Veljeni tulee valitettavasti olemaan yksi "miesvauvoista"
Olen täysin varma tästä. Herralla ikää 23v. Elelee edelleen kotona ilman minkäänlaista aikomusta muuttaa muualle. Käynyt aikoinaan amiksen ja on osa-aikaisissa töissä matalapalkka-alalla ilman etenemismahdollisuuksia. Ei vaikuta olevan kouluista kiinnostunut. Äitini passaa ja paapoo minkä ehtii. Laittaa ruokaa, pesee pyykit, vaihtaa lakanat ja siivoaa huoneen sillä välin kun veljeni pelaa playstationia. Veljeni ei halua muuttaa omilleen, sillä silloin joutuisi maksamaan vuokraa (kukapa sitä vuokraa ilolla makselee, kysympähän vaan?!!).
Hänellä ei ole koskaan ollut minkäänlaista suhdetta mutta kyllä säälin sitä tyttöä, joka suhteeseen tuon kanssa rupeaa!!! Aivan kädetön kodinhoidossa ja saanut siitä vääristyneen mallin äidin hoitaessa kaiken. Oli äimistynyt kun kerroin että miespuolinen ystäväni kokkasi päivällisen minulle ja yhdelle toiselle ystävistäni. Hän on myös itsekäs luonteeltaan eikä koskaan esimerkiksi tarjoa vaikkapa ostamastaan karkki/sipsipussista muille. Vaikea siis kuvitella häntä tasavertaiseen suhteeseen.
Vaikeinta asiasta tekee se, että kotona käydessä satuin kuulemaan äitini puhelun. Jutteli siis ystävälleen. Sanoi olevansa täysin kyllästynyt tilanteeseen eikä malta odottaa päivää kun pääsee veljestäni eroon. Samalla sanoi ettei kuitenkaan ole valmis potkimaan pois,sillä ei uskoisi veljeni pärjäävän omillaan. Aivan uskomatonta! En sanonut äidilleni mitään mutta mietin jälkikäteen että olisiko pitänyt? Olen veljelleni hienovaraisesti vihjaillut että olisi aika muuttaa pois mutta tästä pääsemme aina siihen kuinka vuokraa ei hänen mielestään ole järkeä maksaa... No ei kai, jos käytännössä asuu all-inclusive hotellissa! Kuinka saisin äitini tajuamaan että kaikki se passaus, mitä hän on vuosikausia tehnyt, on johtanut tähän tilanteeseen? Mielestäni äitini tulisi lopettaa tuo hotellitoiminta ja alkaa perimään matalaa vuokraa kunnes veljeni löytää oman kämppänsä. Tiedän kuitenkin ettei äidistäni tuohon ole. Sivusta seuraan ja olen vain iloinen etten ole osallinen tuossa sotkussa. Mielipiteitä/samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on äitisi ja veljesi välinen asia, se ei kuulu sulle pätkääkään. Pidä vain huoli omista asioistasi jos sulta ei ole tultu kysymään mielipidettä.
Joku miesvauva suutahti, kun tunnisti elämäntapansa kuvailuista. Grow Up!
Auts, tunteisiin.......
Ehkä sun kannattaisi hankkia oma elämä niin muiden elämät ei mietityttäisi niin paljon.
Mulla on kyllä ihan hyvä oma elämä, ei tarvi olla huolissaan. Kiinnostaa vaan missä ollaan menty pieleen, kun aikuinen ihminen ei osaa itsenäistyä. Sä voisit varmaan kertoa tarkemmin, kun tuntuu olevan kokemusta ja sulle luonteva tapa elää.
Ei mulla ole tarvetta päivitellä elämääni täysin ventovieraille edes anonyymisti, en oikein ymmärrä mikä sun ongelma on jos oot täysin ulkopuolinen asumiskuvion suhteen eikä sulta ole kysytty mitään asiaan liittyen. Kannattaa suunnata toi nuuskimiseen käytetty energia johonkin oikeasti tuottavaan, pääset vielä pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Ahneet akat taas valittamassa. Eikö se otakaan tehtäväkseen jakaa porvarille persettä, että on varmasti tarpeeksi rahaa ostaa nainen?
