suorastaan röyhkeän korkeat hinnat.

Vierailija
237/589 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Valitat liikaa. Löysää odotuksiasi niin voit kokea joskus jotain positiivistakin.

Vierailija
238/589 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kävin kirppiksellä. Ihan hirveästi lastenvaatetta hintaan 0,5-4€. Siis näitä perus H&M jne. Mutta nukkaisia, haalistuneita, yksissä collegehousissa jopa isot reiät molemmissa polvissa ja hintaa 3€. Mietin vain, että ovatko näidenkin tuojat ajatelleet, että ovat vielä siistejä ja käyttökelpoisia? Ja ihmettelevät miksei kauppa käy.

Joku Fisher Pricen auto oli myös, niin täynnä sitä moskaa ja aivan likainen, että inhotti. Kannattaa varmaan pestä lelut ennen myyntiä? Yksi lelu oli myös sellainen, josta oli poistettu patterikotelo. Eli alunperin ollut pattereilla toimiva lelu, mutta poistettu se äänitoiminto.

Vierailija
239/589 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2½vkoa pitäny kirpparipöytää ja tähän mennessä voittoa tullu 450e, en ole joka päivä käynny, 3-4päivän välein. Ihan perus tavaraa eurolla, kahella ja jonkun verran halvalla elektroniikkaa ollu myynnissä.

Vierailija
240/589 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn vaatteet tori.fissä. Otan hyvät kuvat, kirjoitan värin, mitat, merkin, materiaalin ja nouto/posti -vaihtoehtojen mahdollisuuden. Kannattaa mainita myös saako sovittaa, jos ei halua kyselyitä siitä. Saatan jopa linkittää, jos tuote on vielä myynnissä jossain nettikaupassa kalliimmalla. Joskus tulee tinkausviestejä sähköpostiin, mutta aika pitkälti menee kaupaksi yhteydenottojen myötä.  Ei maksa mitään ja vaivakin on pienempi. Joskus jokin tuote odottaa kuukaudenkin ostajaansa, silloin lasken yleensä vähän hintaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi