Veljeni tulee valitettavasti olemaan yksi "miesvauvoista"
Olen täysin varma tästä. Herralla ikää 23v. Elelee edelleen kotona ilman minkäänlaista aikomusta muuttaa muualle. Käynyt aikoinaan amiksen ja on osa-aikaisissa töissä matalapalkka-alalla ilman etenemismahdollisuuksia. Ei vaikuta olevan kouluista kiinnostunut. Äitini passaa ja paapoo minkä ehtii. Laittaa ruokaa, pesee pyykit, vaihtaa lakanat ja siivoaa huoneen sillä välin kun veljeni pelaa playstationia. Veljeni ei halua muuttaa omilleen, sillä silloin joutuisi maksamaan vuokraa (kukapa sitä vuokraa ilolla makselee, kysympähän vaan?!!).
Hänellä ei ole koskaan ollut minkäänlaista suhdetta mutta kyllä säälin sitä tyttöä, joka suhteeseen tuon kanssa rupeaa!!! Aivan kädetön kodinhoidossa ja saanut siitä vääristyneen mallin äidin hoitaessa kaiken. Oli äimistynyt kun kerroin että miespuolinen ystäväni kokkasi päivällisen minulle ja yhdelle toiselle ystävistäni. Hän on myös itsekäs luonteeltaan eikä koskaan esimerkiksi tarjoa vaikkapa ostamastaan karkki/sipsipussista muille. Vaikea siis kuvitella häntä tasavertaiseen suhteeseen.
Vaikeinta asiasta tekee se, että kotona käydessä satuin kuulemaan äitini puhelun. Jutteli siis ystävälleen. Sanoi olevansa täysin kyllästynyt tilanteeseen eikä malta odottaa päivää kun pääsee veljestäni eroon. Samalla sanoi ettei kuitenkaan ole valmis potkimaan pois,sillä ei uskoisi veljeni pärjäävän omillaan. Aivan uskomatonta! En sanonut äidilleni mitään mutta mietin jälkikäteen että olisiko pitänyt? Olen veljelleni hienovaraisesti vihjaillut että olisi aika muuttaa pois mutta tästä pääsemme aina siihen kuinka vuokraa ei hänen mielestään ole järkeä maksaa... No ei kai, jos käytännössä asuu all-inclusive hotellissa! Kuinka saisin äitini tajuamaan että kaikki se passaus, mitä hän on vuosikausia tehnyt, on johtanut tähän tilanteeseen? Mielestäni äitini tulisi lopettaa tuo hotellitoiminta ja alkaa perimään matalaa vuokraa kunnes veljeni löytää oman kämppänsä. Tiedän kuitenkin ettei äidistäni tuohon ole. Sivusta seuraan ja olen vain iloinen etten ole osallinen tuossa sotkussa. Mielipiteitä/samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies jää suosiolla pois naisten ylivallasta. 65€ maksaa tekopillu plus valitsemasi pelikonsoli tai tietokone, tuolla summalla loppuu naisten ylivalta. Tekopillu ei valita ja auo päätä. Laita tekopillu kuumaan vesiämpäriin 5 minuutiksi ja sulla on sen jälkeen kädessä aidolta tavaralta tuntuva pillu.
Silmät kiinni ja sisään.
Mutta kun ei se tekopillu kysy sulta kun tuut kotiin että miten meni töissä ja mitä kuuluu, silittele ja pidä kädestä kun on vaikeeta tai naura sun jutuille.
Toisaalta se ei kyllä pakota menemään töihin ja siten maksamaan palvelusta, kuten nainen tekee.
Sama, mutta veljeni täyttää 28 tänä vuonna. Asuu siis kotona vielä, äiti passaa ja huolehtii että esimerkiksi ruoka on mieluista ja valmiina kun tulee töistä, "haluttais niin kalaa mutta xxxx ei syö niin teen muuta". Veli ei käy kaupassa tms vaan äiti ostaa viimeisillä rahoillaan ruokaa. Pyykit yms tietty tulee puhtaana kaappiin ja vkl-aamuisin talo on hiljainen että veli saa nukkua ;) Käytännössä veli päättää tulevatko minun lapseni mummolaan ja jos, niin ketä lapsista huolitaan sillä kertaa. Äiti ostaa viikonloppuisin karkitkin kuin pikkulapselle :D
Joo en ymmärrä, omat lapseni tekevät kotona paljon enemmän kuin aikuinen veljeni ja oikeastaan sääliksi käy... Vaikeapa se varmaan on naista löytää ja pitää. Eihän kukaan tuollaista katsele.