Mistä he*vetistä sä puhut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on äitisi ja veljesi välinen asia, se ei kuulu sulle pätkääkään. Pidä vain huoli omista asioistasi jos sulta ei ole tultu kysymään mielipidettä.
Auts, tunteisiin.......
Ehkä sun kannattaisi hankkia oma elämä niin muiden elämät ei mietityttäisi niin paljon.
Mulla on kyllä ihan hyvä oma elämä, ei tarvi olla huolissaan. Kiinnostaa vaan missä ollaan menty pieleen, kun aikuinen ihminen ei osaa itsenäistyä. Sä voisit varmaan kertoa tarkemmin, kun tuntuu olevan kokemusta ja sulle luonteva tapa elää.
Ei mulla ole tarvetta päivitellä elämääni täysin ventovieraille edes anonyymisti, en oikein ymmärrä mikä sun ongelma on jos oot täysin ulkopuolinen asumiskuvion suhteen eikä sulta ole kysytty mitään asiaan liittyen. Kannattaa suunnata toi nuuskimiseen käytetty energia johonkin oikeasti tuottavaan, pääset vielä pitkälle.
Sovitaan niin. Sä voit puolestaan keskittyä siihen itsenäistymiseen ja omillasi elämisen aloittamisen suunnitteluun ja toteuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa vaan missä ollaan menty pieleen, kun aikuinen ihminen ei osaa itsenäistyä. Sä voisit varmaan kertoa tarkemmin, kun tuntuu olevan kokemusta ja sulle luonteva tapa elää.
Kaikki ei ehkä vaan kiinnosta alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen. Ja joillekin itsensä myyminen rahan takia voi olla hyvinkin häpeällistä ja siksi siihen ei aleta.
Se, että sä myyt itsesäsi rahaa vastaan, ei tarkoita että kaikki myy tai haluaa myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts, tunteisiin.......
Sovitaan niin. Sä voit puolestaan keskittyä siihen itsenäistymiseen ja omillasi elämisen aloittamisen suunnitteluun ja toteuttamiseen.
Sori, et oo mun pomo.
Mun vanhin veli on passattu pilalle, kun on vielä lievästi erityinen, diagnoosin tosin sai vasta murrosiässä. Opin siitä, että omiani en hyysää. Mun samanikäinen poika tekee lasagnet ja sämpylät, pihvit ja salaatit, keitot ja padat sekä mitä tahansa ruokaa, vaikka leipoo kakun jos siltä tuntuu, itse ja osaa sekä kotityöt että korjaukset. Naisille vaan harmi, kun hän tuntuu elelevän mielellään poikamiehenä. Kun osaa kaiken, ei tartte naista mihinkään ja tervekätinen mies ei kuulemma naista kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies jää suosiolla pois naisten ylivallasta. 65€ maksaa tekopillu plus valitsemasi pelikonsoli tai tietokone, tuolla summalla loppuu naisten ylivalta. Tekopillu ei valita ja auo päätä. Laita tekopillu kuumaan vesiämpäriin 5 minuutiksi ja sulla on sen jälkeen kädessä aidolta tavaralta tuntuva pillu.
Silmät kiinni ja sisään.
Mutta kun ei se tekopillu kysy sulta kun tuut kotiin että miten meni töissä ja mitä kuuluu, silittele ja pidä kädestä kun on vaikeeta tai naura sun jutuille.
Realbotix ainakin tekee just noin, paitsi ei silitä. Sitä tosin voi panna senkin edestä.
Äitisi tekee karhunpalveluksen veljellesi. Hän ei koskaan itsenäisty jos ei nyt lempeästi vain lähetetä omaan asuntoon, hoitamaan omia asioitaan.
Kuten jokunen täällä onkin jo todennut, syyllinen on passaava äiti. Hän on tehnyt todellisen karhunpalveluksen pojalleen. Monen mielestä varmasti äidin pitäisi nyt kylmästi heittää poika pihalle ja omilleen - kerrasta poikki, jotta poika tajuaa kuinka paljon hänen eteensä on tehty - mutta en tiedä, onko sekään pojan näkökulmasta reilua. Vanhemman kuuluu tarjota lapselleen eväät ja taidot elämään, opettaa ja huolehtia, että tällä on tarvittavat taidot. Se ei ole minusta järin hyvää vanhemmuutta, jos mitään eväitä ei anneta, ja sitten 19-vuotiaalle lukion / amiksen jälkeen todetaan täysin kädettömälle lapselle, että nyt olet omillasi, hei hei.
Tuntuu varmasti nöyryyttävältä molemmille osapuolille, mutta äidin pitäisi jatkaa siitä, missä n. 10-15-vuotiaana mentiin metsään. Eli opettaa näitä perusjuttuja. Aluksi varmasti tulee vastustusta, enkä väitä, että äidin pitäisi ikuisesti jatkaa yrittämistä ja antaa lapsen asua kotona, jos lapsi pysyy kohtuuttoman vastahakoisena. Suosittelisin kuitenkin sinnikästä ja pitkäjänteistä asioiden opettamista ja vaatimista edeten vähitellen pojan suurempaan vastuunottoon itsestään, ja ajan ollessa kypsä pojan muuttamista omilleen. Tuskin poikakaan kokee kotona asumista enää mielekkäänä, jos joutuu rehkimään yhtä paljon ruokansa ja ylläpitonsa eteen kuin yksin asuessa.
Jos olisin ap, olisin enemmän suuttunut äidilleni kuin veljelleni. Äiti on "pilannut" poikansa ja tehnyt tästä miesvauvan ja täten mm. tuhonnut poikansa mahdollisuudet parisuhdemarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneet akat taas valittamassa. Eikö se otakaan tehtäväkseen jakaa porvarille persettä, että on varmasti tarpeeksi rahaa ostaa nainen?
Se mitä sinä kutsut perseen jakamiseksi porvareille on kuule rehellistä työtä, pikku tuilla eläjä.
Kysehän on siitä mistä kukin ottaa ylpeytensä ja mitä kukin pitää typeränä lammasteluna. Mikä sinä olet sanomaan muille mistä muiden pitää ottaa ylpeytensä ja mitä muiden pitää pitää typeränä lammasteluna?
Huoh... ei kukaan voi puhua ylpeydestä ja myöntää samassa yhteydessä elävänsä veronmaksajien kustannuksella!!! :)
Mieti nyt edes vähän.
Kyllähän monet ylpeästi sanovat, että jakavat porvarille persettä rahan takia. Sulla se voi tulla yllätyksenä, mutta maailmassa on paljon ihmisiä joille tuollainen lammasmainen alistuminen olisi hyvin häpeällistä.
Voisin nimetä muutaman tällaisen uhmistyhmän mutta se olisi jo rasismia...
Itsehän olen ollut töissä nuoresta asti ja samalla omistanut osakkeita koko ikäni. Eli olenko nyt jakanut persettä itselleni? Lammasmaisesti?
SE taas on lammasmaista alistumista että verovaroilla elätetään ihan turhaa roskaväkeä. Onneksi kaikkia tukia on pienennetty koko ajan ja kestävyysvajeen koko ajan kasvaessa voimme oll 100% varmoja että sama homma jatkuu. :)
Sitten joutuu heittämään keikkaa osakkeen omistajien asuinalueella. Joudut antamaan Iso-Japelle filee rahat.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhin veli on passattu pilalle, kun on vielä lievästi erityinen, diagnoosin tosin sai vasta murrosiässä. Opin siitä, että omiani en hyysää. Mun samanikäinen poika tekee lasagnet ja sämpylät, pihvit ja salaatit, keitot ja padat sekä mitä tahansa ruokaa, vaikka leipoo kakun jos siltä tuntuu, itse ja osaa sekä kotityöt että korjaukset. Naisille vaan harmi, kun hän tuntuu elelevän mielellään poikamiehenä. Kun osaa kaiken, ei tartte naista mihinkään ja tervekätinen mies ei kuulemma naista kaipaa.
