Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljeni tulee valitettavasti olemaan yksi "miesvauvoista"

Vierailija
10.06.2018 |

Olen täysin varma tästä. Herralla ikää 23v. Elelee edelleen kotona ilman minkäänlaista aikomusta muuttaa muualle. Käynyt aikoinaan amiksen ja on osa-aikaisissa töissä matalapalkka-alalla ilman etenemismahdollisuuksia. Ei vaikuta olevan kouluista kiinnostunut. Äitini passaa ja paapoo minkä ehtii. Laittaa ruokaa, pesee pyykit, vaihtaa lakanat ja siivoaa huoneen sillä välin kun veljeni pelaa playstationia. Veljeni ei halua muuttaa omilleen, sillä silloin joutuisi maksamaan vuokraa (kukapa sitä vuokraa ilolla makselee, kysympähän vaan?!!).

Hänellä ei ole koskaan ollut minkäänlaista suhdetta mutta kyllä säälin sitä tyttöä, joka suhteeseen tuon kanssa rupeaa!!! Aivan kädetön kodinhoidossa ja saanut siitä vääristyneen mallin äidin hoitaessa kaiken. Oli äimistynyt kun kerroin että miespuolinen ystäväni kokkasi päivällisen minulle ja yhdelle toiselle ystävistäni. Hän on myös itsekäs luonteeltaan eikä koskaan esimerkiksi tarjoa vaikkapa ostamastaan karkki/sipsipussista muille. Vaikea siis kuvitella häntä tasavertaiseen suhteeseen.

Vaikeinta asiasta tekee se, että kotona käydessä satuin kuulemaan äitini puhelun. Jutteli siis ystävälleen. Sanoi olevansa täysin kyllästynyt tilanteeseen eikä malta odottaa päivää kun pääsee veljestäni eroon. Samalla sanoi ettei kuitenkaan ole valmis potkimaan pois,sillä ei uskoisi veljeni pärjäävän omillaan. Aivan uskomatonta! En sanonut äidilleni mitään mutta mietin jälkikäteen että olisiko pitänyt? Olen veljelleni hienovaraisesti vihjaillut että olisi aika muuttaa pois mutta tästä pääsemme aina siihen kuinka vuokraa ei hänen mielestään ole järkeä maksaa... No ei kai, jos käytännössä asuu all-inclusive hotellissa! Kuinka saisin äitini tajuamaan että kaikki se passaus, mitä hän on vuosikausia tehnyt, on johtanut tähän tilanteeseen? Mielestäni äitini tulisi lopettaa tuo hotellitoiminta ja alkaa perimään matalaa vuokraa kunnes veljeni löytää oman kämppänsä. Tiedän kuitenkin ettei äidistäni tuohon ole. Sivusta seuraan ja olen vain iloinen etten ole osallinen tuossa sotkussa. Mielipiteitä/samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (186)

Vierailija
61/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen kautta rantain yhden tällaisen tapauksen. Tyyppi syrjääntynyt ja ei käy töissä muuta kuin silloin kun tulee kaupungin työllistämisvelvollisuus tms. Ei kavereita. Käy äidin ja isin kanssa lomalla etelässä ja liikkuu vaan heidän + muiden sukulaisten kanssa. Äitinsä kai pelkää et jos potkii tyypin omaan kotiin se tappaa itsensä siellä. Nyt sentään joku elämänrytmi ja joku vähän katsoo perään. Surullista et näin mennyt elämä, mut kyllä niillä vanhemmillakin on huoli lapsesta. Ulkopuolelta voi vaan katsella et huh huh mitä meininkiä.

Tuo äidin pelko kuulostaa siltä, että kyseessä on vaikeista mielenterveysongelmista kärsivä ihminen, mikä mun mielestä on eri asia kuin "miesvauva". On yksi asia olla laiska ja toinen asia olla esimerkiksi niin masentunut, että kuuluisi melkeinpä laitoshoitoon, mutta ei sinne pääse syystä tai toisesta.

Vierailija
62/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneet akat taas valittamassa. Eikö se otakaan tehtäväkseen jakaa porvarille persettä, että on varmasti tarpeeksi rahaa ostaa nainen?

Se mitä sinä kutsut perseen jakamiseksi porvareille on kuule rehellistä työtä, pikku tuilla eläjä.

Kysehän on siitä mistä kukin ottaa ylpeytensä ja mitä kukin pitää typeränä lammasteluna. Mikä sinä olet sanomaan muille mistä muiden pitää ottaa ylpeytensä ja mitä muiden pitää pitää typeränä lammasteluna?