Mun veli oli joskus vähän vastaavanlaisessa tilanteessa sillä erotuksella, että äitimme peri häneltä vuokraa ja pisti vielä veljen säästötilille osan siitä jemmaan. Kertoi sitten yls päivä vaan, että haluisivat muuttaa veljen huoneeseen tässä joskus ja tehdä omasta makkarista työhuoneen. Sit siinä pikkuhiljaa auttoivat veljeä etsimään asuntoa ja säästötililläkin oli jemmassa rahaa, joten takuuvuokraa ei tarvinnut tuskailla. Eihän sen kodinhoito ole mitenkään toimivaa, mutta nykyään ihan aikuistunut ja hyvä tyyppi se on, ehkä snadisti kyllä miesvauva.
Vierailija kirjoitti:
Mun veli oli joskus vähän vastaavanlaisessa tilanteessa sillä erotuksella, että äitimme peri häneltä vuokraa ja pisti vielä veljen säästötilille osan siitä jemmaan. Kertoi sitten yls päivä vaan, että haluisivat muuttaa veljen huoneeseen tässä joskus ja tehdä omasta makkarista työhuoneen. Sit siinä pikkuhiljaa auttoivat veljeä etsimään asuntoa ja säästötililläkin oli jemmassa rahaa, joten takuuvuokraa ei tarvinnut tuskailla. Eihän sen kodinhoito ole mitenkään toimivaa, mutta nykyään ihan aikuistunut ja hyvä tyyppi se on, ehkä snadisti kyllä miesvauva.
Mammojen ahneudella ei ole näköjään mitään rajoja. Jopa oma lapsi on vain rahasampo, joka heitetään pihalle sitten kun hyötysuhde on liian huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammojen ahneudella ei ole näköjään mitään rajoja. Jopa oma lapsi on vain rahasampo, joka heitetään pihalle sitten kun hyötysuhde on liian huono.
Kyllä 23-24-vuotiasta työssäkäyvää miestä voi vaatia osallistumaan talouden kuluihin, varsinkin kun siihen vuokraan kuului vielä lämmin ruoka ja pyykinpesu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä oikeasti!? Tossahan äiti säästi osan niistä rahoista pojalle myöhemmäksi hyödyksi.
Kuka yli kaksikymppinen ihminen voi ylpeydellä sanoa, että loisii vanhempiensa luona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä oikeasti!? Tossahan äiti säästi osan niistä rahoista pojalle myöhemmäksi hyödyksi.
Kuka yli kaksikymppinen ihminen voi ylpeydellä sanoa, että loisii vanhempiensa luona?
Sen takia, että sillä on varmasti varaa lähteä kun dumpataan kaatopaikalle.
Näemmä uusi sukupolvi "peräkammarinpoikia" on taas kypsymässä.
Vierailija kirjoitti:
Ahneet akat taas valittamassa. Eikö se otakaan tehtäväkseen jakaa porvarille persettä, että on varmasti tarpeeksi rahaa ostaa nainen?
Se mitä sinä kutsut perseen jakamiseksi porvareille on kuule rehellistä työtä, pikku tuilla eläjä.
Vierailija kirjoitti:
Näemmä uusi sukupolvi "peräkammarinpoikia" on taas kypsymässä.
Onhan siinä uhka tuleville sukupolville. Tulevaisuudessa ei olekaan mammojen tytöille niin paljon rahasampoja, jotka suostuvat ahneiden ja itsekkäiden materialistien hyväksikäytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kurjinta tässä jutussa on se, että äiti puhuu seläntakana, eikä ota asiaa omiin käsiinsä. Sitten naamatusten hymyillen passaa.
Ihmishirviö.
Tässä on pointti. Mulla on 3-kymppinen sisko, jolle on tehty kaikki, ihan kaikki aina valmiiksi. Ja vanhemmat kohtelevat edelleen kuin 10 v. lasta. Helposti ulkopuolinen näkee vain lellimisen ja elämän näennäisen helppouden, eikä henkistä väkivaltaa ja manipulointia jolla vanhemmat estävät lapsen aikuistumisen ja itsenäistymisen, ja samalla itsetunnon ja elämäntaitojen kehittymisen.
Osaavat naisetkin. Mun siskon miehen veljellä on brassivaimo. Kotimaassaan he olivat niitä kermaperseitä, oli sisäköt ja taloudenhoitajat. Suomeen muutettuaan ja lapsia saatuaan ei edelleenkään osaa laskeutua kuvitteelliselta jalustaltaan vaan käyttää helposti höynäytettävää anoppiaan piikanaan. Ihan avuton tapaus.
Terkkuja vaan Lahteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneet akat taas valittamassa. Eikö se otakaan tehtäväkseen jakaa porvarille persettä, että on varmasti tarpeeksi rahaa ostaa nainen?