Johtuu siitä, että tuollainen mies ei kiihota naisia. ''Jari mitä sä teet''? Jari: ''Mää leivon kakkua''.
Itse olen 20v ja asun äitin luona käytännössä all-inclusive hotellissa. Maksan 1/3 vuokrasta ja teen töitä matalapalkkaisella alalla. Petivaatteet pitää vaihtaa itse, mutta ruoka, pyykit ja kaikki muu hoituu äitin toimesta. Olemme vähävaraisia (äitini on, mutta minulla säästöjä suhteellisen paljon), joten minä joudun maksamaan 20-vuotta vanhan auton kuluista 80%. Äiti tietää, että osaisin asua yksin, mutta en itse muuta minnekään ennen kuin toimeentulo on varmaa. Saa nähdä, koska asia muuttuu, koska mikään opiskelu ei kiinnosta ja 37,5h/vko työssäkäynti ahdistaa sekä lisäksi ruoanlaitto vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
- pelaa koko ajan
- lippis väärinpäin päässä aina
- seuraa lätkää
- idoli Patrick Laine
Unohdatte että Patrik kustantaa vanhemmilleen hulppean elintason.
Vierailija kirjoitti:
Kuten jokunen täällä onkin jo todennut, syyllinen on passaava äiti. Hän on tehnyt todellisen karhunpalveluksen pojalleen. Monen mielestä varmasti äidin pitäisi nyt kylmästi heittää poika pihalle ja omilleen - kerrasta poikki, jotta poika tajuaa kuinka paljon hänen eteensä on tehty - mutta en tiedä, onko sekään pojan näkökulmasta reilua. Vanhemman kuuluu tarjota lapselleen eväät ja taidot elämään, opettaa ja huolehtia, että tällä on tarvittavat taidot. Se ei ole minusta järin hyvää vanhemmuutta, jos mitään eväitä ei anneta, ja sitten 19-vuotiaalle lukion / amiksen jälkeen todetaan täysin kädettömälle lapselle, että nyt olet omillasi, hei hei.
Tuntuu varmasti nöyryyttävältä molemmille osapuolille, mutta äidin pitäisi jatkaa siitä, missä n. 10-15-vuotiaana mentiin metsään. Eli opettaa näitä perusjuttuja. Aluksi varmasti tulee vastustusta, enkä väitä, että äidin pitäisi ikuisesti jatkaa yrittämistä ja antaa lapsen asua kotona, jos lapsi pysyy kohtuuttoman vastahakoisena. Suosittelisin kuitenkin sinnikästä ja pitkäjänteistä asioiden opettamista ja vaatimista edeten vähitellen pojan suurempaan vastuunottoon itsestään, ja ajan ollessa kypsä pojan muuttamista omilleen. Tuskin poikakaan kokee kotona asumista enää mielekkäänä, jos joutuu rehkimään yhtä paljon ruokansa ja ylläpitonsa eteen kuin yksin asuessa.
Jos olisin ap, olisin enemmän suuttunut äidilleni kuin veljelleni. Äiti on "pilannut" poikansa ja tehnyt tästä miesvauvan ja täten mm. tuhonnut poikansa mahdollisuudet parisuhdemarkkinoilla.
Täyttä asiaa. Helppo vihata laiskaa ja saamatonta vätystä, joka on vaan kerta kaikkiaan mahdoton, ja käytös sietämätöntä, mutta yleensä (ei tietenkään aina) taustalla on kasvatus. Kuka muka meistä ei kasvaisi kieroon, jos lapsesta asti on tottunut tietynlaisiin olosuhteisiin? Kuka meistä on muka niin mielettömän jalo ja luonnostaan ahkera ihminen? Lapsi ei voi ottaa vetovastuuta oman itsekurinsa ja epämukavuudensietokykynsä kehittämisestä. Lapsi ei luonnostaan halua nähdä vaivaa tai puurtaa tylsien rutiinien parissa. Vanhemman tehtävä on ohjata näissä asioissa, kun luonnetta kasvatetaan.