Huoh... ei kukaan voi puhua ylpeydestä ja myöntää samassa yhteydessä elävänsä veronmaksajien kustannuksella!!! :) 

Mieti nyt edes vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
64/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastaavista naisista ei puhuta mitään?  Heitäkin on melko paljon.  Lisäksi monet siirtyvät lapsuudenkodistaan jonkun miehen tai yhteiskunnan passattavaksi vauvoineen. Vauvapalstaileva veltto 20 vuotias yh äiti vastaa täysin noita miehiä

Vierailija
65/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtäkään syytä sille, miksi asia koskettaisi ap:ta. Äiti ja poika asuvat samassa taloudessa ja se on äiti, jonka tehtävänä on saada aikaan muutos, ei suinkaan ap. Tietenkin sille veljelle voi kertoa,että sossusta saa enemmän rahaa, kun asuu omillaan eli talous on paljon vakaampi kuin äidin luona. Yhteiskuntahan nykysysteemissä säästää tuhansia euroja vuodessa.

Vierailija
66/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneet akat taas valittamassa. Eikö se otakaan tehtäväkseen jakaa porvarille persettä, että on varmasti tarpeeksi rahaa ostaa nainen?

Se mitä sinä kutsut perseen jakamiseksi porvareille on kuule rehellistä työtä, pikku tuilla eläjä.

Kysehän on siitä mistä kukin ottaa ylpeytensä ja mitä kukin pitää typeränä lammasteluna. Mikä sinä olet sanomaan muille mistä muiden pitää ottaa ylpeytensä ja mitä muiden pitää pitää typeränä lammasteluna?

Huoh... ei kukaan voi puhua ylpeydestä ja myöntää samassa yhteydessä elävänsä veronmaksajien kustannuksella!!! :) 

Mieti nyt edes vähän.

Kyllähän monet ylpeästi sanovat, että jakavat porvarille persettä rahan takia. Sulla se voi tulla yllätyksenä, mutta maailmassa on paljon ihmisiä joille tuollainen lammasmainen alistuminen olisi hyvin häpeällistä.

Vierailija
67/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen myös yhden tälläisen tapauksen. On 50v. Asuu lapsuuden kodissaan, samassa huoneessa kuin lapsena. Äiti tekee kaiken ja tämä vain makaa, pelaa ja käy syömässä. Töissä sentään käy mutta muuten on ihan lapsen tasolla. En kyllä äitinä ikinä suostuisi tuollaiseen. Äiti on vielä niin ylpeä, kun on niin kunnollinen poika ollut aina. Toivottavasti tämä passattu miesvauva sitten huolehtii vanhemmistaan, kun nämä alkavat pian olla siinä iässä, että apua varmaan tarvitsevat enenevässä määrin. Kyllä oon monet vuodet ihmetelly tuota menoa sivusta...

Sheridan!

Vierailija
68/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtäkään syytä sille, miksi asia koskettaisi ap:ta. Äiti ja poika asuvat samassa taloudessa ja se on äiti, jonka tehtävänä on saada aikaan muutos, ei suinkaan ap. Tietenkin sille veljelle voi kertoa,että sossusta saa enemmän rahaa, kun asuu omillaan eli talous on paljon vakaampi kuin äidin luona. Yhteiskuntahan nykysysteemissä säästää tuhansia euroja vuodessa.

ap:n veli kävi töissä eli äipän luona tienaa paremmin.

Vierailija
69/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljillä sama. Ovat 23 ja 21v. Äitinsä siivoo heidän huoneet, pesee pyykit, ostaa ja kantaa ja valmistaa ja tarjoilee ruuat ja limut ja herkut ja maksaa vaatteet ja bensat, samalla kun aikuisvauvat pelaavat tietokoneillaan. Sitten hän kitisee ja uhriutuu, kun hänellä on niin paljon pyykättävää jne. Sanoin kerran, että kyllä nyt sen ja sen ikäiset itse osaavat pyykkinsä pestä, minähän pesin itse vaatteeni kuudennelta luokalta lähtien. Vastasi, että "No nehän rikkoo sen pesukoneen, ei ne sitä osaa käyttää!" Ja nyt puhutaan äidistä, joka ihastelee naapureille asti, miten hänen poikansa ovat niin näppäriä laitteiden kanssa. Olen ihan varma, että äiti vaan haluaa tuntea itsensä tärkeäksi ja päästä valittamaan arjen rankkuudesta ja tekee sen poikiensa kustannuksella. Tämä ei ole siinä taloudessa uusi ilmiö, vaan äiti esim. sitoi veljeni kengännauhat kun tämä oli 10v ja koko ala-asteen ajan kertoi toiselle veljelle kotitehtävien vastaukset (ja sitten haukkui suomalaisen koulusysteemin, kun veli ei pärjännyt kokeissa).