Se mitä sinä kutsut perseen jakamiseksi porvareille on kuule rehellistä työtä, pikku tuilla eläjä.
Kysehän on siitä mistä kukin ottaa ylpeytensä ja mitä kukin pitää typeränä lammasteluna. Mikä sinä olet sanomaan muille mistä muiden pitää ottaa ylpeytensä ja mitä muiden pitää pitää typeränä lammasteluna?
Mä tunnen kautta rantain yhden tällaisen tapauksen. Tyyppi syrjääntynyt ja ei käy töissä muuta kuin silloin kun tulee kaupungin työllistämisvelvollisuus tms. Ei kavereita. Käy äidin ja isin kanssa lomalla etelässä ja liikkuu vaan heidän + muiden sukulaisten kanssa. Äitinsä kai pelkää et jos potkii tyypin omaan kotiin se tappaa itsensä siellä. Nyt sentään joku elämänrytmi ja joku vähän katsoo perään. Surullista et näin mennyt elämä, mut kyllä niillä vanhemmillakin on huoli lapsesta. Ulkopuolelta voi vaan katsella et huh huh mitä meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kurjinta tässä jutussa on se, että äiti puhuu seläntakana, eikä ota asiaa omiin käsiinsä. Sitten naamatusten hymyillen passaa.
Ihmishirviö.
Tässä on pointti. Mulla on 3-kymppinen sisko, jolle on tehty kaikki, ihan kaikki aina valmiiksi. Ja vanhemmat kohtelevat edelleen kuin 10 v. lasta. Helposti ulkopuolinen näkee vain lellimisen ja elämän näennäisen helppouden, eikä henkistä väkivaltaa ja manipulointia jolla vanhemmat estävät lapsen aikuistumisen ja itsenäistymisen, ja samalla itsetunnon ja elämäntaitojen kehittymisen.
Ehkä kaikki vanhemmat eivät halua kasvattaa lapsestaan ahnetta materialistista, joka on valmis myymään itseään tyydyttääkseen itsekkäästi materialistiset himonsa välittämättä muista.
Tunnen myös yhden tälläisen tapauksen. On 50v. Asuu lapsuuden kodissaan, samassa huoneessa kuin lapsena. Äiti tekee kaiken ja tämä vain makaa, pelaa ja käy syömässä. Töissä sentään käy mutta muuten on ihan lapsen tasolla. En kyllä äitinä ikinä suostuisi tuollaiseen. Äiti on vielä niin ylpeä, kun on niin kunnollinen poika ollut aina. Toivottavasti tämä passattu miesvauva sitten huolehtii vanhemmistaan, kun nämä alkavat pian olla siinä iässä, että apua varmaan tarvitsevat enenevässä määrin. Kyllä oon monet vuodet ihmetelly tuota menoa sivusta...
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen kautta rantain yhden tällaisen tapauksen. Tyyppi syrjääntynyt ja ei käy töissä muuta kuin silloin kun tulee kaupungin työllistämisvelvollisuus tms. Ei kavereita. Käy äidin ja isin kanssa lomalla etelässä ja liikkuu vaan heidän + muiden sukulaisten kanssa. Äitinsä kai pelkää et jos potkii tyypin omaan kotiin se tappaa itsensä siellä. Nyt sentään joku elämänrytmi ja joku vähän katsoo perään. Surullista et näin mennyt elämä, mut kyllä niillä vanhemmillakin on huoli lapsesta. Ulkopuolelta voi vaan katsella et huh huh mitä meininkiä.
Jotenkin jännä että näistä tapauksista puhutaan vaan vanhempien aiheuttamana onglemana. Kyllä se aikuinen ihminen voi ihan itse ottaa vastuun elämästään, ei kannata mitenkään puolustella jotain peräkammarin poikaa. He kyllä tietävät tasan tarkkaan mitä tekevät.
Kyllä me oma poika avustetaan muuttamaan omilleen.
Yhdessä haetaan asuntoa, asumistukea, annetaan vuokratakuu ja ostetaan kalusteita.
Niin kauan saa asua kotona, kun opiskelee.
Sen jälkeen muutettava pois.
Pitää olla säästöjä tai työpaikka.
Ei sitä muuten pysty muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me oma poika avustetaan muuttamaan omilleen.
Yhdessä haetaan asuntoa, asumistukea, annetaan vuokratakuu ja ostetaan kalusteita.
Niin kauan saa asua kotona, kun opiskelee.
Sen jälkeen muutettava pois.
Pitää olla säästöjä tai työpaikka.
Ei sitä muuten pysty muuttamaan.
Ihan hyvin pystyy muutamaan ilman töitä, ei mikään ongelma. Ja hyvin pystyy elämään vaikka ei käy töissä, sekään ei ole mikään ongelma.