Itseäni joskus satuttaa se, miten olen aina ollut sukulaisten silmissä laiska ja vetelä vätys. Minä, jolta ei ole lapsena edellytetty edes oman huoneeni siivoamista, jonka on annettu lopettaa kaikki harrastukset siihen, kun ensimmäisen kerran laiskottaa, eikä jaksa mennä paikalle, ja joka on tottunut, että iltapäivästä eteenpäin saa joka päivä löhöillä. Olen vasta kolmekymppisenä saanut omanarvontuntoni kunnolla kasaan ja oppinut elämänhallintaa, pitkäjänteisyyttä ja vaivannäköä. Kotoa muutin kyllä heti lukion jälkeen, mutta puolisoni joutui opettamaan minulle lähes kaiken. Edelleen on se laiskan paskiaisen leima otsassa, ja pahinta on ollut, miten se on omassa mielikuvassakin niin vahva, ja miten se on aina vaikuttanut itsetuntoon.
Eila Kaisla joka perusti Suomen ensimmäisen henkilöstövuokrausfirman vuosikymmeniä sitten,hänen äitinsä muuten oli juuri tällainen "ei-naisen-tarvitse-kuin-totella-miestään-kaikessa" ja Eila taisi vielä olla niiden ainoa lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies jää suosiolla pois naisten ylivallasta. 65€ maksaa tekopillu plus valitsemasi pelikonsoli tai tietokone, tuolla summalla loppuu naisten ylivalta. Tekopillu ei valita ja auo päätä. Laita tekopillu kuumaan vesiämpäriin 5 minuutiksi ja sulla on sen jälkeen kädessä aidolta tavaralta tuntuva pillu.
Silmät kiinni ja sisään.
Mutta kun ei se tekopillu kysy sulta kun tuut kotiin että miten meni töissä ja mitä kuuluu, silittele ja pidä kädestä kun on vaikeeta tai naura sun jutuille.
Tuo "miten meni töissä?" HETI kun pääsee ulko-ovesta sisään on maailman ärsyttävin ja rasittavin kysymys.Naiset sitä haluaa eikä miehet.Miehen pitäisi siis alkaa vastailla ristikuulusteluun samalla sekunnilla kun pääsee kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmät kiinni ja sisään.
Tuo "miten meni töissä?" HETI kun pääsee ulko-ovesta sisään on maailman ärsyttävin ja rasittavin kysymys.Naiset sitä haluaa eikä miehet.Miehen pitäisi siis alkaa vastailla ristikuulusteluun samalla sekunnilla kun pääsee kotiin.
Tuolla kysymyksellä nainen varmistaa, että miehellä on vielä työpaikka ja rahan tulo ei ole tyrehtynyt.
Katkeria miesvauveleita täällä, no asukaa vanhempienne helmoissa ja valittakaa naisten pihtariutta, rahanahneutta ja kaiken huipuksi sitä ettei niiltä h"rilta kuitenkaan saa, vaikka ei kyllä todellakaan haluaisikaan. Ihanaa kesää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmät kiinni ja sisään.
Tuolla kysymyksellä nainen varmistaa, että miehellä on vielä työpaikka ja rahan tulo ei ole tyrehtynyt.
Voisin nimetä muutaman tällaisen uhmistyhmän mutta se olisi jo rasismia...
Itsehän olen ollut töissä nuoresta asti ja samalla omistanut osakkeita koko ikäni. Eli olenko nyt jakanut persettä itselleni? Lammasmaisesti?
SE taas on lammasmaista alistumista että verovaroilla elätetään ihan turhaa roskaväkeä. Onneksi kaikkia tukia on pienennetty koko ajan ja kestävyysvajeen koko ajan kasvaessa voimme oll 100% varmoja että sama homma jatkuu. :)