Nyt kun nuorempi veli on 21v, kouluttamaton, työtön ja sair. lihava, hän muutama kuukausi sitten itki minulle, ettei ole koskaan seurustellut, eikä hänen ihastuksensa ole koskaan pitäneet häntä miellyttävänä. Veli ei ollut katkera, mutta erittäin epätoivoinen ja onneton. Neuvoin häntä pudottamaan painoa, ja viimeksi kun kävin kylässä, hän oli ostanut tosi energiatiheää "laihdutusjogurttia". Käy niin sääliksi :( molemmat pojat on kasvatettu tuohon vaippaiästä lähtien. Heidän ei ole tarvinnut ikinä opetella mitään, sietää mitään, tehdä mitään.

Vierailija
70/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on äitisi ja veljesi välinen asia, se ei kuulu sulle pätkääkään. Pidä vain huoli omista asioistasi jos sulta ei ole tultu kysymään mielipidettä.

Vierailija
71/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on äitisi ja veljesi välinen asia, se ei kuulu sulle pätkääkään. Pidä vain huoli omista asioistasi jos sulta ei ole tultu kysymään mielipidettä.

Joku miesvauva suutahti, kun tunnisti elämäntapansa kuvailuista. Grow Up!

Vierailija
72/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tämä keskustelu vaikuttaa kyllä siltä, että mammat ovat pahoittaneet mielensä siitä, että joku kehtaakin elää tavalla jota mammat eivät hyäksy.

Vierailija
73/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliasuntoon vaan ja sitten eläkeikään asti kuntouttavassa työtoiminnassa. Ei tuollainen henkilö kykene mihinkään työhön. 

Vierailija
74/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama paitsi veljellä ikää 10 v enemmän!!!

Vierailija
75/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tämä keskustelu vaikuttaa kyllä siltä, että mammat ovat pahoittaneet mielensä siitä, että joku kehtaakin elää tavalla jota mammat eivät hyäksy.

Ahaa, sä olitkin se kaiken mahdollistava pojassaan roikkuva passaajamamma, joka täällä alapeukuttelee. Mikäpä siinä sitten, jos on kiva vielä vanhuudenpäivilläänkin hoivata eläkeikäistä poikaansa. Haudasta se vaan ei enää onnistu, sitten jää raukkaparka heitteille...

Vierailija
76/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, sä olitkin se kaiken mahdollistava pojassaan roikkuva passaajamamma, joka täällä alapeukuttelee. Mikäpä siinä sitten, jos on kiva vielä vanhuudenpäivilläänkin hoivata eläkeikäistä poikaansa. Haudasta se vaan ei enää onnistu, sitten jää raukkaparka heitteille...

En ole kenenkään mamma. Se on anatomisesti mahdotonta.

Vierailija
77/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen vastaava naispuolinen. Olen aina asunut taloudessa jossa on hyvin tienaava mies. Ensin isä, nyt aviomies. Isä edelleen soittelee ja varmistelee että mulla on riittävästi rahaa ja kaikkea muuta tarvittavaa. Samoin mieheni kyselee näitä. Olen siis korkeakoulututkinnon suorittanut ja vakituisessa työssä ollut jo yli 20 vuotta. Pärjäisin kyllä omillanikin, mutta luottoa tuntuu ainakin miesten puolelta puuttuvan.

Vierailija
78/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä olen vastaava naispuolinen. Olen aina asunut taloudessa jossa on hyvin tienaava mies. Ensin isä, nyt aviomies. Isä edelleen soittelee ja varmistelee että mulla on riittävästi rahaa ja kaikkea muuta tarvittavaa. Samoin mieheni kyselee näitä. Olen siis korkeakoulututkinnon suorittanut ja vakituisessa työssä ollut jo yli 20 vuotta. Pärjäisin kyllä omillanikin, mutta luottoa tuntuu ainakin miesten puolelta puuttuvan.

Tuskin ihan samanlainen olet, ellet satu asumaan vanhempiesi luona osallistumatta mihinkään kodinhoitoon liittyvään.

Vierailija
79/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts, tunteisiin.......

Ehkä sun kannattaisi hankkia oma elämä niin muiden elämät ei mietityttäisi niin paljon.

Vierailija
80/186 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts, tunteisiin.......

Ehkä sun kannattaisi hankkia oma elämä niin muiden elämät ei mietityttäisi niin paljon.

Mulla on kyllä ihan hyvä oma elämä, ei tarvi olla huolissaan. Kiinnostaa vaan missä ollaan menty pieleen, kun aikuinen ihminen ei osaa itsenäistyä. Sä voisit varmaan kertoa tarkemmin, kun tuntuu olevan kokemusta ja sulle luonteva tapa elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan